Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDF leden die ivm met hun job dagelijks in aanraking komen met...

DF leden die ivm met hun job dagelijks in aanraking komen met...

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Verslaving onder anesthesisten schijnt een probleem te zijn; zij hebben immers de kennis, ervaring en een enorm uitgebreid aanbod.
m
msdistorted

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik werk in de zorg, ook met ladingen medicatie. Heb er absoluut geen moeite mee en krijg er geen trek in. Die trek bewaar ik wel voor als ik daagjes vrij ben. :mrgreen:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey iedereen.

Op de korte tijd sinds ik hier lid ben op DF heb ik al een aantal keren gelezen dat er sommige leden ivm met hun job in contact komen dagelijks met drugs en/of medicatie. Ik denk dan in de zorg sector, apotheker, pharma industrie en laboranten.

Nu is mijn vraag of diegene het soms niet eens moeilijk kunnen hebben of soms trek krijgen. Denk eigenlijk van niet maar wou dit toch ff vragen :).

Ikzelf bv zou het wat confronterend vinden moest ik inpakker/magazijnier zijn in een pharma fabriek met volle gevulde paletten benzo's of bepaalde pijnstillers.
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan hier geen concreet antwoord op geven omdat het natuurlijk aan de persoon op dat moment zelf.

Mijn mening/voorbeeld: Iemand die regelmatig Benzo's heeft gebruikt (En dan in zo een soort fabriek gaat werken) zie ik het weer eerder gebruiken dan iemand die er niet bekend mee is.

Dat is hoe ik erover denk, heb het laatst ook over een soort gelijk onderwerp gehad in mijn vriendenkring en iedereen had er een andere mening/theorie over.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#5
PinkUnicorn013 zei:
Ik kan hier geen concreet antwoord op geven omdat het natuurlijk aan de persoon op dat moment zelf.

Mijn mening/voorbeeld: Iemand die regelmatig Benzo's heeft gebruikt (En dan in zo een soort fabriek gaat werken) zie ik het weer eerder gebruiken dan iemand die er niet bekend mee is.

Dat is hoe ik erover denk, heb het laatst ook over een soort gelijk onderwerp gehad in mijn vriendenkring en iedereen had er een andere mening/theorie over.
Klik om te vergroten...

Dat is ook toevallig dat jij met je vrienden over dit onderwerp een gesprek had. Nice :) :wink:.
Thx voor je reply man :wink:. Fijne avond he.
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#6
pelgrim zei:
Dat is ook toevallig dat jij met je vrienden over dit onderwerp een gesprek had. Nice :) :wink:.
Thx voor je reply man :wink:. Fijne avond he.
Klik om te vergroten...

Is inderdaad best toevallig ja
Geen probleem, en jij ook fijne avond man
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb als vrijwilliger wel eens een berg oxycodon bij de apotheek moeten halen voor iemand. Werd zonder moeilijk te doen meegegeven.
Niks mee gedaan trouwens, geen behoefte aan en deze persoon had deze middelen ook hard nodig.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb vroeger kort in een ziekenhuis op een chirurgisch-oncologische afdeling gewerkt. De voorraad verslavende middelen, opiaten met name, werd daar strikt in de gaten gehouden. Als je voor een patiënt morfine pakte bijvoorbeeld moest persoonlijk afgetekend dat dit uit de voorraad genomen was en ook moest de resterende hoeveelheid die achterbleef in de verpakking worden gerapporteerd. Dit voorkomt het natuurlijk niet, als je echt wil krijg je het wel te pakken lijkt me, en ik weet niet of ze tegenwoordig andere methoden hebben, maar het is dus niet automatisch zo dat je als staflid altijd vrije toegang hebt tot middelen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kom in de zorg geregeld benzo's en opiaten tegen.

Verleiding is er nauwelijks als je weet dat het je kop kan kosten als je er van pakt. Wordt allemaal heel strikt in de gaten gehouden.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Ik kom in de zorg geregeld benzo's en opiaten tegen.

Verleiding is er nauwelijks als je weet dat het je kop kan kosten als je er van pakt. Wordt allemaal heel strikt in de gaten gehouden.
Klik om te vergroten...


Dat is het hem dus. Ik zou ook niks doen gwn omdat het niet waard is maar ik zou bij bepaalde middelen het toch wat confronterend vinden denk ik. Het is denk ik goed dat ik dit van mezelf besef ??

Ik kende een gast en die is tijdje geleden opgepakt en zit nu in de bak. Hij verkocht meds benzo's, opiaten, uppers, downers, anti deprisiva etc etc...Ik verstond het maar niet. Blijkt dat hij bij een verbrandings oven werkte waar ze alle meds die niet gebruikt zijn of over datum waren verbrand werden na het ophalen in inzamelpunten. Hij had vrij spel na het was overhandigd werd het op papier als vernietigd verklaard. Maar meneertje moest nog verwerken in de verbrandingsoven.. Was al een oudere man hoor en werkte daar al bijna van zijn 18de.

Wat geld allemaal niet kan doen he en hij er toch voor heeft gekozen om te handelen terwijl hij al jaren en jaren dat werk deed.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik als benzo verslaafde vind het soms wel lastig. Alleen ik kan werk en m'n verslaving op zich goed scheidden van elkaar.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Verleiding is er nauwelijks als je weet dat het je kop kan kosten als je er van pakt. Wordt allemaal heel strikt in de gaten gehouden.
Klik om te vergroten...
Hoe wordt dat precies bijgehouden? En hoe zit dat bij anesthesisten? Ik neem aan dat zij regelmatig "multi-dose vials" gebruiken waarvan niet alles wordt gebruikt en er soms wat overblijft in de flacon.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lysergine zei:
Hoe wordt dat precies bijgehouden? En hoe zit dat bij anesthesisten? Ik neem aan dat zij regelmatig "multi-dose vials" gebruiken waarvan niet alles wordt gebruikt en er soms wat overblijft in de flacon.
Klik om te vergroten...

Ik heb nooit in een ziekenhuis gewerkt.
M'n zus werkt op een verpleegafdeling in een ziekenhuis, en ik weet wel van haar dat er soms medicijnen worden meegenomen. Het ziekenhuis is vaak veel grootschaliger en dus gemakkelijker voor personen om wat weg te nemen. Al vraag ik me af wat voor 'n verpleegkundige of arts je dan bent. Die medicijnen zijn voor patienten..

Ik werk in de psychiatrie en in de thuiszorg (gewerkt). De voorraad is bekend in de medicijnsystemen. En telkens als er een medicijn gegeven word, wordt dat afgetekend. En een recept is vaak precies genoeg voor de aantal dagen, zo kan het opvallen als er ineens niet genoeg medicijnen zijn voor de 2 weken dat het medicijn is uitgeschreven.

En ik neem aan dat resten medicijnen terug gaan naar de leveranciers en dat hun dat verder regelen.
S
SimmLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lysergine zei:
Verslaving onder anesthesisten schijnt een probleem te zijn; zij hebben immers de kennis, ervaring en een enorm uitgebreid aanbod.
Klik om te vergroten...
Ik weet uit ervaring dat dat echt wel meevalt. Tuurlijk kunnen we overal aankomen maar het zijn wel allemaal downers. En daar word je niet fitter van plus het is snel te herkennen wanneer iemand het gebruikt heeft. Je valt snel door de mand...
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Al vraag ik me af wat voor 'n verpleegkundige of arts je dan bent. Die medicijnen zijn voor patienten..
Klik om te vergroten...

Niet alleen dat, maar als medische verzorger ben je ook verantwoordelijk voor een heldere geestelijke en lichamelijke toestand.
Ik heb ook liever geen dokter zoals in die ene serie die chronisch opioïden misbruikt :)
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Ik kom in de zorg geregeld benzo's en opiaten tegen.

Verleiding is er nauwelijks als je weet dat het je kop kan kosten als je er van pakt. Wordt allemaal heel strikt in de gaten gehouden.
Klik om te vergroten...


Precies dit ja , kom elke dag een vaste groep praktisch allen terminaal ziek. Dus daar word alles tot aan 800mcg fentanyl zuigtabletten , pleisters, oxycodon morfine en zelfde met slaap medicatie. Maar ben erom hun te helpen waar ik het voor doe. Het de mensen zo prettig mogelijk maken. Zit zelf aan de pijnstillers maar kom nooit tekort wat ik krijg van de artsen. En anders zou ik het op een andere manier te regelen.

Dit kost me meer dan alleen de baan ook de terugbetaling en jaren leren etc..

Nee totaal niet de moeite om het te gebruiken. Wil mijn (prachtige) baan houden. :)
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat is toch algemeen bekend? Dat is hetzelfde als iemand een pot gekristaliseerde honing weg gooit terwijl dat nog 1000 jaar goed is. Als je hem opwarmt dan issie weer de oude.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind wel eens van die witte gascilinders met een blauwe rand, maar ik werk zelf niet in de zorg.

Soms kom ik tijdens werk wel eens belachelijke hoeveelheden van allerhande medicijnen tegen welke recreatieve werking hebben. Meestal zijn die middelen ook verslavend, dus je kan ze of incidenteel gebruiken, of op recept.

Beter is nog om medicijnen maar te vermijden, lijkt mij.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je blij bent met jezelf, met je werk en met je privéleven, dan heb je heel goede redenen om niet onder invloed te willen zijn tijdens het werk.

Ik heb verder wel eens stoned gewerkt, wel meer dan eens zelfs. Maar als ik leuk en waardevol werk doe waar ik echt al mijn aandacht voor nodig heb dan is het juist kut om stoned te zijn want dan kan je niet snel genoeg werken of ga je allemaal onnodige fouten maken.
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#20
pelgrim zei:
Hey iedereen.

Op de korte tijd sinds ik hier lid ben op DF heb ik al een aantal keren gelezen dat er sommige leden ivm met hun job in contact komen dagelijks met drugs en/of medicatie. Ik denk dan in de zorg sector, apotheker, pharma industrie en laboranten.

Nu is mijn vraag of diegene het soms niet eens moeilijk kunnen hebben of soms trek krijgen. Denk eigenlijk van niet maar wou dit toch ff vragen :).

Ikzelf bv zou het wat confronterend vinden moest ik inpakker/magazijnier zijn in een pharma fabriek met volle gevulde paletten benzo's of bepaalde pijnstillers.
Klik om te vergroten...
pelgrim zei:
Hey iedereen.

Op de korte tijd sinds ik hier lid ben op DF heb ik al een aantal keren gelezen dat er sommige leden ivm met hun job in contact komen dagelijks met drugs en/of medicatie. Ik denk dan in de zorg sector, apotheker, pharma industrie en laboranten.

Nu is mijn vraag of diegene het soms niet eens moeilijk kunnen hebben of soms trek krijgen. Denk eigenlijk van niet maar wou dit toch ff vragen :).

Ikzelf bv zou het wat confronterend vinden moest ik inpakker/magazijnier zijn in een pharma fabriek met volle gevulde paletten benzo's of bepaalde pijnstillers.
Klik om te vergroten...

Frappant, ik heb een jaar gewerkt als koerier voor een pharma bedrijf, en elke week was er van alle apotheken een soort van karton doos met vervallen medicatie.
Nu natuurlijk wist ik dat medicatie niet meteen slecht is na de aanbevolen houdbaarheidsdatum, en soms nog enkele jaren goed blijft.
Geregeld, xanax seroquel diazepam tramadol en oxycontin was dus zeker aanwezig tussen het afval.
Ben blij dat ik er niet meer werk, buiten een benzo verslaving ( die ik in het verleden al heb gehad) kon ik gemakkelijk een opiaten verslaving oplopen door wekelijks door het pharma afval te gaan
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."