Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMiauw snuiven of slikken?

Miauw snuiven of slikken?

85 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Torchic zei:
Wat rot om te lezen dat het niet goed met je gaat. Ik hoop echt voor je dat je goede hulp aangeboden krijgt want dat is je gegund!❤️

Ik ben zelf verslaafd aan 3mmc maar nu 2,5e maand clean. Mocht je eens willen kletsen m’n dm staat altijd open voor je!
Klik om te vergroten...
Wat super goed!
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Dat is een goed idee van je! Knap hoor! Succes en ook een fijn lesen nog 👍
Klik om te vergroten...
Zou hier binnenkort een update plaatsen. 👌
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees je topic nu. Heel goed van je dat je hiermee naar de huisarts gaat. Sterkte en succes!
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cardboard zei:
Ik lees je topic nu. Heel goed van je dat je hiermee naar de huisarts gaat. Sterkte en succes!
Klik om te vergroten...
Dankjewel 🙏🏽
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Travis777 Goedzo! Hier kun je altijd hulp vinden. Je bent niet de enige die het moeilijk vindt om van de 3-MMC af te blijven.

Heb je ervaring met psychedelica? Het is een beetje experimenteel, maar als ik bijv op vrijdag een trip maak is het voor mij wat makkelijker om van de zooi af te blijven op zaterdag en zondag
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
@Travis777 Goedzo! Hier kun je altijd hulp vinden. Je bent niet de enige die het moeilijk vindt om van de 3-MMC af te blijven.

Heb je ervaring met psychedelica? Het is een beetje experimenteel, maar als ik bijv op vrijdag een trip maak is het voor mij wat makkelijker om van de zooi af te blijven op zaterdag en zondag
Klik om te vergroten...
Heb zeker veel psychdelica gedaan. Niet echt mijn ding.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#7
Helaas niks veranderd, het is zelfs erger geworden. Echt 6 gram per weekend. Alleen gebruiken. Dat is nog het ergste. Ik durf het gewoon niet te zeggen tegen iemand dat ik zo verslaafd ben. Vooral bang voor mn ouders.
D
DipkipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Travis777 zei:
Helaas niks veranderd, het is zelfs erger geworden. Echt 6 gram per weekend. Alleen gebruiken. Dat is nog het ergste. Ik durf het gewoon niet te zeggen tegen iemand dat ik zo verslaafd ben. Vooral bang voor mn ouders.
Klik om te vergroten...
Wacht, na je doktersbezoek, heeft die je niet in contact gebracht met een therapeut?
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dipkip zei:
Wacht, na je doktersbezoek, heeft die je niet in contact gebracht met een therapeut?
Klik om te vergroten...
Nee, Alleen een psycholoog maar daar ga ik heel mn leven al heen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Travis777 zei:
Nee, Alleen een psycholoog maar daar ga ik heel mn leven al heen.
Klik om te vergroten...
Terug gaan en aangeven dat je specifiek hulp wil bij je verslaving!
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
Terug gaan en aangeven dat je specifiek hulp wil bij je verslaving!
Klik om te vergroten...
Idk of ik dat ga doen. Stel ik zou clean worden dan is mn leven alsnog niks aan want heb niemand meer. ook geen familie
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Travis777 zei:
Idk of ik dat ga doen. Stel ik zou clean worden dan is mn leven alsnog niks aan want heb niemand meer. ook geen familie
Klik om te vergroten...
Het is nooit te laat om een sociaal netwerk op te bouwen :)
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor vrienden heb je pas weer ruimte om ook een échte vriend te zijn, zodra je clean bent en jezelf onder controle hebt - dit is mijn motivatie om te stoppen met mijn problematische gebruik.

Ik was er niet bij maar je verhaal lezend vind ik het wel kwalijk dat de huisarts je alleen een psycholoog heeft geboden. Inderdaad specifiek vragen naar een doorverwijzing naar verslavingszorg, bijvoorbeeld Jellinek.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cardboard zei:
Voor vrienden heb je pas weer ruimte om ook een échte vriend te zijn, zodra je clean bent en jezelf onder controle hebt - dit is mijn motivatie om te stoppen met mijn problematische gebruik.

Ik was er niet bij maar je verhaal lezend vind ik het wel kwalijk dat de huisarts je alleen een psycholoog heeft geboden. Inderdaad specifiek vragen naar een doorverwijzing naar verslavingszorg, bijvoorbeeld Jellinek.
Klik om te vergroten...
Oke ik heb de knoop doorgehakt. Morgen bel ik weer naar de huisarts. En nu ga ik vertellen dat ik nu hulp nodig ben anders ben ik er straks misschien niet eens meer.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#15
Travis777 zei:
Oke ik heb de knoop doorgehakt. Morgen bel ik weer naar de huisarts. En nu ga ik vertellen dat ik nu hulp nodig ben anders ben ik er straks misschien niet eens meer.
Klik om te vergroten...
Goed zo. Schaam je niet, huisartsen zijn erg veel gewend. Veel succes morgen! Je kan dit.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cardboard zei:
Goed zo. Schaam je niet, huisartsen zijn erg veel gewend. Veel succes morgen! Je kan dit.
Klik om te vergroten...
Ben bij de huisarts geweest. Goed gepraat enzovoort. Ik wil zo graag van mijn verslaving af. Maar zodra ik weer naar huis fiets en ik thuis kom. Alleen zijn in huis. Dan ga ik toch weer gebruiken zoals dit weekend 11g 3mmc. mijn lichaam is helemaal op. helemaal paars en blauw. Ik moet gwn meer gezelschap krijgen. dan denk ik ook niet zo snel meer aan drugs omdat ik dan dingen te doen heb. Nu is mijn leven niks aan maarja zelfmoord durf ik niet. gr b
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat goed dat je bij de huisarts bent geweest voor hulp. Het laatste dat je moet doen is het alleen proberen te doen.
Je zou voor wat gezelschap en (op termijn) cleane vrienden naar een NA of CA meeting bij jou in de buurt kunnen gaan.

https://ca-holland.nl/meetinglijst/ca-meetinglijst.pdf
www.na-holland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.na-holland.nl www.na-holland.nl

Het is een beetje weird in het begin maar het kan je echt helpen. Iedereen op een meeting heeft meegemaakt wat jij hebt ervaren in gebruik, misschien nog wel heftiger. Daar heengaan heeft mij veel teruggegeven. Ik kwam er om clean te worden maar ondertussen ben ik van mijn sociale angst af aan het raken en ben ik een stuk rustiger en voor zover ik dat zelf in kan schatten een fijner mens aan het worden.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Wat goed dat je bij de huisarts bent geweest voor hulp. Het laatste dat je moet doen is het alleen proberen te doen.
Je zou voor wat gezelschap en (op termijn) cleane vrienden naar een NA of CA meeting bij jou in de buurt kunnen gaan.

https://ca-holland.nl/meetinglijst/ca-meetinglijst.pdf
www.na-holland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.na-holland.nl www.na-holland.nl

Het is een beetje weird in het begin maar het kan je echt helpen. Iedereen op een meeting heeft meegemaakt wat jij hebt ervaren in gebruik, misschien nog wel heftiger. Daar heengaan heeft mij veel teruggegeven. Ik kwam er om clean te worden maar ondertussen ben ik van mijn sociale angst af aan het raken en ben ik een stuk rustiger en voor zover ik dat zelf in kan schatten een fijner mens aan het worden.
Klik om te vergroten...
Ik ben jong en heb mn vader niet meer en me moeder ook niet. woon in een huisje op een vakantiepark. Ik heb iemand nodig maar dan heb ik het over een vriend of familie. een psycholoog ofso heeft toch geen nut als je niemand hebt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geef de meetings een kans. Kwaad kan het sowieso niet. Je kunt me een PM sturen als je dat fijn vindt, ik reply altijd (maar niet 's nachts).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Travis777 zei:
Ik ben jong en heb mn vader niet meer en me moeder ook niet. woon in een huisje op een vakantiepark. Ik heb iemand nodig maar dan heb ik het over een vriend of familie. een psycholoog ofso heeft toch geen nut als je niemand hebt
Klik om te vergroten...
Het kan ook een goede oefening zijn om het prima te gaan vinden om alleen te zijn. Eenzaamheid kan ook een vorm van zelfafwijzing zijn als je het ziet als het bewijs voor een negatieve opvatting over jezelf. Wat dat betreft kan deze video met Jan Geurtz mogelijk wat helpen waarin hij uitlegt hoe dat negatieve zelfgeloof je in een negatieve spiraal van steeds destructiever gedrag en steeds slechtere gevoelens over jezelf, die dan weer met middelengebruik ontvlucht moeten worden.


Maar verder heb je ook wel gelijk: sociale connecties zijn belangrijk voor het welzijn van mensen. Probeer dus te zoeken naar plekken waar je aansluiting met anderen kunt vinden. Daarbij is het vooral belangrijk dat het gezonde en oprechte sociale connecties zijn (want anders kan je in de valkuil trappen dat je jezelf laat gebruiken door anderen omdat je weinig zelfvertrouwen hebt). Het is echt niet makkelijk om nieuwe vrienden te maken. Lees daarover bijvoorbeeld dit prima artikel in de Correspondent over een journalist die ook sterk dat probleem ervaart als hij voor zijn werk naar het buitenland verhuist.

decorrespondent.nl

Waarom is er geen Tinder om nieuwe vrienden te vinden?

Bijna zes maanden geleden verhuisde ik naar St. Louis, VS. Ik stuitte al snel op een bekend probleem onder migranten: hoe maak je nieuwe vrienden in een nieuwe stad? Ik zocht tevergeefs in kroegen, bij sportclubs, in de kerk, op internet. Maar toen kwam de verlossing. Een essay over vriendschap.
decorrespondent.nl decorrespondent.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."