Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik heb (zoals ik in andere topics al beschreven heb) na een periode van te veel en te kort op elkaar xtc gebruiken een enorme dip gehad van ongeveer 3 maanden. In deze drie maanden had ik last van stemmingswisselingen en vooral van depressieve buien. Tussen deze vijf keer xtc gebruiken zat gemiddeld een week of 7, soms ook minder. Ook was de dosis elke keer te hoog, tussen de 400 en 600mg. Ik weeg zelf 88 kg en ben 22 jaar oud. Dit resulteerde de laatste keer gebruiken dus in een dip van ongeveer 3 maanden. Ik heb nu al ongeveer een maand geen last meer van deze dip, en ik zit er weer over na te denken om deze zomer weer een upper te gaan gebruiken. Ik wil minimaal 6 maanden tussen de laatste keer gebruiken en de volgende keer gebruiken laten zodat mijn lichaam zich helemaal kan herstellen. Nu is mijn vraag aan jullie of er meer mensen last hebben van zo een enorme dip. Ook ben ik benieuwd naar hoe jullie denken over het nogmaals gebruiken van bijvoorbeeld xtc of 4fmp. Ik hoor graag van jullie."
"hallo, ten eerste bedankt voor jullie reacties!!! Speed blijft voor mij geen optie omdat ik geen verslavende stoffen drugs wil gebruiken. 4fmp lijkt me met de informatie die ik nu heb een goede optie! Ik ben wel benieuwd hoe erg 4fmp mijn serotonine aanspreekt omdat ik geen risico wil lopen op weer zon enorme dinsdagdip als die van een tijdje geleden. Is er hier iemand die meer theorie weet over de drug 4fmp in combinatie met je serotonine niveau? of is hier simpelweg nog geen onderzoek naar gedaan? Ik hoor graag van jullie!!!"
"Hallo, Ik heb nu een keer of 5 xtc gebruikt, soms hoge dosering van 500mg soms minder hoog van 250mg. De 4e keer gebruiken(500mg) kon ik negatieve gevolgen merken zoals raar licht gevoel in mijn hoofd en een stuk of 3 paniekaanvallen. Dit was na ongeveer 8 weken helemaal voorbij. Toen dit voorbij was, was ik benieuwd of ik dit bij een lagere dosering dit ook zou hebben. Ik heb dus de keer daarna(ook de laatste keer sinds nu) ongeveer 250mg genomen. Dit is nu ongeveer 6 weken geleden. De dag na deze laatste keer gebruiken voelde ik mij prima, en ook de dagen hierop voelde ik mij prima. Maaaarrrrr, precies een week na het gebruiken kwam er ineens een golf van depressie over mij heen. Ik wist niet wat mij overkwam en dacht dat ik gek werd. Ik legde niet eens de link met de xtc omdat dit mij te heftig leek voor een xtc-dip. Deze continue depressie ging naar een aantal dagen over in buien van depressies waarin ik soms uren depressief was en dan weer uren normaal. Ook het ik soms het, vaker voorkomende, gevoel dat mensen negatief over mij zijn, en ik heb zelfs mijn relatie verbroken door dit depressieve gevoel. Ik ben nu dus zes weken verder sinds deze laatste keer gebruiken en ik merk dat de negatieve verschijnselen langzaam maar zeker minder worden. Nu ben ik erg benieuwd naar andere gebruikers die meer weten over zo een enorme dinsdagdip. Ook ben ik benieuwd of mensen mij het opnieuw proberen van xtc zouden aanraden of juist afraden. (misschien nog minder gebruiken of andere uppers). Ik hoor graag van jullie)"
"Klimrek zei: Hallo en welkom op dit forum. Wie/wat ben je? Man of vrouw? Wat is je leeftijd en gewicht? Hoeveel dagen/weken/maanden rust laat je tussen elke xtc/mdma-ervaring? De milligrammen die je noemt, waar baseer je die op? Gehoord van een dealer/vriend? Of laat je je pillen/kristallen zelf testen? Als je bovenstaande vragen kan beantwoorden, komen we al een stukje verder. Voor nu: even een poos (lees: 6 maanden om te beginnen) geen xtc/mdma/4fmp of andere serotonine verbruikers nemen.. Hou genoeg rust, eet gezond (fruit en gevarieerde voeding) probeer wat te sporten en zorg voor afleiding. Leuke dingen doen met vrienden. En wees lief voor jezelf. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Ik ben een jongen van 22 jaren oud en weeg 87 kg. Ik heb dus 5 keer xtc gebruikt. tussen alle keren zat 8 a 10 weken tijd, behalve tussen de 2e en 3e keer, toen een week of 4. We laten de pillen altijd testen dus het aantal mg is correct. Ik hoop dat je iets kan met deze info en ik ben benieuwd hoe jij tegen deze situatie aan kijkt."
"Mindless zei: Het beste zou zijn om het helemaal niet meer te nemen, maar als je het toch gaat doen: sowieso MAX 1,5 mg/kg. Dat komt voor jou dus uit op 132 mg. MAX dus. Zelf ben ik van mening dat je met een stuk minder toe kan en je zo de negatieve effecten nog meer kunt verminderen. Bedenk je wel: een dip van drie maanden is een serieus teken van je lichaam dat je echt flink verkeerd bezig bent. Je lichaam schreeuwt om het hardst dat je hiermee ophoudt. Sta bij jezelf stil: is een avondje plezier al die mogelijke ellende waard? Het is een flinke klap die je lichaam krijgt te verduren, ook bij een normale dosering. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie. De 1,5 mg per kg ga ik zeker aanhouden! Ik las over de drug 4fmp, en las dat deze minder serotonine verbruikt dan xtc. Daarom denk ik erover om 4fmp te gaan proberen. Hoe denk jij/jullie hierover?"
"SkittlesAndMe zei: Het advies om alcohol te gaan combineren met xtc lijkt me hier niet helemaal gepast @KopjeKoffie Met depressieve buien en stemmingswisselingen lijkt me het enige goede advies om een langere periode rust te nemen voor je weer gaat gebruiken. Inderdaad, je dosis was te hoog en daar moet je mee oppassen, maar waar je nu vooral voor moet uitkijken is dat het erger wordt of dat je klachten langduriger worden. Neem minimaal een half jaar rust voor je weer wat gaat doen en als je weer wat neemt, doe het dan heel voorzichtig. 4-FA is geen goede vervanger. Dat is in mijn ervaring slechter voor je nachtrust dan XTC. Nachtrust en voeding zijn de belangrijkste dingen voor mentale stabiliteit, en dan met extra nadruk op de nachtrust. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie. Ik heb nu al vijf maanden rust gehad en ik ben voor mijn gevoel helemaal over de dip heen. Toch ben ik van plan nog twee maanden rust te houden en pas op Awakenings eventueel weer te gaan gebruiken. Ik heb tot nu toe altijd nog een goede nachtrust gehad na xtc. Ook denk ik niet dat 1 a 2 nachten slecht slapen na 4fmp mij weer een dip gaat bezorgen. Ik neem je ervaring wel serieus maar ik zie dat niet als een reden dat 4fmp een slechte vervanger zou zijn."
"SkittlesAndMe zei: tsja slechte nachtrust is de grootste veroorzaker van klachten. Nu je weet hoe die klachten voelen zou ik het zeker serieus nemen. Verder is wel bekend dat mensen na MDMA over het algemeen iets makkelijker slapen dan na 4-FA. Dat valt ook simpel te verklaren door de lange halfwaardetijd van 4-FA. Wat je er verder mee doet, dat is aan jou mile: Goed dat je in ieder geval een poosje rust hebt genomen. Klik om te vergroten... Ik denk dat je mij niet helemaal goed begrijpt. Ik geloof wel dat ik 1 a 2 nachten na het gebruiken van 4fmp slecht kan slapen. Maar ik denk dat 1 a 2 nachten slecht slapen geen dip van ongeveer 3 maanden kan veroorzaken. Ik denk dat de aanslag op mijn serotoninestelsel veel meer invloed heeft op mijn lange dip dan 1 a 2 nachten slecht slapen. Daarom hoop ik dat 4fmp een minder grote aanslag op mijn serotoninestelsel heeft dan dat xtc heeft. Hoe denken jullie hier over?"
"Tekzor668 zei: Je laat gewoon te weinig tijd tussen gebruik. Lees je even in over de 3 maandenregel op Drugsforum. Tussen elk xtc gebruik hoort netjes 3 maanden te zijn. Je legt je dosis ook aardig hoog. 1,5 tot 2mg maximum per kilo word aangeraden voor een man. Voor jou zou 160/170mg dus een mooie dosis zijn. Lager ook maar hoger zeker niet. Eet gezond, zorg voor structuur in de dag en wat sport en een goeie nachtrust zullen voor een snel herstel zorgen. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Tussen mijn 4e en 5e keer gebruiken zat meer dan 3 maanden pauze. Ook was de dosis bij de 5e keer de helft minder dan bij de 4e keer. Daarom vind ik het juist zo raar dat de negatieve bijwerkingen erger worden. Heeft iemand hier een verklaring voor? Of kan dit te maken hebben met het feit dat ik vroeger te hoge dosissen heb gehad en te snel op elkaar heb gebruikt???"
"Bedankt voor jullie reacties! Oke ik lees zeker wel wat jullie zeggen en sta hier zeker open voor. Omdat ik vaak lees dat 3 maanden zonder xtc zou betekenen dat je serotonine weer volledig op peil is vond ik het lastig te geloven dat ik nog langer pauze moest houden. Ik denk dat ik er inderdaad gevoelig voor ben en zal minimaal 6 maanden niet aan de mdma zitten. Dan maar weer eens voorzichtig proberen. Dat ik te veel neem is me nu ook duidelijk, dit zal misschien ook te maken hebben met de mogelijkheid dat ik gevoelig ben voor mdma. Iig bedankt voor jullie informatie!!"
"Mindless zei: Dat je vroeger nóg hogere doseringen gebruikte, betekent niet dat je lagere doseringen ten opzichte van toen laag genoeg zijn. Je gebruikt simpelweg teveel en te vaak. Er is geen mysterieuze verklaring. Het is simpel: je moet je aan 1 tot 2 mg/kg houden en dat doe je niet. 250 mg voor iemand van 87 kg is een overdosering. En dan nog: sommige mensen zijn er gevoeliger voor en hebben bijvoorbeeld met 1,5 of 2 mg/kg al veel vervelende bijwerkingen (heb ik zelf bijvoorbeeld ook). Luister naar je lichaam. Voel je je (enorm) klote, dan doe je iets (enorm) fout. zo moeilijk is het niet. En misschien wil je ons niet geloven, maar wat heeft hier vragen stellen dan voor zin. Mensen geven de antwoorden, maar je leest er voorbij. Ik zou je aanraden eerst minimaal een halfjaar helemaal geen mdma te gebruiken en je daarna wel aan de richtlijnen te houden. Klik om te vergroten... Bedankt voor je info! Omdat ik mogelijk net als jou gevoelig ben voor mdma, heeft u nog tips om de dip te verminderen? Naast het aan de richtlijnen houden bedoel ik dan( wat ik zeker ga doen in het vervolg)."