Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDF leden die ivm met hun job dagelijks in aanraking komen met...

DF leden die ivm met hun job dagelijks in aanraking komen met...

23 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sammeke47 zei:
Nu natuurlijk wist ik dat medicatie niet meteen slecht is na de aanbevolen houdbaarheidsdatum, en soms nog enkele jaren goed blijft.
Geregeld, xanax seroquel diazepam tramadol en oxycontin was dus zeker aanwezig tussen het afval.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is dat een beetje off topic maar fabrikanten houden expres krappe normen aan. Vele geneesmiddelen blijven veel langer stabiel en veilig bruikbaar dan de vervaldatum.

https://sciencebasedmedicine.org/are-drug-expiry-dates-really-a-myth/

Reassuringly, there is no published data to suggest harms from use of drug formulations after their expiry data. The example of degraded tetracycline causing kidney damage in cases dating back to the 1960’s, is drilled into every pharmacist’s brain.

Het lijkt dus een van de vele "moetjes" op het gebied van "veiligheid" in onze maatschappij. Persoonlijk zou ik wel mijn twijfels hebben bij oplossingen van medicijnen in water. Allerlei stoffen degraderen makkelijker in een oplosmiddel en conserveringsmiddelen werken ook niet voor eeuwig. Bacteriegroei is dan niet uitgesloten.

Maar tabletten of capsules die in de originele verpakking zitten? Het zou me niks verbazen als deze jaren over de vervaldatum nog precies hetzelfde doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jeetje he...Pelgrim geband voor altijd?
Harstike toffe vent zijn er geen 2de kansen meer hier?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
OT. Ik werkte vroeger in een ziekenhuis en pakte ook medicijnen in bij de aphotheek voor de afdelingen.
Toen had ik geen enkele verstand van medicijnen of benzodiazepines.
Wat ik toen wel hoorde is dat die zusters pakjes valium achterover drukte toen die tijd.
Als ik dat werk nu zou doen dan zou ik ook wel eens een keertje extra aan de valium zitten :fearscream:
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Lysergine zei:
Hoe wordt dat precies bijgehouden? En hoe zit dat bij anesthesisten? Ik neem aan dat zij regelmatig "multi-dose vials" gebruiken waarvan niet alles wordt gebruikt en er soms wat overblijft in de flacon.
Klik om te vergroten...
Ik werk bij de anesthesie op de operatiekamer. Al 16 jaar. En ik heb in die tijd 1 iemand 'gekend' die wat snoepte. Maar degene was na 3 weken dienst verband gepakt. Er is strenge controle op opiaten. Alles moet genoteerd worden, ook de aantal milliliters die je weg gooit. Tuurlijk kun je altijd wat mee nemen als je wilt. Ketanest/ propofol/dormicum zijn niet geregistreerd . Maar duurt misschien ook niet lang meer . We zijn allemaal verstandige en goed opgeleide mensen dus zijn wel wijzer. Natuurlijk zal er altijd iemand tussen zitten die gebruikt . Maar ik denk over het algemeen dat we allemaal ontzettend trots en blij zijn op onze baan en op de hoogte zijn van alle nadelige effecten dat we wel heel onnozel moeten zijn willen we zooi stelen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."