Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOperatie

Operatie

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fool zei:
Als je verdoofd was met ketamine krijg je eerst een dosering benzodiazepines, om je rustig te houden en de (voor vele enge) psychedelische effecten van ketamine te dempen.
Klik om te vergroten...

Jammer. Ik zou graag eens ketamine ervaren.
Ik kan eraan geraken, maar doe het liever niet. Zelfs niet met een tripsitter.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
Dus wil je het nu wel of niet ervaren? :P
Klik om te vergroten...

Ik wil het wel ervaren, maar zou het niet zelf willen toedienen.
Naargelang de risico's en wat ik erover heb gelezen.
Zou niet willen dat ik bij mijzelf perongeluk in narcose maak..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je moet in ieder geval héél erg je best doen om jezelf in een narcose te snuiven, lijkt me met racemische ketamine zelfs bijna onmogelijk. Daarnaast zijn ietswat lagere doseringen dan een k-hole ook heel erg leuk. :)

Maar je moet je natuurlijk niet op laten jutten door een idioot hier op het forum, het is een blijft een psychedelica die je gedachtes flink op de kop kan zetten. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed om te horen dat de operatie geslaagd was en dat je toch naar de dokter geluisterd hebt!

MentalFucked zei:
Fool zei:
Dus wil je het nu wel of niet ervaren? :P
Klik om te vergroten...

Ik wil het wel ervaren, maar zou het niet zelf willen toedienen.
Naargelang de risico's en wat ik erover heb gelezen.
Zou niet willen dat ik bij mijzelf perongeluk in narcose maak..
Klik om te vergroten...
Ik kan uit ervaring zeggen dat jezelf een narcose in snuiven met ketamine niet onmogelijk is, maar dat je daar wel echt flink je best voor moet doen. In één keer 250mg pure Esketamine opsnuiven bracht mij in iedergeval in narcose voor zo'n 45 minuten. De bedoeling was een k-hole, maar daar ging ik snel voorbij. Ik dacht toen ook gewoon racemische keta te hebben, anders had ik nooit zo belachelijk veel genomen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
MusicIsLife zei:
Stel je voor wat voor lijn je zou moeten maken om jezelf in narcose te snuiven :openmouth:

Ik hoor een uitdaging :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ik hoor keta-verpilling. :cry:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
MusicIsLife zei:
Stel je voor wat voor lijn je zou moeten maken om jezelf in narcose te snuiven :openmouth:

Ik hoor een uitdaging :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ik hoor keta-verpilling. :cry:
Klik om te vergroten...
Vooral dat ja, ik vond het echt zonde van mijn keta aangezien ik me er niks meer van kan herinneren.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
MusicIsLife zei:
Stel je voor wat voor lijn je zou moeten maken om jezelf in narcose te snuiven :openmouth:

Ik hoor een uitdaging :tongueout:
Klik om te vergroten...
Misschien dat fgamer en ganjafarmer dit samen moeten doen :tearsofjoy:

@MentalFucked, goed van je dat je toch de dokter hebt gebeld. Dit soort adviezen van de dokter moet je heel serieus nemen uiteraard. Als je moet overgeven tijdens een amandeloperatie ben je wel wat verder van huis... Ik snap trouwens niet hoe je ook nog maar aan roken kunt denken als je je amandelen hebt laten trekken :openmouth: Gewoon van de gelegenheid gebruik maken en helemaal stoppen met roken. Als je er eenmaal een week of twee weken vanaf bent, lukt het je vast wel om er helemaal mee te kappen!

Trouwens, ik denk dat ze hun uiterste best doen om je niet te laten trippen van keta :wink: De gemiddelde persoon (wij zijn dus niet gemiddelde personen) wil toch absoluut niet gaan zitten trippen in het ziekenhuis haha. Als je draaierig werd lijkt het me dat ze eerst gewoon het slaapmiddel toedienen en dat keta misschien ondersteunend was? Correct me if I'm wrong
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
ooscaar zei:
MusicIsLife zei:
Stel je voor wat voor lijn je zou moeten maken om jezelf in narcose te snuiven :openmouth:

Ik hoor een uitdaging :tongueout:
Klik om te vergroten...
Misschien dat fgamer en ganjafarmer dit samen moeten doen :tearsofjoy:

@MentalFucked, goed van je dat je toch de dokter hebt gebeld. Dit soort adviezen van de dokter moet je heel serieus nemen uiteraard. Als je moet overgeven tijdens een amandeloperatie ben je wel wat verder van huis... Ik snap trouwens niet hoe je ook nog maar aan roken kunt denken als je je amandelen hebt laten trekken :openmouth: Gewoon van de gelegenheid gebruik maken en helemaal stoppen met roken. Als je er eenmaal een week of twee weken vanaf bent, lukt het je vast wel om er helemaal mee te kappen!

Trouwens, ik denk dat ze hun uiterste best doen om je niet te laten trippen van keta :wink: De gemiddelde persoon (wij zijn dus niet gemiddelde personen) wil toch absoluut niet gaan zitten trippen in het ziekenhuis haha. Als je draaierig werd lijkt het me dat ze eerst gewoon het slaapmiddel toedienen en dat keta misschien ondersteunend was? Correct me if I'm wrong
Klik om te vergroten...

Ik ben een 2de keer geopereerd dezenacht.
Ik ging gisteravond rond 11 uur naar spoed, de wonde was opengegaan, ik denk met eten ofzo.
Opnieuw geopereerd geworden. Ik ben ondertussen al weer thuis.
En ik werd wel degelijk eerst draaierig en toen voel ik in slaap.
Bij de eerste operatie zeiden ze dat ze me eerst een ''apperatiefje van het huis'' gaven, en dan het slaapmiddel. Leek me in ieder geval duidelijk dat ze eerst ketamine gaven, en dan het slaapmiddel.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gewoon van de gelegenheid gebruik maken en helemaal stoppen met roken. Als je er eenmaal een week of twee weken vanaf bent, lukt het je vast wel om er helemaal mee te kappen!
Klik om te vergroten...

Was het maar zo makkelijk. :(
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ketamine is in dit geval het verdovings/slaapmiddel, klinkt alsof je eerst een dosering kalmeringsmiddelen(benzodiazepines) als "apperatiefje van het huis" gekregen hebt. :P De toediening in de omgekeerde volgorde zou zelfs onlogisch zijn, gezien het de bedoeling van de benzo's is om de ketamine minder angstig te maken.

Maar als je je het afvroeg had je het ook aan je arts kunnen vragen. :wink:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Ketamine is in dit geval het verdovings/slaapmiddel, klinkt alsof je eerst een dosering kalmeringsmiddelen(benzodiazepines) als "apperatiefje van het huis" gekregen hebt. :P De toediening in de omgekeerde volgorde zou zelfs onlogisch zijn, gezien het de bedoeling van de benzo's is om de ketamine minder angstig te maken.

Maar als je je het afvroeg had je het ook aan je arts kunnen vragen. :wink:
Klik om te vergroten...

Liever niet, aan mijn huisarts zou ik het nog durven vragen.
Dalijk gaan ze nog denken dat ik een amandeloperatie wou puur voor de Keta. :tearsofjoy:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lijkt me niet dat ze het raar vinden als je vraagt welke medicatie je ingespoten krijgt? Zijn zat patiënten die het best interessant vinden, ik zou bijvoorbeeld zelf geen enkele spuit laten zetten zonder te weten wat erin zit. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
Lijkt me niet dat ze het raar vinden als je vraagt welke medicatie je ingespoten krijgt? Zijn zat patiënten die het best interessant vinden, ik zou bijvoorbeeld zelf geen enkele spuit laten zetten zonder te weten wat erin zit. :P
Klik om te vergroten...
Precies dat! Ze mogen me alles me alles in spuiten als dat medisch nodig is, maar ik wil wel weten wat.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo, Ik wordt morgen geoppereerd.
De operatie duurt normaal iets van een half uurtje.
Ik wordt onder narcose gebracht, en vroeg me af waarom ik geen sigaretten mag roken, niet mag drinken of niet mag eten.

Kan het kwaad als ik morgenvroeg toch nog mijn ochtendritueel doe met een sigaretje en een glaasje cola?

Dokters zijn immers op de hoogte van mijn recreatieve drug gebruik, ook zou mijn XTC pil van 3 weken geleden geen invloed hebben op de operatie.



En aangezien ik ketamine krijg voor verdoving.. dacht ik, nu ga ik ook eens meemaken wat dit is? Of valt dit helemaal niet te vergelijken met een trip zoals jullie ketamine gebruiken?

Jammer dat ze benzodiazepine toedienen om hallucinaties te voorkomen. :(
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Opperatie.

Dude.... Meen je deze? Die mensen vertellen je niet voor niks dat je nuchter moet blijven. Mocht je toch dat glas cola drinken is er een kans dat je begint te kotsen tijdens de operatie en dan is je hele operatie verneukt. Gewoon lekker doen wat de dokter zegt. Deze heeft er namelijk voor gestudeerd en zal je niet voor zijn eogen plezier wijs maken dat je niks mag eten en drinken. Roken zou ik dus ook niet doen als de dokter dit gezegd heeft.

En ik denk dat je werkelijk niks zal merken van dat het keta is. Waarschijnlijk raak je gewoon in een diepe slaap en weet je daarna helemaal niks meer ervan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."