Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik nog iets doen om m'n lichaam te helpen herstellen?

Kan ik nog iets doen om m'n lichaam te helpen herstellen?

80 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gympie zei:
mijn zoon heeft laatst z'n eerste truffeltripje op met z'n vriendinnetje..
't was jammer.. ze merkte er weinig van.
kheb hem duidelijk geprobeerd te maken dat dat mss wel z'n redenen had.. who knows?
hij had al eerder dit jaar voor het eerst mdma op.
we groeien samen weedplantjes die hij heeft gekregen.
hij weet dat ik wel eens wat gebruik.. en vroeger gedaan heb.
maar het lijkt me vooralsnog niet verstandig/nodig om hem te vertellen wat ik dus precies uitspook.
Klik om te vergroten...
Dat snap ik. Hij weet ook veel over vroeger, en een beetje van nu. Maar om hem nu bij alles te gaan betrekken vind ik ook een brug te ver... Dus doen we het misschien wel goed! 😉
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gympie zei:
de ergste drug lijkt mij trouwens de ( sociale ) media die ons verteld wat we moeten doen en voelen..
Klik om te vergroten...
Ik zie dat iets breder, ik denk dat het scherm zelf de verslaving is, of je nu via fora als deze of hetzelfde klept via zuckerbergs
site maakt het verschil niet. Breng een groot deel van je dag schermloos in de natuur door, liefst ook schaars gekleed.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kwatzakottel zei:
Ik zie dat iets breder, ik denk dat het scherm zelf de verslaving is, of je nu via fora als deze of hetzelfde klept via zuckerbergs
site maakt het verschil niet. Breng een groot deel van je dag schermloos in de natuur door, liefst ook schaars gekleed.
Klik om te vergroten...

idd.. zelfs tv was/is al erg genoeg.
kheb al geen smartphone.. scheelt een hoop.
ik moet de aanbiedingen van tweedehandsjes echt kordaat afwijzen..iedereen probeert me eraan te helpen.

m'n tuin
1597586390865.png
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gympie zei:
idd.. zelfs tv was/is al erg genoeg.
kheb al geen smartphone.. scheelt een hoop.
ik moet de aanbiedingen van tweedehandsjes echt kordaat afwijzen..iedereen probeert me eraan te helpen.

m'n tuin
Bekijk bijlage 8441
Klik om te vergroten...
Ik kijk dan weer geen tv, maar heb wel een smartphone.
Daarmee loop ik dan schaars gekleed door de natuur... lol

Waarom eigenlijk schaars gekleed, @Kwatzakottel ?
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#5
geflipt zei:
Waarom eigenlijk schaars gekleed, @Kwatzakottel ?
Klik om te vergroten...
Kleding is ook een soort scherm.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwatzakottel zei:
Kleding is ook een soort scherm.
Klik om te vergroten...

ha!
dan ook zonder valscherm het vliegtuig uitspringen! :wink:

ik vat'em wel hoor..
blote voeten in het zeewater.. dauwtrappen.. connectie met de aarde..
ja 't is soms ver te zoeken.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kwatzakottel zei:
Kleding is ook een soort scherm.
Klik om te vergroten...
Maar we dragen wel ons 'scherm' met een reden, toch?
Of je kan het bekijken als een ander soort scherm, een televisie of een ipad scherm, waarbij iedereen zijn eigen stijl etaleert en de rest als een kudde meeloopt... zoiets?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
geflipt zei:
Maar we dragen wel ons 'scherm' met een reden, toch?
Of je kan het bekijken als een ander soort scherm, een televisie of een ipad scherm, waarbij iedereen zijn eigen stijl etaleert en de rest als een kudde meeloopt... zoiets?
Klik om te vergroten...

als ik mag.. tis deels woordspeling en deels overlappend.. de schermen en be'scherming staan tussen ons en de natuur..
en het pure leven in.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gympie zei:
als ik mag.. tis deels woordspeling en deels overlappend.. de schermen en be'scherming staan tussen ons en de natuur..
en het pure leven in.
Klik om te vergroten...
Ja, die had ik wel (zo lang wakker en nog zo kunnen filosoferen trouwens), ik dacht gewoon, ik trek het effe open.
Want ergens is onze kledij ook een scherm waarop veel af te lezen valt.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
geflipt zei:
Ja, die had ik wel (zo lang wakker en nog zo kunnen filosoferen trouwens), ik dacht gewoon, ik trek het effe open.
Want ergens is onze kledij ook een scherm waarop veel af te lezen valt.
Klik om te vergroten...

ook dat!.. goed gevonden.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vind een update wel gepast, aangezien ik vandaag een maand nuchter ben :)

Het gaat eigenlijk best goed. Ik heb wel last van cravings. Ze zijn niet zo erg dat ik op het punt sta m'n dealers op te zoeken, maar ze zijn wel aanwezig en behoorlijk irritant. Het mooie is dat ik echt totaal niet terug wil naar hoe ik vroeger leefde. Ik schrik een beetje van wat ik toen allemaal deed. Ik hoop/denk daarom dat het me gaat lukken om nuchter te blijven.

Ook wilde ik vroeger wachten tot ik 18 ben (klaar met school, etc) omdat ik dan in een soort nieuwe levensfase zou zitten en me dan misschien beter zou voelen. Een soort nieuw begin. Ik ben er achter gekomen dat ik nu opnieuw kan beginnen en niet tot m'n 18e hoef te wachten. Daarvoor moet ik wel clean blijven. Het is soms best moeilijk, maar het wordt de moeite waard.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#12
lise zei:
Wow, dat is ook echt veel.. Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen. Ik heb trouwens ook echt vaak Ritalin gesnoven of op school geslikt.. Daar ben ik ook helemaal klaar mee. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het ook met mij goed gaat komen 😊
Klik om te vergroten...

Je bent nog zo jong, ik ben 15 jaar verder en het lukt nog steeds, dus ik ben er zeker van dat het met jou goed gaat komen🙂
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
lise zei:
Wow, dat is wel echt veel zeg.. Ik nam een jaar lang elke maand 1 tot 7 keer hard drugs. Ik heb 2cb zo'n 15 keer gebruikt, ghb 11 keer, mdma 8 keer (wel veel te hoge doseringen), Ritalin ben ik de tel van kwijt geraakt, wiet een paar keer per week en alcohol ook bijna elke maand (maar bijna nooit echt veel). Verder heb ik een aantal drugs maar enkele keren gebruikt, zoals bijvoorbeeld ketamine of speed.
Klik om te vergroten...
Maak je maar niet druk je herstelt wel hiervan. Als je moeite hebt met korte termijn geheugen dat trekt wel bij. Is bij mij sinds ik geen x meer gebruik flink beter geworden. Lichaam kan meer handelen dan je denkt vind je gebruik nog wel mee vallen als ik het tegenover die van mij leg. Dit komt verder wel goed met jou. Je bent verder een slimme meid en er optijd bij. Ik zou er verder niet zo overin zitten.

Wat voor schade ritalin op je lichaam heeft ben ik verder niet bekend mee maar heb dit jaren onder dwang moeten slikken. En de doseringen die ik voor geschreven kreeg op een zeer jonge leventijd zeg je u tegen.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben over de 30.

Vanaf 13 jaar iedere dag geblowd.

Vanaf 13 jaar gezopen. Eerst weekenden, toen doordeweeks en vanaf 25 jaar tot op heden bijna dagelijks.

Vanaf 15 jaar vaak paddo's gedaan.

Met 20 jaar in aanraking gekomen met alle soorten harddrugs. Vooral XTC, speed en coke. Alles door elkaar mixen en feesten tot het gaatje. Speed en coke zijn dagelijks blijven hangen tot op dit moment (waarvan het gros speed). Dat dus samen met alcohol.

Met ongeveer 22 jaar met benzo's in aanraking. Vrijwel meteen dagelijks gebruik. Verraderlijk handig met een upper hobby..

Daarnaast in de tussentijd bijna alle gekke substanties wel een keer geprobeerd.

En in de tussentijd mijn studie in één keer afgerond en al jaren een vaste baan op niveau, zonder ooit ziek gemeld te zijn.

Dus het zal wel goed komen met je hoor!

Ik ken overigens het gevoel wel, hoor. In het begin lijken de klappen harder. Ik heb vroeger ook wel meerdere malen gedacht permanente schade opgelopen te hebben. Maar is altijd weer grotendeels hersteld. Hoe dat komt weet ik niet precies.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#15
John Trap zei:
Ben over de 30.

Vanaf 13 jaar iedere dag geblowd.

Vanaf 13 jaar gezopen. Eerst weekenden, toen doordeweeks en vanaf 25 jaar tot op heden bijna dagelijks.

Vanaf 15 jaar vaak paddo's gedaan.

Met 20 jaar in aanraking gekomen met alle soorten harddrugs. Vooral XTC, speed en coke. Alles door elkaar mixen en feesten tot het gaatje. Speed en coke zijn dagelijks blijven hangen tot op dit moment (waarvan het gros speed). Dat dus samen met alcohol.

Met ongeveer 22 jaar met benzo's in aanraking. Vrijwel meteen dagelijks gebruik. Verraderlijk handig met een upper hobby..

Daarnaast in de tussentijd bijna alle gekke substanties wel een keer geprobeerd.

En in de tussentijd mijn studie in één keer afgerond en al jaren een vaste baan op niveau, zonder ooit ziek gemeld te zijn.

Dus het zal wel goed komen met je hoor!

Ik ken overigens het gevoel wel, hoor. In het begin lijken de klappen harder. Ik heb vroeger ook wel meerdere malen gedacht permanente schade opgelopen te hebben. Maar is altijd weer grotendeels hersteld. Hoe dat komt weet ik niet precies.
Klik om te vergroten...
Mijn excuses maar is het wel gepast om uw levenswijze te prijzen aan een vijftienjarig meisje dat net gestopt is uit angst?
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#16
geflipt zei:
Mijn excuses maar is het wel gepast om uw levenswijze te prijzen aan een vijftienjarig meisje dat net gestopt is uit angst?
Klik om te vergroten...
Waar prijst hij zijn leven ?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blauweaap zei:
Waar prijst hij zijn leven ?
Klik om te vergroten...
OK lichtelijk overdreven, maar hij keurt het niet af ook niet. Ze is 15 hé. Ik zou toch een andere boodschap sturen, niet?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#18
geflipt zei:
OK lichtelijk overdreven, maar hij keurt het niet af ook niet. Ze is 15 hé. Ik zou toch een andere boodschap sturen, niet?
Klik om te vergroten...
Ik heb hier geen boodschap aan.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#19
geflipt zei:
OK lichtelijk overdreven, maar hij keurt het niet af ook niet. Ze is 15 hé. Ik zou toch een andere boodschap sturen, niet?
Klik om te vergroten...
Je wilt juist de boodschap sturen dat iemand zijn eigen levenswijze moet afkeuren? Waarom? John koos die levenswijze toch
niet voor niets? Hij is toch niet krankzinnig ofzo?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kwatzakottel zei:
Je wilt juist de boodschap sturen dat iemand zijn eigen levenswijze moet afkeuren? Waarom? John koos die levenswijze toch
niet voor niets? Hij is toch niet krankzinnig ofzo?
Klik om te vergroten...
Dat zeg ik ook helemaal niet! En ik ga de laatste zijn om iemand te veroordelen. Vond het hier alleen wat riskant, that's all... Dus @John Trap , ik heb niets tegen jouw levensstijl of visie op druggebruik. Ik weet dat de intentie goed was. Kind regards...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."