Wow, dat is wel echt veel zeg.. Ik nam een jaar lang elke maand 1 tot 7 keer hard drugs. Ik heb 2cb zo'n 15 keer gebruikt, ghb 11 keer, mdma 8 keer (wel veel te hoge doseringen), Ritalin ben ik de tel van kwijt geraakt, wiet een paar keer per week en alcohol ook bijna elke maand (maar bijna nooit echt veel). Verder heb ik een aantal drugs maar enkele keren gebruikt, zoals bijvoorbeeld ketamine of speed.
Zal ik m'n lijstje dan ook maar plaatsen, dan kun je ook een beetje vergelijken...
Op 13 jaar leeftijd voor het eerst alcohol, bleef bij af en toe van die "nep" Breezers van de Lidl (weet niet of die nog bestaan, maar is ongeveer net zo sterk als een biertje) verder vond ik alcohol nog niet zo boeiend
Van m'n14 tot 23/24 wiet, dagelijks +/- 2-3 joints, in het begin heb ik een (hele) korte periode gehad dat ik 5 gram per dag rookte
15 jaar, voor het eerst pep gesnoven, korte periode gehad dat ik met standaard 5 gram op zak liep.
15/16 jaar, xtc pillen ieder weekend gemiddeld 10 stuks (dus meestal vrijdag 3 zaterdag 3 zondag 3, of een combinatie, slaat nergens op want op gegeven moment voel je er niks meer van) en dan met z'n 5en 5 gram pep... Ik heb ook weleens dingen als Ritalin gesnoven (🥴...) of Methylfenidaat geslikt..
Op m'n 17e/18e was ik er weer een beetje klaar mee, werd depressief van het spul, pillen deed ik niet meer en pep alleen op hardcore feestjes, zo'n 3-4 x per jaar, blowen deed ik wel nog steeds dagelijks
De jaren daartussen zo hier en daar nog wel eens een pilletje genomen maar niet echt meer behoefte aan gehad verder.
Van 20 - 28 vol aan de coke en drank (vodka), met dank aan m'n ex... (tuurlijk was ik er zelf bij, maar met een narcist in je leven... nja zoek maar op wat dat is, is niet makkelijk om mee te leven). In het begin ook ieder weekend, en doordeweeks, was een wonder als er 1 dag niks werd gebruikt... later weer teruggebracht naar het weekend...(alsnog slecht)
Was wel na 10 jaar gestopt met blowen tussendoor
Nadat de relatie uit was zelf vol door gegaan ieder weekend, totdat ik er zelf ook klaar mee was.. begin dit jaar
28 (afgelopen jaar dus nog voor ik was gestopt met coke) vol aan de pep geraakt na een klote gebeurtenis, daarbij coke en pillen en drank. Al die troep duurde niet lang hoor, maar pep bleef wel hangen helaas..., ging weer goed en door de Corona viel ik weer terug, maar dat gaat nu gelukkig ook weer goed
Oja vorig jaar/anderhalf jaar terug nog een paar keer ghb en keta en mdma op, en een of ander vloeibaar mengsel ervan (staat volgens mij ergens nog in een report hier) het boeide me allemaal geen flikker...
Nouja en nu ben ik 29, ben gestopt met alles behalve drank en roken, heel af en toe een klein jointje en ik leef nog steeds, ik kan nog steeds nadenken... Maar ben er echt niet trots op met wat ik mezelf allemaal heb aangedaan.. Ondanks dat ben ik wel blij dat ik nooit echt dingen als heroïne of meth heb gedaan, zoals je zelf al zegt... Het verleden kun je niet terugdraaien, dus kun je niet anders dan trots zijn met wat je NU doet en NU inziet en wat je verder NIET hebt gedaan..😉
Qua lichamelijke schade denk ik wel dat ik m'n geheugen heb aangetast enigszins, want soms vertelt iemand mij een verhaal van vroeger en dan denk ik echt huhhh wtf waar heb je het over... En dat gebeurt wel meer dan eens.. Maar zoals ik al eerder zei, kan ik wel nog steeds leren, zolang ik maar iets ECHT wil... dan lukt dat!🙂
Dus nogmaals, lekker daarop focussen meid, dan komt het helemaal goed met jou❤