Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripmiddel met een fysieke én mentale strijd

Tripmiddel met een fysieke én mentale strijd

87 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Of bedoelde je niet DMT?
Klik om te vergroten...
Je bedoelt wat ik ga doen? Ik ga aMT doen, dat is alpha-methyltryptamine in orale pellets in 50 mg dosering, wat een hoge dosering is. Het zal niet te vergelijken zijn met DMT roken/vapen, maar voor die ervaring ben ik nog niet klaar.
Javelin zei:
Als jij maar niet vergeet dat deze middelen ook mensen in psychose kunnen brengen en de geestelijke gezondheidszorg kunnen vernietigen.
Ja, ik ben een party 💩 en zeg best vaak wat de andere denken.
Klik om te vergroten...
Ik vind je geen party💩er hoor, ik waardeer en respecteer het juist dat je je zorgen uit. Mijn beslissing is niet veranderd, maar ik ga dit weekend wel gebruiken voor zelfreflectie, noteren wat ik wil bereiken, wat ik verwacht, eventuele gevaren en vangnetten mocht het misgaan.

Je kunt je nooit honderd procent voorbereiden op een veilige trip. Maar hoe meer je je voorbereid, hoe beter het vaak gaat. Dat is een feit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Je bedoelt wat ik ga doen? Ik ga aMT doen, dat is alpha-methyltryptamine in orale pellets in 50 mg dosering, wat een hoge dosering is. Het zal niet te vergelijken zijn met DMT roken/vapen, maar voor die ervaring ben ik nog niet klaar.
Klik om te vergroten...
Ik ben blijkbaar niet up to date wat betreft tripmiddelen. Nooit gehoord van aMT!

Ben benieuwd naar je ervaring ermee :)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik ben blijkbaar niet up to date wat betreft tripmiddelen. Nooit gehoord van aMT!
Klik om te vergroten...
Als ik alle tijd die ik stak in surfen op psychonautwiki stak in het lezen van studieboeken had ik nu drie universitaire studies cum laude af kunnen ronden.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Je bedoelt wat ik ga doen? Ik ga aMT doen, dat is alpha-methyltryptamine in orale pellets in 50 mg dosering, wat een hoge dosering is. Het zal niet te vergelijken zijn met DMT roken/vapen, maar voor die ervaring ben ik nog niet klaar.

Ik vind je geen party💩er hoor, ik waardeer en respecteer het juist dat je je zorgen uit. Mijn beslissing is niet veranderd, maar ik ga dit weekend wel gebruiken voor zelfreflectie, noteren wat ik wil bereiken, wat ik verwacht, eventuele gevaren en vangnetten mocht het misgaan.

Je kunt je nooit honderd procent voorbereiden op een veilige trip. Maar hoe meer je je voorbereid, hoe beter het vaak gaat. Dat is een feit.
Klik om te vergroten...
Ik wens je veel succes.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Javelin zei:
Ik wens je veel succes.
Klik om te vergroten...
Thanks.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik koop 2 pellets van 25 mg, als ik me bedenk om toch voor 40/45 te gaan, is het dan mogelijk met een schilmesje wat van de pellet af te schrapen en in een bommetje te doen? Hoeft niet zo nauwkeurig. Maar is die verdeling in de pellet zo gelijkmatig dat dit zin heeft?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Nee paddo's.

Trips van rond de 60 gram, met één uitschieter van een dikke 70 gram. Waar ik dus een angstaanjagende mindloop ervaring mee had.

Edit:

Even het trip report van die trip opgezocht, mocht het je interesseren.

Met LSD heb ik nooit hoog gedoseerd. Het hoogste wat ik heb gedaan is 150 microgram.

Fun fact: Terence McKenna zag LSD niet als "echte" psychedelica. De "echte" psychedelica waren voor hem met name de tryptamines: paddo's, DMT/ayahuasca. Ik vind LSD wel echte psychedelica, gewoon heel anders dan de tryptamines (veel mentaler).
Klik om te vergroten...
Vind je LSD mentaler dan tryptamines???
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stonologie zei:
Vind je LSD mentaler dan tryptamines???
Klik om te vergroten...
Ja, veel mentaler.

Met LSD is het een waterval van gedachten bij mij. Dat is ook de reden dat ik nooit hoger ben gegaan dan 150 mcg. Omdat mijn gedachten zo druk worden. Mijn hoofd is constant van alles en nog wat aan het analyseren.

Bij tryptamines is het 1 en al visuals en gevoel. En maar relatief heel weinig mentale interpretatie. Bij mij dan.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Ja, veel mentaler.

Met LSD is het een waterval van gedachten bij mij. Dat is ook de reden dat ik nooit hoger ben gegaan dan 150 mcg. Omdat mijn gedachten zo druk worden. Mijn hoofd is constant van alles en nog wat aan het analyseren.

Bij tryptamines is het 1 en al visuals en gevoel. En maar relatief heel weinig mentale interpretatie. Bij mij dan.
Klik om te vergroten...
Oh interessant. Compleet omgedraait voor mij. Wel afhankelijk van de soort tryptamine.

Maar truffels zijn ongelovelijk mentaal voor mij. LSD heeft vooral veel hallucinaties
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stonologie zei:
Maar truffels zijn ongelovelijk mentaal voor mij.
Klik om te vergroten...
Das dan ook geen tryptamine. Maar ja, gedachten op 1000kmper uur heb ik ook van psilo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stonologie zei:
Oh interessant. Compleet omgedraait voor mij. Wel afhankelijk van de soort tryptamine.

Maar truffels zijn ongelovelijk mentaal voor mij. LSD heeft vooral veel hallucinaties
Klik om te vergroten...
Da's apart...

ljuv zei:
Das dan ook geen tryptamine. Maar ja, gedachten op 1000kmper uur heb ik ook van psilo.
Klik om te vergroten...
Jazeker zijn truffels (en paddo's) wel een tryptamine. De werkzame stof (psilocybine) is zeer nauw verwant aan DMT. En imo is dat verwantschap ook duidelijk te voelen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Da's apart...


Jazeker zijn truffels (en paddo's) wel een tryptamine. De werkzame stof (psilocybine) is zeer nauw verwant aan DMT. En imo is dat verwantschap ook duidelijk te voelen.
Klik om te vergroten...
Ojaaaaa - zit het net te googlen inderdaaaaaaad. Dacht altijd dat het onder iets anders viel, excusez moi. Ga zo jouw loopreport lezen ben wel beetje benieuwd (maar z e k e r niets van plan lol)

Edit: Wel grappig want het wordt wel vaak tegenover elkaar gezet als "wat anders" toch? Psilo en tryptamines?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Ojaaaaa - zit het net te googlen inderdaaaaaaad. Dacht altijd dat het onder iets anders viel, excusez moi. Ga zo jouw loopreport lezen ben wel beetje benieuwd (maar z e k e r niets van plan lol)

Edit: Wel grappig want het wordt wel vaak tegenover elkaar gezet als "wat anders" toch? Psilo en tryptamines?
Klik om te vergroten...
Haha kan gebeuren :wink:

Ben blij dat je niet van plan bent een "heroic dose" (zo showerig die naam haha) te doen! Een middenrange dosering is imo wel erg de moeite waard, mocht iemand de standaard dosering van 15 gram truffels/15-20 gram paddo's niet zo bijzonder vinden. Als je wat hoger gaat doseren (rond de 30-40 gram), dan heeft je hoofd ook niet echt meer de kans (bij mij in ieder geval werkt het zo) om te denken. De visuals (en imo de echte trip) neemt je over. Ik ging dan altijd liggen, deed mijn ogen dicht en vergat helemaal wie ik was op aarde en zag en voelde de meest ongelofelijke dingen.

Het is niet mijn ervaring dat psilo en tryptamines tegenover elkaar worden gezet. Sterker nog, psilo wordt vaak dé tryptamine genoemd. De oudste, meest gebruikte, makkelijkste consumeerbare (geen dingen bij elkaar mengen, gewoon direct gebruikbaar middels het eten van paddenstoelen).
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Mindless, was vet om te lezen wel. Toen ik het las had ik het idee dat er veel minder paniek enzo bij kwam kijken dan vgm het geval was, zo rustig omschreef je het heheh. Maar nee, lijkt me inderdaad niets voor mij. Wil wel op zoek naar mijn "eigen" heroic dose, in de zin van: ik zou wel een meer spirituele ervaring willen hebben. Echt meer een innerlijke reis en strijd ook, zegmaar... Beetje waar @Dirkjan ook naar op zoek is I guess. Maar itt toen ik me vorig jaar hier aanmelde, heb ik er totaal geen haast meer mee. Heb de rust en tijd momenteel niet, en ik wil het wel goed doen ofzo.

Mindless zei:
nu heb je het gedaan, nu ben je te ver gegaan en zit je voor altijd opgesloten in je eigen hoofd
Klik om te vergroten...
Vet herkenbaar dit wel😂 Mijn hoogste dosissen zijn een heel bakje, 22g truffels, geweest. 1 keer is dat helemaal bad gegaan nadat ik een halve joint erbij rookte. Met vrienden rookte is rustig een paar gram weg na de piek van truffels, maar toen was ik alleen en ik dacht echt mn gedachten stuk te hebben gemaakt😂😂😂. "Sukkel, je krijgt precies waar je om vroeg".

Mindless zei:
Het was meer zo dat ik in die tijd best een Terence McKenna fan was en ik van mezelf gewoon eens zo'n zogenaamde heroic dose moest proberen.
Klik om te vergroten...
Hier een beetje om gniffelen na de reacties in dit topic. Ben je wel goed van genezen dus zo te lezen.

Mindless zei:
zo showerig die naam haha
Klik om te vergroten...
Jaaaaa... Beetje gevaarlijk ook eigenlijk😂 "Bizar onnodig hoge dosis maar zelf wete" is een betere omschrijving wellicht. Naja. Krartje zitten is ook een heldhaftige daad dusja. We crazy people.

Mindless zei:
Ben blij dat je niet van plan bent een "heroic dose" (zo showerig die naam haha) te doen!
Klik om te vergroten...
Neh, klinkt niet echt als iets voor mij nee.

Mindless zei:
Een middenrange dosering is imo wel erg de moeite waard, mocht iemand de standaard dosering van 15 gram truffels/15-20 gram paddo's niet zo bijzonder vinden. Als je wat hoger gaat doseren (rond de 30-40 gram), dan heeft je hoofd ook niet echt meer de kans (bij mij in ieder geval werkt het zo) om te denken. De visuals (en imo de echte trip) neemt je over. Ik ging dan altijd liggen, deed mijn ogen dicht en vergat helemaal wie ik was op aarde en zag en voelde de meest ongelofelijke dingen.
Klik om te vergroten...
Ja naar die 30 gram, misschien wat meer, wil ik dus nog wel een keer toewerken. 22 gram in een setting met vrienden vond ik heeeeeeel vriendelijk. Gewoon heel leuk eigenlijk. In mijn eentje ook, maar toen dus vrij mentaal. In de trip zelf komt het gevoel "pfoe wel veul, wel snel" over mijn gedachten ook vaak.
Dat laatste wat je omschrijft klinkt als muziek in mn oren.

Mindless zei:
Het is niet mijn ervaring dat psilo en tryptamines tegenover elkaar worden gezet. Sterker nog, psilo wordt vaak dé tryptamine genoemd. De oudste, meest gebruikte, makkelijkste consumeerbare (geen dingen bij elkaar mengen, gewoon direct gebruikbaar middels het eten van paddenstoelen)
Klik om te vergroten...
Hmmmmmmmmm kee naja dan zijn of mijn vrienden raar, of, en veel waarschijnlijker:
ljuv zei:
ik ben een rund als het om deze scheikundige termen gaat
Klik om te vergroten...
Ik bak er gewoon niks van met aldiezooi😂
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Haha kan gebeuren :wink:

Ben blij dat je niet van plan bent een "heroic dose" (zo showerig die naam haha) te doen! Een middenrange dosering is imo wel erg de moeite waard, mocht iemand de standaard dosering van 15 gram truffels/15-20 gram paddo's niet zo bijzonder vinden. Als je wat hoger gaat doseren (rond de 30-40 gram), dan heeft je hoofd ook niet echt meer de kans (bij mij in ieder geval werkt het zo) om te denken. De visuals (en imo de echte trip) neemt je over. Ik ging dan altijd liggen, deed mijn ogen dicht en vergat helemaal wie ik was op aarde en zag en voelde de meest ongelofelijke dingen.

Het is niet mijn ervaring dat psilo en tryptamines tegenover elkaar worden gezet. Sterker nog, psilo wordt vaak dé tryptamine genoemd. De oudste, meest gebruikte, makkelijkste consumeerbare (geen dingen bij elkaar mengen, gewoon direct gebruikbaar middels het eten van paddenstoelen).
Klik om te vergroten...
Die heroïsche dosis heb ik de laatste keer dat ik truffels gebruikte gedaan. Ging niet heel veel dieper met die truffels dan meer dan twee decennia eerder op de paddo's, maar het duurde wel een heel weekend+ in plaats van een halve dag.

Die truffels waren niet te eten! Heb ze héél fijn gehakt en vermengd met een halve pot tahina, sap van een paar citroenen en acacia honing.

En nóg kon ik het nauwelijks binnen houden.

Dat was trouwens op mijn katten oppasadres. Afgelopen zomer was ik daar weer en toen ik de koelkast van binnen opruimde stond de halve pot met tahina er nog... en mijn flesje poppers ook.

Om een lang verhaal kort te maken, Dirkjan, ik zou RC blotters nemen i.p.v. truffels.

Probeer ook te zien of dit het moment is om deze middelen top je te nemen of dat je beter even kunt wachten.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Die heroïsche dosis heb ik de laatste keer dat ik truffels gebruikte gedaan. Ging niet heel veel dieper met die truffels dan meer dan twee decennia eerder op de paddo's, maar het duurde wel een heel weekend+ in plaats van een halve dag.

Die truffels waren niet te eten! Heb ze héél fijn gehakt en vermengd met een halve pot tahina, sap van een paar citroenen en acacia honing.

En nóg kon ik het nauwelijks binnen houden.

Dat was trouwens op mijn katten oppasadres. Afgelopen zomer was ik daar weer en toen ik de koelkast van binnen opruimde stond de halve pot met tahina er nog... en mijn flesje poppers ook.

Om een lang verhaal kort te maken, Dirkjan, ik zou RC blotters nemen i.p.v. truffels.

Probeer ook te zien of dit het moment is om deze middelen top je te nemen of dat je beter even kunt wachten.
Klik om te vergroten...
Tahina als in de sesampasta??? Een halve pot!? Niet zo vreemd dat je dan niet veel "meer" voelde dan met een gebruikelijkere dosis lijkt me. Die zooi is vet vullend, veel calorieën/energie en truffels werken toch echt een stuk beter op een sterke maag.

Wel eens met je laatste passage. Ik weet dat @Dirkjan er enorm naar uitkijkt (dus oprecht: zelf weten) en zich goed probeert voor te bereiden. Maar timing is everything young man, en je bent zo lekka bezag de laatste tijd.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi

Ik heb al redelijk wat tripervaring, maar ik ben op zoek naar iets nieuws. Met mij gaat het de afgelopen 2 maanden erg goed. Ik heb veel progressie geboekt in mijn therapie, sport 3 maal per week, slaap goed, heb de drugs afgezworen (behalve 2 weken terug 1 3-fma pil van 50mg) maar verder niets en ook been benzo's. Ik sta ingeschreven voor een beschermde woonomgeving. Dit is allemaal vrijwillig. Kortom, het gaat erg goed en ik voel me mentaal sterk.

Even tussendoor. Ik slikte pipamperon 40 mg, tot 2 weken geleden gehalveerd, en nu mee gestopt. Dit is een antipsyschotium en geen MAOi (mono amini oxidase remmer). Verder gebruik ik natriumvalproaat, een vertakt vetzuur, tegen epilepsie, maar daar is geen enkele interactie over te vinden omdat het ook een heel simpele chemische structuur heeft.

Het probleem met reguliere tripmiddelen zoals LSD, 2C-B en truffels (en van die laatste raak ik altijd teleurgesteld) is dat ze ondanks dat ze je flink laten trippen ik nooit het gevoel heb dat ik een strijd aanga, een fysieke én mentale strijd. Zo een die je vaak hoort bij ayahuasca gebruikers en DMT rokers. Ik ben op zoek naar een tripmiddel waar bij ik niet alleen mentaal een reis door mijn bewustzijn maak, maar ook fysiek de misselijkheid en ongemakken die bij zware tripmiddelen horen ervaren.

Mijn oog viel dus op aMT (alpha-methyltryptamine), dus de alpha gemethyleerde versie van DMT (Dimethyltriptamine). Volgens wikipedia zorgt deze alpha methyl substutitutie ervoor dat deze in de maag niet wordt afgebroken itt DMT, wat ervoor zorgt dat deze oraal werkzaam is zonder MAOi's.

Ik ben van plan een tyramine arm dieet te volgen komende dagen. Ik zorg dat ik goed slaap en uitgerust ben. Dinsdag ga ik het doen, woensdag ben ik vrij en ik ga beginnen om 10 uur s'ochtends.

Mijn dosering wordt 50 mg. Hieronder de doseringen van tripsit.

1662739875850.png

Wat zijn jullie adviezen? Nog ervaringen of tips? Misschien is een ander tripmiddel dat beter aansluit op wat ik zoek? LSA schijnt ook vergelijkbare strijd met zich mee te brengen maar hoor ik veel slechte verhalen over.

Dank, ik hoor het wel wat jullie ervan denken.
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neem es drie zegels lsd 😉
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wisknudde zei:
Neem es drie zegels lsd 😉
Klik om te vergroten...
Ik heb ooit 300 mcg LSD genomen en dat was niet heel verkeerd maar ook zeker niet leuk, en zat vooral in mijn hoofd. Voelde geen strijd of diepgaande inzichten, gewoon constante hallucinaties die maar niet ophielden en het langzaam vervagen van mijn ego en hele irritante waanbeelden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kan je niet helpen met je vraag, maar van truffels raak je altijd teleurgesteld en niet van LSD en 2C-B? LSD geeft toch ook geen lichamelijke trip in de zin van alles eruit moeten gooien en 2C-B toch ook niet per se? Of heb je misschien andere verwachtingen bij die middelen, of geven ze voldoening op een andere manier? (dat kan)

Sorry als dit te offtopic gaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."