Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMinder actief

Minder actief

35 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yaizer zei:
ZERO- zei:
Hoezee, plantaardig eten, join the club! Ik doe ook een middelmatige poging. :P
Klik om te vergroten...

Middelmatige poging? Leg uit

Gaat bij mij tot nu toe perfect. Blijf het heel m'n leven. Weet het zeker.
Klik om te vergroten...
hey yaizer, blijf aub regelmatig over jezelf posten, met name je gemoedstoestand en beperkt drugsgebruik, ik blijf zeer geinteresseerd! :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yaizer zei:
ZERO- zei:
Hoezee, plantaardig eten, join the club! Ik doe ook een middelmatige poging. :P
Klik om te vergroten...

Middelmatige poging? Leg uit :wink:

Gaat bij mij tot nu toe perfect. Blijf het heel m'n leven. Weet het zeker.
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel cool dat je zo stellig bent. Ik durf dat soort opmerkingen nooit te maken omdat ik weet dat ik toch wel zwakke momenten ken.. en dan voel ik me weer lullig omdat ik m'n eigen opmerking verbroken heb :wink:

Ik eet ook af en toe veganistisch, maar dat is vooral omdat ZERO- het wil :P
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#3
[/quote]
hey yaizer, blijf aub regelmatig over jezelf posten, met name je gemoedstoestand en beperkt drugsgebruik, ik blijf zeer geinteresseerd! :)[/quote]

Zal ik zeker doen. Merk als grote verschil dat mijn concentratie en motivatie enorm gestegen is. Ben van plan hierna vavo te doen (1 jaar vwo) omdat ik het toch stiekem wel aan kan. Eerst was dit plan niet te doen met mijn levenstijl maar nu, mits ik een beetje m'n best doe, het prima te halen valt :)
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#4
hey yaizer, blijf aub regelmatig over jezelf posten, met name je gemoedstoestand en beperkt drugsgebruik, ik blijf zeer geinteresseerd! :)[/quote]

Zal ik zeker doen. Merk als grote verschil dat mijn concentratie en motivatie enorm gestegen is. Ben van plan hierna vavo te doen (1 jaar vwo) omdat ik het toch stiekem wel aan kan. Eerst was dit plan niet te doen met mijn levenstijl maar nu, mits ik een beetje m'n best doe, het prima te halen valt :)[/quote]
jeez, jij bent goed bezig :)
ik heb altijd een zwak gehad voor mensen die uit de (hun) put geraakten :wave:
als tegenprestatie ga ik nu een vol uur dansen voor mijn dance filmpjes :rockband:
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
Yaizer zei:
ZERO- zei:
Hoezee, plantaardig eten, join the club! Ik doe ook een middelmatige poging. :P
Klik om te vergroten...

Middelmatige poging? Leg uit :wink:

Gaat bij mij tot nu toe perfect. Blijf het heel m'n leven. Weet het zeker.
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel cool dat je zo stellig bent. Ik durf dat soort opmerkingen nooit te maken omdat ik weet dat ik toch wel zwakke momenten ken.. en dan voel ik me weer lullig omdat ik m'n eigen opmerking verbroken heb :wink:

Ik eet ook af en toe veganistisch, maar dat is vooral omdat ZERO- het wil :P
Klik om te vergroten...

Gewoon veganist worden joh. Er is één filmpje wat mij in één klap heeft laten veranderen.

https://www.youtube.com/watch?v=es6U00LMmC4
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#6
autysd zei:
hey yaizer, blijf aub regelmatig over jezelf posten, met name je gemoedstoestand en beperkt drugsgebruik, ik blijf zeer geinteresseerd! :)
Klik om te vergroten...

Zal ik zeker doen. Merk als grote verschil dat mijn concentratie en motivatie enorm gestegen is. Ben van plan hierna vavo te doen (1 jaar vwo) omdat ik het toch stiekem wel aan kan. Eerst was dit plan niet te doen met mijn levenstijl maar nu, mits ik een beetje m'n best doe, het prima te halen valt :)[/quote]
jeez, jij bent goed bezig :)
ik heb altijd een zwak gehad voor mensen die uit de (hun) put geraakten :wave:
als tegenprestatie ga ik nu een vol uur dansen voor mijn dance filmpjes :rockband:[/quote]

Ja uit een "put" kwam ik nog niet. Was nergens verslaafd aan gelukkig (misschien alcohol). Was gewoon roes verslaafd en wilde zo veel mogelijk en zo vaak mogelijk onder invloed zijn van iets.

Stoppen met alles leek toen der tijd een hele klote keuze maar nu naar 2 maanden was het echt super makkelijk. Heb er totaal geen behoefte meer aan en zojuist nog een watertje genomen in een kroeg. Ik blijf nog wel een maandje of 3 nuchter en misschien dan eventjes verder op onderzoek uit gaan in dmt-land.

Ben zelfs van plan om te stoppen met roken. Dat is mijn laatste zonde momenteel.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yaizer zei:
Ben zelfs van plan om te stoppen met roken. Dat is mijn laatste zonde momenteel.
Klik om te vergroten...

Lekker bezuuuuhg

Stoppen met roken is de makkelijkste.. Dat stelt echt geen zak voor als je het graag wilt
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
Yaizer zei:
Ben zelfs van plan om te stoppen met roken. Dat is mijn laatste zonde momenteel.
Klik om te vergroten...

Lekker bezuuuuhg

Stoppen met roken is de makkelijkste.. Dat stelt echt geen zak voor als je het graag wilt
Klik om te vergroten...

Vond eigenlijk alles makkelijk (stoppen met alcohol, wiet drugs etc en veganist worden) behalve roken. Heb er zo veel sentimentele waarde aangehecht.

Om te zeggen "Dit wordt mijn laatste sigaret...voor heel mijn leven" is echt een enge gedachten. Zelf een beetje verdrietig-makend.

Maar ik ga sowieso minderen. Rook er nu nog maar 4 á 5 per dag. Zou er het liefst max. 2 á 3 willen roken. En dan misschien naar één of twee avonden in de week.

Of ik kap...

Ik zie het nog wel. Eerst het pakje opmaken en op het einde van het pakje weer twijfelen :grin:
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yaizer zei:
Ja uit een "put" kwam ik nog niet. Was nergens verslaafd aan gelukkig (misschien alcohol). Was gewoon roes verslaafd en wilde zo veel mogelijk en zo vaak mogelijk onder invloed zijn van iets.

Stoppen met alles leek toen der tijd een hele klote keuze maar nu naar 2 maanden was het echt super makkelijk. Heb er totaal geen behoefte meer aan en zojuist nog een watertje genomen in een kroeg. Ik blijf nog wel een maandje of 3 nuchter en misschien dan eventjes verder op onderzoek uit gaan in dmt-land.

Ben zelfs van plan om te stoppen met roken. Dat is mijn laatste zonde momenteel.
Klik om te vergroten...

roesverslaafd is niks mis mee, ik streef erna om de meeste van mijn verslavingen te sublimeren naar roesverslaafd :beer:

als je ooit de dmt doet, ben ik benieuwd naar :stoned:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yaizer zei:
Om te zeggen "Dit wordt mijn laatste sigaret...voor heel mijn leven" is echt een enge gedachten. Zelf een beetje verdrietig-makend.
Klik om te vergroten...

Dan bekijk je het precies verkeerd om. Je ziet het als een lekkernij wat je jezelf gaat ontzeggen, wat je niet meer mag gebruiken terwijl je het eigenlijk nog wel wilt. Op die manier is stoppen echt heel moeilijk.

Eigenlijk is het precies andersom. Je wilt niet meer roken omdat het je niets geeft. Het heft de ontwenningsverschijnselen op, meer doet het niet. Het zijn gewoon domme kankerstokjes die zichzelf in stand houden. Je krijgt er niet eens een lekkere roes van of zo. Bij welke drug dan ook, voel je je lekker na gebruik. Je wordt high, stoned, dronken. Je krijgt een beloning voor het gedrag. Bij roken is dat niet zo. De beloning is dat je je weer even normaal voelt, dat die onrust van de rookverslaving weer even weg is. Meer doet het niet. Lekkere smaak? Nee rook smaakt niet lekker, dat denk je maar. Fijn effect? Nee roken geeft nauwelijks effect.

Je zou dus blij moeten zijn als je eindelijk gestopt bent. Je hoeft die troep niet meer te gebruiken. Je hoeft je geld niet meer uit te geven aan iets waar je alleen nare ziektes van krijgt, verder niets.

Met die mindset is het ineens heel makkelijk :) Zolang je die overtuiging maar weet vast te houden kost het 0 moeite! Lees 't boek van Allen Carr eens, die brainwasht je met deze theorie. Ik vond hem briljant!
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
Yaizer zei:
Om te zeggen "Dit wordt mijn laatste sigaret...voor heel mijn leven" is echt een enge gedachten. Zelf een beetje verdrietig-makend.
Klik om te vergroten...

Dan bekijk je het precies verkeerd om. Je ziet het als een lekkernij wat je jezelf gaat ontzeggen, wat je niet meer mag gebruiken terwijl je het eigenlijk nog wel wilt. Op die manier is stoppen echt heel moeilijk.

Eigenlijk is het precies andersom. Je wilt niet meer roken omdat het je niets geeft. Het heft de ontwenningsverschijnselen op, meer doet het niet. Het zijn gewoon domme kankerstokjes die zichzelf in stand houden. Je krijgt er niet eens een lekkere roes van of zo. Bij welke drug dan ook, voel je je lekker na gebruik. Je wordt high, stoned, dronken. Je krijgt een beloning voor het gedrag. Bij roken is dat niet zo. De beloning is dat je je weer even normaal voelt, dat die onrust van de rookverslaving weer even weg is. Meer doet het niet. Lekkere smaak? Nee rook smaakt niet lekker, dat denk je maar. Fijn effect? Nee roken geeft nauwelijks effect.

Je zou dus blij moeten zijn als je eindelijk gestopt bent. Je hoeft die troep niet meer te gebruiken. Je hoeft je geld niet meer uit te geven aan iets waar je alleen nare ziektes van krijgt, verder niets.

Met die mindset is het ineens heel makkelijk :) Zolang je die overtuiging maar weet vast te houden kost het 0 moeite! Lees 't boek van Allen Carr eens, die brainwasht je met deze theorie. Ik vond hem briljant!
Klik om te vergroten...
wat ik wel vind is dat als je je niet meer concentreerd op een specifieke drug, je ook al heel wat voordeel kunt halen want:
-je kunt mixen
-je kunt omwisselen naar keuze
-je raakt niet in paniek als je die ene drug mist
-je kunt zelfs tijdelijk stoppen en misschien even natuurlijke producten kiezen
-etc
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had het over stoppen met roken Autysd! Lijkt me niet dat je een sigaret af en toe moet vervangen met een joint of een lijntje speed :P
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Ik had het over stoppen met roken Autysd! Lijkt me niet dat je een sigaret af en toe moet vervangen met een joint of een lijntje speed :P
Klik om te vergroten...
oh sorry, ik dacht van wel, zelfs met drank enzo
nee, dan ben ik blijkbaar naief :wink:
H
HalothaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo zie je maar dat zelfs een badtrip uiteindelijk nog heel goed kan uitpakken. Goed bezig, Yaizer. En ik ben tzt benieuwd naar je ervaringen met DMT. Dat stofje staat ook op mijn lijst.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo nu ook al bijna 2 weken gestopt met roken. Sporten...gezond eten ja voel mij helemaal fit. Denk dat voor levenslang is, jammer genoeg. Soms mis ik het wel...helemaal van de kaart zijn :)


Halothaan zei:
Zo zie je maar dat zelfs een badtrip uiteindelijk nog heel goed kan uitpakken. Goed bezig, Yaizer. En ik ben tzt benieuwd naar je ervaringen met DMT. Dat stofje staat ook op mijn lijst.
Klik om te vergroten...

Dmt ging laatst niet door maar denk dat het over een week of 2 gaat gebeuren! :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jezelf iets ontzeggen geloof ik niet in. Bij mij is ook een knop om gegaan een tijdje terug. Ik eet geen vlees meer ik gebruik amper tot geen drugs en rook niet meer. Maar dit zie ik maar als randwaarden. Mijn hele manier van naar de wereld kijken is veranderd, dankzij spiritualiteit en meditatie ben ik daar enorm in gegroeid.

Maar ik probeer op een middenlijn te leven, ik ontzeg mezelf niks als ik een sigaret wil neem ik er eentje als ik een keer vlees wil dan eet ik vlees dit ook met drugs/alcohol. Mezelf zeggen dat ik het niet moet doen is onzin. Je bent ook niet eerlijk naar jezelf als jejezelf alles ontzegd in de drang om beter te zijn en je beter te voelen.

Sowieso vind ik goed voelen overrated, tuurlijk is het fijn maar goed of slecht voelen is eigenlijk hetzelfde zonder het één bestaad het ander niet.

De rot periodes in mijn leven duwen me verder en laten me zien waar ik heen moet.

Yaizer zei:
Zo nu ook al bijna 2 weken gestopt met roken. Sporten...gezond eten ja voel mij helemaal fit. Denk dat voor levenslang is, jammer genoeg. Soms mis ik het wel...helemaal van de kaart zijn :)


Halothaan zei:
Zo zie je maar dat zelfs een badtrip uiteindelijk nog heel goed kan uitpakken. Goed bezig, Yaizer. En ik ben tzt benieuwd naar je ervaringen met DMT. Dat stofje staat ook op mijn lijst.
Klik om te vergroten...

Dmt ging laatst niet door maar denk dat het over een week of 2 gaat gebeuren! :)
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hee Bob! Leuk jou hier weer eens te zien!

En zo te lezen gaat het goed met je. :)
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bobsacamano zei:
Sowieso vind ik goed voelen overrated, tuurlijk is het fijn maar goed of slecht voelen is eigenlijk hetzelfde zonder het één bestaad het ander niet.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het niet volledig met je eens. Ik at ongezond. Dronk alleen maar frisdrank. Alleen maar roken, blowen, drinken, s'weekends drugs gebruiken. Weinig slaap. Sporten nooit. Ik kon geen trap op zonder uit adem te zijn (op de ergste momenten).

Hierdoor voel je je gewoon kut en dan heb ik het natuurlijk over lichamelijk kut voelen.

Ik slaap perfect, sport goed, doe geen drugs etc. meer. Ik voel mij gewoon goed nu (lichamelijk goed). Kijk mentaal heb je ups en downs nodig maar ben momenteel erg up omdat ik dingen voor elkaar krijg in het leven die ik normaal niet voor elkaar kreeg.


Maar...een week of 2 / 3 geleden een avond 3 / 4 biertjes gedronken en afgelopen zaterdag paar hijsjes van een joint. Naja boehoe...ik weet het zo erg is het allemaal niet maar moraal gezien had ik het toch nog even een paar weken niet.

maar maakt niet uit, wat ik heb bereikt ben ik super tevreden mee. Over een maandje of twee ga ik weer langzaam op speciale gelegenheden drinken.

Nog steeds gestopt met roken...jezus wat kwam ik daar makkelijk van af na 5 / 6 jaar! Of ben gewoon enorm optimistisch en vrolijk persoon van mij zelf dus weinig daar aan te veranderen. Merk dat ik s'nachts wel ongeveer 4 keer per nacht wakker wordt helemaal bezweet. Ook een beetje onrustige huid maar voor de rest gaat goed :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Maar het gaat erom dat je die keuzes maakt om je lekkerder te voelen, om achter jezelf te kunnen staan, ipv dat je het niet van jezelf mag maar eigenlijk wel wil.. Dus wat dat betreft is het de juiste insteek toch? :wink:

Ik denk dat ik mezelf goed voelen ook niet overrated vind. Ben een aanzienlijk gedeelte van mijn leven depressief geweest en om eens een keer niet het gevoel te hebben dat je dood wil is best wel prettig. Maar ik vergelijk dan ook alles daarmee.

Fijn dat het goed gaat in ieder geval Yaizer! Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Als dat geen drugs is gebruiken, dan niet doen. Als dat wel drugs gebruiken is, af en toe gewoon lekker wel doen! Het maakt het de keren dat je het wel doet in ieder geval wel extra bijzonder.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk dat ik weer terug ben :)

"Cleanse" periode heeft mij goed gedaan. Ben kerngezond (denk ik dan:wink:). Rook niet meer, drink niet meer en blow niet meer. Dit ga ik zo wel een beetje houden (misschien eens in de 2 maanden). Ik heb examens gehad dus zal deze week wel eventjes wat avonden hebben dat ik drugs ga gebruiken.

Voor de rest, na deze week, blijf ik van de drugs af. Ik ga wel weer verder met psychedelica. Psychedelica die ik ga doen zijn n,n dmt / changa / 5-meo-dmt en heel misschien lsd maar ik voel mij momenteel erg aangetrokken tot dmt.

Wordt dus even ook een bong aanschaffen en een precisie weegschaal om alles te kunnen afwegen.

Wordt veel mediteren dus :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."