Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC ~ zware benen.

XTC ~ zware benen.

22 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoihoi,

Afgelopen weekend weer een leuke zaterdag avond gehad, met een aantal vrienden op de XTC.

Ik heb “redelijk” wat ervaring wat betreft het gebruik van XTC (vaak wel te hoog gedoseerd, dan dat ik zou willen)

Nu begonnen we rond een uurtje of 23:00 afgelopen zaterdag en zo uit mijn hoofd tot 03:30/4:00 ging ik heel lekker (precieze tijd weet ik niet meer, if you know, you know :wink:)

Daarna ben ik gaan zitten, wel flink spacend nog, maar totaal geen zin om te praten of te dansen nog, terwijl een maatje van mij lekker doorging met dansen ( was zijn 2e keer xtc binnen tijdsduur van 2 jaar? Ik hou er meestal 3/4+maanden tussen)

De vraag is dus, hoe kan dit? Te hoog gedoseerd of gewoonweg niet gaan zitten, benen voelde echt zwaar aan net baksteen + zicht was totaal weg ( dit heb ik vaker, verwacht dat dit komt door veel te hoge dosering?)

Het liefst blijf ik gewoon dansen, ipv dat je er als een zoutzak bij zit en flink zit te spacen, dat is ook leuk, begrijp mij niet verkeerd, maar gevoelsmatig haal ik er dan niet alles uit.

Hoop dat er iemand misschien tips kan geven of dezelfde ervaring heeft gehad, zodat ik het anders kan doen!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Problemen met zicht, trillende ogen etc. heeft vaak te maken met dosering. Hoeveel had je genomen die avond?

Ik heb met XTC wel dat ik moeilijk keuzes kan maken. Als ik ga zitten, dan zit ik zo lekker dat ik niet meer wil dansen. En als ik dans, is dat zo lekker dat ik eigenlijk niet wil zitten.

Bij jou leek er iets meer aan de hand te zijn en dat kunnen veel verschillende dingen zijn. Als je de pauze van 3-4 maanden altijd in acht neemt, dan zou ik zeggen de dosering een oorzaak kan zijn.

Hoe hoger de dosering, hoe meer negatieve effecten de overhand krijgen. Soms valt mdma/xtc niet lekker, kan gebeuren helaas, maar hoe meer je neemt hoe groter die kans natuurlijk.
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#3
HierEnDaarEenFuifje zei:
Problemen met zicht, trillende ogen etc. heeft vaak te maken met dosering. Hoeveel had je genomen die avond?

Ik heb met XTC wel dat ik moeilijk keuzes kan maken. Als ik ga zitten, dan zit ik zo lekker dat ik niet meer wil dansen. En als ik dans, is dat zo lekker dat ik eigenlijk niet wil zitten.

Bij jou leek er iets meer aan de hand te zijn en dat kunnen veel verschillende dingen zijn. Als je de pauze van 3-4 maanden altijd in acht neemt, dan zou ik zeggen de dosering een oorzaak kan zijn.

Hoe hoger de dosering, hoe meer negatieve effecten de overhand krijgen. Soms valt mdma/xtc niet lekker, kan gebeuren helaas, maar hoe meer je neemt hoe groter die kans natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Probleem van moeilijke keuzes maken is bekend.

sterker nog, pauze was nu 8 maanden.

Dosering? Daar gaat het dus fout denk ik, waren geteste pillen van 270mg +- bruto of dit klopt, ik weet het niet, kwam van de dealer af en ben vaak er van overtuigd dat het een verkopers praatje is?

8 maanden geleden precies hetzelfde probleem, maar toen kickte het dus maar niet in ( vet gegeten van te voren) dus hoge start dosering, zaterdag begon ik met 1 hele, daarna durf ik het niet meer te zeggen kan kwart geweest zijn, half of meer, flink wappie ging wel nog lekker.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gewoon teveel genomen. Als je 1.5mg/kg zou aanhouden of 2mg/kg maximum zou je dit soort nadelige effecten niet hebben van XTC.

Velen wil altijd helemaal "wappie" of van de kaart zijn van XTC maar daar is het niet voor gemaakt. Beter hou je jou aan een verantwoorde dosis. Vind je serotoninehuishouding leuker.
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#5
🐺PsyTekz zei:
Gewoon teveel genomen. Als je 1.5mg/kg zou aanhouden of 2mg/kg maximum zou je dit soort nadelige effecten niet hebben van XTC.

Velen wil altijd helemaal "wappie" of van de kaart zijn van XTC maar daar is het niet voor gemaakt. Beter hou je jou aan een verantwoorde dosis. Vind je serotoninehuishouding leuker.
Klik om te vergroten...
Zeg niet dat het in het verleden was, maar compleet wappie zijn hoeft niet meer van wij. Liever leuk plezier, beetje dansen praten.

Vermoed ook de dosering, want hoe de inkick was zeg je U tegen. Kaakklapperen heb ik altijd wel, maar nu meteen bij inkicken (normaal het einde, ook na een te hoge dosering over de avond verwacht ik)
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beetje teveel van het goede? Ach il denk dat iedereen het hier wel een heeft gehad en ja tuurlijk het is niet fijn. Ik heb het ook wel eens gehad had k er 2/3 op en dan zweten/ hyperventileren met je kaken idd. Maar als je het mee hebt gemaakt weet je wel dat je het niet moet doen, de volgende keer. Want geloof mij maat, ik heb het met me domme kop ook vaak gehad qua te veel nemen meerdere malen echt heel veel egt supper dom en meestal moet er eerst iets gebeuren voordat je het beseft zoals ik dan helaas maar hopelijk niet voor jou als je slim bent wees zuinig op jezelf.! heb je voor de rest veel meer aan 👍🏻👍🏻
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat heb ik ook gehad hoor. Het zou normaal snel moeten beteren.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Inderdaad teveel genomen of je lichaam was gewoon bekaf. Dan voel je dat uiteindelijk wel als de x een beetje uit begint te werken. Denk dat het antwoord dichterbij te vinden is dan je denkt.:wink:
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klinkt inderdaad als een te hoge dosering, al lijk je dat zelf ook al te weten :wink: Heb dat zelf ook vaak gezien, dat mensen die te hard gaan om er van te kunnen genieten ergens gaan zitten met hun ogen dicht en het een beetje uitzitten.

Goed dat je je aan de 3 maanden regel houdt in ieder geval!
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
Dat heb ik ook gehad hoor. Het zou normaal snel moeten beteren.
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
HobbymatigGebruik99 zei:
Hoe bedoel je?
Klik om te vergroten...

Ik heb het bijna elke keer dat ik XTC gebruikte gehad, maar het ging snel over.
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Boyman zei:
Klinkt inderdaad als een te hoge dosering, al lijk je dat zelf ook al te weten :wink: Heb dat zelf ook vaak gezien, dat mensen die te hard gaan om er van te kunnen genieten ergens gaan zitten met hun ogen dicht en het een beetje uitzitten.

Goed dat je je aan de 3 maanden regel houdt in ieder geval!
Klik om te vergroten...

Ja, vind het vreemd. Als ik snoep, is het altijd wel net over het randje qua dosering. Alleen nu de laatste twee 2 keer dat ik het zo voel, misschien niet gaan zitten voortaan of inderdaad accepteren dat het beste er af is voor die avond..
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
HobbymatigGebruik99 zei:
Probleem van moeilijke keuzes maken is bekend.

sterker nog, pauze was nu 8 maanden.

Dosering? Daar gaat het dus fout denk ik, waren geteste pillen van 270mg +- bruto of dit klopt, ik weet het niet, kwam van de dealer af en ben vaak er van overtuigd dat het een verkopers praatje is?

8 maanden geleden precies hetzelfde probleem, maar toen kickte het dus maar niet in ( vet gegeten van te voren) dus hoge start dosering, zaterdag begon ik met 1 hele, daarna durf ik het niet meer te zeggen kan kwart geweest zijn, half of meer, flink wappie ging wel nog lekker.
Klik om te vergroten...
Zijn ze nou getest of niet? Dan weet je toch hoe sterk ze zijn?

Als het 270mg was en je een hele hebt genomen en daarna nog bijgenomen hebt, is het wel duidelijk waar het aan ligt :wink:
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#14
MrJunkieXL zei:
Inderdaad teveel genomen of je lichaam was gewoon bekaf. Dan voel je dat uiteindelijk wel als de x een beetje uit begint te werken. Denk dat het antwoord dichterbij te vinden is dan je denkt.:wink:
Klik om te vergroten...
Ja zeker, was een lange dag. Ook gewerkt die dag, dus een vroegertje. Misschien dat het daar mee te maken had. Eten ligt het niet aan, eet altijd gevarieerd en goed, ook omdat ik sport
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#15
KlaasVaak zei:
Zijn ze nou getest of niet? Dan weet je toch hoe sterk ze zijn?

Als het 270mg was en je een hele hebt genomen en daarna nog bijgenomen hebt, is het wel duidelijk waar het aan ligt :wink:
Klik om te vergroten...
Dealer gaf aan van wel, zelf niet getest nee. Misschien wel handig voortaan, maar vaak geen tijd voor meestal beslissen we zo’n avondjes de dag/dagen ervoor.

270 bruto gaf hij aan. Maar goed zeg dat het 270 bruto was dan is 1,15/1,5 pil nog aardig hoog gedoseerd denk ik😅
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Lemmy zei:
Ik heb het bijna elke keer dat ik XTC gebruikte gehad, maar het ging snel over.
Klik om te vergroten...
Snap het nog steeds niet denk ik😅

zal wel aan mij liggen.

Inkick geen last van, wel gelijk flink flink wazig en klappertanden/bezig met kaken, wel zin om te dansen

na de piek dit probleem..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
HobbymatigGebruik99 zei:
Snap het nog steeds niet denk ik😅

zal wel aan mij liggen.

Inkick geen last van, wel gelijk flink flink wazig en klappertanden/bezig met kaken, wel zin om te dansen

na de piek dit probleem..
Klik om te vergroten...

Ik herken het wel. Als ik vroeger teveel op had dan wou ik alleen maar zitten en met een dikke smile op men bek klapperen en wazig zijn. Ligt vooral aan het bijnemen of dat je teveel op hebt. Dat flink flink wazig en klappertanden is gewoon al teveel. Het inkicken is het probleem niet maar de opbouw naar de piek met veel mdma in je systeem vraagt veel van je lichaam. Wazig en klappertanden is ook meer strak staan en minder het echte MDMA gevoel ervaren. Voelt wel leuk enzo maar het moment dat je benen zwaar worden en je erbij moet gaan zitten ga je gewoon te hard en heb je teveel MDMA op. Neem genoeg pauze. Start de volgende maal met een halve of driekwart van een pil en probeer dat zo lang mogelijk te behouden. Ga je het meest van genieten. Hoe meer je bijneemt, hoe meer waus je word en hoe sneller je effecten krijgt van zware benen, klapperen, wazig,...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
HobbymatigGebruik99 zei:
Snap het nog steeds niet denk ik😅

zal wel aan mij liggen.

Inkick geen last van, wel gelijk flink flink wazig en klappertanden/bezig met kaken, wel zin om te dansen

na de piek dit probleem..
Klik om te vergroten...

Het ligt inderdaad aan jou.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#19
HobbymatigGebruik99 zei:
Dealer gaf aan van wel, zelf niet getest nee. Misschien wel handig voortaan, maar vaak geen tijd voor meestal beslissen we zo’n avondjes de dag/dagen ervoor.

270 bruto gaf hij aan. Maar goed zeg dat het 270 bruto was dan is 1,15/1,5 pil nog aardig hoog gedoseerd denk ik😅
Klik om te vergroten...
Bruto? Die snap ik niet.

Maar 270 in 1x en dan nog bijnemen is veel te veel ja
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#20
https://youtube.com/shorts/zhbEBu7rxjA?feature=share

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."