Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs jullie drugsgebruik veranderd door de pandemie?

Is jullie drugsgebruik veranderd door de pandemie?

79 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben veel minder XTC gaan gebruiken tijdens de pandemie. Dus dat is alleen maar positief!

Een festival betekende XTC voor mij. Aangezien ik in 2018 en 2019 bij elkaar 56 festivals/feestjes had kun je wel raden dat dit geen beste jaren qua gebruik waren voor mij.

Verder ben ik keta wat meer gaan waarderen door de pandemie en is dit soms heerlijk in thuis setting. Qua frequentie zal dit ongeveer uitkomen op 1x per maand nu.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is echt helemaal mis gegaan in de lockdowns. Tuurlijk is dat mijn eigen schuld, maar het valt wel op.

Ben flink depressief geworden, en nadat ook de gyms dicht gingen, het enige wat mij wat purpose gaf op een dag, wist ik t echt niet meer. Die mijlelange struggle met afkicken van wiet, alsmaar geen slaap. Dan 1 keer per week een GABAergic of opioid, want wou me af en toch wel ff normaal voelen.

Dan weer 3 dagen helemaal niet slapen, terwijl de dosissen meevallen.

Ging echt heel slecht met me, steeds langer op bed, maar geen slaap. Werk ging slecht want geen slaap. Soort zombie.

Nu iets beter, sinds de gyms weer openzijn.

Voelde mij in de steek gelaten door de wereld. Ik bedoel van alle mensen onder de 40 jaar oud zijn er afgelopen anderhalf jaar een aantal tientallen dood gegaan aan corona. Maar in alleen 2021 zijn er honderden die extra zelfmoord hebben gepleegd.

Dat vond ik schikken. Zijn mensen met mentale klachten minder belangrijk dan mensen die corona krijgen? Waarom mogen er niet wat meer mensen aan corona dood gaan als dat veel meer zelfmoorden voorkomt? Waarom kunnen we niet wat mensen tijdelijk voor specifiek corona opleiden om te helpen op de IC? Waarom hoor ik veel verpleegkundigen op mijn werk (medische nascholingen) die wilden helpen op de IC maar niet werden aangenomen omdat ze geen 40 uur konden werken?

Waarom niet alleen ouderen beschermen?

Sorry voor mijn rant, voel mij in de steekgelaten in mijn beste jaren (18-20). Terwijl ik hier dagelijks videos van artsen aan het editen ben die hartstikke slimme oplossingen bedenken en zich zelf niet aan vele regels houden.

En ik ben links he, enorm, maar dit is zo fout gegaan. Eerst nam ik corona heel serious, en ben super pro vaccin (nogsteeds). Maar jeetje man, zoveel zelfmoorden.

Nu gaat het wat beter, veel sporten en geen GABAergics even.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stonologie zei:
Het is echt helemaal mis gegaan in de lockdowns. Tuurlijk is dat mijn eigen schuld, maar het valt wel op.

Ben flink depressief geworden, en nadat ook de gyms dicht gingen, het enige wat mij wat purpose gaf op een dag, wist ik t echt niet meer. Die mijlelange struggle met afkicken van wiet, alsmaar geen slaap. Dan 1 keer per week een GABAergic of opioid, want wou me af en toch wel ff normaal voelen.

Dan weer 3 dagen helemaal niet slapen, terwijl de dosissen meevallen.

Ging echt heel slecht met me, steeds langer op bed, maar geen slaap. Werk ging slecht want geen slaap. Soort zombie.

Nu iets beter, sinds de gyms weer openzijn.

Voelde mij in de steek gelaten door de wereld. Ik bedoel van alle mensen onder de 40 jaar oud zijn er afgelopen anderhalf jaar een aantal tientallen dood gegaan aan corona. Maar in alleen 2021 zijn er honderden die extra zelfmoord hebben gepleegd.

Dat vond ik schikken. Zijn mensen met mentale klachten minder belangrijk dan mensen die corona krijgen? Waarom mogen er niet wat meer mensen aan corona dood gaan als dat veel meer zelfmoorden voorkomt? Waarom kunnen we niet wat mensen tijdelijk voor specifiek corona opleiden om te helpen op de IC? Waarom hoor ik veel verpleegkundigen op mijn werk (medische nascholingen) die wilden helpen op de IC maar niet werden aangenomen omdat ze geen 40 uur konden werken?

Waarom niet alleen ouderen beschermen?

Sorry voor mijn rant, voel mij in de steekgelaten in mijn beste jaren (18-20). Terwijl ik hier dagelijks videos van artsen aan het editen ben die hartstikke slimme oplossingen bedenken en zich zelf niet aan vele regels houden.

En ik ben links he, enorm, maar dit is zo fout gegaan. Eerst nam ik corona heel serious, en ben super pro vaccin (nogsteeds). Maar jeetje man, zoveel zelfmoorden.

Nu gaat het wat beter, veel sporten en geen GABAergics even.
Klik om te vergroten...
Vaccin heeft geen nut meer. Volgende week is het feest🕺🕺🕺🕺🕺 als je nou nog een booster pakt bende wel een flinke dwaas nie?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blauweaap zei:
Vaccin heeft geen nut meer. Volgende week is het feest🕺🕺🕺🕺🕺 als je nou nog een booster pakt bende wel een flinke dwaas nie?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen booster idd. Sport elke dag, 2 vaccins en net omi gehad
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Juist minder geworden. Maar alsnog wel actief op een verslaafd level. Alleen niet meer partyen
B
BitcoinBillionaireLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazeker. Eerst gebruikte ik alleen drugs met vrienden, af en toe ketamine en XTC of paddo's. Voor de quarantaine had ik totaal geen behoefte om alleen thuis alcohol of drugs te gebruiken. Nu is dat echter wel anders, gebruik nu best vaak kratom, phenibut of speed als ik alleen thuis ben. Ook merk ik wel dat ik de behoefte heb om minder hard te gaan op drugs dan daarvoor.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
De pandemie heeft zeker veel veranderd in mijn gebruik. Ik heb sowieso behoorlijk wat life-events gehad deze 2 jaar. Naast de pandemie ook de ziekte van mijn vader en zijn overlijden toen ik in Zuid-Afrika in de kliniek zat.

En zo zijn er nog wel ff at stressvolle zaken te noemen.

Er is een ding dat ik duidelijk aan corona toe kan schrijven. Toename in gebruik van stimulerende middelen onder werktijd.

Omdat ik alles via zoom kon doen en er eigenlijk géén sociale controle meer was, is dat compleet uit de hand gelopen.
Dit is geen excuus, dit was gewoon de uitgelezen kans voor mijn verslaving om alle remmen los te gooien.

Eigenlijk geld ditzelfde voor sociaal contact met vrienden. Ik kon mijn gebruik bagatelliseren. En ook hier vol gas gaan terwijl ik een groot deel verborgen hield.

Een ander effect van de pandemie staat niet op zichzelf, maar heeft ook met andere life-events te maken. Mijn geestelijke gesteldheid ging achteruit. Ik wist me hierin niet goed te uiten. Dus mijn uitgewezen uitlaatklep was de drugs. Corona heeft hier zeker aan bijgedragen door minder fysiek contact en minder leuke uitjes. Ik had dus wat minder andere uitlaatkleppen.

Maar dit laatste was ook zonder corona wel gebeurd denk ik. Het heeft het alleen versneld.

Al met al heeft corona ervoor gezorgd dat mijn verslaving in een sneltreinvaart ging, waardoor ik uiteindelijk in de kliniek ben beland. Dat is dan wel weer positief. Ik had ook nog jaren op een lager pitje door kunnen gaan en af kunnen vragen waar die mentale problemen nou vandaan komen.

Dat en pyro's hebben het hele proces gewoon versneld.
M
M750Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Thunderdome zei:
Is jullie drugsgebruik veranderd de afgelopen 2 jaar door deze pandemie?

Zo ja, welke drugs ben je gaan gebruiken (of juist niet meer)?
Zijn jullie andere drugs gaan gebruiken?

Ik zelf gebruik dagelijks wiet, ben nog steeds van plan om dit jaar weer een tolerance break te doen (moet ik nog plannen). Maar mijn gebruik van wiet is tijdens de pandemie niet veranderd.
Daarnaast ben ik vooral andere soorten drugs gaan gebruiken.
Eerst gebruikte ik vaak de bekende partydrugs en met name stimulanten (speed, coke en xtc/mdma).
Nu gebruik ik veel vaker middelen als Oxycodone (een opiaat voor de mensen die het niet kennen). Dit omdat ik dit veel prettiger vind in een thuiszetting. Zo ervaar ik dat tenminste.
Tripmiddelen blijven bij mij ongewijzigd. Die gebruik ik enkele keren per jaar.
Klik om te vergroten...
Ja, Gebruikte eerst nooit en sinds Maart Februari 2021 voor het eerst een sigaret geprobeerd. Daarna eigelijk alleen maar gedaan als ik er zin in had nooit verslaafd geweest. Daarna jonko gedaan doe ik nog steeds wel is voor de fun. Rond september 1e keer XTC een kwartje gewoon thuis met een vriend uit verveling. Daarna weer lockdowns dus meer gebruiken uit verveling nog paar keer XTC gedaan ook gewoon overdag /buiten thuis of s’nachts op straat. Daarna werd het XTC gevoel niet meer zo leuk als het was en ben naar tijdje mee gestopt (alleen op feestjes gebruik ik nog). Rond oktober gingen we nieuwe drugs zoeken. We kwamen op 3MMC dat was toen nog gewoon online te koop. We hadden nog nooit gesnoven dus was allemaal nieuw en spannend. Gewoon een sleutelpuntje. Volgende dag hadden we het nog dus zagen dat mensen lijntjes legden wij dat ook doen. Gewoon heel stom namen we allebei best een lijn. We gingen Kapot Lekker! Dus ja weer kopen het viel nog mee. Rond december en vooral kerstvakantie ging het eigelijk helemaal fout. Uit verveling allemaal drugs geprobeerd (speed,3cmc,ketamine) en 3mmc toen van de straat gekocht en we gingen weer lekker dus kopen kopen kopen. Uiteindelijk bewust geworden van hoeveel we deden we snoven in 1 weekend 8 gram met 4 personen schrok er zelf van. Inmiddels wissel ik af met me vrienden wat we doen en kopen. Nieuwe dingen proberen enz. En 3MMC eigelijk niet meer. wellis andere drugs op feestjes en sols in het weekend. We willen in de volgende vakantie 1e keer truffels doen en nog een keertje ketamine.

Lang verhaal dit😂
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Dat en pyro's hebben het hele proces gewoon versneld.
Klik om te vergroten...
Wat zijn pyros? Doet me altijd denken aan vuur.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Blauweaap zei:
Wat zijn pyros? Doet me altijd denken aan vuur.
Klik om te vergroten...
Ze voelen zich wel de soort van vuurmeesters!!! Het zijn een soort tovenaars die Pyro hotrailers
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blauweaap zei:
Wat zijn pyros? Doet me altijd denken aan vuur.
Klik om te vergroten...

Pyro's is afgekort voor Pyrovalerone. Bedoeld om de analogen van die stof aan te duiden. Flakka (alpha-pyrrolidinovalerophenone), a-php (alpha-Pyrrolidinohexiophenone), mdpv (3,4-Methylenedioxypyrovalerone) en allemaal van zulk soort troep.

Dopemonster zei:
Ze voelen zich wel de soort van vuurmeesters!!! Het zijn een soort tovenaars die Pyro hotrailers
Klik om te vergroten...

Jazekers! Spelen met vuur!
Klinkt magisch leuk, maar in werkelijkheid is het meesterlijk kut.

Ik vraag me nog steeds weleens af of deze stoffen 'per toeval' een soort verwijzing naar lucifer zijn.

Die stofjes horen thuis in de diepste krochten van de hel.

En toch zit er een kern van waarheid in. Het drugshol van de gemiddelde pyro gebruiker zal bulken van de pijpjes, aanstekers, folie en kaarsen. En voor sommigen ook lepeltjes en de rest.

Alles wat telt is dat vlammetje en zo effectief mogelijk je shit verdampen. Spelen met vuur is het zeker. Letterlijk en figuurlijk.

Hele opstellingen had ik ervoor. Om de vlam op afstand te houden, windschildjes voor als het raam open stond, etc.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn drugsgebruik an sich niet. Mijn aankoop van vogels wel.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Wel wat meer benzos , paar keer per week om lekker te slapen. Nooit 3 dagen achter elkaar. 3mmc ontdekt, paar keer gedaan. 1x lsd gedaan.
eigenlijk veel minder dan voorheen
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#14
MaddMonkey zei:
Snap ik, maar helpt het?
Klik om te vergroten...
Help jij? stommert
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het lastig te zeggen. In de 20 jaar dat ik drugs gebruik heb ik altijd wel korte periodes gehad waarin mijn gebruik uit de hand liep.

Ik zit nu weer in zo'n periode en die is wel gestart na de uitbraak van Covid. Nou had ik niet eens zo'n last van de maatregelen, maar ik kon niet dealen hoe, in mijn beleving, iedereen zich zo voor de gek liet houden en daarom vluchtte ik in dissogebruik. Toen dat stopte, ging ik er maar 'het beste' van maken door stims te gaan gebruiken en hele nachten hier rond te hangen.

Nou heb ik genoeg zelfkennis om in te zien dat mijn verslaafde brein dit alles als het ultieme excuus zag los te gaan. Maar toch, toch vraag ik me weleens af hoe het was gelopen zonder dit Covid gebeuren.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Purplext zei:
Maar toch, toch vraag ik me weleens af hoe het was gelopen zonder dit Covid gebeuren.
Klik om te vergroten...
Snap ik, maar helpt het?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snoozerboy🐱 zei:
Help jij? stommert
Klik om te vergroten...
Ik help altijd. Ook als je denkt dat ik niet help, help ik.

l3nWhI38IWDofyDrW.gif


For that is both my greatest gift and biggest weakness
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#18
MaddMonkey zei:
Ik help altijd. Ook als je denkt dat ik niet help, help ik.

Bekijk bijlage 38149


For that is both my greatest gift and biggest weakness
Klik om te vergroten...
Oke oke mooie worden en een bewegend plaatje... (zo moeilijk is deze slet niet)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
MaddMonkey zei:
Snap ik, maar helpt het?
Klik om te vergroten...
Moeten dingen altijd helpend zijn?

rodin8-1024x680.gif
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
Moeten dingen altijd helpend zijn?

Bekijk bijlage 38152
Klik om te vergroten...
Niks mis met wat fantaseren, maar de vraag was vooral gericht op of het je helpt in het groter geheel. Ligt dan geheel aan de hoeveel energie en zwaarte die je aan de hersenspinsels koppelt uiteraard.

Wat ik zo lees, zal jouw brein altijd een excuus aan willen grijpen om los te gaan. Covid of niet. Misschien juist nu een mooie les geleerd door de covid periode.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."