Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs slurpen geen serotonine

Welke drugs slurpen geen serotonine

46 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speed, coke, 2cb
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Qua stims:
Eigenlijk enkel 3-FA (3-Fluoramfetamine), een soort pep+ en werkt enkel op je dopamine en noradrenaline. 2-FMA en 4F-MPH ook niet op je serotonine, maar is niks creatief en fun aan.
Dus ja deze 3-FA, in pillen verkrijgbaar en anders oldskool pep.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
HuisbaasBob zei:
Ketamine (of de rc versies), ghb, 2cb, speed, x-MMC, lsd kan ook geweldig zijn op langere festivals, coke als je een hekel hebt aan geld. Tramadol met wat biertjes.
Klik om te vergroten...
Tramadol is toch een serotonine releaser? Dus ie vraagt specifiek achter stofjes die niet op zn serotonine-niveau werken, mag je deze dus al uitsluiten.

x-MMC (veronderstel dat de x door een cijfer moet aangevuld worden) dus 4-MMC, 3MMC,...werken ook op je serotonine 🤷

Ook bij 2C-B is de bindingsactiviteit vd serotoninereceptor voornamelijk bij betrokken.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tramadol is een reuptake inhibitor. Om nou te zeggen dat het "serotonine slurpt" vind ik een stap te ver gaan.
De MMC'S en fluor amfetamines wel iets meer maar naar mijn mening lang niet zo heftig als mdma.

En volgens mij maakt het voor de werking van je serotonine niet zoveel uit dat hallucinogenen zich binden aan/bemoeien met die receptoren. Daar ging ik altijd van uit in ieder geval, ik weet de dynamiek van tripmiddelen niet zo.
N
NickjeeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tripmiddelen werken wel op je serotonine receptoren maar "slurpen" geen sero want ze releasen niet, wat xtc e.d. wél doet. Dus (1p-)LSD, 5-meo-mipt of 4-HO-MET bijvoorbeeld. Daarnaast GHB e.d., dat werkt op een ander neurotransmitter systeem (GABA). Speed & coke vooral dopamine, nauwelijks serotonine. Tenslotte dissociatieven zoals Ketamine (NMDA receptoren). Keuze zat dus maar de "love"-feeling en het warme en praterige van sero slurpers is wel uniek. Zwaar klote van de lange pauzes en risico op (permanente) ongevoeligheid of zelfs depressieve klachten....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
HuisbaasBob zei:
En volgens mij maakt het voor de werking van je serotonine niet zoveel uit dat hallucinogenen zich binden aan/bemoeien met die receptoren. Daar ging ik altijd van uit in ieder geval, ik weet de dynamiek van tripmiddelen niet zo.
Klik om te vergroten...
Nickjeee zei:
Tripmiddelen werken wel op je serotonine receptoren maar "slurpen" geen sero want ze releasen niet, wat xtc e.d. wél doet.
Klik om te vergroten...
Tripmiddelen "imiteren" serotonine.

1675096830895.png

1675096859817.png
N
Natural Born PsychonautLid
01-01-2024, 00:00
#7
Porsche69 zei:
Ik merk dat als ik XTC of iets dergelijks heb gehad ik echt in een enorme dip kom. Ik heb het idee dat ik veel meer last heb van een dip dan mn vrienden. Ik denk dat ik gevoeliger ben geworden voor dit soort dingen. Misschien omdat ik in het verleden antidepressiva heb gehad en dat m’n serotonine sowieso niet helemaal meer optimaal is ofzo.


Nu is de vraag echter, welke drugs zijn leuk op festivals/feestjes die niet je hele serotonine gelijk opmaken? Het liefst iets wat je gewoon oraal kan innemen!
Klik om te vergroten...
Naarmate je ouder wordt word je denk ik sowieso gevoelig voor katers van om het even welk middel. Ik ben in de 40 en gebruik vanaf mijn 16e van alles wel eens op z'n tijd. Ik heb van veel mensen terug gehoord dat ze gevoeliger zijn geworden. Zoek het niet in de middelen die geen of minder serotonine op zouden wekken, want pep geeft bv. veel meer kater dan xtc. Wat ik doe is GHB pakken bij of na uppers. Als de euforisch high van de upper dan voorbij gaat, dan land je op een vrolijke roes van GHB en voel je je niet down. Ik heb het idee dat dit langer doorwerkt, misschien ook naar de dagen erna. Ik pak na een drugsavond ook altijd een 'handje vol' met After-E en andere supplementen. De volgende dagen zijn daardoor nooit beroerd. Ook omdat ik me beleid doseer en wellicht ook omdat ik nooit pep pak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."