Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeerdere drugs willen combineren? Trend?

Meerdere drugs willen combineren? Trend?

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kan begrijpen dat een ervaren gebruiker 2 middelen gaat combineren die elkaar versterken of aanvullen. Die gebruiker weet de consequenties van zijn gebruik en de risicos die eraan verbonden zijn.

Wat ik momenteel veel hoor en zie zijn jongeren die 3 pillen in hun mik gooien, een gram slechte versneden kwaliteit daardoor mengen om toch maar strak te blijven. Bied ze wat lijnen mKat, pep of een 2C-B pil aan ze gooien het binnen. Sommigen beseffen heel goed waar ze mee bezig zijn maar willen de risicos niet geloven. Anderen weten dan totaal niet wat ze doen of eindigen op de ehbo of in het slechtse geval heb je dan een drugsdode. De RC markt maakt het daarbij vooral niet makkelijker. Een jongere van 15 a 16jaar kan zomaar drugs thuis laten aankomen... waar begint het dan he...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tekzor668 zei:
Ik kan begrijpen dat een ervaren gebruiker 2 middelen gaat combineren die elkaar versterken of aanvullen. Die gebruiker weet de consequenties van zijn gebruik en de risicos die eraan verbonden zijn.
Klik om te vergroten...
Ja precies, ik combineer ook wel eens iets, ben er niet vies van in ieder geval. Alleen doe ik dat altijd alleen met drugs die ik al vaker op zich zelf heb gebruikt zodat ik de effecten afgezonderlijk ken. Daarbij heb ik ook zeker niet altijd zin om maar te combineren of alles te gebruiken wat me wordt aangeboden.

Het vraagt natuurlijk wel een hoop discipline, want vaak is het zo dat er binnen groepen gebruikers gewoon best veel verschillende dingen de ronde gaan.
v
vanwyngardenLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZERO- zei:
Hey dit werd ook besproken op de Spuiten en Slikken aflevering van afgelopen dinsdag. Ik heb hem zelf niet gezien maar mijn huisgenootje had het erover.

Ja, ik snap het ook niet.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik gezien ja! Heel bizar. Combineren kun je leren, maar zij gingen wel veel te ver.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is meer een gewoonte dan een trend denk ik? Ik combineer bijna altijd wel iets, maar het is niet gebruiken om het gebruiken. Als ik speed gebruik dan gebruik ik daarbij eigenlijk altijd alcohol of hasj, als ik psychedelica gebruik dan steek ik vaak een joint erbij. Zo zijn er nog wel een aantal combinaties die hand in hand gaan net als alcohol en coke.

Het is geen moeten, maar het is wel chill. Er zitten wel vrijwel altijd duidelijke grenzen aan. Ik heb ook wel eens van die feestjes meegemaakt dat mensen van XTC naar speed naar keta naar GHB naar weet ik 't wat allemaal nog meer gaan. Dat doe ik niet en dat snap ik ook niet helemaal.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Combineren vind ik niet zo erg maar zoals Smartie zegt altijd wel in dezelfde context. Ik ga geen speed gebruiken na xtc of GHB met alcohol of beta combineren. Het gaat niet om het gebruiken maar om het aanvullende of fijnere effect.

Net zoals met weet ik veel hoeveel XTC naar binnen gooien heb ik bij jongere gebruikers vaak ook het idee dat ze maar persen zoveel mogelijk verschillende dingen naar binnen willen gooien. Vooral oppeppende middelen en downers. Maar juist geestverruimend zoals psychedelica word eng en raar gevonden door de gemiddelde pillen slikker.

Ik denk dat er veel verkeerd is aan het beeld wat de meeste jongeren hebben van drugs er zou meer betere en vooral eerlijkere voorlichting moeten zijn.

SmartieAndMe zei:
Het is meer een gewoonte dan een trend denk ik? Ik combineer bijna altijd wel iets, maar het is niet gebruiken om het gebruiken. Als ik speed gebruik dan gebruik ik daarbij eigenlijk altijd alcohol of hasj, als ik psychedelica gebruik dan steek ik vaak een joint erbij. Zo zijn er nog wel een aantal combinaties die hand in hand gaan net als alcohol en coke.

Het is geen moeten, maar het is wel chill. Er zitten wel vrijwel altijd duidelijke grenzen aan. Ik heb ook wel eens van die feestjes meegemaakt dat mensen van XTC naar speed naar keta naar GHB naar weet ik 't wat allemaal nog meer gaan. Dat doe ik niet en dat snap ik ook niet helemaal.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
In principe ben ik bijna klaar met mn drugsbijsluiter op een dubbelzijdig a4-tje in 3 talen. ik wil alleen nog wat exacte cijfers en toestemming onderzoek te citeren welke ik niet krijg.

ik heb weed/hash, mdma pillen, speed, cocaine en smartdrugs tot nu toe. alles gaat niet passen, dan krijg je fontje maat 6 ofzo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bobsacamano zei:
Net zoals met weet ik veel hoeveel XTC naar binnen gooien heb ik bij jongere gebruikers vaak ook het idee dat ze maar persen zoveel mogelijk verschillende dingen naar binnen willen gooien. Vooral oppeppende middelen en downers. Maar juist geestverruimend zoals psychedelica word eng en raar gevonden door de gemiddelde pillen slikker.
Klik om te vergroten...
Die groep zoekt dan ook (meestal) oftewel instant plezier of verdoving. Passieve drugs zonder eigen input. Niet dat ik daartegen ben, want het heeft zeker zijn eigen allure en past heel erg in de hedendaagse maatschappij die toch al heel erg gericht is op instant bevrediging.

Ook mist de educatie hierin in deze maatschappij vrijwel volledig. Als mensen door goede educatie psychedelica op de "juiste" manier zouden leren gebruiken en het daardoor bekend werd hoe immens verrijkend en bevrijdend deze ervaringen kunnen zijn, dan was het animo ervoor waarschijnlijk veel groter geweest (ook onder jongeren). Nu doen mensen maar wat, schrikken ervan dat zo'n drug eens een keer een "slecht" gevoel bovenhaalt in plaats van een goed gevoel en geven psychedelica de schuld. Weer een verhaal de wereld in en mensen die nooit hebben getript denken door die "kennis" van verhalen over bad trips dat ze weten wat psychedelica inhoudt. Je gaat er immers dingen van zien die er niet zijn... Sowieso een onbenullige uitspraak als je erover nadenkt. :wink:
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#8
En dat terwijl het de meest waardevolle groep drugs is. Erg jammer..
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Je gaat er immers dingen van zien die er niet zijn... Sowieso een onbenullige uitspraak als je erover nadenkt. :wink:
Klik om te vergroten...

De eerste keer dat ik tripsitter was voor wat vrienden vroeg ik na een tijdje of ze hun visuals konden omschrijven. Eentje zei: ja alles ziet er wel grappig uit enzo, ik zie dingen een beetje golven. Maar ik zie nou ook weer geen dingen die er niet zijn ofzo. - Deze jongen was daarin oprecht teleurgesteld en dacht dat hij misschien te weinig had genomen (in dit geval truffels). Zo zo zonde om het zo te zien, psychedelica hebben zoveel meer te bieden dan gekke dingen zien. Maar dat zal voortkomen uit onwetendheid, toen ik voor het eerst ging blowen dacht ik dat ik bomen zou gaan zien praten, mijn neef had de verwachting kaboutertjes te gaan zien bij de eerste keer trippen. Het beeld dat wordt geschetst in de media en wat iedereen klakkeloos overneemt is totaal anders dan de (andere) werkelijkheid...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Narayani zei:
Mindless zei:
Je gaat er immers dingen van zien die er niet zijn... Sowieso een onbenullige uitspraak als je erover nadenkt. :wink:
Klik om te vergroten...

De eerste keer dat ik tripsitter was voor wat vrienden vroeg ik na een tijdje of ze hun visuals konden omschrijven. Eentje zei: ja alles ziet er wel grappig uit enzo, ik zie dingen een beetje golven. Maar ik zie nou ook weer geen dingen die er niet zijn ofzo. - Deze jongen was daarin oprecht teleurgesteld en dacht dat hij misschien te weinig had genomen (in dit geval truffels). Zo zo zonde om het zo te zien, psychedelica hebben zoveel meer te bieden dan gekke dingen zien. Maar dat zal voortkomen uit onwetendheid, toen ik voor het eerst ging blowen dacht ik dat ik bomen zou gaan zien praten, mijn neef had de verwachting kaboutertjes te gaan zien bij de eerste keer trippen. Het beeld dat wordt geschetst in de media en wat iedereen klakkeloos overneemt is totaal anders dan de (andere) werkelijkheid...
Klik om te vergroten...
Maar dat is dan wel iemand die het uitprobeert en kijkt voor zichzelf (in tegenstelling tot lui die beweren precies te weten hoe slecht psychedelica (of drugs in het algemeen) voor je is, zonder het ook maar één keer zelf geprobeerd te hebben). Ik moet ook toegeven dat ik in het begin ook niet echt doorhad wat trippen kon bieden en het vooral deed voor de visuals. Sowieso heb je denk ik meerdere trips nodig om erachter te komen dat het veel meer inhoudt dan dat en het liefst daarbij ook nog een wat minder op entertainment gerichte mindset. En inderdaad, er wordt een heel krom beeld geschetst van deze immens waardevolle tools om jezelf en het universum mee te kunnen onderzoeken. Helaas wordt er in dit gedeelte van de wereld 0,0 waarde gehecht aan het ontplooien van het bewustzijn/onderbewuste en hebben we hier dus niet echt mensen of instanties die anderen daarin kunnen begeleiden.

Maar hier kunnen wij natuurlijk zelf wel ons steentje aan bijdragen, door te adviseren aan beginners, te tripsitten, etc. :)

En wat ik zelf trouwens altijd mooi vind om bij stil te staan wat betreft het 'dingen zien die er niet zijn' tijdens het trippen: Voor wie zijn die dingen er niet? Voor jezelf zijn die mayatekens op de muur en op de bank namelijk toch echt jouw werkelijke ervaring. Is de fantasiewereld nou wat je op dat moment qua visuals ziet in je werkelijke perceptie, of is de fantasiewereld dat wat je gedachten je op dat moment vertellen over hoe die muur of bank er normaal uitziet? :) Op die manier kijken naar je ervaring kan je echt weer als een kind laten kijken en overal het wonder van doen laten inzien.
s
suifduifLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mixen kan prima als je maar oplet met de dosering, heel makkelijk, en geen gekke dingen die niet samen gaan natuurlijk zoals alcohol en GHB :beer:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey dit werd ook besproken op de Spuiten en Slikken aflevering van afgelopen dinsdag. Ik heb hem zelf niet gezien maar mijn huisgenootje had het erover.

Ja, ik snap het ook niet.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ligt het aan mijn selectief geheugen, of kom ik steeds vaker topics tegen met ongeveer deze inhoud:

"Ik/Wij/Een vriend heeft drugs-x, drugs-y, drugs-z en drugs-a. dit alles willen we dit weekend gaan gebruiken maar hebben geen idee hoe?"

Is fear and loathing recent op tv geweest? Is dit echt hoe beginners denken over drugsgebruik? Wordt de tendens aangericht door het enorme aantal RC's op de markt?

Hoe denken jullie hierover?

ps: dit zijn niet de troll-achtige topics.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik verbaas me er ook vaak over eerlijk gezegd. Of het steeds meer wordt durf ik niet te zeggen.

Wat ik zelf helemaal bijzonder vind is dat mensen bij hun eerste keer een bepaalde drugs gebruiken dit ook meteen met vanalles en nog wat combineren. Buiten dat dit natuurlijk behoorlijk onverantwoord is, krijg je dan ook helemaal geen goed idee over wat die drug precies met je doet. Toch zie ik mensen maar al te vaak conclusies trekken over een drug nadat ze er meerdere naast hebben gebruikt. Jammer want dit geeft een enorm vertekend beeld voor hunzelf maar ook anderen. Ik stoor me hier vaak aan als ik ervaringen van een nieuwe rc opzoek.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat zelf onderzoeken zit wel aan de kern van het fenomeen, ongeveer hetzelfde als "ik heb x pillen gebruikt, wanneer voel ik me weer normaal"-topics.

ik zie niet vaak topics van mensen met vergelijkbare vragen die de stickies, erowid of wikipedia hebben opgezocht en daarna nog met vragen zitten.

Dat er meer mensen een account aanmaken is positief voor het forum, maar het zou ook wel goed zijn te zien dat mensen zelf al de basics gechecked hebben.

volgens mij staan er in ongeveer elk topic toch wel stickies met voldoende informatie? misschien erowid daarbij zetten mocht dat nog niet zijn, want af en toe vraag ik me serieus af hoe "echt" die topics zijn.

mensen lijken ook te denken dat 1-1/4e pil voldoende informatie is voor ons om te snappen wat ze ophebben, maar ik ken ze echt niet allemaal uit mijn hoofd, ik spaar ze alleen maar.
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Als het gaat om pillen hebben we nu vrij veel geluk aangezien het grootste deel relatief zuivere pillen zijn. Ik maak mij vooral zorgen over wat er zal gebeuren als er weer een dipje in de markt komt en meer vervuilde pillen... Hopelijk lezen ze dan iets over de situatie van de pillenmarkt dat ze toch wat afgeschrikt worden en wat meer informatie gaan opzoeken.

Indien dat niet gebeurt vrees ik dat de Topicstarters die hun vragen beginnen met: Ik heb de laatste weekends zo'n aantal pillen genomen en vreemd genoeg hebben ze allemaal klachten, geen vragen meer zullen kunnen stellen. Als je zo'n aantallen neemt met vervuilde pillen, zeker als je ze dan nog mixt met RC's waarvan de effecten weinig bekend zijn vaak, zullen ze het zelf wel ondervinden wat de gevolgen kunnen zijn...
Op school wat meer educatie over hoe je de risico's van het nemen van een pil minimaliseert is volgens mij de oplossing maarja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."