Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is de raarste plek of situatie waar je drugs hebt gebruikt?

Wat is de raarste plek of situatie waar je drugs hebt gebruikt?

133 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fenrir zei:
Ik denk dat de war on terror ons monddood heeft gemaakt en we zó gewend zijn om mee te werken aan onze eigen onderdrukking dat we onderhand alles maar pikken. Alles wordt doodgereguleerd en politici misbruiken immigratie, drugs en andere "problemen" om hun kapitalistische en religieuze idealen zoveel mogelijk tot werkelijkheid te maken.

Bijkomend probleem is dat de globalisering, en dan met name de technologische vooruitgang, onze individualiteit negatief beïnvloedt. Vóór het internet hadden subculturen de kans om zich te vormen en langzaam grip te krijgen, elk met hun eigen esthetiek, ethiek, morelen, politieke visie, muziek, doelgroep. Wat is de laatste échte subcultuur geweest? Hipsters misschien? Maar dat was meer een collectieve term voor een beweging die grotendeels op (verwerping van populaire contemporaine) mode drijft. De vruchtbare bodem van de '50s tot de '00s die elk decennium meerdere mondige en geëngageerde subculturen voortbracht is in ieder geval niet meer.
Natuurlijk kun je als individu gelijkgestemden vinden - maar een globaal genootschap van mensen die tegen het establishment vechten, niet alleen middels taal maar ook middels hun hele levensstijl, is oneindig veel machtiger.
Klik om te vergroten...
Misschien is het wel normaal dat na een periode van progressiviteit (eind jaren 50-begin 90) een periode van behoudendheid volgt. Daarvan uitgaande volgt nu misschien wel weer een terugkeer naar een meer progressief gedachtegoed. Alhoewel ik moet toegeven dat er weinig tekenen zijn die daarop wijzen. Ik vind hipsters trouwens vreselijk. met hun hippe gedrag maken ze alles belachelijk wat nog enigszins authentiek was. Baardjes, tattoo's, etc.
Verder denk ik dat Nederlanders over het algemeen gesproken helemaal nooit zo progressief zijn geweest. Het is altijd een relatief kleine linkse groep geweest die zich gesteund wist door de tijdsgeest. De meerderheid paste zich daaraan aan omdat het nu eenmaal de algemene tendens was. Echter met het toenemen van de jaren nam ook steeds meer de intolerantie toe en liet de meerderheid van de NL'ers hun ware gezicht zien. Vandaar de term populisme. Welke vanaf begin jaren 90 steeds sterker werd, maar er altijd al geweest is. De rest waren zoals altijd meelopers.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rayyar zei:
Ik heb wel geluk gehad realiseer ik me, heb ook gekraakt en woon nog steeds in hetzelfde pand (inmiddels al lang gelegaliseerd). Gewoon vanuit Friesland naar Amsterdam gegaan toen ik 21 was, de fiets geleend van mijn toenmalige vriendin, paar uurtjes rond gefietst, een geweldig pand gevonden (ok, eerst een groot electriciteitspand in de havens gekraakt en 7 maanden later pas het pand waar ik nu in zit, maar ging ongeveer gelijkaardig) en een paar dagen daarna gewoon met een kraaksetje het pand binnen gegaan.
Zonder enig probleem. Ik heb te doen met de huidige jeugd die op zoek is naar werk of woonruimte. Onmogelijk gewoon.

Positieve vd huidige tijd is wel het gemak waarmee je aan relatief goede drugs kunt komen.
Klik om te vergroten...
Wat goed dat je nog steeds in hetzelfde pand woont, legaal. En grappig verhaal, zo met de fiets vanuit Friesland haha. Dat kraaksetje herinner ik me nog wel inderdaad. Een matras, tafel en een stoel. Dan 24 uur in het pand blijven zitten en huisvrede laten constateren door de politie. Was altijd heel gezellig zo'n actie met z'n allen.

Woonruimte is inderdaad schaars op het moment, absurde prijzen en veel te weinig sociale woningbouw. Ik heb geen ervaring met aan drugs komen in de jaren 80, dus interessant om te horen dat dat nu makkelijker gaat. Op zich ook wel logisch omdat de meeste ouders niet eens meer opkijken volgens mij als hun kind een xtc pil neemt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Tijdens mijn berlijn reis op de middelbare school liepen we overal met een flesje appelcider rond. Leek net op appelsap dus de docenten hadden niks door en wij waren lekker 24/7 lam haha. Wat een tijden waren dat...
Klik om te vergroten...

Dan moet je wel véél appelcider drinken. Is de enige alcoholische drank die ik als grandma zijnde tegenwoordig nog wel eens doordeweeks drink, omdat je er een fles van kan leegzuipen zonder er iets van te merken/zonder met je hoofd op je toetsenbord in slaap te vallen.

Kost ook geen drol dat spul. <3 appelcider. ^^
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
Dan moet je wel véél appelcider drinken. Is de enige alcoholische drank die ik als grandma zijnde tegenwoordig nog wel eens doordeweeks drink, omdat je er een fles van kan leegzuipen zonder er iets van te merken/zonder met je hoofd op je toetsenbord in slaap te vallen.

Kost ook geen drol dat spul. <3 appelcider. ^^
Klik om te vergroten...
Hahaha ja we dronken het ook echt de hele dag door, telkens het flesje weer even bijvullen. Je moet wat he als puber...
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Is de enige alcoholische drank die ik als grandma zijnde tegenwoordig nog wel eens doordeweeks drink
Klik om te vergroten...

Roze Omafant :elephant:
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fenrir zei:
Ik heb een "schoolpleinproef": wat voor cliquejes (kliekjes? Whatever) zijn er op het schoolplein? Natuurlijk hoor je wel eens over sea punks of a e s t h e t i c, maar ik zie ze niet tussen de gabbers en de goths en de dandy's en de emo's op het schoolplein staan. Na een paar maanden hoor je meestal ook niets meer over die nieuwe subculturen.

Again, ook maar de mening van één man. Misschien dat mensen die nog tot de jeugd behoren vinden dat ik enorme kwats verkoop en er niets van snap, en aangezien ik me er al lang bij heb neergelegd dat ik oud en oncool ben zou ik dat zonder meer accepteren.

Inderdaad erg interessante zaken om over na te denken!

Edit: wat is dat de laatste tijd toch met mij en ellenlange pseudo-intellectuele monologen die zwaar offtopic zijn? Excuus.
Klik om te vergroten...
Sea Punk, nooit van gehoord haha, ook al weer 2011 Google ik snel. Maar, ik ben het eens met je "schoolpleinproef" en uiteraard speelt er van alles waar wij als ouderen niets vanaf weten of niet snappen.

Nu weer snel on topic voordat er een "oudere jongeren" draad wordt gemaakt.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fenrir zei:
Ik denk dat de war on terror ons monddood heeft gemaakt en we zó gewend zijn om mee te werken aan onze eigen onderdrukking dat we onderhand alles maar pikken.
Klik om te vergroten...
Sinds 9/11 is de wereld veranderd. Daarvoor bestond terrorisme natuurlijk ook, zoals de RAF of de IRA maar niet op grote internationale schaal. Om terrorisme goed te bestrijden is het nodig dat je soms de privacy van een individu schend.

Het is een conflict tussen (meerdere) grondrechten. In dit geval wordt voorrang gegeven aan het recht op veiligheid ten koste van het recht op bijvoorbeeld privacy. Gelukkig zijn er de internationale verdragen zoals het EVRM waarin de rechten van de burgers worden gewaarborgd. Een land als Amerika werkt daar dan weer niet aan mee (bijvoorbeeld Guantanamo).

Fenrir zei:
Alles wordt doodgereguleerd en politici misbruiken immigratie, drugs en andere "problemen" om hun kapitalistische en religieuze idealen zoveel mogelijk tot werkelijkheid te maken.
Klik om te vergroten...
Je ziet de laatste jaren inderdaad een populistische trend opkomen in verschillende westerse landen. Gevoelige onderwerpen zoals immigratie worden door politici aangewend om een groter politiek draagvlak te creeren. Gelukkig is hier de kerk en staat strikt gescheiden dus ik ben voorlopig niet zo bang voor een SGP of een DENK haha.

Fenrir zei:
Bijkomend probleem is dat de globalisering, en dan met name de technologische vooruitgang, onze individualiteit negatief beïnvloedt. Vóór het internet hadden subculturen de kans om zich te vormen en langzaam grip te krijgen, elk met hun eigen esthetiek, ethiek, morelen, politieke visie, muziek, doelgroep.
Klik om te vergroten...
Interessante stelling. Ik heb de opkomst van het internet als puber meegemaakt en het klopt inderdaad dat je meer op elkaar aangewezen was. We hadden toen bijvoorbeeld ook nog geen mobieltjes dus afspreken etc ging allemaal heel anders. Aan de andere kant, informatie is nu vrij beschikbaar en jongeren kunnen zich veel beter oriënteren. Alle kleding die bij je subcultuur hoort bestel je gewoon even, je bent veel beter op de hoogte van wat er muzikaal speelt etc. Misschien heeft het internet ervoor gezorgd dat subculturen meer in elkaar overvloeien en wellicht veel vluchtiger zijn.

Fenrir zei:
Wat is de laatste échte subcultuur geweest? Hipsters misschien? Maar dat was meer een collectieve term voor een beweging die grotendeels op (verwerping van populaire contemporaine) mode drijft. De vruchtbare bodem van de '50s tot de '00s die elk decennium meerdere mondige en geëngageerde subculturen voortbracht is in ieder geval niet meer.
Natuurlijk kun je als individu gelijkgestemden vinden - maar een globaal genootschap van mensen die tegen het establishment vechten, niet alleen middels taal maar ook middels hun hele levensstijl, is oneindig veel machtiger.
Klik om te vergroten...
Ik volg het sinds de Hipster cultuur eigenlijk niet meer, Vaporwave met Aestetics? Het lijkt inderdaad zo te zijn dat sinds de Rock&Roll in de jaren 50 en het doorbreken van de taboes in de jaren 60-80 alles al een keer gedaan is. In de jaren negentig had je natuurlijk nog de gabbers. Ik ben het met je eens dat een levensstijl machtiger is dan alleen de pen omdat je je idealen continu uitdraagt en mensen op verschillende manieren beïnvloed. Muziek, kunst, mode, voedsel, etc. Interessant.
K
Koning schepperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Keta mdma kristal en speed bij de tandarts. Was een keer flink uit me plaat aan t gaan en was naar een feest toe en alles toen ik ineens op me telefoon van me agenda een melding kreeg de volgende ochtend terwijl ik nogsteeds op dat feest was dat ik over 2 uur afspraak had bij de tandarts.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lytje pole zei:
Sinds 9/11 is de wereld veranderd. Daarvoor bestond terrorisme natuurlijk ook, zoals de RAF of de IRA maar niet op grote internationale schaal. Om terrorisme goed te bestrijden is het nodig dat je soms de privacy van een individu schend.

Het is een conflict tussen (meerdere) grondrechten. In dit geval wordt voorrang gegeven aan het recht op veiligheid ten koste van het recht op bijvoorbeeld privacy. Gelukkig zijn er de internationale verdragen zoals het EVRM waarin de rechten van de burgers worden gewaarborgd. Een land als Amerika werkt daar dan weer niet aan mee (bijvoorbeeld Guantanamo).
Klik om te vergroten...

Blijft lastig. Persoonlijk vind ik dat de ratio veiligheid / vrijheid verkeerd is. Ik heb liever een 99% vrij leven en 0,1% onveiligheid dan een 80% vrij leven en 0,01% onveiligheid (zoiets is nauwelijks in cijfers te vatten en de genoemde cijfers zijn puur ter illustratie uiteraard).
Daarnaast vind ik de return on investment veel te klein; de macht van politie is enorm, we hebben allemaal identificatieplicht en staan met onze vingerafdrukken in een systeem, elektronisch verkeer afluisteren is (voor zover gereguleerd) enorm ten nadele van de burger, en ga zo maar door. Daarnaast hoor je na een aanslag bijna altijd dat de daders al bekend waren bij politie of justitie, maar er niet (tijdig) opgetreden is; en dat er al zoveel data beschikbaar is over mogelijke terreurverdachten en aanslagen dat maar een fractie hiervan aandacht kan krijgen in verband met onadequate mankracht. Ja, moet je dan nog méér data willen verzamelen?

Maar... dit is maar de mening van één brave burger, en Fenrir weet ook niet alles. Klagen mag echter altijd :tongueout:
Een identiteitsbewijs heb ik overigens al lang niet meer. Dat ik er nog nooit gezeik over heb gehad heeft waarschijnlijk ook met mijn roomwitte huid te maken. Tja.

Lytje pole zei:
Misschien heeft het internet ervoor gezorgd dat subculturen meer in elkaar overvloeien en wellicht veel vluchtiger zijn.
Klik om te vergroten...

Ik heb een "schoolpleinproef": wat voor cliquejes (kliekjes? Whatever) zijn er op het schoolplein? Natuurlijk hoor je wel eens over sea punks of a e s t h e t i c, maar ik zie ze niet tussen de gabbers en de goths en de dandy's en de emo's op het schoolplein staan. Na een paar maanden hoor je meestal ook niets meer over die nieuwe subculturen.

Again, ook maar de mening van één man. Misschien dat mensen die nog tot de jeugd behoren vinden dat ik enorme kwats verkoop en er niets van snap, en aangezien ik me er al lang bij heb neergelegd dat ik oud en oncool ben zou ik dat zonder meer accepteren.

Inderdaad erg interessante zaken om over na te denken!

Edit: wat is dat de laatste tijd toch met mij en ellenlange pseudo-intellectuele monologen die zwaar offtopic zijn? Excuus.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lytje pole zei:
Wat goed dat je nog steeds in hetzelfde pand woont, legaal. En grappig verhaal, zo met de fiets vanuit Friesland haha. Dat kraaksetje herinner ik me nog wel inderdaad. Een matras, tafel en een stoel. Dan 24 uur in het pand blijven zitten en huisvrede laten constateren door de politie. Was altijd heel gezellig zo'n actie met z'n allen.

Woonruimte is inderdaad schaars op het moment, absurde prijzen en veel te weinig sociale woningbouw. Ik heb geen ervaring met aan drugs komen in de jaren 80, dus interessant om te horen dat dat nu makkelijker gaat. Op zich ook wel logisch omdat de meeste ouders niet eens meer opkijken volgens mij als hun kind een xtc pil neemt.
Klik om te vergroten...
Haha dat zou inderdaad een grappig verhaal zijn, op de fiets vanuit Fr. Maar in werkelijkheid woonde mijn vriendin in Amsterdam :wink:
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fenrir zei:
Maar... dit is maar de mening van één brave burger, en Fenrir weet ook niet alles. Klagen mag echter altijd :tongueout:
Een identiteitsbewijs heb ik overigens al lang niet meer. Dat ik er nog nooit gezeik over heb gehad heeft waarschijnlijk ook met mijn roomwitte huid te maken. Tja.
Klik om te vergroten...
Toch nog ff quoten. Lol
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lytje pole zei:
Toch nog ff quoten. Lol
Klik om te vergroten...

:grin:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lytje pole zei:
Dat kraaksetje herinner ik me nog wel inderdaad. Een matras, tafel en een stoel. Dan 24 uur in het pand blijven zitten en huisvrede laten constateren door de politie. Was altijd heel gezellig zo'n actie met z'n allen.
Klik om te vergroten...
Ja. Behalve dat ik meteen na de kraak (van het pand waar ik nu nog woon) op vakantie ben gegaan met mijn vriendin zonder de politie af te wachten. Mijn advocaat (de legendarische Jan Donk) was nogal pissed toen hij me een maand later aan de telefoon had omdat de politie al een paar x was langs geweest en eigenlijk wilden ontruimen. Dankzij zijn ingrijpen woon ik er nu nog steeds. Ik zei tegen hem dat ik vakantie nodig had tegen de stress. Het was een wat heftige tijd. Veel drugs, chaos, onzekerheid van woonruimte. Mensen uit mijn omgeving vreesden dat ik op straat zou belanden maar ben daar zelf nooit bang voor geweest. :wink:
I
InguzLid
01-01-2024, 00:00
#14
'Vroeger' toen ik 16 was ooit eens aantal flessen wijn op de wc in school, om vervolgens dronken in de klas te zitten..

Verder twee fijne smoke herinneringen van 2018. Joint op bed in een hotel in Antwerpen. En joint en bier in een verlaten ziekenhuis in Berlijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Niet echt rare locatie, maar de aanleiding was wel een beetje typisch. Een vriend van mij en ik gingen een keer een road trip maken door het westen van Amerika. Op een range ergens in the middle of nowhere in Californië kwamen we er per toeval achter dat hij per ongeluk een XTC-pil in de achterzak van een broek die in z'n koffer zat had meegesmokkeld (zat daar nog in van een festival ruim het jaar daarvoor). Nadat het besef was ingedaald hoeveel geluk we hadden gehad hebben we die XTC-pil maar meegenomen naar Las Vegas en daar maar prettig gebruik gemaakt van de situatie.

Tja, een mens moet wat. :relieved:

(Nee, dit is geen smokkeltip. Don't try this at home.)
R
Reno010Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
Niet echt rare locatie, maar de aanleiding was wel een beetje typisch. Een vriend van mij en ik gingen een keer een road trip maken door het westen van Amerika. Op een range ergens in the middle of nowhere in Californië kwamen we er per toeval achter dat hij per ongeluk een XTC-pil in de achterzak van een broek die in z'n koffer zat had meegesmokkeld (zat daar nog in van een festival ruim het jaar daarvoor). Nadat het besef was ingedaald hoeveel geluk we hadden gehad hebben we die XTC-pil maar meegenomen naar Las Vegas en daar maar prettig gebruik gemaakt van de situatie.

Tja, een mens moet wat. :relieved:

(Nee, dit is geen smokkeltip. Don't try this at home.)
Klik om te vergroten...

Haha bizar, moet een toffe avond in Las Vegas zijn geweest!
Ja zeker in Amerika, ik ken wel iemand die per ongeluk een pil had meegenomen naar Spanje en iemand een die nog een ponypack in ze broekzak had naar Manchester. Maar dat zijn Europese vluchten.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eerste keer XTC op school als 15 jarig pubertje. Drugs op school zijn niet perse raar ofzo, maar de eerste keer XTC had ik liever ergens anders gedaan.

Maar goed, ik wist gewoon niet waar ik aan begon. Iets met onverantwoordelijk en stoer willen doen :tongueout:
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op werk. Haha. Echt erg eigenlijk. Ik was dan die nacht ervoor begonnen en om een beetje fit te zijn op werk daar veder gebruikt. Niet chill. Maar meld me niet snel ziek. Alleen als ik echt ziek ben:tongueout:
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#19
Op stage. Dacht aMT te gebruiken als antidepressivant, niet wetend dat het goedje kennelijk een stapeleffect heeft. En ervoor had gezorgd dat ik midden op stage begon te trippen... Ben toen zonder iets te zeggen meteen weg gegaan en kort daarna heb ik de stage opgezegd.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#20
tijdens vergadering 4-fma en ketamine. combinatie is wel redelijk te doen alleen doe rustig aan met de 4-fma. had 1 liter fles water bij voor het geval. was niet super raar en zelfs interessant maar denk het raarste waar ik ooit iets heb gedaan
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."