#1
Door dit topic krijg ik echt zin om drugs te gebruiken. ![:(]()
Timmie94 zei:ik heb wel inzichten gekregen door mijn drugsgebruik, ik ben er denk ik een stuk zachtaardiger en 'linkser/socialistischer' van geworden. ik wil meer doen voor de medemens en sta veel meer open voor iedereen en ben veel minder bevooroordeeld als bijvoorbeeld 5 jaar geleden. daarnaast heeft het mij ook wel doen inzien dat je er makkelijk te ver in kan doorschieten en dat het best wel gevaarlijk spul kan zijn.
Ik gebruik drugs uit nieuwsgierigheid, daarom heb ik ook zo belachelijk veel verschillende soorten drugs geprobeerd. Ik wil het gewoon allemaal wel een keer hebben meegemaakt. Maar verder gebruik ik ook om de meer gebruikelijke redenen. De meesten soorten drugs zijn er vooral om even te genieten.ElvenSpice zei:1. Waarom?
Lastig om er een te kiezen, heb met psychedelica echt zoveel bijzondere dingen meegemaakt. Ik kies er dan ook 2 uit. De eerste is een out of body experience op een zeer hoge dosis truffels. Tijdens de piek lagen mijn tripmaatjes en ik allemaal verstijfd op de grond en zweefde onze geesten door de kamer heen, het was een soort van psychedelische soep. Het meest bizarre aan het geheel is dat we dit dus alle 3 zo hebben ervaren en dat we elkaars geest af en toe tegenkwamen in de soep, we groeten elkaar dan even en gingen vervolgens weer apart verder met rondzweven.2. Wat is je meest bijgebleven ervaring tot nu toe?
Met name door psychedelica, dissociatieven en cannabis ben ik heel anders in het leven gaan staan. Ik keek vroeger redelijk zwart wit naar dingen en kijk nu juist veel meer met een open mind en nuance naar zaken. Ik ben ook niet meer overtuigd atheist, maar atheistisch agnost. Dit houd in dat ik nog steeds niet in god geloof, maar overtuigd ben dat het bestaan van god ontkennen dezelfde redenatie fouten in zich heeft als overtuigd zijn dat god bestaat. Ik ben overigens niet tegen geloof, maar dat ben ik nooit geweest eigenlijk. Verder ben ik veel rustiger geworden, ik ervaar bijna nooit stress meer aangezien ik dingen veel beter kan relativeren. Carriere maken vond ik vroeger heel belangrijk, maar nu niet meer, ben gaan inzien dat geluk veel belangrijker is in het leven dan geld of status. Nu is dit iets wat velen in de westerse wereld als een negatieve verandering zullen zien, maar ik zie het echt als iets positiefs. Tot slot ben ik door mijn ego oplossing ook geinteresseerd geraakt in mediteren, waar ik nu kort geleden ook mee begonnen ben door wat tips van Mindless, bedankt daarvoor3. Wat voor inzichten heeft het je gegeven, zowel negatief of positief.
Psychedelibee zei:Leuk topic!![]()
Het maakt me heel blij om te horen dat je er nog steeds mee bezig bent.Psychedelibee zei:Tot slot ben ik door mijn ego oplossing ook geinteresseerd geraakt in mediteren, waar ik nu kort geleden ook mee begonnen ben door wat tips van Mindless, bedankt daarvoor.
Ik ben er zeker nog steeds mee bezig. De ene keer wat meer dan de andere keer merk ik, maar nu die deur geopend is verwacht ik niet dat die ooit nog helemaal zal sluiten. Ik ben hier aan de LSD ook heel erg mee bezig geweest afgelopen weekend. Had ook expres die dag meerdere video's over het ego gekeken, er wat stukken over gelezen en heb nog even gemediteerd voordat ik ging trippen. Dus mijn mindset was behoorlijk geprogrammeerd om met ego of beter gezegd het illusie van het ego bezig te zijn.Mindless zei:Het maakt me heel blij om te horen dat je er nog steeds mee bezig bent.Psychedelibee zei:Tot slot ben ik door mijn ego oplossing ook geinteresseerd geraakt in mediteren, waar ik nu kort geleden ook mee begonnen ben door wat tips van Mindless, bedankt daarvoor.
En graag gedaan uiteraard.
Ik vind de term god persoonlijk gewoon veel te beladen, evenals 'geloof'. Ik ben er door psychedelica wel van overtuigd geraakt dat er meer is dan onze 'gewone' realiteit, maar ik zie mezelf niet meteen als een gelovige. Ik sta hierdoor misschien wel wat spiritueler in het leven, wat dat ook precies moge betekenen. Het blijven allemaal een beetje vage begrippen natuurlijk, in de meest ruime zin van het woord zou je kunnen zeggen dat ik inmiddels geloof. Maar dat geloof gaat voor mij nu niet verder dan eenheid. Dat er ook meteen een bepaalde intelligentie aan hangt, zoals met god geïmpliceerd wordt vind ik persoonlijk nog steeds een stap te ver. Maar ik sluit het zeker ook niet meer uit zoals ik dat vroeger wel heel stellig deed.Wat betreft het geloven in God. Is het ook niet net wat voor definitie je daaraan hangt? Je hebt een ego-oplossing gehad en dus ervaren dat alles één is en dus zou je kunnen zeggen dat alles God is. :P Zelf hou ik er echter ook niet zo van om dat God te noemen, dat woord heeft veel te veel bagage. En met een ego-oplossing is het ook niet zozeer meer 'geloof' te noemen.![]()
Misschien voor jou niet. Voor mij wel.kokosmakroon900 zei:(...)Ik denk dat het niet persee hoeft te gaan om het ''niet nuchter zijn'' (...)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."