Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPoll: Hoe vaak trip jij?

Poll: Hoe vaak trip jij?

51 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
NiandraLades zei:
4-HO-MET
Klik om te vergroten...

6 jaar geleden met een vriend van mij gedaan.
We hebben een jongen die designer drugs maakt en ook echt voor zijn werk in een labratorium werkt.
Dus super zuiver spul leverd.

Hij zei dat we 40mg moesten nemen voor een goede trip.
Toen was er nog iets minder over bekend als nu.
Toen hadden we een video gevonden van een Aziatische vrouw die ze 150mg hadden toegediend en daarna gingen monitoren.
Hartslag en alles.
Je zag dat ze in een keer weg was en recht overeind zat op een stoel en zo de space in.
Haar hartslag ging zwaar omhoog en haar ogen waren dicht en gingen zwaar heen en weer.

Zag er super intens uit en we besloten toen ook 150mg in een keer naar binnen te gooien.

En ik zat op een stoel en mijn maat stond naast me.
En echt binnen no-time voelde ik hem opkomen en ik riep nog tegen hem...

'Oh nee wat hebben we gedaan!'

En weg waren we!
Het gekke was dat ik overeind zat en hij stond en dat we allebei tegelijk de space in gingen en niet om vielen.

Op een gegeven moment kwam ik er uit, ik kan er geen tijd aan geven maar het leek heel erg lang.
En hij stond nog rechtop met zijn ogen dicht precies zoals die vrouw in het filmpje.
Je zag dat zijn ogen alle kanten op vlogen.
Toen stoote ik hem aan en we hadden allebei zoiets van wow what the fuck!
Toen gingen we op de bank liggen en vielen we zo weer terug in die space.

Ik zal het gevoel proberen uit te leggen..

Al mijn gedachtes die mij bezig hielden op dat moment over mijn moeder en vrienden, financieel etc. Kwamen allemaal naar voren en raakte verstrengeld en kon ik een plek geven.
En er kwam een soort energie vrij die we allebei voelde.
Midden in onze trip gaven we elkaar een stevige hand met een soort knuffel en het leek net of er een soort energie vrij kwam.

Het mooie was dat we dit allebei precies hetzelfde hebben ervaren!
Tot de dag van vandaag hebben we nog zoiets van, wat was dat...

Dat is het beste hoe ik het kan uitleggen, het is altijd moeilijk om een gevoel te beschrijven.
Het was mooi en heeft me geholpen.
Maar we hadden zoiets dit is leuk voor 1x en nooit meer.

Hoeveel mg neem jij en wat voor een space krijg je er van? @NiandraLades?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
blue eyes zei:
Alhoewel ik af en toe na een zeer positieve ervaring de neiging heb om het de week nadien nog eens te herhalen.
Klik om te vergroten...

Zoals ik boven zei heb ik dit ook!
Maar niet de week erna..
In 3 maanden ongeveer 3x keer en dan heb ik bereikt wat ik wou.
Dit is voor het eerst dat ik hoor dat mensen binnen een week cravings hebben na het gebruik.
Ben er best wel verbaasd over.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Revolutionair zei:
1x per maand heeft de meeste stemmen nu..
Stelletje trippers hier hoor :sweatsmile:
3x per jaar Lsd denk ik.
Ketamine tel ik niet mee.

Bekijk bijlage 4778
Deze foto heeft geen filter.
Dit staat op mijn lijstje!
Northern lights en een 300ug trip..
Klik om te vergroten...

Oh man, dat is echt goals. Tussendoor door de sneeuw rollen of in een ijsbad zitten, lijkt me echt magisch!

OT; de laatste tijd te veel getript.
Ik gebruik drugs in vlagen en afgelopen maanden zat ik in een grote vlaag.
Als ik iets wil wil, moet het altijd heftig en veel. Liefst teveel zodat ik er genoeg van krijg en er weer mee stop.

Ik had wat dingen op mijn lijstje en ik gebruik veel liever in de zomer dus ik heb het er allemaal ingepropt. Ik ben nu wel klaar voor m'n winterslaapje, alhoewel een LSD-trip rond kerst me wel tof lijkt met al die lichtjes :hearteyes:
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Revolutionair zei:
Zoals ik boven zei heb ik dit ook!
Maar niet de week erna..
In 3 maanden ongeveer 3x keer en dan heb ik bereikt wat ik wou.
Dit is voor het eerst dat ik hoor dat mensen binnen een week cravings hebben na het gebruik.
Ben er best wel verbaasd over.
Klik om te vergroten...

Nu moet ik wel zeggen dat ik het niet elke keer heb, maar vaak na een overwegend positieve ervaring.
Dan denk ik volgende week zaterdag doe ik dit weer , of ik zou dit wel wekelijks willen.
Maar de navibe is dan vaak zo zalig dat ik al bevredigt ben en het niet doe.
Ik ben er vaak zeer zuinig en spaarzaam mee , vind goede LSD iets wat je moet koesteren.

Maar wat ik ook vaak doe, is meerdere weken na elkaar trippen om een diepere doorbraak te forceren.
Soms krijg je hierdoor inzichten die je niet zou bereiken met intervalperiodes van drie maand.

Heb dit bv gedaan na een lange periode van amfetamine en benzo misbruik twee jaar terug, dan heb ik om terug alle toeters en bellen van mijn bewustzijn te heractiveren meerdere keren wekelijks getript.
En zo was ik in no time weer mezelf, mentaal toch althans.

Na een zware ,moeilijke psychedelische ervaring heb ik vaak een verzadigt effect voor langere duur.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk om al jullie reacties te lezen. Ik herken me in veel dingen.

Om zelf ook te reageren: bij mij wisselt de frequentie waarmee ik trip heel erg. Soms zitten er maanden tussen mijn trips, maar soms trip ik meerdere malen per maand. Ik vind het soms moeilijk om van psychedelica te genieten wanneer het stofje hoofdzakelijk visueel is en een prettige bodyhigh geeft, maar weinig tot geen introspectie of spiritualiteit biedt. Dit had ik bijvoorbeeld toen ik kort na elkaar DPT en 4-HO-MET deed. Mijn ervaring met DPT was zo allesomvattend en diepgaand, dat ik me bij de 4-HO-MET haast schuldig voelde dat ik een stofje nam gewoon voor het trippen: de patronen, de kleurtjes, het lichamelijk gevoel. Het voelt voor mij dan heel leeg aan, alsof er iets essentieels mist. Dit kan zich bij mij wel vertalen in negatieve gevoelens en gedachten.

Mindless zei:
Alsnog is het beter dan te vaak trippen denk ik. Dat deed ik eerst altijd. Dan was de drang heel sterk, maar de intuïtie gaf wel degelijk elke keer aan dat ik er niet 100% klaar voor was en dat werd dan genegeerd, resulterend in onnodig moeilijke en duistere trips en te weinig integratie tussentijds.
Klik om te vergroten...
NiandraLades zei:
Ik herken wel de valkuil van teveel willen trippen en te weinig tijd nemen voor het integreren van inzichten. Gelukkig laten psychedelica je zelf wel zien wanneer het even genoeg is geweest.
Klik om te vergroten...
Dit zijn ook dingen die ik heb ondervonden door de jaren heen. Voor mij blijft het soms nog steeds wel een valkuil, moet ik toegeven. Vooral als ik echt een hele mooie, bijzondere, fijne trip heb gehad. Het liefst wil ik dan zo snel mogelijk weer "terug". Ook al voel ik me dan wel klaar voor de trip en heb ik er veel zin in, dat kleine stemmetje in mijn hoofd dat zegt "Je moet niet zo dicht op elkaar trippen, dat is niet goed" komt dan toch naar boven en kan dan gemakkelijk mijn trip negatief beïnvloeden.

Mijn intuïtie zegt wel dat er een grens is aan hoevaak je kort achter elkaar kunt trippen. Ik denk namelijk dat er een verhoogd risico is dat je de grip op de realiteit kunt kwijtraken. Of je wellicht steeds verder verwijdert voelt van "het systeem" en "de samenleving". Wat @NiandraLades eigenlijk ook wel een beetje zegt. Uiteindelijk zul je wel moeten deelnemen in dat systeem.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb trouwens nooit een bad trip gehad.
Kan het goed handelen.
Wel een paar keer na Lsd een paar dagen erna nachtmerries gehad.
Herkend iemand dat?
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja heftige dromen komen vaker voor.
Waar gingen je nachtmerries over dan?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik trip ook soms een periode wat meer (1x in de 8-10 dagen. Op het moment is het zo'n 2 x deze week nu tijdens deze vakantie. Morgen wordt de eerste sinds 2-3 weken weer :)
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Revolutionair zei:
Dit is voor het eerst dat ik hoor dat mensen binnen een week cravings hebben na het gebruik.
Ben er best wel verbaasd over.
Klik om te vergroten...

Ik vind het niet heel gek, ik heb het ook wel. Vaak denk ik de dag erna, dit was zo vet en leuk dit wil ik snel nog een keer doen. Dat gevoel houdt ongeveer een week tot twee weken aan en wordt dan steeds zwakker totdat ik er na een tijd bijna helemaal niet meer aan denk. Na een tijdje vergeet ik dan bijna hoe het precies is om te trippen totdat ik het weer een keer doe, maar dat duurt wel een paar maanden (als ik het zover laat komen tenminste :grin:)

OT: verschild, gemiddeld denk ik ongeveer eens per 2 maanden
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb ook 1x per maand gestemd. Altijd truffels :yum:

Maar niet altijd 15 g, soms minder. Ik vind het heerlijk om een halve portie te nemen voordat m'n vriendin en ik uitstapjes hebben naar bijvoorbeeld een museum, kermis, het strand, of naar een concert gaan. Trippen in het Rijksmuseum, Amsterdam, wat een onvergetelijke ervaring was dat! Dat dromerige, verwonderlijke gevoel met lichte visuals en een verhoogd gevoel van empathie dat psilocybine je kan geven, terwijl je niet helemaal aan het wegspacen bent, maakt vele uitstapjes en sociale gelegenheden zó veel leuker :hearteyes: Maar zéker niet vaker dan 1x per maand, daar let ik wel op. Het moet wel speciaal blijven! Heb nooit last gehad van een "bad" trip bij zulke lage doseringen, als het om wat voor reden niet goed voelt dan duurt het ook korter op de één of andere manier, alsof de truffels het me vergeven :)

Als we het hebben over "echte" trips bij hogere doseringen (15 gram verse truffels in mijn geval) dan is dat voor mij het afgelopen jaar eigenlijk maar 4 keer geweest, allemaal solo en buiten :grin:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb nu op 'twee weken' gestemd.

Sinds einde Psy-Fi (begin september), waarna ik had besloten even rustigaan te doen omdat ik het daar ongepland wel erg bont heb gemaakt wat drugs betreft, heb ik 9 maal getript, zo ontdekte ik eerder vandaag tot mijn grote verrassing. De laatste 3 weekenden van deze maand zal er sowieso ook weer getript gaan worden om diverse redenen. Na deze maand lijkt het me ergens goed om even een maandje helemaal geen psychedelica te gebruiken. Echter verlang ik toch ook wel weer naar een paddotrip, wat weer enige tijd geleden is. Ik wil daarnaast nog een keer DPT oraal doen in plaats van nasaal, alsmede 2C-E waarvan ik voel dat het me ook zeker nog meer te bieden heeft. Keuzes...
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psilocyloner zei:
Ik heb nu op 'twee weken' gestemd.

Sinds einde Psy-Fi (begin september), waarna ik had besloten even rustigaan te doen omdat ik het daar ongepland wel erg bont heb gemaakt wat drugs betreft, heb ik 9 maal getript, zo ontdekte ik eerder vandaag tot mijn grote verrassing. De laatste 3 weekenden van deze maand zal er sowieso ook weer getript gaan worden om diverse redenen. Na deze maand lijkt het me ergens goed om even een maandje helemaal geen psychedelica te gebruiken. Echter verlang ik toch ook wel weer naar een paddotrip, wat weer enige tijd geleden is. Ik wil daarnaast nog een keer DPT oraal doen in plaats van nasaal, alsmede 2C-E waarvan ik voel dat het me ook zeker nog meer te bieden heeft. Keuzes...
Klik om te vergroten...
Ik was er even klaar mee, na ADE. Maar vanmorgen knaagde er iets. Daar geef ik vrij gemakkelijk aan toe.

Hoe vaak ik trip, dat ligt er maar net aan. Ik heb daar geen regels voor zoals ik die hanteer bij uppers. Geen minimum, geen maximum. Wat moet dat moet. En vanavond moest het effe. :wink:
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Moeilijke vraag hoor.... Ik stem blanco.

Ik heb vorig jaar augustus mijn eerste LSD trip mogen ervaren en sinds dien heb ik al een trip of 16 achter de rug (2C-B, LSD, psilocybine) en ik heb de conclusie mogen trekken dat ik er wel even mee uit de bocht ben gevlogen. Ik heb het een half jaartje terug zo bont gemaakt dat ik in 1 maand tijd 3 LSD trip er op had zitten en dat vond ik eigenlijk best wel veel.

Ik heb een tijdje op maandelijkse basis getript en zeer mooie ervaringen en inzichten op mogen doen die ik ook voor geen goud had willen missen. Het leuke aan zo'n trip is vooral dat het je laat denken. Op een geven moment mag (of moet) je jezelf afvragen waarom je eigenlijk nog tript. Is het dan nog steeds niet duidelijk dat alles wat je tijdens een trip waarneemt niets meer is dan je innerlijke wereld? Wat verwacht je er nog van? Dat er tijdens een trip een tovenaar langskomt die je van al je zonden komt verlossen? Wordt eens wakker joh, die tovenaar waar je op zit te wachten ben je zelf :wink:.

Eckhart Tolle heeft hier in z'n boek 'De kracht van het nu' een mooi en zeer confronterend stukje over geschreven;

"Als je het basisprincipe begrijpt van het aanwezig-zijn als de toeschouwer van wat er binnen in je gebeurt, en je 'begrijpt' het door het te ervaren, heb je het krachtigste hulpmiddel voor persoonlijke verandering tot je beschikking gekregen wat er bestaat. Daarmee wil ik niet beweren dat je niet op intense innerlijke weerstand zult stuiten als werkt aan het opgeven van de identificatie met je pijn. Dat kan vooral gebeuren als je een groot deel van je leven sterk met je emotionele pijnlichaam heb geïdentificeerd hebt en je er je zelfgevoel grotendeels of helemaal aan ontleent. Dat betekent dat je aan het pijnlichaam een ongelukkig zelf hebt ontleend en gelooft dat jij dat verzinsel van je verstand bent. In dat geval roept de onbewuste angst voor het verlies aan je identiteit een sterke weerstand tegen het opheffen van die identificatie op. Met andere woorden: je hebt liever pijn (bent het pijnlichaam) dan de sprong in het onbekende te wagen en het verlies van het ongelukkige zelf te riskeren.

Als je dit herkent, ga dan deze weerstand in jezelf waarnemen. Observeer de gehechtheid aan je pijn. Wees alert. Observeer het eigenaardige plezier dat je ontleent aan het ongelukkig-zijn. Observeer de dwangmatige behoefte om erover te praten of eraan te denken. De weerstand verdwijnt als je die bewust maakt. Je kunt je vervolgens je aandacht richten op je pijnlichaam, aanwezig blijven als getuige en met de omzetting ervan beginnen. Alleen jij kunt dit doen. Niemand kan het voor je doen.' <----- DUS OOK GEEN PSYCHEDELICA!

En met dat geciteerd te hebben moet ik zeggen dat er niets zo fijn is als genieten van het leven zoals het is en geestverruimende middelen als keuze open te houden in plaats van een verplichting die neerkomt op een simpele vlucht naar het onderbewustzijn (die ten aller tijden al jou gedachten en handelingen beïnvloed!) naar boven te halen omdat je die vanuit nuchtere toestand niet "durft" te bereiken.

Om weer even terug on topic te gaan; aanstaande vrijdag voor het eerst in 14 weken tijd weer eens trippen, psilocybine om precies te zijn, maar dan wel in een ceremoniële setting onder de begeleiding van een sjamaan uit Colombia, ergens in the middle of nowwhere op een berg in Spanje.

Nu bedoel ik zeker niet te zeggen dat alleen ik het goed doe maar blijf even bij de realiteit en vind de balans :)

Heb allen een fijne tijd!
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zinnentuimel zei:
Uiteindelijk zul je wel moeten deelnemen in dat systeem.
Klik om te vergroten...

Wist je al dat je naast ademhalen, af en toe wat slapen en op z'n tijd wat eten helemaal niks moet?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gebruik het al jaren soms meer soms minder nu circa eens per 2-liefst 3 of 4 weken. Maar heb uitschiet periodes gehad.

Nu wil ik de 'magie " zo fijn mogelijk ervaren zoals iedereen
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#16
psycel zei:
En met dat geciteerd te hebben moet ik zeggen dat er niets zo fijn is als genieten van het leven zoals het is en geestverruimende middelen als keuze open te houden in plaats van een verplichting die neerkomt op een simpele vlucht naar het onderbewustzijn (die ten aller tijden al jou gedachten en handelingen beïnvloed!) naar boven te halen omdat je die vanuit nuchtere toestand niet "durft" te bereiken.
Klik om te vergroten...
Of je "kunt" het niet goed bereiken, je kunt er niet goed bij komen. Met mediteren en bewust in elk moment proberen te staan probeer ik zo veel mogelijk in contact met mezelf en mijn innerlijke leefwereld te blijven staan. Echter haalt de dagelijkse realiteit me vaak toch weer in en lijkt er wel degelijk van alles te 'moeten' en is die illusie van de externe realiteit toch ineens weer heel echt; ben je plots weer deelnemer ipv observeerder. Ik herken mezelf dan ook niet in het stukje van Eckhart Tolle; het voelt juist als een bevrijding om los te laten, ik zoek het elke dag bewust op. Echter vervaagt het steeds weer en een psychedelische trip helpt mij weer herinneren, wijst me weer even de goede richting op, tot ik weer neig te verdwalen en dan neem ik weer een tripje...
Ik vind wel dat ik het zonder psychedelica zou moeten kunnen doen, zodat trippen als een leuke aanvulling kan worden gezien, maar trippen blijft tot nu toe voor mij het beste of misschien wel makkelijkste hulpmiddel om dicht bij mezelf te kunnen blijven staan.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#17
psycel zei:
Wist je al dat je naast ademhalen, af en toe wat slapen en op z'n tijd wat eten helemaal niks moet?
Klik om te vergroten...
Mwah, ik vind dat wel heel makkelijk gezegd, ook al zou ik dit idee graag met je willen delen. Maar ik wil niet volledig buiten de samenleving komen te staan. Hoe je het ook wendt of keert; als je wil meedraaien in onze huidige samenleving, dan zul je toch bepaalde dingen moeten.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zinnentuimel zei:
Mwah, ik vind dat wel heel makkelijk gezegd, ook al zou ik dit idee graag met je willen delen. Maar ik wil niet volledig buiten de samenleving komen te staan. Hoe je het ook wendt of keert; als je wil meedraaien in onze huidige samenleving, dan zul je toch bepaalde dingen moeten.
Klik om te vergroten...
Je zou je dan ook de vraag kunnen stellen of je wil meedraaien in onze huidige samenleving. Ik vind het zelf nog weleens een lastige. Wat is het alternatief? Niet meedraaien in de huidige samenleving, bijvoorbeeld (voor zover als kan) off the grid leven, als een nomade rondtrekken zonder vaste woon- of verblijfplaats en hier en daar op je route wat bijbeunen, klinkt op momenten heel romantisch, maar is denk ik ook lang niet altijd even gemakkelijk. Het heeft zo weer z'n eigen nadelen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is echt heel wisselend. Antwoord: wanneer ik het nodig heb. Sinds een tijdje is dat regelmatig; gemiddeld om de drie weken. Maar tot ongeveer twee maanden geleden had ik jaren niet getript. Niet een middel om op strikte agenda-data te gebruiken. Ik kan dus niet je poll invullen. Een gemiddelde is ook niet te geven omdat dat voorbij gaat aan het idee dat je moet vóelen wanneer het middel je kan helpen en waneer juist niet. Ik gebruik tripmiddelen als ondersteuning bij mjn persoonlijke groei. Soms heb ik daar echter hele andere middelen bij nodig. Zoals bijvoorbeeld een leuke wandeling in de Alpen.
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zinnentuimel zei:
Tripmiddelen vormen over het algemeen geen grote belasting op je lichaam en ook de tolerantie is relatief vrij snel weer verdwenen.
Klik om te vergroten...

Hoi Zinnentuimel daar ben ik het niet helemaal mee eens. 2cb valt mij zwaar op mijn maag altijd en geeft mij soms nog een zwaardere belasting dan mdma.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Daarnaast vind ik Hawaïaanse paddo's ook erg belastend voor mijn lichaam en geest.

Mindless zei:
Dat gevoel heb ik ook weleens. Nu zit er denk ik gemiddeld 6 tot 9 maanden tussen trips de laatste tijd. Terwijl een trip mij altijd wel een goede reset geeft. Maar het gevoel is er vaak niet. De drang/motivatie enerzijds, maar ook de intuïtie dat ik er klaar voor ben.

Alsnog is het beter dan te vaak trippen denk ik. Dat deed ik eerst altijd. Dan was de drang heel sterk, maar de intuïtie gaf wel degelijk elke keer aan dat ik er niet 100% klaar voor was en dat werd dan genegeerd, resulterend in onnodig moeilijke en duistere trips en te weinig integratie tussentijds.
Klik om te vergroten...

Ik lees verschillende posten van jou en zie dat je erg ver bent in het leven qua gedachtengang.
Ik vind veel posten erg interessant om te lezen van jou.
Dat wou ik even zeggen :grin:

Revolutionair zei:
Deze foto heeft geen filter.
Dit staat op mijn lijstje!
Northern lights en een 300ug trip..
Klik om te vergroten...

Echt geweldig mooi is dat en zou het zelf ook een keer willen meemaken.

On Topic:
Wat trippen mensen hier veel zeg!
Lsd een keer per jaar vind ik wel genoeg.
Dan doe ik het wel goed en neem ik een anderhalve zegel die zijn 225 per stuk.

De andere tripmiddel ben ik niet bekend mee voor de rest zoals designer drugs. Maar een paar keer per maand? Hoe houden jullie dat vol zeg? Moet niemand werken hier :smirk:

@Zinnentuimel leuke post!
Geeft een beetje de inzichten over het trippen van mensen.
Want ik had dit niet verwacht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."