#1
Ik houd jullie zeker op de hoogte. Dat doe ik in dit topic of in 'wat gaat er nu door je hoofd'. Leuk dat het jullie interesseert 😊Hoi @lise wat goed dat je je verhaal deelt op dit forum!
Wat naar om te lezen dat je op zo'n jonge leeftijd al zoveel hebt meegemaakt dat je onverschillig werd over je eigen gezondheid. Daar moet echt wel het een en ander aan de hand zijn geweest... Wel echt heel knap dat je nu zelf inziet dat je eigenlijk echt te jong bent om (veel) drugs te gebruiken. Bovendien zijn drugs echt veel leuker als je ze neemt als extratje bovenop een gelukkig (volwassen) leven dan als noodzaak voor het verdringen van ongelukkige gevoelens.
Voor wat betreft de hersenschade is het allemaal moeilijk te voorspellen. Persoonlijk zou ik je adviseren je er niet al te veel zorgen over te maken. Ja het is mogelijk dat je iets van schade hebt opgelopen door je misbruik. Maar het belangrijkste is dat je er nu mee gestopt bent en er verstandig mee omgaat. Bovendien heb je geen jarenlang drugs misbruikt. Het mensenlijk lichaam en hersenen kunnen gelukkig tegen een stootje. Als er al permanente schade is bij jou lijkt me niet dat die dusdanig groot is dat je je school niet meer af kunt maken.
Blijf gezond, neem voorlopig geen drugs en zorg dat je ook niet in de verleiding komt. Hou je ons op de hoogte hoe het met je gaat?!
PS @Gympie & @Dirkjan beetje lief blijven voor elkaar he?!![]()
Ik ben zo blij dat ik er gewoon mee ben gestopt. Als ik nu terug kijk naar de periode mei 2019 - mei 2020 word ik daar niet echt vrolijk van. Ik dacht dat het super goed met me ging, maar het ging gewoon een stuk minder slecht. Nu voel ik me soms zelfs gelukkig en heb ik zin in het leven.
Ik ben ook echt blij dat zo veel mensen zeggen dat de schade waarschijnlijk minder erg is dan ik denk dat het is. Ik ga proberen me er minder zorgen over te maken, want ik kan het toch niet terug draaien. Ik ga gewoon zo gezond en gelukkig mogelijk leven. Hopelijk merk ik niet te veel van de schade.