Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs kan je hoe vaak gebruiken?

Welke drugs kan je hoe vaak gebruiken?

70 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
r
randomd00dLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wiet kan je dagelijks gebruiken; welke andere drugs kan je zonder al te veel problemen dagelijks gebruiken?

MDMA zou je bijvoorbeeld best niet meer dan 1 keer per maand gebruiken van wat ik gehoord heb.

En hoe zit het met psychedelica zoals LSD, DMT, Magic Mushrooms, Mescaline en Salvia; hoe vaak kan je elk van deze nemen?
En laten we zeggen dat je LSD niet meer dan eens per maand zou mogen doen, en dat je Magic Mushrooms niet meer dan eens per maand zou mogen doen; betekent dit dat het dan oké is om LSD in de eerste helft van de maand te gebruiken en Magic Mushrooms in de tweede helft van de maand? Of zou het gebruik van alle psychedelica afgeraden zijn tot op z'n minst een maand na de trip? En zijn sommige psychedelica niet meer oké om vaker te gebruiken dan andere? Zoals Salvia en DMT? Ik denk ook dat het deels afhankelijk is van persoon tot persoon, hoe vaak iemand psychedelica aankan.

Misschien is dit iets voor vraag van de week?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
randomd00d zei:
En hoe zit het dan met mijn verschillende vragen over psychedelics?
Klik om te vergroten...
Dat zijn ook drugs. Dus daar geldt hetzelfde voor.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alles: Met mate.

Een éénduidig antwoord is hier niet op te geven. Er is geen maatstaf voor schade. Want waar leg je de grens? Concentratieproblemen? Een slecht geheugen? Karakterdegeneratie?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Alles: Met mate.

Een éénduidig antwoord is hier niet op te geven. Er is geen maatstaf voor schade. Want waar leg je de grens? Concentratieproblemen? Een slecht geheugen? Karakterdegeneratie?
Klik om te vergroten...
Dit.

En MDMA kun je beter maar ééns per 3 maanden gebruiken. :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wiet kan je dagelijks gebruiken maar is niet aan te raden. Op langdurige basis verliest het de fun en heb je zonder dat jij dat beseft een verslaving aan je been :)
r
randomd00dLid
01-01-2024, 00:00
#6
En hoe zit het dan met mijn verschillende vragen over psychedelics?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
In principe zou je pas aan een volgende trip moeten beginnen zodra je de vorige naar jouw idee 'verwerkt' hebt. Van te vaak trippen kun je een nogal zweverige hippie worden die de grip op de realiteit niet helemaal meer heeft.

Hoe lang die pauze duurt zal voor ieder persoon en per trip verschillen, maar deze pauze zal geen onderscheid maken in de stof die de trip veroorzaakt heeft. Als je nog met je LSD-trip in je hoofd zit is er nog geen ruimte voor een paddo-trip. :wink:


Beantwoord dit je vraag een beetje?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Afwisselen van psychedelica maakt niet dat je het in totaal vaker moet doen dan je 1 enkele afzonderlijk zou doen. Ze hebben dezelfde psychische effecten en hebben ook zelfs een gedeelde tollerantie.

Hoe vaak trippen goed voor je is is denk ik geen objectief antwoord op te geven.

Ik ken mensen die het elke week doen en in heftige dosis. Dat zijn allemaal mafketels.
Ik weet niet of ze elke week 300ug doen omdat ze mafketels zijn, of dat ze mafketels zijn omdat ze elke week 300ug doen.
Ze zijn wel heel aardig, geen gevaar voor de maatschappij of zichzelf, niet ongezond, niet minder gelukkig dan de gemiddelde mens (maar ook niet per se gelukkiger) en sommigen ook nog redelijk productief. Maar mafketels zijn het wel...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je het over lichamelijke tolerantie hebt met psychedelica dan zou ik zeggen 10 dagen (met de gemiddelde stof) Dan zit je weer op nauwelijks tot geen tolerantie. Geestelijk zou ik zeggen tot je het verwerkt hebt zoals Fool zei.

Ik hou van een goeie trip maar om nou iedere week in die sferen te zitten dat hoeft van mij zeker niet. En ook 1 keer in de maand ga ik niet redden. Ik voel het altijd wel weer aan wanneer ik weer wil. Soms duurt het me ook te lang omdat het dan net even niet uit komt. Maar goed dat vind ik minder erg dan te veel.
r
randomd00dLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
randomd00d zei:
En hoe zit het dan met mijn verschillende vragen over psychedelics?
Klik om te vergroten...
Dat zijn ook drugs. Dus daar geldt hetzelfde voor.
Klik om te vergroten...
Exceptional Insight zei:
Alles: Met mate.

Een éénduidig antwoord is hier niet op te geven. Er is geen maatstaf voor schade. Want waar leg je de grens? Concentratieproblemen? Een slecht geheugen? Karakterdegeneratie?
Klik om te vergroten...
De vraag is wanneer is de grens.
r
randomd00dLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
In principe zou je pas aan een volgende trip moeten beginnen zodra je de vorige naar jouw idee 'verwerkt' hebt. Van te vaak trippen kun je een nogal zweverige hippie worden die de grip op de realiteit niet helemaal meer heeft.

Hoe lang die pauze duurt zal voor ieder persoon en per trip verschillen, maar deze pauze zal geen onderscheid maken in de stof die de trip veroorzaakt heeft. Als je nog met je LSD-trip in je hoofd zit is er nog geen ruimte voor een paddo-trip. :wink:


Beantwoord dit je vraag een beetje?
Klik om te vergroten...
Bedankt! Dit heeft mijn vraag zo wel beantwoord denk ik :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een beetje moeilijk te beantwoorden, er zijn nogal wat drugs. ook is je intentie me een beetje onduidelijk. het beste koop je van alles wat en gebruik je elke dag wat anders, dan ben je wel even zoet...





bovenstaande is natuurlijk slecht advies...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor elke drugs geldt eigenlijk dat je het beste niet volgens een vast patroon gaat gebruiken, of dat nou elke dag, week of maand is. Vaste gebruikspatronen zijn en recept voor een verslaving. Plus dat de lol er snel vanaf gaat, maar dat is eigenlijk nog wel het minste probleem.

Verder is de rest hierboven wel gezegd.

Ps. De vraag van de week hebben we niet meer en anders was dit er ook geen kandidaat voor geweest aangezien er niet een eenduidig antwoord op te geven is.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dus het juiste antwoord is het antwoord dat je zelf ook al hebt bedacht. Typisch.

Doe je dit expres?
r
randomd00dLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
Dus het juiste antwoord is het antwoord dat je zelf ook al hebt bedacht. Typisch.

Doe je dit expres?
Klik om te vergroten...

Wat? Wat bedoel je? Ik heb dit antwoord zelf niet bedacht?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
randomd00d zei:
Exceptional Insight zei:
Dus het juiste antwoord is het antwoord dat je zelf ook al hebt bedacht. Typisch.

Doe je dit expres?
Klik om te vergroten...
Wat? Wat bedoel je? Ik heb dit antwoord zelf niet bedacht?
Klik om te vergroten...
Niet?
randomd00d zei:
Ik denk ook dat het deels afhankelijk is van persoon tot persoon, hoe vaak iemand psychedelica aankan.
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
randomd00d zei:
Ik snap het probleem niet?
Klik om te vergroten...
Ik ook niet.

randomd00d zei:
Ik had een vraag en Fool heeft die beantwoord.
Klik om te vergroten...
En jij zelf dus ook al.

randomd00d zei:
Als ik het antwoord zelf al wist, waarom zou ik het dan vragen? :confused:
Klik om te vergroten...
Dat is ook mijn vraag.
r
randomd00dLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
randomd00d zei:
Exceptional Insight zei:
Dus het juiste antwoord is het antwoord dat je zelf ook al hebt bedacht. Typisch.

Doe je dit expres?
Klik om te vergroten...
Wat? Wat bedoel je? Ik heb dit antwoord zelf niet bedacht?
Klik om te vergroten...
Niet?
randomd00d zei:
Ik denk ook dat het deels afhankelijk is van persoon tot persoon, hoe vaak iemand psychedelica aankan.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik snap het probleem niet? Ik had een vraag en Fool heeft die beantwoord. Als ik het antwoord zelf al wist, waarom zou ik het dan vragen? :confused:
r
randomd00dLid
01-01-2024, 00:00
#19
Exceptional Insight zei:
randomd00d zei:
Ik snap het probleem niet?
Klik om te vergroten...
Ik ook niet.

randomd00d zei:
Ik had een vraag en Fool heeft die beantwoord.
Klik om te vergroten...
En jij zelf dus ook al.

randomd00d zei:
Als ik het antwoord zelf al wist, waarom zou ik het dan vragen? :confused:
Klik om te vergroten...
Dat is ook mijn vraag.
Klik om te vergroten...

Fool heeft meer gezegd dan enkel:
Hoe lang die pauze duurt zal voor ieder persoon en per trip verschillen
Klik om te vergroten...
...
Ik snap niet wat het nut van deze discussie is.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
randomd00d zei:
Fool heeft meer gezegd dan enkel:
Hoe lang die pauze duurt zal voor ieder persoon en per trip verschillen
Klik om te vergroten...
...
Klik om te vergroten...
Yeah, maar de rest kwam op hetzelfde neer.

randomd00d zei:
Ik snap niet wat het nut van deze discussie is.
Klik om te vergroten...
Dat snapte ik bij de beginpost al niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."