Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik nog iets doen om m'n lichaam te helpen herstellen?

Kan ik nog iets doen om m'n lichaam te helpen herstellen?

80 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blauweaap zei:
Beste ilse,

Ik ben zelf op mijn 14de begonnen met een pilleke. Toen had ik de smaak te pakken en zat ik er elk weekend aan. Op mijn 15de kreeg ik een vriendin die wat ouder was en zo kon ik IDS lenen om 18+ feestjes onveilig temaken. Ik heb nooit dagelijks gebruikt maar dan nog wel in zekere maten altijd veel te veel. Kan jou wel zeggen dat ik er toch een stuk achterlijker op ben geworden dan ik al was. Korte termijn geheugen etc word wel beter als je stopt vooral x verneukte dit bij mij. Ik kan wel spreken van permanente schade wat of hoeveel ? Dat weet ik niet daar gaan we later pas achterkomen.

Wel goed dat je erop zo een jonge levenstijd achterkomt dat het niet verstandig is. Beste wat je kan doen is indd het allemaal links laten liggen focussen op school en kijken waar je heen gaat met je toekomst (dit had ik toen ertijd ook moeten doen) als ik de tij terug kon draaie was ik er pas rond mijn 18-21 mee begonnen maar het is niet anders. Ik voel me daadwerkelijk lichaamlijk 85 jaar ouder dan dat ik ben zou daar ook wel mee in verband staan. Mits ik geheel clean door het leven ga voel ik me wel naar mijn leventijd dus geen alcohol roken etc maar vind dat je toch een beetje mag genieten toch.
Klik om te vergroten...
Hoeveel jaar bleef je gebruiken? Ik heb nog niet echt iets gemerkt qua schade, maar dat komt waarschijnlijk wel als ik ga moeten leren voor school. Ben er een beetje bang voor. Als ik het kon, dan zou ik het ook terugdraaien, maar dat kan helaas niet.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Hoi @lise wat goed dat je je verhaal deelt op dit forum!

Wat naar om te lezen dat je op zo'n jonge leeftijd al zoveel hebt meegemaakt dat je onverschillig werd over je eigen gezondheid. Daar moet echt wel het een en ander aan de hand zijn geweest... Wel echt heel knap dat je nu zelf inziet dat je eigenlijk echt te jong bent om (veel) drugs te gebruiken. Bovendien zijn drugs echt veel leuker als je ze neemt als extratje bovenop een gelukkig (volwassen) leven dan als noodzaak voor het verdringen van ongelukkige gevoelens.

Voor wat betreft de hersenschade is het allemaal moeilijk te voorspellen. Persoonlijk zou ik je adviseren je er niet al te veel zorgen over te maken. Ja het is mogelijk dat je iets van schade hebt opgelopen door je misbruik. Maar het belangrijkste is dat je er nu mee gestopt bent en er verstandig mee omgaat. Bovendien heb je geen jarenlang drugs misbruikt. Het mensenlijk lichaam en hersenen kunnen gelukkig tegen een stootje. Als er al permanente schade is bij jou lijkt me niet dat die dusdanig groot is dat je je school niet meer af kunt maken.

Blijf gezond, neem voorlopig geen drugs en zorg dat je ook niet in de verleiding komt. Hou je ons op de hoogte hoe het met je gaat?!

PS @Gympie & @Dirkjan beetje lief blijven voor elkaar he?! :wink:
Klik om te vergroten...
Ik houd jullie zeker op de hoogte. Dat doe ik in dit topic of in 'wat gaat er nu door je hoofd'. Leuk dat het jullie interesseert 😊

Ik ben zo blij dat ik er gewoon mee ben gestopt. Als ik nu terug kijk naar de periode mei 2019 - mei 2020 word ik daar niet echt vrolijk van. Ik dacht dat het super goed met me ging, maar het ging gewoon een stuk minder slecht. Nu voel ik me soms zelfs gelukkig en heb ik zin in het leven.

Ik ben ook echt blij dat zo veel mensen zeggen dat de schade waarschijnlijk minder erg is dan ik denk dat het is. Ik ga proberen me er minder zorgen over te maken, want ik kan het toch niet terug draaien. Ik ga gewoon zo gezond en gelukkig mogelijk leven. Hopelijk merk ik niet te veel van de schade.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aniet_Speed zei:
Oja @lise dat wilde ik er ook nog aan toevoegen, het feit dat jij nu gestopt bent en hoe jij er nu instaat, zegt al heel veel over jouw sterke persoonlijkheid! Het feit dat jij het nu al zelf kunt inzien, bewijst nu al dat je niet dom bent en nog kunt nadenken😉 Ik was op die leeftijd echt niet zo hoor, ik was niet dom ofzo maar gewoon naïef en het interesseerde me niet, wees trots op het feit dat jij wel nu al inziet dat het zo niet verder zou kunnen gaan..

Echt iets om op verder te bouwen, en naar aanleiding van jouw posts begrijp ik dat je al zeker op de goede weg bent! Wees daar maar heel dankbaar voor en trots op, ga daarop voort, dan staat je zeker een positief leven te wachten meis 😘
Klik om te vergroten...
Wat lief! Dankjewel ❤️
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
lise zei:
Hoeveel jaar bleef je gebruiken? Ik heb nog niet echt iets gemerkt qua schade, maar dat komt waarschijnlijk wel als ik ga moeten leren voor school. Ben er een beetje bang voor. Als ik het kon, dan zou ik het ook terugdraaien, maar dat kan helaas niet.
Klik om te vergroten...
Fftjes kijken van me 12-14 elk weekend zuipen. Toen van 14 tot 16 elk weekend aan de schijve tot het zijn werking niet meer deed. Van 16 tot 17 elk weekend zeker 2 gram pep van 17-18 2gram pep en keta rond gemiddeld 2g Soms 5g op een tegekke avond. 18-19 elk weekend sos+alcohol. Tussen 18-19 nog een half jaar break gehad niks gedaan tot party life weer terugkwam (zomer) en nou nog af en toe wat alcohol en coke op festivals pep en keta. Blowde trouwens al die jaren er ook bij int weekend. Misschien teveel informatie maar zo heb je een indicatie van wat ik gebruikt hebt en kan je dat tegenover jezelf leggen.

Wel alleen in de weekend gebruikt nooit doorde weeks. doordeweekse dagen (school) gebruikte ik om uit tekateren was dus vaak niet aanwezig of anders sliep ik.

Hoevaak gebruikte jij hoelang en hoeveel ?
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blauweaap zei:
Fftjes kijken van me 12-14 elk weekend zuipen. Toen van 14 tot 16 elk weekend aan de schijve tot het zijn werking niet meer deed. Van 16 tot 17 elk weekend zeker 2 gram pep van 17-18 2gram pep en keta rond gemiddeld 2g Soms 5g op een tegekke avond. 18-19 elk weekend sos+alcohol. Tussen 18-19 nog een half jaar break gehad niks gedaan tot party life weer terugkwam (zomer) en nou nog af en toe wat alcohol en coke op festivals pep en keta. Blowde trouwens al die jaren er ook bij int weekend. Misschien teveel informatie maar zo heb je een indicatie van wat ik gebruikt hebt en kan je dat tegenover jezelf leggen.

Wel alleen in de weekend gebruikt nooit doorde weeks. doordeweekse dagen (school) gebruikte ik om uit tekateren was dus vaak niet aanwezig of anders sliep ik.

Hoevaak gebruikte jij hoelang en hoeveel ?
Klik om te vergroten...
Wow, dat is wel echt veel zeg.. Ik nam een jaar lang elke maand 1 tot 7 keer hard drugs. Ik heb 2cb zo'n 15 keer gebruikt, ghb 11 keer, mdma 8 keer (wel veel te hoge doseringen), Ritalin ben ik de tel van kwijt geraakt, wiet een paar keer per week en alcohol ook bijna elke maand (maar bijna nooit echt veel). Verder heb ik een aantal drugs maar enkele keren gebruikt, zoals bijvoorbeeld ketamine of speed.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zolang je nog kunt kunstschaatsen en schrijven zou ik me geen zorgen maken. Het menselijk lichaam kent allerlei wonderlijke mechanismen tot
herstel. Zelfs na 50 jaar zwaar roken gaan de longen na stoppen zich gewoon weer herstellen. Dus maak je niet druk en ga gewoon door met je leven, en neem de lessen die je hieruit leerde mee.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
lise zei:
Wow, dat is wel echt veel zeg.. Ik nam een jaar lang elke maand 1 tot 7 keer hard drugs. Ik heb 2cb zo'n 15 keer gebruikt, ghb 11 keer, mdma 8 keer (wel veel te hoge doseringen), Ritalin ben ik de tel van kwijt geraakt, wiet een paar keer per week en alcohol ook bijna elke maand (maar bijna nooit echt veel). Verder heb ik een aantal drugs maar enkele keren gebruikt, zoals bijvoorbeeld ketamine of speed.
Klik om te vergroten...

Zal ik m'n lijstje dan ook maar plaatsen, dan kun je ook een beetje vergelijken...

Op 13 jaar leeftijd voor het eerst alcohol, bleef bij af en toe van die "nep" Breezers van de Lidl (weet niet of die nog bestaan, maar is ongeveer net zo sterk als een biertje) verder vond ik alcohol nog niet zo boeiend

Van m'n14 tot 23/24 wiet, dagelijks +/- 2-3 joints, in het begin heb ik een (hele) korte periode gehad dat ik 5 gram per dag rookte

15 jaar, voor het eerst pep gesnoven, korte periode gehad dat ik met standaard 5 gram op zak liep.

15/16 jaar, xtc pillen ieder weekend gemiddeld 10 stuks (dus meestal vrijdag 3 zaterdag 3 zondag 3, of een combinatie, slaat nergens op want op gegeven moment voel je er niks meer van) en dan met z'n 5en 5 gram pep... Ik heb ook weleens dingen als Ritalin gesnoven (🥴...) of Methylfenidaat geslikt..

Op m'n 17e/18e was ik er weer een beetje klaar mee, werd depressief van het spul, pillen deed ik niet meer en pep alleen op hardcore feestjes, zo'n 3-4 x per jaar, blowen deed ik wel nog steeds dagelijks

De jaren daartussen zo hier en daar nog wel eens een pilletje genomen maar niet echt meer behoefte aan gehad verder.

Van 20 - 28 vol aan de coke en drank (vodka), met dank aan m'n ex... (tuurlijk was ik er zelf bij, maar met een narcist in je leven... nja zoek maar op wat dat is, is niet makkelijk om mee te leven). In het begin ook ieder weekend, en doordeweeks, was een wonder als er 1 dag niks werd gebruikt... later weer teruggebracht naar het weekend...(alsnog slecht)

Was wel na 10 jaar gestopt met blowen tussendoor

Nadat de relatie uit was zelf vol door gegaan ieder weekend, totdat ik er zelf ook klaar mee was.. begin dit jaar

28 (afgelopen jaar dus nog voor ik was gestopt met coke) vol aan de pep geraakt na een klote gebeurtenis, daarbij coke en pillen en drank. Al die troep duurde niet lang hoor, maar pep bleef wel hangen helaas..., ging weer goed en door de Corona viel ik weer terug, maar dat gaat nu gelukkig ook weer goed

Oja vorig jaar/anderhalf jaar terug nog een paar keer ghb en keta en mdma op, en een of ander vloeibaar mengsel ervan (staat volgens mij ergens nog in een report hier) het boeide me allemaal geen flikker...

Nouja en nu ben ik 29, ben gestopt met alles behalve drank en roken, heel af en toe een klein jointje en ik leef nog steeds, ik kan nog steeds nadenken... Maar ben er echt niet trots op met wat ik mezelf allemaal heb aangedaan.. Ondanks dat ben ik wel blij dat ik nooit echt dingen als heroïne of meth heb gedaan, zoals je zelf al zegt... Het verleden kun je niet terugdraaien, dus kun je niet anders dan trots zijn met wat je NU doet en NU inziet en wat je verder NIET hebt gedaan..😉

Qua lichamelijke schade denk ik wel dat ik m'n geheugen heb aangetast enigszins, want soms vertelt iemand mij een verhaal van vroeger en dan denk ik echt huhhh wtf waar heb je het over... En dat gebeurt wel meer dan eens.. Maar zoals ik al eerder zei, kan ik wel nog steeds leren, zolang ik maar iets ECHT wil... dan lukt dat!🙂

Dus nogmaals, lekker daarop focussen meid, dan komt het helemaal goed met jou❤
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rust, rust en nog meer rust! Goed eten, slapen. En dan ben ik er van overtuigd dat je helemaal nergens last van gaat ondervinden hoor!
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jezus lijkt wel een CV als ik het zo zie staan😆
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aniet_Speed zei:
Zal ik m'n lijstje dan ook maar plaatsen, dan kun je ook een beetje vergelijken...

Op 13 jaar leeftijd voor het eerst alcohol, bleef bij af en toe van die "nep" Breezers van de Lidl (weet niet of die nog bestaan, maar is ongeveer net zo sterk als een biertje) verder vond ik alcohol nog niet zo boeiend

Van m'n14 tot 23/24 wiet, dagelijks +/- 2-3 joints, in het begin heb ik een (hele) korte periode gehad dat ik 5 gram per dag rookte

15 jaar, voor het eerst pep gesnoven, korte periode gehad dat ik met standaard 5 gram op zak liep.

15/16 jaar, xtc pillen ieder weekend gemiddeld 10 stuks (dus meestal vrijdag 3 zaterdag 3 zondag 3, of een combinatie, slaat nergens op want op gegeven moment voel je er niks meer van) en dan met z'n 5en 5 gram pep... Ik heb ook weleens dingen als Ritalin gesnoven (🥴...) of Methylfenidaat geslikt..

Op m'n 17e/18e was ik er weer een beetje klaar mee, werd depressief van het spul, pillen deed ik niet meer en pep alleen op hardcore feestjes, zo'n 3-4 x per jaar, blowen deed ik wel nog steeds dagelijks

De jaren daartussen zo hier en daar nog wel eens een pilletje genomen maar niet echt meer behoefte aan gehad verder.

Van 20 - 28 vol aan de coke en drank (vodka), met dank aan m'n ex... (tuurlijk was ik er zelf bij, maar met een narcist in je leven... nja zoek maar op wat dat is, is niet makkelijk om mee te leven). In het begin ook ieder weekend, en doordeweeks, was een wonder als er 1 dag niks werd gebruikt... later weer teruggebracht naar het weekend...(alsnog slecht)

Was wel na 10 jaar gestopt met blowen tussendoor

Nadat de relatie uit was zelf vol door gegaan ieder weekend, totdat ik er zelf ook klaar mee was.. begin dit jaar

28 (afgelopen jaar dus nog voor ik was gestopt met coke) vol aan de pep geraakt na een klote gebeurtenis, daarbij coke en pillen en drank. Al die troep duurde niet lang hoor, maar pep bleef wel hangen helaas..., ging weer goed en door de Corona viel ik weer terug, maar dat gaat nu gelukkig ook weer goed

Oja vorig jaar/anderhalf jaar terug nog een paar keer ghb en keta en mdma op, en een of ander vloeibaar mengsel ervan (staat volgens mij ergens nog in een report hier) het boeide me allemaal geen flikker...

Nouja en nu ben ik 29, ben gestopt met alles behalve drank en roken, heel af en toe een klein jointje en ik leef nog steeds, ik kan nog steeds nadenken... Maar ben er echt niet trots op met wat ik mezelf allemaal heb aangedaan.. Ondanks dat ben ik wel blij dat ik nooit echt dingen als heroïne of meth heb gedaan, zoals je zelf al zegt... Het verleden kun je niet terugdraaien, dus kun je niet anders dan trots zijn met wat je NU doet en NU inziet en wat je verder NIET hebt gedaan..😉

Qua lichamelijke schade denk ik wel dat ik m'n geheugen heb aangetast enigszins, want soms vertelt iemand mij een verhaal van vroeger en dan denk ik echt huhhh wtf waar heb je het over... En dat gebeurt wel meer dan eens.. Maar zoals ik al eerder zei, kan ik wel nog steeds leren, zolang ik maar iets ECHT wil... dan lukt dat!🙂

Dus nogmaals, lekker daarop focussen meid, dan komt het helemaal goed met jou❤
Klik om te vergroten...
Wow, dat is ook echt veel.. Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen. Ik heb trouwens ook echt vaak Ritalin gesnoven of op school geslikt.. Daar ben ik ook helemaal klaar mee. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het ook met mij goed gaat komen 😊
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben bang dat het antwoord nee is, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid..

Ik ben veel te jong aan drugs begonnen. Ik nam precies een jaar geleden m'n eerste hard drug. M'n eerste keer wiet was in mei 2019. Ik ben een paar weken geleden 15 geworden.. Ik heb veel drugs een paar keer gebruikt. De drugs die ik het vaakst heb gebruikt/misbruikt zijn mdma, ghb, 2cb, Ritalin, alcohol en wiet. Ik ben ondertussen al 3 weken nuchter, heb m'n dealers verwijderd, etc. Ik ben niet van plan de komende jaren een drug aan te raken. Heb er op dit moment ook totaal geen behoefte aan.

Ik heb hoogstwaarschijnlijk permanente schade opgelopen door de drugs. Ik hoop echt dat het mee valt... Helaas kan ik het niet terug draaien. Is er iets dat ik zou kunnen doen om m'n lichaam te helpen, of is het echt te laat?
z
zandzakjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat goed dat je stappen hebt gezet! Ik denk dat je jezelf daarmee erg helpt.

Wat betreft je vraag, fysiek en mentaal zijn er heel veel aanpassingsvermogen. Om een voorbeeld te geven: als iemand een beroerte krijgt zijn er hersencellen doodgegaan die een bepaalde functie hadden. Zo kunnen soms mensen opeens niet meer hun hand gebruiken. Toch is er deels herstel mogelijk waardoor die mensen hun hand weer (deels) kunnen gebruiken.
Wat dan wel belangrijk is is dat aan de randvoorwaarden wordt gedacht, heel cliché goed eten, slapen, sporten, invulling etc.

Waardoor denk je dat je permanente schade hebt? Wie weet kunnen leden dan beter advies geven
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey Lise,

Wat moedig dat je dit hier zomaar op tafel gooit. Maar je bent inderdaad nog enorm jong. Heb je je zelf nooit afgevraagd of je voor pakweg MDMA of GHB een beetje te jong was? Op mijn vijftiende rookten wij wel is wiet, de rest kwam pas later... Maar goed, ik oordeel niet.

Ik denk dat het nooit te laat is om de knoppen wat trachten terug te draaien. Alles begint bij jezelf. Hoe eet je bijvoorbeeld? Gezond eten is heel belangrijk. Slaap is een tweede. Slaap is op zoveel verschillende vlakken belangrijk, dat het te gek voor woorden is. Zorg dus dat je een goede nachtrust hebt, dat je een gezond dieet naleeft, en stap naar buiten...

Je dealers verwijderen is één ding, maar van vrienden veranderen is een ander. Ik weet niet hoe je aan je drugs kwam, maar vaak begint het met een of meerdere vrienden. Kijk eens rondom je, en denk eens na over wie Lise is én wat Lise wil. Als ik je bericht lees, dan denk ik niet dat dit is wat je wou. Maar je bent nog jong, dus ga op zoek naar andere mensen, andere interesses, ...

Hoe dan ook, proficiat met je 3 weken clean en veel succes!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
niet echt een opsteker dit mss..
maar ik was ook 14 toen ik voor het eerst speed op had en 15 mdma
ik zag laatst dit plaatje .. best confronterend.

1597263948448.png


maar aangezien ik okay ben ( denk ik, ja toch?
😅 ) ..en jij vele, maar dan ook vele malen minder gebruikt hebt dan ik...
den ik dat het wel goed komt met je :)
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#15
zandzakje zei:
Wat goed dat je stappen hebt gezet! Ik denk dat je jezelf daarmee erg helpt.

Wat betreft je vraag, fysiek en mentaal zijn er heel veel aanpassingsvermogen. Om een voorbeeld te geven: als iemand een beroerte krijgt zijn er hersencellen doodgegaan die een bepaalde functie hadden. Zo kunnen soms mensen opeens niet meer hun hand gebruiken. Toch is er deels herstel mogelijk waardoor die mensen hun hand weer (deels) kunnen gebruiken.
Wat dan wel belangrijk is is dat aan de randvoorwaarden wordt gedacht, heel cliché goed eten, slapen, sporten, invulling etc.

Waardoor denk je dat je permanente schade hebt? Wie weet kunnen leden dan beter advies geven
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie!
Gezond eten en sporten doe ik al, dus dat moet goed komen. Ik heb qua uren wel genoeg slaap, maar ik word rond 3 uur snachts pas een beetje moe. Dat is nu geen groot problem, omdat ik uit kan slapen. Als m'n school weer begint, is het een ander verhaal. Ik ga m'n best doen m'n slaapritme weer een beetje normaler te krijgen, maar dat kan best lastig worden. Misschien dat melatonine daar mee kan helpen.

Ik weet niet zeker of ik permanente schade heb, maar ik ga er van uit dat dat wel het geval is. Ik kan me niet voorstellen dat al die drugs op zo'n jonge leeftijd geen permanente schade opleveren. Ik hoop zo erg dat het mee valt..
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#16
geflipt zei:
Hey Lise,

Wat moedig dat je dit hier zomaar op tafel gooit. Maar je bent inderdaad nog enorm jong. Heb je je zelf nooit afgevraagd of je voor pakweg MDMA of GHB een beetje te jong was? Op mijn vijftiende rookten wij wel is wiet, de rest kwam pas later... Maar goed, ik oordeel niet.

Ik denk dat het nooit te laat is om de knoppen wat trachten terug te draaien. Alles begint bij jezelf. Hoe eet je bijvoorbeeld? Gezond eten is heel belangrijk. Slaap is een tweede. Slaap is op zoveel verschillende vlakken belangrijk, dat het te gek voor woorden is. Zorg dus dat je een goede nachtrust hebt, dat je een gezond dieet naleeft, en stap naar buiten...

Je dealers verwijderen is één ding, maar van vrienden veranderen is een ander. Ik weet niet hoe je aan je drugs kwam, maar vaak begint het met een of meerdere vrienden. Kijk eens rondom je, en denk eens na over wie Lise is én wat Lise wil. Als ik je bericht lees, dan denk ik niet dat dit is wat je wou. Maar je bent nog jong, dus ga op zoek naar andere mensen, andere interesses, ...

Hoe dan ook, proficiat met je 3 weken clean en veel succes!
Klik om te vergroten...
Ik wist altijd wel dat ik veel te jong was, maar op dat moment kon het me niet zo veel meer schelen. Ik heb m'n hele kindertijd dingen meegemaakt die ik op zo'n jonge leeftijd niet mee had moeten maken, dus ik denk dat ik daar een beetje gewend aan was. Ik ben wel heel blij dat ik eindelijk geen drugs meer nodig heb.

Ik eet gelukkig gezond, sport veel en heb genoeg uren slaap. M'n slaapritme is een ander verhaal (ik word pas om 3 uur snachts een beetje moe), maar dat hoop ik weer normaler te kunnen krijgen.

Ik heb mijn 'drugsvrienden' sinds maart niet meer gezien en ik mis ze totaal niet. Ik ga ze nu ook niet opzoeken, want dan zit ik binnen no time weer aan de drugs en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#17
lise zei:
Ik weet niet zeker of ik permanente schade heb, maar ik ga er van uit dat dat wel het geval is. Ik kan me niet voorstellen dat al die drugs op zo'n jonge leeftijd geen permanente schade opleveren. Ik hoop zo erg dat het mee valt..
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of dit idee helpt, maar ik zoop en blowde me suf vanaf mijn 13e en ben later gewoon...eh....dichter geworden...oh shit...nu ja ik wou iets bemoedigends zeggen.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gympie zei:
niet echt een opsteker dit mss..
maar ik was ook 14 toen ik voor het eerst speed op had en 15 mdma
ik zag laatst dit plaatje .. best confronterend.

Bekijk bijlage 8370


maar aangezien ik okay ben ( denk ik, ja toch?
😅 ) ..en jij vele, maar dan ook vele malen minder gebruikt hebt dan ik...
den ik dat het wel goed komt met je :)
Klik om te vergroten...
Ik schaam me ook echt voor m'n mdma gebruik. Ik nam altijd belachelijk hoge doseringen en gebruikte het elke maand. Ik heb het ook meerdere malen met keta of 2cb gebruikt. Gelukkig heb ik mdma sinds maart niet meer gebruikt. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het goed gaat komen met me. Ik heb m'n hersenen nog een aantal jaar nodig.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
lise zei:
Ik heb qua uren wel genoeg slaap, maar ik word rond 3 uur snachts pas een beetje moe. Dat is nu geen groot problem, omdat ik uit kan slapen. Als m'n school weer begint, is het een ander verhaal. Ik ga m'n best doen m'n slaapritme weer een beetje normaler te krijgen, maar dat kan best lastig worden. Misschien dat melatonine daar mee kan helpen.
Klik om te vergroten...
als je straks weer naar school gaat ben je toch gewoon weer moe van de de lange dag?
vroeg er uit.. vroeger naar bed.
waarom gelijk weer aan middelen denken zoals melatonine?
je kan nu ook al proberen voor 24u te gaan liggen.. en je wekker voor 09:00 te zetten.

succes!
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waar doel je precies op? Waarom denk je dat je permanente schade hebt opgelopen?

Ik ben nu 29 en heb vanaf m'n 14e wiet gebruikt en vanaf 15 kwam er ook harddrugs bij, en niet te zuinig... ik kan nog steeds functioneren, ik kan nog steeds goed leren, maar misschien dat het qua mentaal wel iets heeft gedaan??? Geen idee, of ben ik er goed vanaf gekomen...

Doel je op lichamelijke of mentale schade?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."