#1
Toch nog maar even reageren op dit oude topic omdat de reacties toch goed binnenkomen.
Om ook even op mijn eigen vragen terug te komen.
Ik ben nu overigens wel compleet gestopt met alcohol drinken omdat het naar mijn mening het ook zou moeten kunnen zonder (plus het ook gezonder is, maar dat terzijde).
Als ik dit ooit nog een keer zou mogen meemaken in volle glory dan zou ik erg dankbaar zijn, maar ik denk dat dit een eenmalig inzicht is welke ik niet nog een keer zal mogen meemaken.
De belangrijkste les die ik heb geleerd is dat alleen de moeilijkste en out-of-confort dingen ons het meeste leren.
Periodes van depressie zijn voor mij momenten waar ik waarden in het leven herevalueer en dus niet droevig over ga zitten doen. Het hoort er allemaal bij en het leven is een groot leer moment.
Meditatie is een nieuwe vorm van dagelijkse reflectie op mijn eigen gedachten die erg goed helpt. Ik zou het iedereen aanraden die psychonaut is, zeker een waardevolle asset.
Om ook even op mijn eigen vragen terug te komen.
Drugs zijn voor mij een extentie om een ervaring in het nu te versterken (xtc/mdma), wat socialer te kunnen zijn (alcohol) en de wereld als een kind te kunnen zien zonder vooroordelen of conceptuele waarde te hechten aan rauwe perceptie en tijd 'oorzaak & gevolg'.1. Waarom?
Ik ben nu overigens wel compleet gestopt met alcohol drinken omdat het naar mijn mening het ook zou moeten kunnen zonder (plus het ook gezonder is, maar dat terzijde).
Dat is toch wel mijn truffel ervaring waar ik complete egodood heb mogen ervaren. Het was toen een semi-badtrip omdat het een prachtige ervaring op dat moment was, maar toen ik eenmaal terug kwam was mijn perceptie van tijd (hoelaat en hoelang) zo in de war dat ik het gevoel had een mensen leven weggeweest te zijn en snel terug naar huis moest gaan. Achteraf heb ik het einde der tijden mee mogen maken, the void, de eeuwige dans tussen positief en negatief en creatie zelf.2. Wat is je meest bijgebleven ervaring tot nu toe?
Als ik dit ooit nog een keer zou mogen meemaken in volle glory dan zou ik erg dankbaar zijn, maar ik denk dat dit een eenmalig inzicht is welke ik niet nog een keer zal mogen meemaken.
In eerste instantie gaf het onstabiliteit, mijn concept van de wereld was zo stevig in elkaar gezet dat toen het oploste ik een korte periode alles weer moest hervinden/opnieuw uitvinden. Dit stukje heeft mij veel geleerd over mijn psychologische processen en ook goed hoe andere mensen werken. Het maakte de wereld veel mystieker en wonderbaarlijker dan ik ooit had gedacht en ben daar dus ook erg dankbaar voor.3. Wat voor inzichten heeft het je gegeven, zowel negatief of positief.
De belangrijkste les die ik heb geleerd is dat alleen de moeilijkste en out-of-confort dingen ons het meeste leren.
Periodes van depressie zijn voor mij momenten waar ik waarden in het leven herevalueer en dus niet droevig over ga zitten doen. Het hoort er allemaal bij en het leven is een groot leer moment.
Meditatie is een nieuwe vorm van dagelijkse reflectie op mijn eigen gedachten die erg goed helpt. Ik zou het iedereen aanraden die psychonaut is, zeker een waardevolle asset.