Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPoll: Hoe vaak trip jij?

Poll: Hoe vaak trip jij?

51 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TitatovernaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
1 keer per week kan prima ene keer supersterke trip andere keer wat minder wisselt. Ik neem
whitesugar zei:
Kun je het zo vaak doen? Heb je dan geen tollerantie?
Klik om te vergroten...
Nee tot nu toe niet ene keer wat heftigere dan de andere . Ik neem er wel altijd een joint bij anders kom ik niet waar ik wezen wil. En ga altijd voor 22 gram of de 25 gram.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vroeger om de twee weken zodra tolerantie reset was. Nu heel sporadisch. Je moet echt tijd vrij maken om een goeie trip te hebben en dat is vaak lastig om in te plannen.

Maar beter om af en toe een goeie trip te hebben dan impulsief te trippen zonder voorbereiding.

You live you learn.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De laatste keer is 5 jaar geleden. Veel deed ik het sowieso niet. Jaarlijks zou veel zijn.

met valt binnenkort een enveloppe met 5-MeO-DMT in de bus, dus dit jaar komt er weer een trip aan 🤓
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tripmiddelen vormen over het algemeen geen grote belasting op je lichaam en ook de tolerantie is relatief vrij snel weer verdwenen. Over het algemeen wordt gezegd dat je de grootste tolerantie na een week weer kwijt bent, en alle tolerantie na twee weken. In theorie zou je dus redelijk vaak kunnen trippen. Een trip is echter wel iets waar je mentaal van moet bijkomen, wat je moet verwerken en een plekje geven. Of het daarom verstandig is om snel na elkaar te trippen...

Nou was ik wel benieuwd naar hoe vaak jullie (nu of in het verleden) gemiddeld per week/maand/jaar trippen. Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interessant, ik heb hier recent nog over nagedacht.
Afhankelijk van het soort tripmiddel, de reden van trippen en ervaring die volgt verschilt ook de periode die erna komt . Het schrijven van een tripreport voor jezelf of de trip goed verwerken en kunnen bespreken zorgt ervoor , helpt bij mij met het plaatsen van al wat je hebt gezien en ervaren.

Het is mogelijk om elke twee weken te trippen als je levensstijl het toelaat veel bezig te zijn met persoonlijke groei. Ik heb het geluk dat dit voor mij mogelijk is en ik samen ben met iemand die zelf nog meer dan eens per maand tript en regelmatig periodes aan microdosering doet. Soms door omstandigheden zijn er enkele maanden bij dat ik minder trip , en na sommige trips is het inderdaad aangenaam om de gehele trip te omvatten voor ik de volgende ervaring inspring.
Echter kan ik gerust een keer of twee trippen en dan nadien het geheel pas bekijken, bij velen planten kan je toch maar een keer of twee drie maximaal trippen voor je met je neus op de feiten wordt geduwd.
De planten zijn niet te misbruiken, dat helpt enorm.

Ik volg vooral mijn intuïtie hierbij en het verlangen om de groeien en genezen. (De nood om af en toe uit de illusie te breken en toegang te krijgen tot meer dimensies en mijn onderbewustzijn)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Over het algemeen wordt gezegd dat je de grootste tolerantie na een week weer kwijt bent, en alle tolerantie na twee weken.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat je daar iets van kan zeggen zonder er een drug alsmede tripfrequentie en dosering bij te noemen.

Ten eerste zijn er verschillende soorten psychedelica, ze hebben bij lange na niet dezelfde mate van tolerantie. Daarnaast speelt frequentie/dosering een rol. Hoe vaker/hoe meer je neemt, des te langer duurt de tolerantie.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kort en bondig; Ik trip te weinig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekZ zei:
Kort en bondig; Ik trip te weinig.
Klik om te vergroten...
Dat gevoel heb ik ook weleens. Nu zit er denk ik gemiddeld 6 tot 9 maanden tussen trips de laatste tijd. Terwijl een trip mij altijd wel een goede reset geeft. Maar het gevoel is er vaak niet. De drang/motivatie enerzijds, maar ook de intuïtie dat ik er klaar voor ben.

Alsnog is het beter dan te vaak trippen denk ik. Dat deed ik eerst altijd. Dan was de drang heel sterk, maar de intuïtie gaf wel degelijk elke keer aan dat ik er niet 100% klaar voor was en dat werd dan genegeerd, resulterend in onnodig moeilijke en duistere trips en te weinig integratie tussentijds.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Alsnog is het beter dan te vaak trippen denk ik. Dat deed ik eerst altijd. Dan was de drang heel sterk, maar de intuïtie gaf wel degelijk elke keer aan dat ik er niet 100% klaar voor was en dat werd dan genegeerd, resulterend in onnodig moeilijke en duistere trips en te weinig integratie tussentijds
Klik om te vergroten...

Dat gevoel heb ik er ook wel bij. Aantal jaar geleden regelmatig een tripje in gegaan en dan verlies je wel wat meerwaarde van de trip. Je moet de tijd krijgen om er weer 100% voor klaar te staan, dat negeren maakt het inzicht krijgen moeilijker en trekt je inderdaad meer naar de duistere kant.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
1x per maand heeft de meeste stemmen nu..
Stelletje trippers hier hoor :sweatsmile:
3x per jaar Lsd denk ik.
Ketamine tel ik niet mee.

20191017_220558.jpg
Deze foto heeft geen filter.
Dit staat op mijn lijstje!
Northern lights en een 300ug trip..
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ook op één keer per maand gestemd, daar komt het de laatste tijd vaak wel op neer, soms iets meer nog. Vroeger tripte ik een paar keer per jaar en meestal vond ik het zo intens dat ik wel een aantal maanden nodig had om de ervaring en de inzichten helemaal te integreren. Op een gegeven moment kwam er tijdens een trip een soort omslagpunt waardoor mijn trips steeds spiritueler werden en steeds meer inzichten gaven waardoor ik ook steeds meer dingen in mijn leven drastisch ging veranderen. Ik kwam in een positieve flow en voelde dat ik nu door moest pakken en dat meer trippen het proces nog verder zou versnellen. Sindsdien blijf ik zin hebben om te trippen en er zijn nog steeds tal van mogelijkheden die voor variatie zorgen; de locatie, de mensen met wie ik (al dan niet) trip, mijn intenties, het middel zelf. Zo veel te leren nog maar ook zo veel plezier te maken. :)
Ik herken wel de valkuil van teveel willen trippen en te weinig tijd nemen voor het integreren van inzichten. Gelukkig laten psychedelica je zelf wel zien wanneer het even genoeg is geweest.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
NiandraLades zei:
Vroeger tripte ik een paar keer per jaar en meestal vond ik het zo intens dat ik wel een aantal maanden nodig had om de ervaring en de inzichten helemaal te integreren.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik dus.
Ik moet het even laten berusten.
Soms wel in de zomer 3x kort achter elkaar en dan de laatste minimaal 300ug..
En dan heb ik de tijd nodig om het te verwerken.
In de winter maanden weinig behoefde aan een trip.

NiandraLades zei:
laatste tijd vaak wel op neer, soms iets meer nog.
Klik om te vergroten...

Heftig hoor.
Zo vaak Lsd heeft dat geen bijwerkingen?


Wie tript er hier elke week? :screamcat: 1 stem zie ik..
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#13
met lsd werkt het voor mij het beste om de drie maand , een trip in elk seizoen werkt het beste voor mij.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Revolutionair zei:
Heftig hoor.
Zo vaak Lsd heeft dat geen bijwerkingen?
Klik om te vergroten...
LSD is eigenlijk alweer een tijdje geleden. :wink:
Als ik kijk naar de afgelopen 3 maanden dan heb ik getript op: 4-HO-MET, 2C-B, 5-MeO-MIPT, 4-HO-DET en een paar keer DPT. Dat laatste middel werkt vrij kort en geeft bijna geen tolerantie, dus goed 'tussendoor' te gebruiken. Echter is de ervaring wel dusdanig hevig en allesomvattend dat het je ideeën over het leven en de wereld nogal kan veranderen en daardoor voel ik me soms wel steeds wat verder vervreemden van de illusie die wij onze maatschappij noemen. Dat zie ik als een goed iets, want er kloppen zo veel dingen niet en het moet anders, maar je kunt jezelf er ook te zeer in verliezen en of ik het nu wil of niet, ik moet nu eenmaal wel binnen de kaders van dit systeem blijven functioneren. Dus dat lijkt me de enige 'bijwerking': me niet meer willen laten vangen door het systeem en hierdoor steeds meer weerstand voelen het spelletje mee te spelen.

O ja, en ik krijg het hippie virus ook steeds meer te pakken: opener, meer liefde, meer in harmonie, het loslaten van materialisme en kapitalisme, meer zorg voor het milieu, meer zelf nadenken. Mja, drugs are bad...
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#15
NiandraLades zei:
O ja, en ik krijg het hippie virus ook steeds meer te pakken: opener, meer liefde, meer in harmonie, het loslaten van materialisme en kapitalisme, meer zorg voor het milieu, meer zelf nadenken. Mja, drugs are bad...
Klik om te vergroten...

Dat zijn inderdaad de positieve bijwerkingen of nawerkingen :) daardoor is LSD mijn lievelingsdrug.


Revolutionair zei:
Heftig hoor.
Zo vaak Lsd heeft dat geen bijwerkingen?
Klik om te vergroten...

In mijn beginjaren tripte ik soms wekelijks , soms zelfs twee keer per week (dan nam ik hogere doseringen elke keer om de tolerantie te slim af te zijn,nuja slim) , ik ervaarde niet echt negatieve bijwerkingen eerder de hierboven aangegeven veranderingen in mijn persoonlijkheid die NiandraLades opsomt.

Als ik heel hard nadenk heb ik persoonlijk 1 kleine negatieve bijwerking bij veevuldig trippen( wekelijks,maandelijks) en dat is dat ik dan vaak een tijdlang slechter slaap door de toegenomen hersenactiviteit.

Mindless zei:
Dat gevoel heb ik ook weleens. Nu zit er denk ik gemiddeld 6 tot 9 maanden tussen trips de laatste tijd. Terwijl een trip mij altijd wel een goede reset geeft. Maar het gevoel is er vaak niet. De drang/motivatie enerzijds, maar ook de intuïtie dat ik er klaar voor ben.
Klik om te vergroten...

Dat gevoel heb ik tegenwoordig ook.

Alhoewel ik af en toe na een zeer positieve ervaring de neiging heb om het de week nadien nog eens te herhalen.
Maar vaak heb ik dan zo'n intense , positieve afterflow de week of weken nadien dat ik nog kan nagenieten en allerlei indrukken kan verwerken in mijn omgeving en in mezelf , dat ik dan toch ook aanvoel dat het niet nodig is en die drang om snel weer te trippen kan weerstaan.

de afterflow van een goede LSD trip kan weken nazinderen. de inspiratie die ik krijg, de verhoogde intuïtie ,het magischerwijs aantrekken van positieve ervaringen en het gevoel dat je brein een spons is die veel meer kennis kan absorberen dan gewoontelijk.
Je moet al verdomd je best doen om dan in die weken in negatieve gedachtepatronen te hervallen.

Zoveel zaken die me interesseren en boeien in de afterflow...
zo geboeit kunnen zijn door details die me voorheen niet opvielen en dan weer een kettingreactie aan kennisverwerving veroorzaken.

Het proberen bijsturen van de scherpe kantjes in je karakterstructuur en noem maar op, ik vind vaak de weken na een trip interessanter dan de trip zelf, mensen denken dat de trip zelf allerlei inzichten brengt en dat is ook vaak zo, maar de weken nadien (mits je geen stimulanten, benzo's en alcohol neemt) kunnen je vaak enorm verrijken.

Vaak heb ik minder zin in de trip zelf dan in de aangename ''zen'' houding die je krijgt wekenlang na de trip. Het voelt vaak alsof ik nog mellow high ben of stoned voor een aantal weken nadien wat ik als zeer aangenaam ervaar.
Het nippen van koppen groene thee kan hier aan bijdragen en kan me soms mini free trips geven alsof er een soort synergie is tussen beide middelen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
NiandraLades zei:
4-HO-MET
Klik om te vergroten...

6 jaar geleden met een vriend van mij gedaan.
We hebben een jongen die designer drugs maakt en ook echt voor zijn werk in een labratorium werkt.
Dus super zuiver spul leverd.

Hij zei dat we 40mg moesten nemen voor een goede trip.
Toen was er nog iets minder over bekend als nu.
Toen hadden we een video gevonden van een Aziatische vrouw die ze 150mg hadden toegediend en daarna gingen monitoren.
Hartslag en alles.
Je zag dat ze in een keer weg was en recht overeind zat op een stoel en zo de space in.
Haar hartslag ging zwaar omhoog en haar ogen waren dicht en gingen zwaar heen en weer.

Zag er super intens uit en we besloten toen ook 150mg in een keer naar binnen te gooien.

En ik zat op een stoel en mijn maat stond naast me.
En echt binnen no-time voelde ik hem opkomen en ik riep nog tegen hem...

'Oh nee wat hebben we gedaan!'

En weg waren we!
Het gekke was dat ik overeind zat en hij stond en dat we allebei tegelijk de space in gingen en niet om vielen.

Op een gegeven moment kwam ik er uit, ik kan er geen tijd aan geven maar het leek heel erg lang.
En hij stond nog rechtop met zijn ogen dicht precies zoals die vrouw in het filmpje.
Je zag dat zijn ogen alle kanten op vlogen.
Toen stoote ik hem aan en we hadden allebei zoiets van wow what the fuck!
Toen gingen we op de bank liggen en vielen we zo weer terug in die space.

Ik zal het gevoel proberen uit te leggen..

Al mijn gedachtes die mij bezig hielden op dat moment over mijn moeder en vrienden, financieel etc. Kwamen allemaal naar voren en raakte verstrengeld en kon ik een plek geven.
En er kwam een soort energie vrij die we allebei voelde.
Midden in onze trip gaven we elkaar een stevige hand met een soort knuffel en het leek net of er een soort energie vrij kwam.

Het mooie was dat we dit allebei precies hetzelfde hebben ervaren!
Tot de dag van vandaag hebben we nog zoiets van, wat was dat...

Dat is het beste hoe ik het kan uitleggen, het is altijd moeilijk om een gevoel te beschrijven.
Het was mooi en heeft me geholpen.
Maar we hadden zoiets dit is leuk voor 1x en nooit meer.

Hoeveel mg neem jij en wat voor een space krijg je er van? @NiandraLades?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
blue eyes zei:
Alhoewel ik af en toe na een zeer positieve ervaring de neiging heb om het de week nadien nog eens te herhalen.
Klik om te vergroten...

Zoals ik boven zei heb ik dit ook!
Maar niet de week erna..
In 3 maanden ongeveer 3x keer en dan heb ik bereikt wat ik wou.
Dit is voor het eerst dat ik hoor dat mensen binnen een week cravings hebben na het gebruik.
Ben er best wel verbaasd over.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Revolutionair zei:
1x per maand heeft de meeste stemmen nu..
Stelletje trippers hier hoor :sweatsmile:
3x per jaar Lsd denk ik.
Ketamine tel ik niet mee.

Bekijk bijlage 4778
Deze foto heeft geen filter.
Dit staat op mijn lijstje!
Northern lights en een 300ug trip..
Klik om te vergroten...

Oh man, dat is echt goals. Tussendoor door de sneeuw rollen of in een ijsbad zitten, lijkt me echt magisch!

OT; de laatste tijd te veel getript.
Ik gebruik drugs in vlagen en afgelopen maanden zat ik in een grote vlaag.
Als ik iets wil wil, moet het altijd heftig en veel. Liefst teveel zodat ik er genoeg van krijg en er weer mee stop.

Ik had wat dingen op mijn lijstje en ik gebruik veel liever in de zomer dus ik heb het er allemaal ingepropt. Ik ben nu wel klaar voor m'n winterslaapje, alhoewel een LSD-trip rond kerst me wel tof lijkt met al die lichtjes :hearteyes:
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Revolutionair zei:
Zoals ik boven zei heb ik dit ook!
Maar niet de week erna..
In 3 maanden ongeveer 3x keer en dan heb ik bereikt wat ik wou.
Dit is voor het eerst dat ik hoor dat mensen binnen een week cravings hebben na het gebruik.
Ben er best wel verbaasd over.
Klik om te vergroten...

Nu moet ik wel zeggen dat ik het niet elke keer heb, maar vaak na een overwegend positieve ervaring.
Dan denk ik volgende week zaterdag doe ik dit weer , of ik zou dit wel wekelijks willen.
Maar de navibe is dan vaak zo zalig dat ik al bevredigt ben en het niet doe.
Ik ben er vaak zeer zuinig en spaarzaam mee , vind goede LSD iets wat je moet koesteren.

Maar wat ik ook vaak doe, is meerdere weken na elkaar trippen om een diepere doorbraak te forceren.
Soms krijg je hierdoor inzichten die je niet zou bereiken met intervalperiodes van drie maand.

Heb dit bv gedaan na een lange periode van amfetamine en benzo misbruik twee jaar terug, dan heb ik om terug alle toeters en bellen van mijn bewustzijn te heractiveren meerdere keren wekelijks getript.
En zo was ik in no time weer mezelf, mentaal toch althans.

Na een zware ,moeilijke psychedelische ervaring heb ik vaak een verzadigt effect voor langere duur.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Leuk om al jullie reacties te lezen. Ik herken me in veel dingen.

Om zelf ook te reageren: bij mij wisselt de frequentie waarmee ik trip heel erg. Soms zitten er maanden tussen mijn trips, maar soms trip ik meerdere malen per maand. Ik vind het soms moeilijk om van psychedelica te genieten wanneer het stofje hoofdzakelijk visueel is en een prettige bodyhigh geeft, maar weinig tot geen introspectie of spiritualiteit biedt. Dit had ik bijvoorbeeld toen ik kort na elkaar DPT en 4-HO-MET deed. Mijn ervaring met DPT was zo allesomvattend en diepgaand, dat ik me bij de 4-HO-MET haast schuldig voelde dat ik een stofje nam gewoon voor het trippen: de patronen, de kleurtjes, het lichamelijk gevoel. Het voelt voor mij dan heel leeg aan, alsof er iets essentieels mist. Dit kan zich bij mij wel vertalen in negatieve gevoelens en gedachten.

Mindless zei:
Alsnog is het beter dan te vaak trippen denk ik. Dat deed ik eerst altijd. Dan was de drang heel sterk, maar de intuïtie gaf wel degelijk elke keer aan dat ik er niet 100% klaar voor was en dat werd dan genegeerd, resulterend in onnodig moeilijke en duistere trips en te weinig integratie tussentijds.
Klik om te vergroten...
NiandraLades zei:
Ik herken wel de valkuil van teveel willen trippen en te weinig tijd nemen voor het integreren van inzichten. Gelukkig laten psychedelica je zelf wel zien wanneer het even genoeg is geweest.
Klik om te vergroten...
Dit zijn ook dingen die ik heb ondervonden door de jaren heen. Voor mij blijft het soms nog steeds wel een valkuil, moet ik toegeven. Vooral als ik echt een hele mooie, bijzondere, fijne trip heb gehad. Het liefst wil ik dan zo snel mogelijk weer "terug". Ook al voel ik me dan wel klaar voor de trip en heb ik er veel zin in, dat kleine stemmetje in mijn hoofd dat zegt "Je moet niet zo dicht op elkaar trippen, dat is niet goed" komt dan toch naar boven en kan dan gemakkelijk mijn trip negatief beïnvloeden.

Mijn intuïtie zegt wel dat er een grens is aan hoevaak je kort achter elkaar kunt trippen. Ik denk namelijk dat er een verhoogd risico is dat je de grip op de realiteit kunt kwijtraken. Of je wellicht steeds verder verwijdert voelt van "het systeem" en "de samenleving". Wat @NiandraLades eigenlijk ook wel een beetje zegt. Uiteindelijk zul je wel moeten deelnemen in dat systeem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."