Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeuke partydrug zonder serotonineafbraak?

Leuke partydrug zonder serotonineafbraak?

34 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,

Ik ga aankomende vrijdag naar een tof feest en de mensen waarmee ik ga gaan aan de XTC (en de rest van de mensen daar zullen het ook allemaal wel hebben, de aard van dat soort feesten kennende). Ik ben echter vastbesloten om zeker tot maart niet meer XTC te gebruiken aangezien ik mijn hersenen absoluut niet wil frituren en ik blij ben met af en toe gebruik.

Mijn vraag: Kunnen jullie een leuke partydrug/research chemical aanraden die niet met mijn serotoninereceptoren/afname fokt?

Groetjes en bedankt,
BN
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#2
BazookaNoodle zei:
Ik ga aankomende vrijdag naar een tof feest en de mensen waarmee ik ga gaan aan de XTC... Ik ben echter vastbesloten om zeker tot maart niet meer XTC te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Alcohol (?)
En anders zou speed een prima optie zijn lijkt me, heb je hier ervaring mee? Goed dat je een alternatief zoekt en weet waar je mee bezig bent.
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Skirre zei:
BazookaNoodle zei:
Ik ga aankomende vrijdag naar een tof feest en de mensen waarmee ik ga gaan aan de XTC... Ik ben echter vastbesloten om zeker tot maart niet meer XTC te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Alcohol (?)
En anders zou speed een prima optie zijn lijkt me, heb je hier ervaring mee? Goed dat je een alternatief zoekt en weet waar je mee bezig bent.
Klik om te vergroten...

Speed klinkt zo ... heftig. Er zijn zat mensen die ''ff een nakkie pep pakken'', maar ik zie dat nog als een redelijk hoge drempel. Liever blijf ik eigenlijk van dit goedje af.

Zijn er geen vergelijkbare partydrugs als 4-fa? Ik vind het zo fijn hieraan dat alles nets iets heftiger en energieker wordt maar dat je toch nog ''nuchter bent'' (je bent niet nuchter maar zo voel je je wel). Ik zou eigenlijk ook graag 4-fa willen pakken maar ook dit draint serotonine dus liever niet.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus je hebt wel 4-fa gehad?
Speed lijkt hier heel veel op hoor. Speed is echt niet heftig en een stuk subtieler dan xtc. Ik vind speed eigenlijk nog minder heftig dan 4-fa.

Ik heb het idee dat je eigenlijk vooral opziet tegen het snuiven, klopt dat?
Als dat het geval is kun je het in een capsule doen of in een vloeitje en dat doorslikken.

Cocaïne werkt volgens mij ook niet heel erg op de serotonine, maar als je al opziet tegen speed kan ik me voorstellen dat je dit al helemaal niet ziet zitten.

Ik zou zeggen, lees je even goed in over speed, want ik denk dat dit de drug kan zijn waar je naar op zoek bent.

Wel heel goed dat je je per se aan de 3 maanden regel wil houden!
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens xtc gehad en een kleine drie weken daarvoor speed. Voor mij is het grootste verschil dat ik met speed goed weet waar ik mee bezig ben waar ik bij xtc nogal random dingen doe. Speed kan heel heftig zijn als je te veel pakt, maar dit is bij xtc natuurlijk ook zo. Rustig opbouwen (klein sleutelpuntje) en na een 30-45 minuten kijken hoe je je voelt. Aan de hand daarvan beslissen of je bij wil doseren of niet.

Voor mij was het de eerste paar keren een beetje aftasten wanneer ik meer wilde en wanneer niet. Met 2 à 3 puntjes was ik voor een avond van 22:00 tot 6:00 zoet.
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Skirre zei:
Heb afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens xtc gehad en een kleine drie weken daarvoor speed. Voor mij is het grootste verschil dat ik met speed goed weet waar ik mee bezig ben waar ik bij xtc nogal random dingen doe. Speed kan heel heftig zijn als je te veel pakt, maar dit is bij xtc natuurlijk ook zo. Rustig opbouwen (klein sleutelpuntje) en na een 30-45 minuten kijken hoe je je voelt. Aan de hand daarvan beslissen of je bij wil doseren of niet.

Voor mij was het de eerste paar keren een beetje aftasten wanneer ik meer wilde en wanneer niet. Met 2 à 3 puntjes was ik voor een avond van 22:00 tot 6:00 zoet.
Klik om te vergroten...


Ik snap ook niet echt goed hoe dit werkt met doseringen. Hoe pak je een sleutelpuntje? Hoe weet je hoeveel je in een bommetje moet doen? Het snuiven wat Musicislife al zei, dat is waar ik tegenop zie, niet zozeer de drug zelf. Dus als ik inderdaad gewoon een bommetje maak kan ik dit wel aan. Kan ik doseringen in sleutelpunten meten? Dus bijvoorbeeld 3 sleutelpunten ofzo in een bommetjes?

Groetjes :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met sleutelpunten gebruik ik vaak gewoon een huissleutel en graai ik een paar keer in het sealtje waar de pep in zit zodat er op de voorste 3 à 4 millimeter (uit m'n hoofd gezegd) van de sleutel een hoopje pep ligt. Neus erboven hangen, eventueel één neusgat dichthouden en met het open neusgat de pep opsnuiven. Als je na bijvoorbeeld 1 puntje niet veel voelt kun je altijd nog bijpakken tot je voor je gevoel goed genoeg gaat.

Met het maken van bommetjes kan ik je niet helpen. Het enige dat ik daarvan weet is dat je meer speed moet gebruiken aangezien er in je maag minder wordt opgenomen dan via de klieren in je neus. Via je neus merk je vaak binnen 5 minuten dat de eerste effecten opkomen maar bij bommetjes duurt dat volgens mij een stuk langer. Bij bommetjes houden de effecten volgens mij langer aan maar dit weet ik niet zeker.

Weet je toevallig of een van je vrienden wel eens pep gebruikt?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Skirre zei:
Het enige dat ik daarvan weet is dat je meer speed moet gebruiken aangezien er in je maag minder wordt opgenomen dan via de klieren in je neus
Klik om te vergroten...

Dit is volgens mij niet waar, het wordt alleen langzamer opgenomen en werkt langer door. Dan zal het dus ongeveer een half uurtje duren voor je iets voelt, maar je zal er ook wat langer plezier van hebben.

Verder komt het met speed niet heel nauw. Als je een weegschaaltje hebt is dat heel handig, dan kun je 50-75 mg afwegen. Anders kun je idd gewoon een sleutelpuntje (zoals skirre het beschreef) in een vloeitje doen.

Het zou ook wel handig zijn als je inderdaad een vriend hebt die het wel eens heeft gebruikt, die zou je daar vast mee kunnen helpen.
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#9
MusicIsLife zei:
Skirre zei:
Het enige dat ik daarvan weet is dat je meer speed moet gebruiken aangezien er in je maag minder wordt opgenomen dan via de klieren in je neus
Klik om te vergroten...

Dit is volgens mij niet waar, het wordt alleen langzamer opgenomen en werkt langer door. Dan zal het dus ongeveer een half uurtje duren voor je iets voelt, maar je zal er ook wat langer plezier van hebben.

Verder komt het met speed niet heel nauw. Als je een weegschaaltje hebt is dat heel handig, dan kun je 50-75 mg afwegen. Anders kun je idd gewoon een sleutelpuntje (zoals skirre het beschreef) in een vloeitje doen.

Het zou ook wel handig zijn als je inderdaad een vriend hebt die het wel eens heeft gebruikt, die zou je daar vast mee kunnen helpen.
Klik om te vergroten...

Ja ik ga vanavond maar eens naar een maat die wat pep heeft liggen en wat rondvragen. Nou weet ik dat hij altijd snuift maar ik ga dat sowieso niet doen, dus ik denk dat ik maar 1/2 sleutelpuntje pak ofzo.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#10
MusicIsLife zei:
Skirre zei:
Het enige dat ik daarvan weet is dat je meer speed moet gebruiken aangezien er in je maag minder wordt opgenomen dan via de klieren in je neus
Klik om te vergroten...

Dit is volgens mij niet waar, het wordt alleen langzamer opgenomen en werkt langer door. Dan zal het dus ongeveer een half uurtje duren voor je iets voelt, maar je zal er ook wat langer plezier van hebben.
Klik om te vergroten...

My bad, dacht dat ooit ergens gelezen te hebben :flushed:

Beste lijkt me om gewoon naar die vriend van je te gaan en hem te vragen hoe en wat.
Succes ermee :rock:

p.s. Waarom wil je niet snuiven? Ik heb ook vrienden die wel xtc doen maar snuiven een stapje te ver is. Heb ook vrienden die juist alleen maar pep gebruiken omdat ze zichzelf wel onder controle willen houden (wat bij xtc nog wel eens verloren kan gaan).
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zaterdag weer kleine hoeveelheid 2cb genomen als partydrug. Doet wel wat met je serotonine huishouding maar dumpt het niet helemaal leeg. Met een niet zo hoge dosis is het trippen vrij minimaal ga je wel op in de muziek en geeft het je energie maar niet zo pusherig. Je wordt er ook wel vrolijk van. En als je je ogen dicht hebt heb je nog een licht show om van te genieten :P
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
bobsacamano zei:
Ik heb zaterdag weer kleine hoeveelheid 2cb genomen als partydrug. Doet wel wat met je serotonine huishouding maar dumpt het niet helemaal leeg. Met een niet zo hoge dosis is het trippen vrij minimaal ga je wel op in de muziek en geeft het je energie maar niet zo pusherig. Je wordt er ook wel vrolijk van. En als je je ogen dicht hebt heb je nog een licht show om van te genieten :P
Klik om te vergroten...

Lijkt me idd ook wel grappig een keer op een feestje te doen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij is pep wel een prima alternatief voor op een feest. Hoewel dat ook serotonine afgeeft is dat minimaal in vergelijking tot xtc. Je kunt het prima in een vloeitje doen, het effect houd dan langer aan dan als je het snuift en is wat minder heftig. Zelf vind ik pep snuiven meer recreationeel en het slikken meer functioneel. Houd er wel rekening mee dat slapen na pep vaak wel een ding is.

Wat ik ook wel lachen vind op een feest is keta. Maar dan geldt wel less is more. Neem dan hele kleine puntjes en wacht minstens een uur tot anderhalf, anders stapelt het zich op en eindig je ergens op de grond. Je moet het wel snuiven, dus dat is voor jou misschien niet ideaal.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Wat ik ook wel lachen vind op een feest is keta. Maar dan geldt wel less is more.
Klik om te vergroten...

Heb een keer op een festival een kerel die bij me in de bus zat helemaal para zien gaan op de keta :tearsofjoy:
In hele kleine hoeveelheden (zoals psychedelibee al aangaf) blijkt het wel leuk te zijn maar is denk ik niet echt iets voor mij

Wil het wel sowieso een keer in thuissetting uitproberen :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik doe het zelf ook liever thuis. Kun je wel prima wat meer nemen en is best apart om dan in de spiegel te kijken en het idee te hebben dat je naar iemand anders kijkt.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou zeggen speed, pentedrone of misschien 6apb (maakt wel aanspraak op je sero?}
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
6-APB maakt een behóórlijke aanpraak op je serotonine, waar daar (volgens mij) over pentedrone nog geen informatie over is? Daarnaast zijn cathiones sowieso niet echt gezonde alternatieven. :P

Zelf kom ik ook niet veel verder dan amfetamine of iets al 2C-B of ketamine. Je hebt ook wel wat minder euforische varianten, 2-FA, 3fluor-phenmetrazine, methylfenidaat of ethylfenidaat maar dan zit je met amfetamine zelf waarschijnlijk beter.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik dacht gelezen te hebben dat 2cb juist niet je serotonine opmaakt, zoals XTC dat wel doet.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kessie zei:
Ik dacht gelezen te hebben dat 2cb juist niet je serotonine opmaakt, zoals XTC dat wel doet.
Klik om te vergroten...

Doet 2cb ook niet, maar ik vind het niet echt een party drug.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gister 2CB gedaan weer tijdens een heerlijke stap avond. 28mg redelijk veel zeker voor een beginner maar inmiddels wel wat ervaring 2CB opgebouwd. Ik heb het wel gecombineerd met Keta dit was erg leuk. Ik heb drie keer 20mg keta gesnoven in 2,5 a 3 uur tijd. Het deed de 2CB flink opleven weer en de 2CB hield de keta wat in toom voor mijn gevoel. Heerlijke combi.

Flinke CEV's gehad toen ik in bed lag vooral.

benniesmitters zei:
Kessie zei:
Ik dacht gelezen te hebben dat 2cb juist niet je serotonine opmaakt, zoals XTC dat wel doet.
Klik om te vergroten...

Doet 2cb ook niet, maar ik vind het niet echt een party drug.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."