Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs slurpen geen serotonine

Welke drugs slurpen geen serotonine

46 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speed, zij die ritalin ofzo slikken, willen wel een beetje normaal blijven, lol.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Foxy Methoxy zei:
Kleine dosis truffels kan misschien een beetje ervaring toevoegen.
Klik om te vergroten...
Het slurpt geen serotonine maar schud je serotoninehuidsouding wel door de war.

Serotonine

1670060872378.png

Psylocine (actieve stof in truffels na defosforylering van Psylocibine)
1670060889312.png
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Porsche69 zei:
Ik merk dat als ik XTC of iets dergelijks heb gehad ik echt in een enorme dip kom. Ik heb het idee dat ik veel meer last heb van een dip dan mn vrienden. Ik denk dat ik gevoeliger ben geworden voor dit soort dingen. Misschien omdat ik in het verleden antidepressiva heb gehad en dat m’n serotonine sowieso niet helemaal meer optimaal is ofzo.


Nu is de vraag echter, welke drugs zijn leuk op festivals/feestjes die niet je hele serotonine gelijk opmaken? Het liefst iets wat je gewoon oraal kan innemen!
Klik om te vergroten...
Pep.

Edit: en coke.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ketamine doet wel wat met serotonine, maar juist anti depressief.
Alleen zou ik zelf geen keta nemen op het en festival. Meer een huisfeestje

Is ook behoorlijk dissociatief
E
ErionicsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Porsche69 zei:
Ik merk dat als ik XTC of iets dergelijks heb gehad ik echt in een enorme dip kom. Ik heb het idee dat ik veel meer last heb van een dip dan mn vrienden. Ik denk dat ik gevoeliger ben geworden voor dit soort dingen. Misschien omdat ik in het verleden antidepressiva heb gehad en dat m’n serotonine sowieso niet helemaal meer optimaal is ofzo.


Nu is de vraag echter, welke drugs zijn leuk op festivals/feestjes die niet je hele serotonine gelijk opmaken? Het liefst iets wat je gewoon oraal kan innemen!
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ook behoorlijk depressie gevoelig (lang geleden ook ernstig depressief geweest), en simpel gezegd is XTC of MDMA oid gewoon geen optie meer. Nou ben ik nogal inpulsief, en met regelmaat een idioot. Dus zo 1 a 2 keer per jaar wil ik nog wel eens wat kristallen nemen met vrienden als het toch rond gaat. Maar dan zorg ik er wel altijd voor dat ik niet meer als 40mg neem, en met de juiste timing want bij pakken is geen optie.

En verder, zorg goed voor jezelf, ben lief, en streng wanneer het nodig is. Helpt ook een hoop in het ontwijken in de neerslachtige katers.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ketamine (of de rc versies), ghb, 2cb, speed, x-MMC, lsd kan ook geweldig zijn op langere festivals, coke als je een hekel hebt aan geld. Tramadol met wat biertjes.

Voor keta en vooral ghb raad ik wel ten zeerste aan dat je er op voorhand in een thuis setting flink ervaring mee op doet. Niks zo vervelend als té scheef van de ghb op een feestje lopen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Speed, coke, 2cb
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Qua stims:
Eigenlijk enkel 3-FA (3-Fluoramfetamine), een soort pep+ en werkt enkel op je dopamine en noradrenaline. 2-FMA en 4F-MPH ook niet op je serotonine, maar is niks creatief en fun aan.
Dus ja deze 3-FA, in pillen verkrijgbaar en anders oldskool pep.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
HuisbaasBob zei:
Ketamine (of de rc versies), ghb, 2cb, speed, x-MMC, lsd kan ook geweldig zijn op langere festivals, coke als je een hekel hebt aan geld. Tramadol met wat biertjes.
Klik om te vergroten...
Tramadol is toch een serotonine releaser? Dus ie vraagt specifiek achter stofjes die niet op zn serotonine-niveau werken, mag je deze dus al uitsluiten.

x-MMC (veronderstel dat de x door een cijfer moet aangevuld worden) dus 4-MMC, 3MMC,...werken ook op je serotonine 🤷

Ook bij 2C-B is de bindingsactiviteit vd serotoninereceptor voornamelijk bij betrokken.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tramadol is een reuptake inhibitor. Om nou te zeggen dat het "serotonine slurpt" vind ik een stap te ver gaan.
De MMC'S en fluor amfetamines wel iets meer maar naar mijn mening lang niet zo heftig als mdma.

En volgens mij maakt het voor de werking van je serotonine niet zoveel uit dat hallucinogenen zich binden aan/bemoeien met die receptoren. Daar ging ik altijd van uit in ieder geval, ik weet de dynamiek van tripmiddelen niet zo.
N
NickjeeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tripmiddelen werken wel op je serotonine receptoren maar "slurpen" geen sero want ze releasen niet, wat xtc e.d. wél doet. Dus (1p-)LSD, 5-meo-mipt of 4-HO-MET bijvoorbeeld. Daarnaast GHB e.d., dat werkt op een ander neurotransmitter systeem (GABA). Speed & coke vooral dopamine, nauwelijks serotonine. Tenslotte dissociatieven zoals Ketamine (NMDA receptoren). Keuze zat dus maar de "love"-feeling en het warme en praterige van sero slurpers is wel uniek. Zwaar klote van de lange pauzes en risico op (permanente) ongevoeligheid of zelfs depressieve klachten....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
HuisbaasBob zei:
En volgens mij maakt het voor de werking van je serotonine niet zoveel uit dat hallucinogenen zich binden aan/bemoeien met die receptoren. Daar ging ik altijd van uit in ieder geval, ik weet de dynamiek van tripmiddelen niet zo.
Klik om te vergroten...
Nickjeee zei:
Tripmiddelen werken wel op je serotonine receptoren maar "slurpen" geen sero want ze releasen niet, wat xtc e.d. wél doet.
Klik om te vergroten...
Tripmiddelen "imiteren" serotonine.

1675096830895.png

1675096859817.png
N
Natural Born PsychonautLid
01-01-2024, 00:00
#13
Porsche69 zei:
Ik merk dat als ik XTC of iets dergelijks heb gehad ik echt in een enorme dip kom. Ik heb het idee dat ik veel meer last heb van een dip dan mn vrienden. Ik denk dat ik gevoeliger ben geworden voor dit soort dingen. Misschien omdat ik in het verleden antidepressiva heb gehad en dat m’n serotonine sowieso niet helemaal meer optimaal is ofzo.


Nu is de vraag echter, welke drugs zijn leuk op festivals/feestjes die niet je hele serotonine gelijk opmaken? Het liefst iets wat je gewoon oraal kan innemen!
Klik om te vergroten...
Naarmate je ouder wordt word je denk ik sowieso gevoelig voor katers van om het even welk middel. Ik ben in de 40 en gebruik vanaf mijn 16e van alles wel eens op z'n tijd. Ik heb van veel mensen terug gehoord dat ze gevoeliger zijn geworden. Zoek het niet in de middelen die geen of minder serotonine op zouden wekken, want pep geeft bv. veel meer kater dan xtc. Wat ik doe is GHB pakken bij of na uppers. Als de euforisch high van de upper dan voorbij gaat, dan land je op een vrolijke roes van GHB en voel je je niet down. Ik heb het idee dat dit langer doorwerkt, misschien ook naar de dagen erna. Ik pak na een drugsavond ook altijd een 'handje vol' met After-E en andere supplementen. De volgende dagen zijn daardoor nooit beroerd. Ook omdat ik me beleid doseer en wellicht ook omdat ik nooit pep pak.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natural Born Psychonaut zei:
pep geeft bv. veel meer kater dan xtc
Klik om te vergroten...
Dit is een leugen. MDMA is veel krachtigere releaser en heropname remmer van serotonine, en de kater is bij vergelijkbare doseringen veel groter.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij mij werkt kratom altijd wel goed, neemt niet helemaal alles weg, maar juist gedoseerd voel ik me daar prima bij tijdens een serotonine dip.
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik mis paroxetine in dit verhaal, dit is toch een ssrri heropnemer
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
DennisD zei:
ssrri heropnemer
Klik om te vergroten...
Ssri betekent al selective serotonin reuptake inhibitor.
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ssri betekent al selective serotonin reuptake inhibitor.
Klik om te vergroten...
Maar wat betekent het nu eigenlijk echt?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
DennisD zei:
Maar wat betekent het nu eigenlijk echt?
Klik om te vergroten...
Een serotonine reuptake inhibitor, ofwel heropname remmer, remt de heropname van serotonine. Dit zorgt ervoor dat de serotonine die normaal in de synaptische spleet wordt afgebroken als hij zijn taak heeft volbracht op de receptor niet wordt afgebroken en dus rond blijft zwerven en de receptor meerdere malen activeert. Er ontstaat een opstopping van serotonine. Dat is voornamelijk wat met dopamine gebeurt in amfetamines.

Anders dan bij een releaser dat zorgt voor de aanmaak van meer serotonine.
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#20
DennisD zei:
Maar wat betekent het nu eigenlijk echt?
Klik om te vergroten...
Dat het de aanmaak/opname van serotonine reguleert. Het vlakt hierdoor je emoties wat af, wat helpt bij depressie/angst/paniek/onrust.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."