Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen drugs doen tijdens corona

Alleen drugs doen tijdens corona

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is nu al bijna driekwart jaar sinds de eerste lockdown, en sinds openbare feesten.
Mijn vrienden houden zich steeds strenger aan de regels (ik ga dit niet politiceren) dus huisfeesten worden het ook niet meer.
Het is momenteel een soort dystopie waarin we leven. Al mijn colleges (behalve in lab) is online. Elke dag hetzelfde verhaal
wordt laat wakker, kijk college terug, doe wat andere nonsens en ga weer naar bed.

Het is aantrekkelijk om wat psychedellische middelen aan te schaffen, letterlijk om mijn tijd beter te besteden dan youtube te kijken ofzo.
Bijvoorbeeld op een zaterdag zit ik liever te trippen in mijn eentje dan binnen zitten en op de computer ofzo.

Natuurlijk is dit een beetje raar. Dat snap ik uiteraard. Ik ben ook helemaal geen ''junkie'' (metafoor voor non-plezier gebruikers, ik heb niks tegen drugs) ofzo. Ik doe eigenlijk nooit drugs en heb alleen maar interesse in psychedellica. Dingen als coke ofzo spreekt mij helemaal niet aan omdat ik het buitenmenselijke zoek in drugs, wat met psychedellica kan.
Ik vraag me af of meer mensen dit doen, of ik echt de enige ben? Ik leef samen met mijn moeder overigens.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb vaak drugs gebruikt in mijn eentje hoor. Van stimulanten tot psychedelica. Niks mis mee en kan mezelf prima vermaken in mijn eentje. Vind het niet raar.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik doe het bijna altijd alleen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hangt ook gewoon af van welke drugs, en wat je dan doet op drugs.
Iemand die psychedelica neemt en filosofisch nadenkt over alles kan ik enkel waarderen.
Iemand die een stimulant neemt en zich opsluit met 12u porno vind ik dan weer minder benijdenswaardig.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind solo ook vaak fijner. Of met een handvol mensen ipv feestjes.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik trip altijd in mijn eentje. Meestal buiten ergens in een bos. Wil soon in een donkere kamer trippen met grluidsisolerende oorkappen op. Als ik nuchter in een donkere kamer met oorkappen op ga liggen. Dan komt mijn innerlijke wereld helemaal tot leven. Ben benieuwd hoe dat moet zijn met een tripmiddel op.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Coke Spook zei:
Nee bedoelde jouw post niet alleen.

Tuurlijk is het fijn dat je minder risico loopt om verslaafd er aan te raken.
Maar das niet t enigste risico bedoelde ik er mee.... en de grootste groep mensen die gebruiken harddrugs zoals speed coke xtc mdma en zijn recreatieve gebruikers. Festivalletje, feestje thuis of als ze op stap gaan....
En worden nooit echt verslaafd omdat ze het gebruiken waar voor t bedoeld is :wink:
Klik om te vergroten...
Xtc akkoord.
Maar mensen worden wel degelijk verslaafd door drugs te gebruiken op een manier waar ze niet voor bedoeld zijn

-speed
Om da tikkeltje meer energie te krijgen om iets gedaan ge krijgen

- coke
Om te ontsnappen aan de drukte van een werkweek

-4mmc
Toe geven aan insane cravings

Zo heb ik het ervaren, misschien dat ik er idd verkeerd op kijk. Blij dat ik andere inzichten zie 😄
C
Coke SpookLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja iedereen heeft ze eigen kijk op dingen toch. Alleen de meeste verslavingen ontstaat niet alleen vanwege dat je niet meer kan functioneren zonder dat je je middel neemt dagelijks (afhankelijkheid).
Niemand begint met gebruik om later een verslaving te krijgen...
Je gebruik kan door externe factoren misbruik worden wat leidt tot verslaving. Verslaving is de ziekte van meer en nooit genoeg hebben....
Je kan aanleg in je dna/genen hebben zoals meerdere aandoeningen die worden doorgeven in families.
Verslaving is ook echt een ziekte en eenmaal ontwikkeld, is dat voor je hele leven. Maar je kan ook zeker wel herstellen ervan maar dat is een lange weg met uitglijders op de loer....
Tis niet alleen met drugs of drank of zware medicatie he.... het is met veel meer dingen waar je mee kan vluchten uit de realiteit en dat gebruikt om met dingen im je leven om te gaan wat uiteindelijk je leven beheerst.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is zo makkelijk om een verslaving op te lopen zonder dat je het zelf beseft. U zegt: mensen die het gebruiken waarvoor het bedoeld is zoals een feestje geraken niet verslaafd. Als je elk weekend gebruikt op feestjes ben je ook verslaafd.
D
DubbelstaaflaserLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik bijna altijd in me eentje xtc thuis. Kan ik zo van genieten, gewoon ff helemaal relaxen precies zoals ik het zelf wil. Heerlijk
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#11
MDMA in m’n eentje gedaan, was te doen, maar liever met vriend erbij...
Gisteren dan die pep... leuk! Maar ook niet meer alleen..
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik deed in lockdown vaak 3mmc thuis. Te vaak eigenlijk. Gelukkig nu hard proberen te stoppen.

Het fijne aan in je eentje doen is dat je alles bepaald. Niemand gaat iets zeggen dat je voor de 2e x in 5 minuten bij pakt, of de hoeveelheid die je pakt ect.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Luna199263 zei:
Ik deed in lockdown vaak 3mmc thuis. Te vaak eigenlijk. Gelukkig nu hard proberen te stoppen.
Klik om te vergroten...
Succes !
Luna199263 zei:
Het fijne aan in je eentje doen is dat je alles bepaald. Niemand gaat iets zeggen dat je voor de 2e x in 5 minuten bij pakt, of de hoeveelheid die je pakt ect.
Klik om te vergroten...
Klopt. Maar dat is ook net het gevaarlijke van alleen pakken vind ik.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Luna199263 zei:
Het fijne aan in je eentje doen is dat je alles bepaald. Niemand gaat iets zeggen dat je voor de 2e x in 5 minuten bij pakt, of de hoeveelheid die je pakt ect.
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Klopt. Maar dat is ook net het gevaarlijke van alleen pakken vind ik.
Klik om te vergroten...

Voila het mes die aan 2 kanten snijd.
a
ad_aadLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Ik heb vaak drugs gebruikt in mijn eentje hoor. Van stimulanten tot psychedelica. Niks mis mee en kan mezelf prima vermaken in mijn eentje. Vind het niet raar.
Klik om te vergroten...
welke drugs is het leukste om alleen te doen?
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ligt er aan meestal doe ik het wel in gezelschap, omdat ik het fijn vind om drugs samen te gebruiken. Dit omdat ik dan altijd extra veel te lullen heb. Maar bijvoorbeeld benzos neem ik liever wel zelf alleen in.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat ik met meer dan honderd trips (misschien wel 2 honderd) denk ik wel de helft alleen gedaan. Sowieso niet met meer dan 4a 5 man maar ook dat is uitzonderlijk. Vaak maar met twee of drie man.... Dus nee totaal niet raar.
CuriousExplorer zei:
Hangt ook gewoon af van welke drugs, en wat je dan doet op drugs.
Iemand die psychedelica neemt en filosofisch nadenkt over alles kan ik enkel waarderen.
Iemand die een stimulant neemt en zich opsluit met 12u porno vind ik dan weer minder benijdenswaardig.
Klik om te vergroten...
Dit vond ik wel een goede :)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
Ik denk dat ik met meer dan honderd trips (misschien wel 2 honderd) denk ik wel de helft alleen gedaan. Sowieso niet met meer dan 4a 5 man maar ook dat is uitzonderlijk. Vaak maar met twee of drie man.... Dus nee totaal niet raar.

Dit vond ik wel een goede :)
Klik om te vergroten...

Dit moet ik ook inkaderen @Mindless 😂😂
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Dit moet ik ook inkaderen @Mindless 😂😂
Klik om te vergroten...
huh?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mezelf zei:
huh?
Klik om te vergroten...

Haalde mijn gelijk bij Mindlesse en zei in
" Games" Dat ik dit moest inkaderen. En nu vindt jij mijn reactie een goede, ik aanschouw het als een compliment.

Dus ook inkaderen 🤣🤣
* Ben in een vrolijke bui 😄😄

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."