#1
wow hier heb ik nog nooit van gehoord, wat kut.
Dit ging over mij overigens. Heb blond haar en blauwe ogen. Het gebeurd dus zeker ook bij Hollanders.Ook als hollander die er zo bij loopt gebeurd dit. Ongeacht afkomst.
kan met mijn nette gedrag keihard geweigerd worden omdat ik een bepaale merk schoenen draag en een Armani messengerbag draag. Pure discriminatie op uiterlijk en niet eens afkomst. Zie het hedendaags al dat er dan associaties worden gelegd naar allerlei vooroordelen.
Ben blond en blauwe ogen ook. Zie er relatief doorsnee uit, maar door tattoos en kleding en sierraden keuze wordt dat vaak gelinkt aan of criminaliteit/drugsdealer tot aan woonwagenbewoner. Tot aan crimineel uit een of ander onbekend oostblokland. Heb alle vooroordelen hier wel over gehoord, zeker met uitgaan of simpel op een terrasje wat willen drinken.Dit ging over mij overigens. Heb blond haar en blauwe ogen. Het gebeurd dus zeker ook bij Hollanders.
Heeft inderdaad niets met afkomst, maar met uiterlijk, houding en gedrag te maken.
Vind het aardig vervelend worden dat bij elk akkefietje de welbekende racismekaart getrokken wordt. Het 'probleem', voor zover er een probleem is, wordt alleen maar vergroot door het op die manier te bekijken.
Heel, heel veel mensen doen onbewust discrimineren op deze manier. Alleen door het stereotype in combinatie met een kleur op een dominant wit festival, dan val je gewoon meteen op. Misschien ervaren beveiligers een hogere pakkans met deze manier van werken maar het is echt onterecht om op basis hiervan iemand bewust in de gaten te houden... Ookal vertoonde hij ‘raar’ gedrag, ik kan me niet voorstellen dat hij de enige was die zich gedrogeerd een beetje raar/verdacht gedraagt..Volgens mij staat het los van je kleurtje. Maar wellicht vertoonde je raar gedrag...?
Ja, en dat mag niet, uitlokken.Flink balen en zeker als je lekker aan t spacen ben. Ik ben er nooit uitgepikt, wel vragen veel mensen of ik iets heb.
Meestal heb ik niets en de keer dat ik iets heb, kijk ik goed met wie zij zijn en hoe fris ze eruit zien.
Ik denk meestal Ze er wel uit te plukken. Ze hebben van die haviksogen, dragen tasjes en zien er fris uit. Weinig zweet etc
Is dat geen uitlokking wat zij doen?
Ik ga vaker naar festivals met een multiculturele groep. Hebben nooit ergens last van... Denk echt dat het aan je houding ligt...Heel, heel veel mensen doen onbewust discrimineren op deze manier. Alleen door het stereotype in combinatie met een kleur op een dominant wit festival, dan val je gewoon meteen op. Misschien ervaren beveiligers een hogere pakkans met deze manier van werken maar het is echt onterecht om op basis hiervan iemand bewust in de gaten te houden... Ookal vertoonde hij ‘raar’ gedrag, ik kan me niet voorstellen dat hij de enige was die zich gedrogeerd een beetje raar/verdacht gedraagt..
En zo is dat, en als ze op een feest geen I'd tonen dan zijn het gewoon gladjanussen die op jou drugs uit zijn. Laat je niet in de maling nemen.Je moet noooooit iets ondertekenen als je verhoord bent!
Dit is nl niet verplicht, en het werkt verzwarend straks bij een evt. rechtzaak.
Het beste is, om helemaal niets te verklaren. Dat wil de politie graag, maar jij rijdt jezelf in de wielen, omdat je alles moet onthouden, het gaat erom dat je pas gaat verklaren bij de rechter.
Let op,
De politieman/vrouw, die jou gaat verhoren, moet aan het begin van dat verhoor zeggen, dat je recht hebt op een advocaat, en dat je niet tot antwoorden verplicht bent. Eea volgens art. 27 WvSv. Daar staat alles over de rechten en plichten van een verdachte.
Laat je niet intimideren.
Houd je kaken op elkaar...
Heb het zelf ook nooit zien gebeuren, maar dat zegt niet zo veel denk ik... Toch, ontkennen dat het gebeurt vind ik een beetje naïef.Ik ga vaker naar festivals met een multiculturele groep. Hebben nooit ergens last van... Denk echt dat het aan je houding ligt...
Geloof me, ik verander (zoals de meeste) in 1 blije, vrolijke knuffelgrage jongen, en ik ben iemand die niet zo erg let op anderen. Ik deel hier wat ik oprecht heb meegemaakt (en ik ken het ook van anderen). Dat er 'stille' door het gewone publiek rond loopt is gewoon een feit, ga maar uitzoeken.Ik zal de laatste zijn om een politiestaat te verdedigen, maar ik vrees ook dat het aan je houding lag...
Het is niet dat ik dit bij elke festival meemaak. Dit mag gewoon nooit gebeuren, dat is meer het punt. Mbt tot mn houding heb ik je buurman al over bericht.🔝Ik ga vaker naar festivals met een multiculturele groep. Hebben nooit ergens last van... Denk echt dat het aan je houding ligt...
Nee ik heb natuurlijk vaker gewoon normale/leuke dagen, al zijn dit dingen die je dag en nacht wel goed kunnen verpesten. Maar ik probeer er schijt aan te hebben. Ik verberg toch niks :PEcht kut voor je... Kan me voorstellen dat je zo helemaal niet meer lekker aan het feesten bent.
Heb je dit vaker of was het eenmalig?
Ik gebruik eigenlijk altijd vrij openlijk... Valt minder op dan stiekem doen, zeker als ik van de kaart ben is het anders zo klunzig. Ben gelukkig nog nooit gepakt. 😅
Jammer dat het gebeurt. Ik maak het zelf wel eens mee bij de bouncers van clubs. Dan krijg ik te horen dat het vaste ledenavond is of dat ik verkeerde schoenen draag. Zeker in Amsterdam word ik wel eens verward als oostblokker ipv Hollander.Het is niet dat ik dit bij elke festival meemaak. Dit mag gewoon nooit gebeuren, dat is meer het punt. Mbt tot mn houding heb ik je buurman al over bericht.🔝
You definitely lost me on these sentences..Ik ben niet van de racismekaart, maar op techno feestjes zie je meestal een groter 'wit' publiek. Dan val ik natuurlijk snel op.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."