Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripmiddel met een fysieke én mentale strijd

Tripmiddel met een fysieke én mentale strijd

87 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Fun fact: Terence McKenna zag LSD niet als "echte" psychedelica. De "echte" psychedelica waren voor hem met name de tryptamines: paddo's, DMT/ayahuasca. Ik vind LSD wel echte psychedelica, gewoon heel anders dan de tryptamines (veel mentaler).
Klik om te vergroten...
Wat een rare man is die McKenna, waarom zou LSD niet een tripmiddel zijn? De definitie van een tripmiddel is dat het je brein chemie zo verstoord dat er hallucinogene effecten optreden. En dat doet LSD wel degelijk. Laten we het daar in elk geval over eens zijn.

Maar nu nog even over het dieet. Wat ik dus begrijp, vlees vermijden, gefermenteerde producten en alcohol? Wat zijn nog meer dingen die ik moet vermijden? Fruit, zoals bananen appels en peren lijken me gewoon kunnen toch?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Wat een rare man is die McKenna, waarom zou LSD niet een tripmiddel zijn? De definitie van een tripmiddel is dat het je brein chemie zo verstoord dat er hallucinogene effecten optreden. En dat doet LSD wel degelijk. Laten we het daar in elk geval over eens zijn.
Klik om te vergroten...
Ja, ik ben het met je eens.

Voor hem moest echte psychedelica je op reis (trip) nemen middels de visuals: reizen door werelden gemaakt van visuals. En bovenal: visuals die met je communiceren op de een of andere manier. Ik kan wel beamen dat hoge doseringen psilo dat inderdaad bewerkstelligen en dat LSD je veel meer een mentale trip geeft.

Maar voor mij is het ook simpel: psychedelisch = mind manefesting en dat doen ze beide, maar op andere manieren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Fun fact: Terence McKenna zag LSD niet als "echte" psychedelica. De "echte" psychedelica waren voor hem met name de tryptamines: paddo's, DMT/ayahuasca. Ik vind LSD wel echte psychedelica, gewoon heel anders dan de tryptamines (veel mentaler).
Klik om te vergroten...

Dat wist ik nog niet. Nog aparter dan ik dacht dus, die dude. Wat zou LSD dan wél moeten zijn? Als LSD geen psychedelica is weet ik het ook niet meer. :’)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij zijn de hoofdcategorien tripmiddelen: Lysergamides (LSD), Tryptamines, (DMT) Phenethylamines (2C-X) en de van daaruit gesubstitueerde amfetamines (DOC)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Ik ben een ridder die een prinses moet redden in een kasteel. En onderweg kom ik allemaal monsters en gevaren tegen. Slaat nergens op deze vergelijking maar goed.
Klik om te vergroten...
En dan hoek je de prinses en ga je er met de monsters vandoor. Hou op, schei uit!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
En dan hoek je de prinses en ga je er met de monsters vandoor. Hou op, schei uit!
Klik om te vergroten...
Nee, dat is meer jouw straatje. Jij was meer van “het achter kantje” toch?

Jezus, was slecht. Ik excuseer mij voor deze platte René van der Gijp achtige grap.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Nee, dat is meer jouw straatje. Jij was meer van “het achter kantje” toch?

Jezus, was slecht. Ik excuseer mij voor deze platte René van der Gijp achtige grap.
Klik om te vergroten...
"Hoe goed ken je jezelf?"... zei de Trip.

Die 5-MeO-DMT klinkt geweldig, Roze Olifant!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
"Hoe goed ken je jezelf?"... zei de Trip.
Klik om te vergroten...
Ik hoop mezelf in elk geval wel beter te leren kennen tijdens de trip.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Ik hoop mezelf in elk geval wel beter te leren kennen tijdens de trip.
Klik om te vergroten...
Mijn 450 mcg P-LSD trip was mijn heftigste trip sinds tijden.

De volgende dag kon ik amper bewegen en ben na een eeuwigheid in het huis van mijn ex in ons voormalige gezamenlijke bed gaan liggen.

Heb nog getelefoneerd met mijn Parijse geliefde. Was ervan overtuigd dat de wereld verdoemd was en dat we voorgoed verloren hadden.

KEER OP KEER OP KEER OP KEER OP KEER

Voelde me alsof mijn geest bestond uit verschillende onderdelen zoals een ei zonder schaal en die begonnen opeens door elkaar te lopen als een ei waarvan de dooier doorbreekt.

Freakydeeky!

Vond dat ingrijpender dan mijn ayahuasca workshop, die ik had gevolgd.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
He! Laat mij erbuiten!
Klik om te vergroten...
Nooit😘❤️
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Nooit😘❤️
Klik om te vergroten...
Hmm. Zal nog wat meer aandringen dan😋😘
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Haha interessant hoe dat werkt... Ouder worden? Je zelf beter kennen en dus ook je grenzen? Of gewoon te veel over gelezen?
Klik om te vergroten...
All of the above. :wink: En die grenzen had ik dus op zo'n manier leren kennen, door er overheen te gaan. Ik had psychedelica onderschat, tripte te vaak en ook op momenten dat ik ergens eigenlijk wel wist dat het het moment er niet voor was.

Maar nog meer dan dat alles, is dat ik ontdekt heb dat wat ik eigenlijk het meeste zocht in trippen, niet de heftige 'out of this world' ervaringen waren, maar gewoon rust in mijn hoofd en acceptatie van mezelf. Ik dacht alleen eerst dat ik dat kon bereiken door middel van dergelijke ervaringen. Nu weet ik dat dat allemaal niet nodig is en vaak juist het tegenovergestelde effect bereikt. En dat er veel betere manieren zijn om geestelijke rust en zelf-acceptatie te verkrijgen. Dat wil niet zeggen dat ik trippen niet een fascinerend fenomeen vind. Wie weet dat ik het ooit weer doe, maar dan gewoon voor de ervaring. Voor de mooie kleuren, vormen en ja ook voor het andere perspectief op dingen, maar dan niet meer met de (soms subtiele) verwachting dat een trip mij zal fixen. Dat laatste is denk ik een dagelijks iets. Een onophoudelijke "grind" van zelfverbetering, zelf-liefde, liefde voor anderen, etc.

ljuv zei:
Oh, nee hoor! Absoluut niet. Doseringen rond de 15g vond ik wel echt heul mild, zelfs visueel gebeurde er niet zo veel, en qua "mindfuck" al helemaal nie. Maar de keren dat ik 22g gebruikte verschilden zooooo enorm van elkaar, ook qua intensiteit. Ben best wel bewust van het feit dat je met set en setting echt een heleboel verschil kan maken, plus het feit dat het een natuurlijk product is en de werkzame stof kan verschillen. Maar iets verder gaan dan die ontzettend razende gedachten en genieten van veranderende waarnemingen zou ik erg graag eens willen meemaken, dus ben benieuwd wat "meer" gaat doen. Heb ook het idee gekregen (na een jaar hier rondhangen en veel ervaringen uitwisselen) dat ik toch anders reageer op veel middelen... Ik ben alleen wel risicomijdend ook, dus ik zie t allemaal wel joh.
Klik om te vergroten...
Ja, het kan soms net het verschil maken tussen nog gewoon wat overlays van kleuren en patronen zien en écht een trip in duiken. :)

ljuv zei:
Zeker dit, maar dat is wel wat ik bedoel met "van mn sokken geblazen te worden".
Klik om te vergroten...
Ja zo, het is ook maar net wat je definitie ervan is.

ljuv zei:
Hmhmm ja maar probeer er maar eens vanaf te komen. Ook wanneer ik tegen mezelf zeg er zonder verwachtingen in te gaan, ben ik erna toch teleurgesteld dat ik niet die trip heb die ik hierboven omschrijf. Je kan je onderbewustzijn niet voor de gek houden hehehe.
Klik om te vergroten...
Haha ja dat gebeurt mij ook zo vaak!

Dan denk je weer in volle controle te zijn, maar dan word je weer even op je plek gezet...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe dichterbij het komt hoe meer zin in ik erin heb. Dingen en trauma’s waar ik aan wil werken tijdens mijn trip zijn onder andere:

- mijn onzekerheid
- mijn verlegenheid
- de dood van mijn moeder
- het falen van mijn scheikunde opleiding
- nachtmerries
- mijn epilepsie (die nu onder controle is)
- eenzaamheid
- de zinloosheid van het bestaan

“Maar Dirk, dat zijn een hoop dingen, moet je wel gaan trippen?”

ABSOLUUT
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Hoe dichterbij het komt hoe meer zin in ik erin heb. Dingen en trauma’s waar ik aan wil werken tijdens mijn trip zijn onder andere:

- mijn onzekerheid
- mijn verlegenheid
- de dood van mijn moeder
- het falen van mijn scheikunde opleiding
- nachtmerries
- mijn epilepsie (die nu onder controle is)
- eenzaamheid
- de zinloosheid van het bestaan

“Maar Dirk, dat zijn een hoop dingen, moet je wel gaan trippen?”

ABSOLUUT
Klik om te vergroten...
Neem dan niet teveel.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Hoe dichterbij het komt hoe meer zin in ik erin heb. Dingen en trauma’s waar ik aan wil werken tijdens mijn trip zijn onder andere:

- mijn onzekerheid
- mijn verlegenheid
- de dood van mijn moeder
- het falen van mijn scheikunde opleiding
- nachtmerries
- mijn epilepsie (die nu onder controle is)
- eenzaamheid
- de zinloosheid van het bestaan

“Maar Dirk, dat zijn een hoop dingen, moet je wel gaan trippen?”

ABSOLUUT
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat de trip je inzichten geeft en rust bied!🥰

Ik heb zelf ook meerdere trips gehad maar niet met het doel om dingen uit mijn verleden omhoog te halen maar dat gebeurt indirect toch wel snel. Tijdens de trip zijn er toen best een aantal zaken duidelijk voor mij geworden en die kan ik nu wat meer laten rusten!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Neem dan niet teveel.
Klik om te vergroten...
37,5 a 40 mg lijkt me een goede dosering. Ik heb twee pellets van 25 mg en schraap van eentje de helft eraf dus 25x1,5=37,5.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
37,5 a 40 mg lijkt me een goede dosering. Ik heb twee pellets van 25 mg en schraap van eentje de helft eraf dus 25x1,5=37,5.
Klik om te vergroten...
Jij weet daar meer van dan ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Dat wist ik nog niet. Nog aparter dan ik dacht dus, die dude. Wat zou LSD dan wél moeten zijn? Als LSD geen psychedelica is weet ik het ook niet meer. :’)
Klik om te vergroten...
Yup... Dat heb je met die zweefkezen weirdos, die gaan soms teveel in hun eigen wereldje leven. :wink:

Ik vind het wel een erg interessant verschil tussen beide soorten en ik zie het wezenlijke verschil ook wel. Je gaat echt de visuals "in" met een voldoende dosering psilo en dan "spreekt" het tot je. Maar ik kan er ook niet bij dat hij praktisch alleen de tryptamines als "echte psychedelica" zag. Je hoorde hem ook maar weinig over bijvoorbeeld mescaline (of andere phenethylamines), terwijl veel anderen dat ook als een erg waardevol psychedelicum beschouwen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Je hoorde hem ook maar weinig over bijvoorbeeld mescaline (of andere phenethylamines), terwijl veel anderen dat ook als een erg waardevol psychedelicum beschouwen.
Klik om te vergroten...
Mescaline zit toch ook gewoon in de peyote cactus? Dat was volgens mij het eerste puur geëxtraheerde psychedelicum ter wereld. Dus als hij het heeft over louter natuurlijke psychedelica dan slaat hij de plank volledig mis. Daarbij zijn er ook tripmiddelen uit de natuur die niet ik al die categorieën vallen maar die zijn lastiger te vinden (hyoscamine, atropine scopolamine) hoewel dat dan weet meer delirianten zijn.

Maar ik ga off-topic in mijn eigen topic (dubbel strafpunten). @Mindless sowieso top dat je weer terug bent. Rest me nog te zeggen: hoop dat het een goede reis wordt want het tripreport wordt er eentje voor de gouden plak als het aan mij ligt 🥇
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pharmahuasca een optie voor je?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."