Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMiauw snuiven of slikken?

Miauw snuiven of slikken?

85 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
elizanap zei:
Drugs is juist het fijne in het level anders is alles alleen
ondraagbaar
Klik om te vergroten...
i feel you
ik snap dat dit niet erg harm reduction is wat je zei


maar probeer te accepteren dat het leven niet 24x7 leuk kan zijn (drugs werken immers ook een keer uit en dan heb je nog het tolerantie stuk )
probeer te genieten van de kleine dingen en te denken van ik heb het nog zo slecht nog niet
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bryex zei:
Kennen jullie dat, dat je afgelopen dagen zoveel hebt gehad. Dat je handen continu nat zijn van het zweet. Echt ontzettend koude en paarse ledematen. We zitten weer precies op het niveau als toen 💤
Vanavond maar relaxen op de bank. 😄
Vanaf vorige week vrijdag gebruikt. Misschien 3u slaap in totaal
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu??
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pepschepje zei:
Hoe gaat het nu??
Klik om te vergroten...
Zit momenteel aan de pep. Worden eenzame dagen met kerst. Maar heb wel 10gr pep bij me. Lig nu al 24u op bed te gebruiken alleen😂 Zo van het padje.😒
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bryex zei:
Zit momenteel aan de pep. Worden eenzame dagen met kerst. Maar heb wel 10gr pep bij me. Lig nu al 24u op bed te gebruiken alleen😂 Zo van het padje.😒
Klik om te vergroten...
Gelukkig duurt kerst nog heel lang😉 10gr is fanatiek.. moet dat vannacht nog op allemaal?😶 ik heb ook plafond dienst ellende
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pepschepje zei:
Gelukkig duurt kerst nog heel lang😉 10gr is fanatiek.. moet dat vannacht nog op allemaal?😶 ik heb ook plafond dienst ellende
Klik om te vergroten...
Plafond dienst hier ook. Geeft me echt anxiety hahah verschrikkelijk 😂
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pepschepje zei:
Gelukkig duurt kerst nog heel lang😉 10gr is fanatiek.. moet dat vannacht nog op allemaal?😶 ik heb ook plafond dienst ellende
Klik om te vergroten...
Nee zeker niet. Vind pep eigenlijk helemaal niet zo fijn als 3mmc. Alleen ik heb zoveel 3m gebruikt dat het niet meer werkte omdat 3m flink serotonine zuipt. Pep niet. Ik ben al zo’n 5 jaar verslaafd en ik woon alleen op m’n 20e. Geen ouders meer helaas. Ook geen verdere familie. Denk dat dat de reden is dat ik mezelf zo verwaarloos. Van mij mag het leven wel stoppen. Niet dat ik zelfmoord zou doen. Nooit. Maar zou het niet erg vinden als ik gewoon niet meer wakker werd.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bryex zei:
Nee zeker niet. Vind pep eigenlijk helemaal niet zo fijn als 3mmc. Alleen ik heb zoveel 3m gebruikt dat het niet meer werkte omdat 3m flink serotonine zuipt. Pep niet. Ik ben al zo’n 5 jaar verslaafd en ik woon alleen op m’n 20e. Geen ouders meer helaas. Ook geen verdere familie. Denk dat dat de reden is dat ik mezelf zo verwaarloos. Van mij mag het leven wel stoppen. Niet dat ik zelfmoord zou doen. Nooit. Maar zou het niet erg vinden als ik gewoon niet meer wakker werd.
Klik om te vergroten...
Je hebt toch bij Recovery Mental Healthcare gezeten een tijdje terug? In Abcoude?

Waar is het mis gegaan?
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk toch het niet alleen kunnen zijn. Ik heb niemand verder he. Ik heb het geprobeerd. De enigste oplossing voor mijn gebruik is, vrienden, familie. Gewoon mensen waarmee je kunt praten/lachen.
I
InstantKillLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bryex zei:
Ik denk toch het niet alleen kunnen zijn. Ik heb niemand verder he. Ik heb het geprobeerd. De enigste oplossing voor mijn gebruik is, vrienden, familie. Gewoon mensen waarmee je kunt praten/lachen.
Klik om te vergroten...
Heb je in die kliniek geen mensen ontmoet die je vaker, ook buiten de kliniek, kan gaan spreken? Je moet er zelf ook wel voor open staan om mensen in je leven toe te laten. Probeer eens wekelijks naar meetings te gaan, ontmoet je ook weer mensen en wie weet iemand waar je bevriend mee wordt. Je kan het pas overwinnen als je er ook echt zelf actief mee bezig bent.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja helemaal mee eens. Maar ik woon in sibculo. Dat is in Twente. Er zijn hier gewoon geen klinieken dicht bij. 😤
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bryex zei:
Ik denk toch het niet alleen kunnen zijn. Ik heb niemand verder he. Ik heb het geprobeerd. De enigste oplossing voor mijn gebruik is, vrienden, familie. Gewoon mensen waarmee je kunt praten/lachen.
Klik om te vergroten...
Is het een idee om je te verdiepen in huisvesting waar je tegelijkertijd begeleiding krijgt? Vaak woon je samen met anderen in een huis dus heb je ook meer sociale contacten. In Twente heb je bijvoorbeeld het RIBW en Cimot en volgensmij zitten er nog wel meer instanties. Je zou altijd bij de gemeente om informatie kunnen vragen.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Serieus? Dat zou ik meteen doen. Moet ik het bij de gemeente vragen?
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bryex zei:
Serieus? Dat zou ik meteen doen. Moet ik het bij de gemeente vragen?
Klik om te vergroten...
wmo-twente.nl

Beschermd wonen

Je hebt begeleiding nodig en wilt beschermd gaan wonen. Er zijn veel zorgaanbieders die je verder kunnen helpen. Bekijk het aanbod.
wmo-twente.nl wmo-twente.nl

Als je hier contact mee zoekt kunnen je ze verder helpen of aan de juiste contact gegevens helpen! Vaak word je doorgestuurd na het zorgloket van je gemeente😊

Mocht je vragen hebben, ik weet er ook het een en ander vanaf vanuit mijn vorige baan dus stuur gerust een berichtje!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik woon sinds 2016 in beschermd wonen yulius bw oostpolder , dus ik ben ervaringsdeskundige :P
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik neem aan dat je een coach hebt bij de instantie waar je een uitkering van krijgt. Daar moeten ze je eigenlijk helpen bij werk/opleiding, maar ook bij dagbesteding. Wat zou je leuk vinden om te doen, al is het maar een paar uur op sommige dagen? Dat kan je verveling doorbreken en zo kun je ook in contact komen met andere mensen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bryex zei:
Ik denk toch het niet alleen kunnen zijn. Ik heb niemand verder he. Ik heb het geprobeerd. De enigste oplossing voor mijn gebruik is, vrienden, familie. Gewoon mensen waarmee je kunt praten/lachen.
Klik om te vergroten...

Sociaal contact is belangrijk. Praten over je problemen en gevoelens ook.

Hebben ze in de kliniek niet samen met jou de opties besproken voor een safe-house? Dan woon je ook beschermd in een groep.

En nieuwe vrienden kan je opdoen door eropuit te trekken. Maar belangrijk is ook wel om een netwerk op te bouwen met mensen die je begrijpen. Daarvoor zijn meetings voor verslaafden dan weer heel geschikt.

Je geeft ook aan niemand om je heen te hebben. Wat houdt jou dat in dat dorp in Twente?
Waar zou je heen willen om wèl een sociaal netwerk op te bouwen?

Zijn allemaal vragen die misschien eens goed zijn om bij jezelf na te gaan. Maar waarvan ik het eigenlijk ook niet goed snap, dat hier in de kliniek niet (voldoende) bij is stilgestaan.


Bryex zei:
Serieus? Dat zou ik meteen doen. Moet ik het bij de gemeente vragen?
Klik om te vergroten...
Vaak heb je een WMO indicatie nodig voor beschermd wonen. Die vraag je inderdaad bij de gemeente aan. Daar kan je ook vragen om een lijst met locaties waar je terecht kan in de gemeente.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#17
Torchic zei:
wmo-twente.nl

Beschermd wonen

Je hebt begeleiding nodig en wilt beschermd gaan wonen. Er zijn veel zorgaanbieders die je verder kunnen helpen. Bekijk het aanbod.
wmo-twente.nl wmo-twente.nl

Als je hier contact mee zoekt kunnen je ze verder helpen of aan de juiste contact gegevens helpen! Vaak word je doorgestuurd na het zorgloket van je gemeente😊

Mocht je vragen hebben, ik weet er ook het een en ander vanaf vanuit mijn vorige baan dus stuur gerust een berichtje!
Klik om te vergroten...
Bedankt man. Ik ga hier wat mee doen.🫡
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heyy, vind t wel een interessant topic en kan denk niet veel goed advies geven op t verslavingsgebied maar van wat ik lees is de eenzaamheid t grootste probleem, mss dat k daar nog een paar ideetjes voor heb.

Zelf heb k ook lange tijd weinig tot geen vrienden gehad en nu gaat dat juist hartstikke goed. En bij mij was t ook lastig want ben zelf 27 maar qua persoonlijkheid beschouw ik mezelf meer als iemand van 14/15 ish en zocht ik dus ook vrienden van zon soortgelijke leeftijd en je kan je vast wel indenken dat dat best lastig is want ga maar is uitleggen hoe dat zit zonder dat mensen vooroordelen krijgen en dat is als je uberhaupt al in de gelegenheid komt want meestal word iemand met zon verschil sws al niet als potentiele vriend gezien. Maar kep nu al paar jaar 2 hele goeie vrienden die k ook erg vaak zie en mee afspreek en die zijn in die leeftijdsrange, daarbij ook meerdere andere goeie vrienden gemaakt ook van andere leeftijden. Punt is tis ni makkelijk maar als je niet opgeeft en je je ervoor inzit kan t zeker.
Zou om te beginnen nadenken wat voor soort vrienden je zoekt. Stel jezelf bv vragen van jongens of meiden? Welke leeftijdsrange? Serieuze of gekke vrienden? Moeten hun ook ervaring in "gebruik" hebben? Moeten ze veel gelijke interrsses hebben?
Als je dan beetje een beeld hebt ga dan kijken waar je dat soort mensen tegen komt, bv hou je van voetbal ga dan naar voetbalveldjes en vraag of je mee mag doen en ga op een club, of hou je van steppen/skateboarden ga dan vaak naar de skatebaan. Of iets algemeens kan ook helpen als mss buurthuizen of gwn een sportclub, of je kan op een site of app gaan die dat soort dingen aanbied. Mss qua werk/school/stage/dagbesteding kan je ook nog mensen leren kennen. Als dat allemaal nog niet genoeg is ga ergens navragen bij iemand die er verstand van heeft dan heeft die mss ook nog wel manieren voor je

Zag ook stukjes over begeleid wonen staan, zit daar zelf ook op en ben daar zelf zeer tevreden en is mss ook weer een kans om nieuwe mensen te ontmoeten. Wees ook vooral niet bang om in andere omgevingen te zoeken, ik zou zelf nergens anders heenwillen maar dat is omdat ik nu hier die contacten heb, maar aangezien het bij jou juist niet lukt heb je mss meer geluk ergens anders waar alle opties weer open zijn en je weer alle mogelijkheden hebt

Hoop iig dat t een beetje helpt en sterkte met alles man 💪💪
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Torchic zei:
Wat rot om te lezen dat het niet goed met je gaat. Ik hoop echt voor je dat je goede hulp aangeboden krijgt want dat is je gegund!❤️

Ik ben zelf verslaafd aan 3mmc maar nu 2,5e maand clean. Mocht je eens willen kletsen m’n dm staat altijd open voor je!
Klik om te vergroten...
Wat super goed!
M
MrShaunLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bryex zei:
Bedankt man. Ik ga hier wat mee doen.🫡
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu met je?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."