Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsopzoek naar de juiste drug

opzoek naar de juiste drug

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
b
bultzandLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,

ten eerste bedankt voor jullie reacties!!!

Speed blijft voor mij geen optie omdat ik geen verslavende stoffen drugs wil gebruiken.
4fmp lijkt me met de informatie die ik nu heb een goede optie!

Ik ben wel benieuwd hoe erg 4fmp mijn serotonine aanspreekt omdat ik geen risico wil lopen op weer zon enorme dinsdagdip als die van een tijdje geleden.

Is er hier iemand die meer theorie weet over de drug 4fmp in combinatie met je serotonine niveau? of is hier simpelweg nog geen onderzoek naar gedaan?

Ik hoor graag van jullie!!!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
4-FA werkt een stuk minder heftig op serotonine in dan MDMA, maar het heeft nog steeds een flink effect op je serotonine dus lijkt mij niet verstandig als je je serotonine systeem een tijd rust wilt geven.

Als je een upper zoekt die amper op serotonine inwerkt is speed toch wel echt een goede optie en zolang je niet meteen heel vaak gaat gebruiken valt het wel mee hoe verslavend het is.

Als speed echt geen optie is zul je het in een hele andere hoek dan uppers moeten gaan zoeken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Exceptional Insight zei:
Het ligt aan het karakter van het beestje of iets verslavend is, of niet. Niet aan de drug.

Maar dan iets minder zwart wit.
Klik om te vergroten...
Dat wilde ik ook zeggen, maar ik kon het niet verwoorden, daarom liet ik dat jou doen.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het lijkt mij juist dat 4-FMP ook niet echt een betere optie zal zijn dan MDMA (correct me if i'm wrong). Als je een drug wilt gebruiken om in de feeststemming te komen dan zou ik toch echt een kleinere dosis 2-CB nemen. Dat je speed niet wil gebruiken kan ik wel begrijpen. Je zou ook nog iets als ketamine kunnen proberen maar dan lijkt speed mij toch wat minder verslavend en veiliger qua doseringen (tenzij je echt weet wat je doet).

Als het je niet om een feeststemming gaat zou je eventueel nog kunnen kijken wat je van psychedelica vind. Maar het blijft moeilijk om een drug op te noemen die niet verslavend is want eigenlijk is bijna elke drug verslavend.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind dat nogal wat conclusies. Ieder moet voor zichzelf beslissen welke drug het prettigst is toch? Ik heb persoonlijk veel liever speed dan psychedelica bijvoorbeeld op een feest.

Overigens is ketamine ook niet voor iedereen verslavender dan speed. Ik denk zelfs dat meer mensen verslaafd aan speed raken dan aan keta.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#6
lepelbakje zei:
Hallo,

Ik ben er na ongeveer 5 keer xtc gebruiken achter gekomen dat ik erg gevoelig ben voor de dip van mdma. Ik had een dinsdagdip van ongeveer zes weken terwijl ik telkens minimaal 8 weken tussen het gebruiken liet.

Ik ga het komende half jaar dan ook geen enkele drug nemen zodat mijn serotonine weer op een goed peil kan komen.

Ik ben wel aan het nadenken over eventuele andere opties qua uppers, en ik hoop dat jullie hier tips over hebben.

Ik wil geen verslavende drugs gaan gebruiken zoals bijv. speed.
Ook wil ik dus een drug die mijn serotonineniveau niet of minder aanspreekt dan dat mdma dat doet.

Als iemand tips of informatie hierover heeft hoor ik dit heeeeel graag!

Groeten.
Klik om te vergroten...
met de serotonine zit je fout
drink elke avond een warm kopje melk met een lepel honing, en je serotonine niveau zit zo weer op peil :)
je moet vooral oppassen voor drugs die je serotonine ontregelen
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
autysd zei:
lepelbakje zei:
Hallo,

Ik ben er na ongeveer 5 keer xtc gebruiken achter gekomen dat ik erg gevoelig ben voor de dip van mdma. Ik had een dinsdagdip van ongeveer zes weken terwijl ik telkens minimaal 8 weken tussen het gebruiken liet.

Ik ga het komende half jaar dan ook geen enkele drug nemen zodat mijn serotonine weer op een goed peil kan komen.

Ik ben wel aan het nadenken over eventuele andere opties qua uppers, en ik hoop dat jullie hier tips over hebben.

Ik wil geen verslavende drugs gaan gebruiken zoals bijv. speed.
Ook wil ik dus een drug die mijn serotonineniveau niet of minder aanspreekt dan dat mdma dat doet.

Als iemand tips of informatie hierover heeft hoor ik dit heeeeel graag!

Groeten.
Klik om te vergroten...
met de serotonine zit je fout
drink elke avond een warm kopje melk met een lepel honing, en je serotonine niveau zit zo weer op peil :)
je moet vooral oppassen voor(medicatie en) drugs die je serotonine ontregelen
Klik om te vergroten...

En medicatie je zou je verbazen hoeveel mediactie erin drugs worden toegevoegd om het effect te verksterken. Met soms dodelijke scenario's helaas:(
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
autysd zei:
met de serotonine zit je fout
drink elke avond een warm kopje melk met een lepel honing, en je serotonine niveau zit zo weer op peil :)
je moet vooral oppassen voor drugs die je serotonine ontregelen
Klik om te vergroten...
Wat is er fout volgens jou? Ik vond niet zo veel verkeerd aan het bericht van lepelbakje eigenlijk..

Wat jij zegt klopt niet. Warme melk met honing bevat zo weinig tryptofaan dat de hoeveelheid serotonine die je daar uithaalt geen merkbaar verschil gaat maken, zelfde verhaal met bananen. Zijn hardnekkige fabeltjes helaas.
H
HoMaar!Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Een 100ug LSD staat ook garant voor een leuk feestje, met genoeg stimulatie om lang en veel te dansen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
HoMaar! zei:
Een 100ug LSD staat ook garant voor een leuk feestje, met genoeg stimulatie om lang en veel te dansen.
Klik om te vergroten...
Die garantie kun jij niet geven... Dat kan net zo goed een kutfeest opleveren als de trip even niet helemaal lekker valt
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
autysd zei:
met de serotonine zit je fout
drink elke avond een warm kopje melk met een lepel honing, en je serotonine niveau zit zo weer op peil :)
je moet vooral oppassen voor drugs die je serotonine ontregelen
Klik om te vergroten...
Wat is er fout volgens jou? Ik vond niet zo veel verkeerd aan het bericht van lepelbakje eigenlijk..

Wat jij zegt klopt niet. Warme melk met honing bevat zo weinig tryptofaan dat de hoeveelheid serotonine die je daar uithaalt geen merkbaar verschil gaat maken, zelfde verhaal met bananen. Zijn hardnekkige fabeltjes helaas.
Klik om te vergroten...

ik koos een willekeurige bron:http://woman.thenest.com/foods-increase-serotonin-induce-sleep-1575.html
-het is ofc niet nodig de melk met de bananen samen to moeten nemen :wink:
-mijn punt was vanaf het begin dat je niet 6 maand hoeft te wachten op je serotonine, 1 of 2 dagen is voldoende op de natuuurlijke wijze (de spijsverteringswijze)
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
autysd zei:
-mijn punt was vanaf het begin dat je niet 6 maand hoeft te wachten op je serotonine, 1 of 2 dagen is voldoende op de natuuurlijke wijze (de spijsverteringswijze)
Klik om te vergroten...
Het probleem met xtc zit hem niet alleen maar in het uitputten van je serotonine voorraad, die is redelijk snel weer aangevuld inderdaad. Het grootste probleem zit hem vooral in de schade die het op het serotonine stelsel aanbrengt, dat herstel duurt veel langer. Vandaar dat wordt aangeraden telkens minstens 3 maanden tussen gebruik te laten. Aangezien lepelbakje veel problemen met de dip van xtc ervaart is het dus geen slecht idee om zijn hersenen nu maar even 6 maanden rust te geven.
Klik om te vergroten...
dank je voor de expertise :)
-geldt dit voor personen die stoppen met xtc
-of voor personen die tussen xtc gebruiksperiodes zitten ?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
autysd zei:
-mijn punt was vanaf het begin dat je niet 6 maand hoeft te wachten op je serotonine, 1 of 2 dagen is voldoende op de natuuurlijke wijze (de spijsverteringswijze)
Klik om te vergroten...
Het probleem met xtc zit hem niet alleen maar in het uitputten van je serotonine voorraad, die is redelijk snel weer aangevuld inderdaad. Het grootste probleem zit hem vooral in de schade die het op het serotonine stelsel aanbrengt, dat herstel duurt veel langer. Vandaar dat wordt aangeraden telkens minstens 3 maanden tussen gebruik te laten. Aangezien lepelbakje veel problemen met de dip van xtc ervaart is het dus geen slecht idee om zijn hersenen nu maar even 6 maanden rust te geven.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#14
autysd zei:
dank je voor de expertise :)
-geldt dit voor personen die stoppen met xtc
-of voor personen die tussen xtc gebruiksperiodes zitten ?
Klik om te vergroten...
Hij heeft standaard al een vrij erge dip, wat erop kan wijzen dat zijn serotonine systeem mogelijk al beschadigd is/op een laag niveau, vandaar dat er een langere pauze wordt aangeraden dan normaal.

In principe is iedereen zo'n pauze aan te raden, want als je standaard elke 2-3 maanden MDMA gebruikt, dan blijf je het 'MDMA'-effect grotendeels wel gewoon houden maar dan is de magie er van af (omdat het dan meer een standaard iets is geworden ipv een leukigheidje zo af en toe).
b
bultzandLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo,

Ik ben er na ongeveer 5 keer xtc gebruiken achter gekomen dat ik erg gevoelig ben voor de dip van mdma. Ik had een dinsdagdip van ongeveer zes weken terwijl ik telkens minimaal 8 weken tussen het gebruiken liet.

Ik ga het komende half jaar dan ook geen enkele drug nemen zodat mijn serotonine weer op een goed peil kan komen.

Ik ben wel aan het nadenken over eventuele andere opties qua uppers, en ik hoop dat jullie hier tips over hebben.

Ik wil geen verslavende drugs gaan gebruiken zoals bijv. speed.
Ook wil ik dus een drug die mijn serotonineniveau niet of minder aanspreekt dan dat mdma dat doet.

Als iemand tips of informatie hierover heeft hoor ik dit heeeeel graag!

Groeten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Eh ja ik gebruik ook niet zo vaak mdma omdat ik gevoelig ben voor depressies maar af en toe speed gaat wel prima. Dus eigenlijk zou ik zeggen dat.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
speed zoals ZERO aangeeft. 4FMP is ook een optie. 2cb heb je ook geen al te erge dip van.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Speed is te verslavend vind lepelbakje waar ik me volledig in kan vinden. Zou ook iets als 2cb of salvia of DMT of iets in die richting misschien?
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er zijn echt genoeg uppers die je i.p.v. MDMA kan nemen, de vraag is alleen waarvoor je het wilt gebruiken. Feesten? Dan zou ik 4-FA of toch speed aanraden. Bij speed is het niet zo dat je na één keer gebruiken gelijk verslaafd bent, enige wat je nodig hebt is een beetje discipline om je te houden aan een aantal regels die je voor jezelf moet opstellen (zoals niet vaker gebruiken dan x, geen weekenden volledig doorhalen, altijd wat eten - hoe lastig het ook is, etc). Lukt dit, dan heb je een redelijk aangename drug die je zeker wel wat feestjes door helpt. Wat je ook kan doen is een lage dosis 2C-B (eentje waardoor je niet hard staat te trippen op een feest, tenzij jou dat vet lijkt natuurlijk) en een erg kleine hoeveelheid speed om een mogelijke onaangename body high weg te nemen.

Wat je ook kiest (misschien houd je het voortaan bij alleen fris, of energy drink, of alcohol, of alle drie tegelijkertijd :P), besef je wel dat elk middel een andere werking heeft en je niet moet verwachten dat alles hetzelfde is als bij MDMA. Dit voorkomt al een hoop teleurstelling.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#20
4FMP vind ik meer dan goed alternatief voor mdma en de dip is bij mij ook pak minder en de positieve effecten zoals euphorisch, leuke bodyhigh en praterig blijven bestaan en zelfs meer energy dan mdma. Dan is er nog 2cb, ook een aanrader, maar dit is qua effecten meer richting lsd dan mdma/xtc, het geeft mij controleerbare visuals en smaak en geur wordt intenser, maar ben niet volledig weg zoals bij lsd wel eens het geval is :tongueout: beiden geven geen dip en ook geen darm of maagklachten. Ghb kan ik ook aanraden, maar pas hiermee op, doseren is moeilijk, maar bij juiste dosis krijg je lekker gevoel, warm, praterig, wat loom, dus dit is geen energybooster of stimulant à la mdma, want ga je minimaal boven deze dosering wordt het al gouw een slaapmiddel, je lichaam wordt verdoofd zoals alcohol doet bij overmatig gebruik. Aan jou de keuze :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."