Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgas filteren voor gebruik!

Lachgas filteren voor gebruik!

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij kun je, als je niet wilt filteren, beter duurdere capsules halen bij groothandels in plaats van die goedkopere dozen bij de smartshop. Ik meende dat die ook waren gemaakt om de slagroomspuiten minder snel kapot te laten gaan en dat er dus minder troep in zat. :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kwam dit net tegen op Youtube, handige oplossing! Dan blijft je bus ook mooi schoon van binnen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die heeft erowid ook getest, maar was niet bijzonder effectief:
Erowid zei:
The NitroKit input filter reduced the total amount of residue present in the output gas, but only by a small amount. Two observers estimated that there was approximately 10-20% less residue with the NitroKit filter than without.
Klik om te vergroten...

Simpel keukenpapier kwam een stuk beter uit de test:
Erowid zei:
A single layer of cotton filter on the output nozzle caught around 95% of the residue and three layers caught virtually all residue. Even under magnification, no residue was visible on the fourth layer of the output filter.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
foodgrade organische producten mogen allerhande vervuilingen bevatten, zowel in de eu als bij de strengere fda. muizenhaartjes en vliegenpootjes zijn bekende voorbeelden.

wat de eisen zijn bij die gaspatroontjes weet ik niet, maar ik heb toch liever de medische cilinders. veel goedkoper ook.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet eens aan gedacht. Je gaat er simpelweg vanuit dat het alleen die N2O is die je inademt...

Ik ga die keukenpapier methode vanavond even testen. :wink:
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#6
"Food grade" lachgas heeft toch wel wat veiligheids eisen? Metaal/olie inhaleren is slecht maar voor op eten geld toch hetzelfde?


:edit:

Misschien toch geen lachgas meer gebruiken dan
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee het heeft niet dezelfde eisen als eten. Het is tenslotte niet bedoeld voor human consumption maar het is een hulpmiddel om slagroom te maken. Uiteraard zijn er wel regels voor, maar die voldoen niet voor het gebruik als recreatieve drug.

Als je 1 patroon in je bus doet kun je een halve liter of een liter slagroom maken. Die olie/metaalresten zijn dan een stuk minder van invloed dan wanneer je een heel patroon inademt. Een deel zal bij het maken van lachgas vervliegen en een deel zal in je slagroom komen. Je wordt geacht zelf de bus schoon te maken af en toe. je krijgt dus vele malen minder binnen als je slagroom maakt dan wanneer je zo'n heel patroon leegsuckt.

Med-grade lachgas is daarentegen aan veel meer regels verbonden omdat het bedoeld is als geneesmiddel.

Je kunt wel lachgas blijven gebruiken, maar filteren is wel verstandig dus :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Even een korte bump op dit topic.

Ik heb sinds dit topic nu vaker de filter methode getest. Door een vel keukenrol in vieren te vouwen en dit met een elastiekje over mijn slagroomspuit te doen. Het werkt prima, heb echter wel het idee dat er hierdoor wat verlies ontstaat. Waar ik eerst met moeite 2 patronen in een ballon kreeg, zijn dat er nu 3. Uiteraard kan dit deels met de temperatuur te maken hebben, maar ik vermoed toch ook wel wat verlies. Vermoedelijk omdat het elastiek het geheel niet hermetisch afsluit en er zo aan de zijkant wat lucht ontsnapt. Dat gezegd hebbende, vind ik het nog steeds meer dan waard want die paar extra patronen wegen niet op tegen mijn gezondheid.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lijkt mij niet dat dat met de temperatuur te maken heeft, op deze methode zou het gas namelijk niet kouder, maar alleen warmer kunnen worden.
De ideale gaswet stelt dat de druk(p) maal volume(V) gelijk is aan het aantal mol(n) maal de temperatuur(T) maal een constante(R). Oftewel pV=nRT. Als we de hoeveelheid moleculen gelijk houden, zou een verhoging van temperatuur moeten betekenen dat de druk ofwel het volume vergroot. Jij ziet precies het omgekeerde, namelijk twee capsules nemen minder volume(en voor een ballon dus ook mindere druk) .

Lijkt me dat je dus gewoon verliest door lekken. :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb geen idee wat Fool net zei maar met zo veel moeilijke termen moet het wel waar zijn. :tearsofjoy:

Je kunt filter nozzles kopen voor je spuitbus, ik denk dat je daarmee een stuk minder verliest.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
Ik heb geen idee wat Fool net zei maar met zo veel moeilijke termen moet het wel waar zijn. :tearsofjoy:

Je kunt filter nozzles kopen voor je spuitbus, ik denk dat je daarmee een stuk minder verliest.
Klik om te vergroten...
Meer gas= meer druk, warmer=meer druk, en meer volume waarin het gas rondzweeft=minder druk, zelfde logica als minder gas per m³ in feite. Best logisch toch? :tongueout:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ooscaar zei:
SmartieAndMe zei:
Ik heb geen idee wat Fool net zei maar met zo veel moeilijke termen moet het wel waar zijn. :tearsofjoy:

Je kunt filter nozzles kopen voor je spuitbus, ik denk dat je daarmee een stuk minder verliest.
Klik om te vergroten...
Meer gas= meer druk, warmer=meer druk, en meer volume waarin het gas rondzweeft=minder druk, zelfde logica als minder gas per m³ in feite. Best logisch toch? :tongueout:
Klik om te vergroten...

Kijk da's duidelijker. Heel erg logisch inderdaad :P

Fool waarom leg je iets voordehandliggends eigenlijk zo moeilijk uit? Om interessant te doen? :tearsofjoy:

EDIT sorry ik lees hem nu nog een keer en ik had niet moeten reageren :tearsofjoy: :wave: Weekend!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Je kunt filter nozzles kopen voor je spuitbus, ik denk dat je daarmee een stuk minder verliest.
Klik om te vergroten...
Het verlies boeit me eigenlijk niet echt, lachgas kost toch geen drol. Was meer even ter info voor de medegebruikers. Wel staat er op die link van erowid dat zo'n speciaal filter veel minder effectief is in de troep tegen houden dan bijvoorbeeld een doek of iets dergelijks. Maargoed daar moet iedereen zijn eigen afwegingen in maken natuurlijk.

Thanks voor de uitleg Fool, je bevestigd mijn vermoeden in ieder geval.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had inderdaad ook kunnen zeggen dat met een hogere temperatuur een stof meer druk heeft ofwel deze druk over een groter oppervlakte verdeeld. Maar omdat mijn stimulantenbrein op dat moment liever overijverig is schreef ik het zo op. :P

Mijn excuses voor de lastige termen Smartie, het was niet de bedoeling iets op te schrijven dat je nog nooit eerder gehoord had!

Thanks voor de vereenvouding, ooscaar. :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
SmartieAndMe zei:
Ik heb geen idee wat Fool net zei maar met zo veel moeilijke termen moet het wel waar zijn. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Lol! :tearsofjoy:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Op school is mij geleerd dat iedereen formules in zn hoofd kan stampen, maar als je iets echt begrijpt je het ook in simpele taal uit kan leggen :wink:

Het is belangrijk dat je klanten ongeveer snappen waarvoor ze je betalen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vond mijn uitleg stiekem al aardig toegankelijk gemaakt voor iemand die iets met formules in zijn onderwijs gehad heeft. :(
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fool zei:
Ik vond mijn uitleg stiekem al aardig toegankelijk gemaakt voor iemand die iets met formules in zijn onderwijs gehad heeft. :(
Klik om te vergroten...
Mee eens haha :) Heb zelf ook alleen maar geleerd over gassen op de middelbare school
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
Ik vond mijn uitleg stiekem al aardig toegankelijk gemaakt voor iemand die iets met formules in zijn onderwijs gehad heeft. :(
Klik om te vergroten...

Dat was t niet.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb het ook gehad op de middelbare school. Lang geleden. Vond scheikunde toen nog niet zo interessant, klasgenootjes waren veel interessanter :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."