Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeuke partydrug zonder serotonineafbraak?

Leuke partydrug zonder serotonineafbraak?

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZERO- zei:
Trouwens als ik geen drugs doe maar mijn vrienden wel vind ik het altijd wel leuk om hasj te roken naast het drinken van biertjes! Dan kom ik ook wel in een lekkere roes die wat minder hysterisch is dan alleen alcohol.
Maar dat is vaak met uitgaansgelegenheden niet zo handig. Op illegale feestjes of festivals kan dat wat gemakkelijker.
Klik om te vergroten...
Hasj en bier gaat best lekker samen ja, wiet en bier weer wat minder vind ik persoonlijk. Maareh hasj en alcohol zijn ook drugs :P
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het ging toch om de serotonine? :P Van wiet word ik vaker sloom dan actief, dat is voor mij ook niet echt party-materiaal. Hoewel ik wel een keer naar een keihard technofeest toen ik dat had gehad en toen stond ik echt te zweven alsof ik pillen op had. Maar vond het uiteindelijk niet prettig zo 'afwezig' te zijn terwijl er zoveel mensen om me heen waren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZERO- zei:
Het ging toch om de serotonine? :P Van wiet word ik vaker sloom dan actief, dat is voor mij ook niet echt party-materiaal. Hoewel ik wel een keer naar een keihard technofeest toen ik dat had gehad en toen stond ik echt te zweven alsof ik pillen op had. Maar vond het uiteindelijk niet prettig zo 'afwezig' te zijn terwijl er zoveel mensen om me heen waren.
Klik om te vergroten...
Het ging om een drug die niet van invloed is op je serotonine en daar vallen alcohol en hasj zeker onder. Maar ben aan het mierenneuken hoor, want snap prima wat je wilde zeggen :wink:. Dat is het grote nadeel van wiet op een feest inderdaad, het afwezig zijn. Daarbij heb ik als ik alleen wiet of wiet en alcohol op een feest neem altijd moeite om in de maat van de muziek te komen. Ik loop dan de hele tijd achter, maar het lukt me niet de juiste maat alsnog te vinden. Daar kan ik me dan enorm aan gaan ergeren.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het mooie is van 2C-B dat je het zo bond kan maken als je wilt. Je kan ook 8-12 mg doen en dan voel je je alleen maar vrolijk en worden de lichtjes mooier. En krijg je er wat energie van al moet je dat wil een beetje afdwingen. Stilzitten wordt je alleen maar zwaar van.

Daarnaast pep is ook wel leuk :) energie en vrolijk.

benniesmitters zei:
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik neem het ook regelmatig met stappen, ik doelde meer op het is geen party drug zoals BazookaNoodle bedoelde (of tenminste dat denk ik), vooral voor de minder ervaren 2cb gebruikers is het naar mijn mening niet echt een goede keus als party drug. Maar goed dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Dat vind ik altijd wat hinderlijk met het uitgaan, de cve's, en soms ook de gewone visuals. Ik combineer het dan wel altijd met aardig wat alcohol, dus dan worden de visuals wel veel heftiger, maar soms heb ik het idee dat als ik in een club sta het even teveel word en jammer dat niemand anders echt op mijn level is. En wil eigenlijk heletijd dan mn ogen dicht doen om van de CVE's te genieten :P. Voor echt parties vind ik het dus niet ideaal, voor festivals vind ik het dan wel weer wat hebben, lekker in de zon in het begin even lekker trippen en dan 's avonds lekker wat harder gaan :P
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
bobsacamano zei:
Het mooie is van 2C-B dat je het zo bond kan maken als je wilt.
Klik om te vergroten...
Bijna dan. :P

viewtopic.php?f=21&t=8387
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#6
2C-B is wel een goede keuze! :hearteyes:
4-AcO-DMT is ook erg fijn, maar misschien alleen indoor/thuissetting. Dat kan namelijk best chaotisch overkomen, maar is wel goed te doen en te sturen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn god. Ik bedoelde meer dat ik het tijdens stappen bijvoorbeeld ook erg leuk kan hebben met 30mg 2C-B

Fool zei:
bobsacamano zei:
Het mooie is van 2C-B dat je het zo bond kan maken als je wilt.
Klik om te vergroten...
Bijna dan. :P

viewtopic.php?f=21&t=8387
Klik om te vergroten...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
bobsacamano zei:
Het mooie is van 2C-B dat je het zo bond kan maken als je wilt.
Klik om te vergroten...
Bijna dan. :P

viewtopic.php?f=21&t=8387
Klik om te vergroten...

Jezus wat een mongool ook
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#9
bobsacamano zei:
Het mooie is van 2C-B dat je het zo bond kan maken als je wilt. Je kan ook 8-12 mg doen en dan voel je je alleen maar vrolijk en worden de lichtjes mooier. En krijg je er wat energie van al moet je dat wil een beetje afdwingen. Stilzitten wordt je alleen maar zwaar van.

Daarnaast pep is ook wel leuk :) energie en vrolijk.
Klik om te vergroten...

8-12 mg kan je ook al aardig trippen hoor als je er een paar liter bier bij drinkt :).

Maar inderdaad dat vind ik juist zo mooi van 2cb, je kan het zo goed sturen. Heb wel eens wat xtc achtig gevoel er van gehad, wel eens wat coke achtig, maar dan met een trippy randje :P.

Wil het allemaal niet ophemelen ofzo, ben gewoon een grote 2c fan :P
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ook nog even kijken welke 2C er bij gaat komen in de toekomst.

benniesmitters zei:
bobsacamano zei:
Het mooie is van 2C-B dat je het zo bond kan maken als je wilt. Je kan ook 8-12 mg doen en dan voel je je alleen maar vrolijk en worden de lichtjes mooier. En krijg je er wat energie van al moet je dat wil een beetje afdwingen. Stilzitten wordt je alleen maar zwaar van.

Daarnaast pep is ook wel leuk :) energie en vrolijk.
Klik om te vergroten...

8-12 mg kan je ook al aardig trippen hoor als je er een paar liter bier bij drinkt :).

Maar inderdaad dat vind ik juist zo mooi van 2cb, je kan het zo goed sturen. Heb wel eens wat xtc achtig gevoel er van gehad, wel eens wat coke achtig, maar dan met een trippy randje :P.

Wil het allemaal niet ophemelen ofzo, ben gewoon een grote 2c fan :P
Klik om te vergroten...
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo mensen,

Ik ga aankomende vrijdag naar een tof feest en de mensen waarmee ik ga gaan aan de XTC (en de rest van de mensen daar zullen het ook allemaal wel hebben, de aard van dat soort feesten kennende). Ik ben echter vastbesloten om zeker tot maart niet meer XTC te gebruiken aangezien ik mijn hersenen absoluut niet wil frituren en ik blij ben met af en toe gebruik.

Mijn vraag: Kunnen jullie een leuke partydrug/research chemical aanraden die niet met mijn serotoninereceptoren/afname fokt?

Groetjes en bedankt,
BN
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#12
BazookaNoodle zei:
Ik ga aankomende vrijdag naar een tof feest en de mensen waarmee ik ga gaan aan de XTC... Ik ben echter vastbesloten om zeker tot maart niet meer XTC te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Alcohol (?)
En anders zou speed een prima optie zijn lijkt me, heb je hier ervaring mee? Goed dat je een alternatief zoekt en weet waar je mee bezig bent.
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Skirre zei:
BazookaNoodle zei:
Ik ga aankomende vrijdag naar een tof feest en de mensen waarmee ik ga gaan aan de XTC... Ik ben echter vastbesloten om zeker tot maart niet meer XTC te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Alcohol (?)
En anders zou speed een prima optie zijn lijkt me, heb je hier ervaring mee? Goed dat je een alternatief zoekt en weet waar je mee bezig bent.
Klik om te vergroten...

Speed klinkt zo ... heftig. Er zijn zat mensen die ''ff een nakkie pep pakken'', maar ik zie dat nog als een redelijk hoge drempel. Liever blijf ik eigenlijk van dit goedje af.

Zijn er geen vergelijkbare partydrugs als 4-fa? Ik vind het zo fijn hieraan dat alles nets iets heftiger en energieker wordt maar dat je toch nog ''nuchter bent'' (je bent niet nuchter maar zo voel je je wel). Ik zou eigenlijk ook graag 4-fa willen pakken maar ook dit draint serotonine dus liever niet.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dus je hebt wel 4-fa gehad?
Speed lijkt hier heel veel op hoor. Speed is echt niet heftig en een stuk subtieler dan xtc. Ik vind speed eigenlijk nog minder heftig dan 4-fa.

Ik heb het idee dat je eigenlijk vooral opziet tegen het snuiven, klopt dat?
Als dat het geval is kun je het in een capsule doen of in een vloeitje en dat doorslikken.

Cocaïne werkt volgens mij ook niet heel erg op de serotonine, maar als je al opziet tegen speed kan ik me voorstellen dat je dit al helemaal niet ziet zitten.

Ik zou zeggen, lees je even goed in over speed, want ik denk dat dit de drug kan zijn waar je naar op zoek bent.

Wel heel goed dat je je per se aan de 3 maanden regel wil houden!
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens xtc gehad en een kleine drie weken daarvoor speed. Voor mij is het grootste verschil dat ik met speed goed weet waar ik mee bezig ben waar ik bij xtc nogal random dingen doe. Speed kan heel heftig zijn als je te veel pakt, maar dit is bij xtc natuurlijk ook zo. Rustig opbouwen (klein sleutelpuntje) en na een 30-45 minuten kijken hoe je je voelt. Aan de hand daarvan beslissen of je bij wil doseren of niet.

Voor mij was het de eerste paar keren een beetje aftasten wanneer ik meer wilde en wanneer niet. Met 2 à 3 puntjes was ik voor een avond van 22:00 tot 6:00 zoet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."