Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKijk niet in die spiegel.. (mening over trippen)

Kijk niet in die spiegel.. (mening over trippen)

51 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kijk weleens in de spiegel als ik naar de wc of badkamer ga als ik trip.
Vroeger dacht ik ervan bad te gaan maar eigenlijk vind ik het nog grappig. Maar ik spendeer hier m'n tijd niet aan.
Er zijn zoveel betere dingen die je kunt doen als je tript dan bv. in een spiegel kijken.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gek genoeg heb ik zelf nooit mezelf zien veranderen in de spiegel als ik onder invloed ben. Ook andere mensen veranderen niet bij mij. Nu heb ik eenmaal 35mg (ongetest) 2-CB gedaan en een keer 100ug LSD en bij beiden niets gezien. Wel zie ik vervormingen als ik foto’s van anderen of mijzelf bekijk op mijn telefoon, maar dat is dan meer het verouderen of jonger worden van dat persoon.

Afgelopen zaterdag hebben twee vrienden van mij voor het eerst 100ug LSD gedaan en die gingen een stuk harder trippen op andere mensen dan ik. Volgens hun verplaatsen ogen van anderen langzaam over hun gezicht en werden hoofden kleiner en groter. Ik denk dat ik hier niet gevoelig voor ben of dat ik hogere dosissen nodig heb voordat dit gebeurd. Niet dat ik per se naar dat effect op zoek ben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
transformated zei:
Ik kijk weleens in de spiegel als ik naar de wc of badkamer ga als ik trip.
Vroeger dacht ik ervan bad te gaan maar eigenlijk vind ik het nog grappig. Maar ik spendeer hier m'n tijd niet aan.
Er zijn zoveel betere dingen die je kunt doen als je tript dan bv. in een spiegel kijken.
Klik om te vergroten...
Langer/aandachtiger kijken.

Een van de beste dingen juist die je kunt doen tijdens trippen imo.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Langer/aandachtiger kijken.

Een van de beste dingen juist die je kunt doen tijdens trippen imo.
Klik om te vergroten...
Op LSD begint me gezicht helemaal te vervormen en als ik dan een disso gebruik achter een 6-7 uur en ik kijk dan in de spiegel dan verander ik in een weerwolf of een trol.
Is wel plezant maar je blijft kijken en je verliest het tijd uit het oog waardoor je minder aan je trip hebt imo, maar goed kijken in de spiegel is wel eens leuk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
transformated zei:
Op LSD begint me gezicht helemaal te vervormen en als ik dan een disso gebruik achter een 6-7 uur en ik kijk dan in de spiegel dan verander ik in een weerwolf of een trol.
Is wel plezant maar je blijft kijken en je verliest het tijd uit het oog waardoor je minder aan je trip hebt imo, maar goed kijken in de spiegel is wel eens leuk.
Klik om te vergroten...
Echt trippen is voor mij de tijd uit het oog verliezen. Juist dan kan ik zonder het idee dat ik mijn tijd goed moet benutten enorm diep ingaan op wat er daadwerkelijk nu gebeurt in mijn beleving.

Intentie speelt denk ik ook wel een grote rol. Zoals bijvoorbeeld me afvragen: is deze reflectie die ik nu zie, mezelf? Enorm interessant hoe we eigenlijk aannemen dat dit zo is, maar dat zo'n sessie heel snel kan aantonen dat dit helemaal niet zo is. Op die manier kun je existentiële zaken verkennen. Verre van een verspilling van tijd imo, maar dat is misschien persoonlijk.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fuck de spiegel.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kijk pas in de spiegel als ik mij goed voel om te kijken. De eerste keer dat ik met truffels naar de spiegel keek. Ging mijn hoofd als een transformerauto open. Andere keren zie ik mezelf of andere als kabouters en indianen.
Mijn laatste LSD trip heb ik mezelf kort aangestaard want ik vond mezelf wel freaky.

Waarom zien mensen toch vaak trollen, indianen en kabouters?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een van de dingen die ik erg vaak hoor en lees als het over trippen gaat: kijk niet in de spiegel! Je zou depersonalisatie krijgen en snel bad gaan.

Persoonlijk heb ik hele leuke en grappige ervaringen gehad door in de spiegel te kijken op bijv. 250ug 1cP-LSD. Echt 10 minuten stuk gaan om hoe ik eruit zie. Dit was toen ik ging douchen vlak na mijn (ego death) piek. Ik heb een uur gedouched omdat dat zo grappig was, in een klein hokje met gekke visuals. Voor en na het douchen heb ik uitgebreid naar mezelf gekeken om dat te ervaren. Ook op truffels heb ik meerdere malen in de spiegel gekeken.

Daarom de volgende vraag: is het kijken in een spiegel op een dosis tripmiddelen een no go of een must?

Ik hoor graag verhalen uit ervaring, zowel positief als negatief!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan mezelf echt niet aankijken. Ik word er zo ontzettend lelijk van dat ik echt verdrietig ervan wordt. 😂

Ik vind andere mensen ook ontzettend lelijk als ik trip. Maar kan er dan wel om lachen. Maar het bevordert niet echt mijn trip nee 😅
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met truffels zie ik geen verschil in de spiegel maar met LSD herken ik mezelf amper. Ik vind het wel grappig maar raad het niet persee aan haha
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Stonologie zei:
Een van de dingen die ik erg vaak hoor en lees als het over trippen gaat: kijk niet in de spiegel! Je zou depersonalisatie krijgen en snel bad gaan.

Persoonlijk heb ik hele leuke en grappige ervaringen gehad door in de spiegel te kijken op bijv. 250ug 1cP-LSD. Echt 10 minuten stuk gaan om hoe ik eruit zie. Dit was toen ik ging douchen vlak na mijn (ego death) piek. Ik heb een uur gedouched omdat dat zo grappig was, in een klein hokje met gekke visuals. Voor en na het douchen heb ik uitgebreid naar mezelf gekeken om dat te ervaren. Ook op truffels heb ik meerdere malen in de spiegel gekeken.

Daarom de volgende vraag: is het kijken in een spiegel op een dosis tripmiddelen een no go of een must?

Ik hoor graag verhalen uit ervaring, zowel positief als negatief!
Klik om te vergroten...
Ik heb dit nog nooit gehoord of gelezen.

Ik denk verder dat je depersonalisatie met een ego-dood verward, en een ego-dood is absoluut niet negatief, als je daar maar niet tegenin gaat.

Dus ik denk dat dit verhaal afkomstig is van iemand die zich verzet tegen zijn/haar ego-dood en dat dat de reden is van het bad gaan en dus niet van het kijken in de spiegel an sich.

Ik hou wel van visuals, en vooral organische dingen geven goeie visuals. en jij bent 100% organisch, dus zie je er best raar uit als je tript en in de spiegel kijkt. Maar ook planten, bomen en dieren zijn fantastisch om naar te kijken.

2 weken geleden heb ik nog in de spiegel gekeken tijdens de piek van 350ug 1p, oh my god lol. En dan 10 minuten later in de supermarkt (ik had zin in ijs) is er gewoon niemand die je een blik waardig gunt terwijl alles een kolkende rivier was lol!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#12
8️⃣6️⃣ zei:
Ik heb dit nog nooit gehoord of gelezen.

Ik denk verder dat je depersonalisatie met een ego-dood verward, en een ego-dood is absoluut niet negatief, als je daar maar niet tegenin gaat.

Dus ik denk dat dit verhaal afkomstig is van iemand die zich verzet tegen zijn/haar ego-dood en dat dat de reden is van het bad gaan en dus niet van het kijken in de spiegel an sich.

Ik hou wel van visuals, en vooral organische dingen geven goeie visuals. en jij bent 100% organisch, dus zie je er best raar uit als je tript en in de spiegel kijkt. Maar ook planten, bomen en dieren zijn fantastisch om naar te kijken.

2 weken geleden heb ik nog in de spiegel gekeken tijdens de piek van 350ug 1p, oh my god lol. En dan 10 minuten later in de supermarkt (ik had zin in ijs) is er gewoon niemand die je een blik waardig gunt terwijl alles een kolkende rivier was lol!
Klik om te vergroten...
Damn met 350ug op even naar de supermarkt!🥴
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Met 35mg 2cb keek ik in de spiegel en leek ik op een cartoon figuur. Het zag er niet uit en ik herkende mezelf nauwelijks 😂 met de dosis die ik normaal gebruik (28mg) lijk ik gewoon op mezelf. Met truffles ook, maar dat heb ik nog maar 2x gedaan met een lage/normale dosering (10 en 15 gram atlantis).
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
TripJess zei:
Damn met 350ug op even naar de supermarkt!🥴
Klik om te vergroten...
Dat is wel een kwestie van veel ervaring met onder de mensen trippen in combinatie met schijt hebben wat een ander van je vind. Het was ook de eerste keer dat ik al trippend in de supermarkt was, en ik vond het in eerste instantie een slecht idee lol maar vooral de groenten waren fantastisch om te zien en toen ik eenmaal buiten stond met mijn bak ijs was het de beste beslissing die ik ooit nam onder invloed van psychedelica :sunglasses:

Het is allemaal begonnen met trippen in het park en gewoon zeggen wat in je opkomt tegen voorbijgangers...
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als ik m'n normale dosis 2cb gebruik en ik kijk in de spiegel voel ik me wel net een zombie. Daar sta ik dan met grote pupillen, starend naar normale objecten. Dan denk ik soms wat doe ik met m'n leven.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#16
8️⃣6️⃣ zei:
Dat is wel een kwestie met veel ervaring met onder de mensen trippen in combinatie met schijt hebben wat een ander van je vind. Het was ook de eerste keer dat ik al trippend in de supermarkt was, en ik vond het in eerste instantie een slecht idee lol maar vooral de groenten waren fantastisch om te zien en toen ik eenmaal buiten stond met mijn bak ijs was het de beste beslissing die ik ooit nam onder invloed van psychedelica :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Goed om te lezen dat het voor jou dus ook niet zomaar iets was hahaha en ja ik nam al aan dat je een ervaren ben. Over 1-p LSD gesproken trouwens ik heb ze net binnengekregen. Ben heel erg benieuwd maar voorlopig niet aan de orde. Eerst mijn lichaam herstellen en dan een gelukkig momentje vinden waarbij weersomstandigheden goed zijn en me koppie ook ✌️
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
lise zei:
Als ik m'n normale dosis 2cb gebruik en ik kijk in de spiegel voel ik me wel net een zombie. Daar sta ik dan met grote pupillen, starend naar normale objecten. Dan denk ik soms wat doe ik met m'n leven.
Klik om te vergroten...
Hahaha, dat heb ik ook. Voel me ook altijd een cartoon figuur. 😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Stonologie zei:
Daarom de volgende vraag: is het kijken in een spiegel op een dosis tripmiddelen een no go of een must?
Klik om te vergroten...
Voor mij is het eigenlijk routine geworden. Er is iets heel confronterends en zelfs helends aan jezelf trippend aankijken in de spiegel. En het is gewoon super interessant, omdat het soms echt zo is dat het lijkt alsof er andere mensen terug naar mij zitten te kijken. Klinkt eng misschien maar dat was het helemaal niet. Ik heb een keer een soort indiaan terug zien kijken met rode face paint en kraaltjes in zijn haar.

Spyro zei:
Ik vind andere mensen ook ontzettend lelijk als ik trip. Maar kan er dan wel om lachen. Maar het bevordert niet echt mijn trip nee 😅
Klik om te vergroten...
Verschilt dat niet per moment?

Soms worden mensen super lelijk als ik trip. Op andere momenten heb ik meegemaakt dat mensen zó mooi werden. Echt een soort engelachtige wezens.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Voor mij is het eigenlijk routine geworden. Er is iets heel confronterends en zelfs helends aan jezelf trippend aankijken in de spiegel. En het is gewoon super interessant, omdat het soms echt zo is dat het lijkt alsof er andere mensen terug naar mij zitten te kijken. Klinkt eng misschien maar dat was het helemaal niet. Ik heb een keer een soort indiaan terug zien kijken met rode face paint en kraaltjes in zijn haar.


Verschilt dat niet per moment?

Soms worden mensen super lelijk als ik trip. Op andere momenten heb ik meegemaakt dat mensen zó mooi werden. Echt een soort engelachtige wezens.
Klik om te vergroten...
Nee, ik heb dat altijd wel zo gevonden. Maar alleen met truffels/paddo’s en 2CB. Op LSD vond ik iedereen vaak wel een stuk leuker! Maar met de rest is iedereen enorm cartoon achtig en lijken ze op bos elfjes. 😂 (eerder lelijke trollen...) 🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Nee, ik heb dat altijd wel zo gevonden. Maar alleen met truffels/paddo’s en 2CB. Op LSD vond ik iedereen vaak wel een stuk leuker! Maar met de rest is iedereen enorm cartoon achtig en lijken ze op bos elfjes. 😂 (eerder lelijke trollen...) 🤣
Klik om te vergroten...
Lelijke trollen is wel echt een goede benaming voor hoe ik mensen ervaar als ze ik ze als heel lelijk zie op psilo. Maar zoals gezegd, zie ik mensen dus soms ook als stralende engelachtige wezens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."