Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMiauw snuiven of slikken?

Miauw snuiven of slikken?

85 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#1
Helaas niks veranderd, het is zelfs erger geworden. Echt 6 gram per weekend. Alleen gebruiken. Dat is nog het ergste. Ik durf het gewoon niet te zeggen tegen iemand dat ik zo verslaafd ben. Vooral bang voor mn ouders.
D
DipkipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Travis777 zei:
Helaas niks veranderd, het is zelfs erger geworden. Echt 6 gram per weekend. Alleen gebruiken. Dat is nog het ergste. Ik durf het gewoon niet te zeggen tegen iemand dat ik zo verslaafd ben. Vooral bang voor mn ouders.
Klik om te vergroten...
Wacht, na je doktersbezoek, heeft die je niet in contact gebracht met een therapeut?
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dipkip zei:
Wacht, na je doktersbezoek, heeft die je niet in contact gebracht met een therapeut?
Klik om te vergroten...
Nee, Alleen een psycholoog maar daar ga ik heel mn leven al heen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Travis777 zei:
Nee, Alleen een psycholoog maar daar ga ik heel mn leven al heen.
Klik om te vergroten...
Terug gaan en aangeven dat je specifiek hulp wil bij je verslaving!
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Terug gaan en aangeven dat je specifiek hulp wil bij je verslaving!
Klik om te vergroten...
Idk of ik dat ga doen. Stel ik zou clean worden dan is mn leven alsnog niks aan want heb niemand meer. ook geen familie
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Travis777 zei:
Idk of ik dat ga doen. Stel ik zou clean worden dan is mn leven alsnog niks aan want heb niemand meer. ook geen familie
Klik om te vergroten...
Het is nooit te laat om een sociaal netwerk op te bouwen :)
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor vrienden heb je pas weer ruimte om ook een échte vriend te zijn, zodra je clean bent en jezelf onder controle hebt - dit is mijn motivatie om te stoppen met mijn problematische gebruik.

Ik was er niet bij maar je verhaal lezend vind ik het wel kwalijk dat de huisarts je alleen een psycholoog heeft geboden. Inderdaad specifiek vragen naar een doorverwijzing naar verslavingszorg, bijvoorbeeld Jellinek.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cardboard zei:
Voor vrienden heb je pas weer ruimte om ook een échte vriend te zijn, zodra je clean bent en jezelf onder controle hebt - dit is mijn motivatie om te stoppen met mijn problematische gebruik.

Ik was er niet bij maar je verhaal lezend vind ik het wel kwalijk dat de huisarts je alleen een psycholoog heeft geboden. Inderdaad specifiek vragen naar een doorverwijzing naar verslavingszorg, bijvoorbeeld Jellinek.
Klik om te vergroten...
Oke ik heb de knoop doorgehakt. Morgen bel ik weer naar de huisarts. En nu ga ik vertellen dat ik nu hulp nodig ben anders ben ik er straks misschien niet eens meer.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#9
Travis777 zei:
Oke ik heb de knoop doorgehakt. Morgen bel ik weer naar de huisarts. En nu ga ik vertellen dat ik nu hulp nodig ben anders ben ik er straks misschien niet eens meer.
Klik om te vergroten...
Goed zo. Schaam je niet, huisartsen zijn erg veel gewend. Veel succes morgen! Je kan dit.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cardboard zei:
Goed zo. Schaam je niet, huisartsen zijn erg veel gewend. Veel succes morgen! Je kan dit.
Klik om te vergroten...
Ben bij de huisarts geweest. Goed gepraat enzovoort. Ik wil zo graag van mijn verslaving af. Maar zodra ik weer naar huis fiets en ik thuis kom. Alleen zijn in huis. Dan ga ik toch weer gebruiken zoals dit weekend 11g 3mmc. mijn lichaam is helemaal op. helemaal paars en blauw. Ik moet gwn meer gezelschap krijgen. dan denk ik ook niet zo snel meer aan drugs omdat ik dan dingen te doen heb. Nu is mijn leven niks aan maarja zelfmoord durf ik niet. gr b
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat goed dat je bij de huisarts bent geweest voor hulp. Het laatste dat je moet doen is het alleen proberen te doen.
Je zou voor wat gezelschap en (op termijn) cleane vrienden naar een NA of CA meeting bij jou in de buurt kunnen gaan.

https://ca-holland.nl/meetinglijst/ca-meetinglijst.pdf
www.na-holland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.na-holland.nl www.na-holland.nl

Het is een beetje weird in het begin maar het kan je echt helpen. Iedereen op een meeting heeft meegemaakt wat jij hebt ervaren in gebruik, misschien nog wel heftiger. Daar heengaan heeft mij veel teruggegeven. Ik kwam er om clean te worden maar ondertussen ben ik van mijn sociale angst af aan het raken en ben ik een stuk rustiger en voor zover ik dat zelf in kan schatten een fijner mens aan het worden.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Wat goed dat je bij de huisarts bent geweest voor hulp. Het laatste dat je moet doen is het alleen proberen te doen.
Je zou voor wat gezelschap en (op termijn) cleane vrienden naar een NA of CA meeting bij jou in de buurt kunnen gaan.

https://ca-holland.nl/meetinglijst/ca-meetinglijst.pdf
www.na-holland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.na-holland.nl www.na-holland.nl

Het is een beetje weird in het begin maar het kan je echt helpen. Iedereen op een meeting heeft meegemaakt wat jij hebt ervaren in gebruik, misschien nog wel heftiger. Daar heengaan heeft mij veel teruggegeven. Ik kwam er om clean te worden maar ondertussen ben ik van mijn sociale angst af aan het raken en ben ik een stuk rustiger en voor zover ik dat zelf in kan schatten een fijner mens aan het worden.
Klik om te vergroten...
Ik ben jong en heb mn vader niet meer en me moeder ook niet. woon in een huisje op een vakantiepark. Ik heb iemand nodig maar dan heb ik het over een vriend of familie. een psycholoog ofso heeft toch geen nut als je niemand hebt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geef de meetings een kans. Kwaad kan het sowieso niet. Je kunt me een PM sturen als je dat fijn vindt, ik reply altijd (maar niet 's nachts).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Travis777 zei:
Ik ben jong en heb mn vader niet meer en me moeder ook niet. woon in een huisje op een vakantiepark. Ik heb iemand nodig maar dan heb ik het over een vriend of familie. een psycholoog ofso heeft toch geen nut als je niemand hebt
Klik om te vergroten...
Het kan ook een goede oefening zijn om het prima te gaan vinden om alleen te zijn. Eenzaamheid kan ook een vorm van zelfafwijzing zijn als je het ziet als het bewijs voor een negatieve opvatting over jezelf. Wat dat betreft kan deze video met Jan Geurtz mogelijk wat helpen waarin hij uitlegt hoe dat negatieve zelfgeloof je in een negatieve spiraal van steeds destructiever gedrag en steeds slechtere gevoelens over jezelf, die dan weer met middelengebruik ontvlucht moeten worden.


Maar verder heb je ook wel gelijk: sociale connecties zijn belangrijk voor het welzijn van mensen. Probeer dus te zoeken naar plekken waar je aansluiting met anderen kunt vinden. Daarbij is het vooral belangrijk dat het gezonde en oprechte sociale connecties zijn (want anders kan je in de valkuil trappen dat je jezelf laat gebruiken door anderen omdat je weinig zelfvertrouwen hebt). Het is echt niet makkelijk om nieuwe vrienden te maken. Lees daarover bijvoorbeeld dit prima artikel in de Correspondent over een journalist die ook sterk dat probleem ervaart als hij voor zijn werk naar het buitenland verhuist.

decorrespondent.nl

Waarom is er geen Tinder om nieuwe vrienden te vinden?

Bijna zes maanden geleden verhuisde ik naar St. Louis, VS. Ik stuitte al snel op een bekend probleem onder migranten: hoe maak je nieuwe vrienden in een nieuwe stad? Ik zocht tevergeefs in kroegen, bij sportclubs, in de kerk, op internet. Maar toen kwam de verlossing. Een essay over vriendschap.
decorrespondent.nl decorrespondent.nl
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Het kan ook een goede oefening zijn om het prima te gaan vinden om alleen te zijn. Eenzaamheid kan ook een vorm van zelfafwijzing zijn als je het ziet als het bewijs voor een negatieve opvatting over jezelf. Wat dat betreft kan deze video met Jan Geurtz mogelijk wat helpen waarin hij uitlegt hoe dat negatieve zelfgeloof je in een negatieve spiraal van steeds destructiever gedrag en steeds slechtere gevoelens over jezelf, die dan weer met middelengebruik ontvlucht moeten worden.


Maar verder heb je ook wel gelijk: sociale connecties zijn belangrijk voor het welzijn van mensen. Probeer dus te zoeken naar plekken waar je aansluiting met anderen kunt vinden. Daarbij is het vooral belangrijk dat het gezonde en oprechte sociale connecties zijn (want anders kan je in de valkuil trappen dat je jezelf laat gebruiken door anderen omdat je weinig zelfvertrouwen hebt). Het is echt niet makkelijk om nieuwe vrienden te maken. Lees daarover bijvoorbeeld dit prima artikel in de Correspondent over een journalist die ook sterk dat probleem ervaart als hij voor zijn werk naar het buitenland verhuist.

decorrespondent.nl

Waarom is er geen Tinder om nieuwe vrienden te vinden?

Bijna zes maanden geleden verhuisde ik naar St. Louis, VS. Ik stuitte al snel op een bekend probleem onder migranten: hoe maak je nieuwe vrienden in een nieuwe stad? Ik zocht tevergeefs in kroegen, bij sportclubs, in de kerk, op internet. Maar toen kwam de verlossing. Een essay over vriendschap.
decorrespondent.nl decorrespondent.nl
Klik om te vergroten...
ik krijg die motivatie toch niet. ken mezelf. Morgen doe ik het weer en ik ben heel jong en heb geen opleiding niks. Ik kan inprincipe helemaal niks beginnen. ik wil zo graag familie hebben waar ik dan ook maar even mee kan praten. Heb 3 dagen geleden voor het laatst iemand gezien. Het is oook 3 dagen geleden toen ik het laatst buiten was. fijne dag en bedankt voor je berichtje.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er is in Nederland altijd nog https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Er is in Nederland altijd nog https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/
Klik om te vergroten...
Ik ga zo een stuk wandelen buiten. Kan ik wel gebruiken. Ik ben heel erg ziek. Dat zie ik aan foto’s hoe ik veranderd ben sinds mn moeder er nu ook niet meer is. Mn vader is een klootzak en die heeft het goed voor elkaar en ik zit hier in een vakantie huisje alleen me zelf te verwaarlozen. kut leven
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey mensen, ging heel lang goed. Het is nu weer heel erg. Had een goeie vriend gemaakt in de tussentijd. Hij is nu teruggegaan naar z’n eigen land bij z’n ouders. Zit ik weer alleen. Gaat wel uit de hand lopen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Travis777 zei:
ik krijg die motivatie toch niet. ken mezelf. Morgen doe ik het weer en ik ben heel jong en heb geen opleiding niks. Ik kan inprincipe helemaal niks beginnen. ik wil zo graag familie hebben waar ik dan ook maar even mee kan praten. Heb 3 dagen geleden voor het laatst iemand gezien. Het is oook 3 dagen geleden toen ik het laatst buiten was. fijne dag en bedankt voor je berichtje.
Klik om te vergroten...

In dat soort gevallen is de Emotional Guidance Scale heel handig. Die laat je zien waar je in de spiraal van positieve of negatieve gevoelens zit, én hoe je weer wat hogerop kunt komen :wink:

the-emotional-guidance-scale-shop.jpg

Als ik je bericht zo lees dan schat ik in dat je op het niveau van 'insecurity/guilt/onworthiness en 'fear/grief/depression/powerlessness/victim' zit. Waar die gevoelens vandaan komen heb je eigenlijk ook al verteld: dat begint bij verveling als je alleen thuis zit en dan onrustig wordt. Probeer dus te zoeken naar manieren waardoor je je niet zo verveelt (als je alleen thuis bent).

Ik ken die gevoelens ook wel hoor! Als ik thuis kom en dan in het weekend erachter kom van 'kut ik heb niks wat ga ik nou doen'. Zulke momenten kunnen absoluut een trigger zijn om te gebruiken, en dan ga je je weer kut voelen omdat je een dip hebt van de drugs en omdat je je daar schuldig over voelt. De truc is dan om doordeweeks alvast te doorzien dat je je zo in het weekend gaat voelen, en dan je dan stappen onderneemt om in de andere spiraal te komen van allereerst maar eens tevredenheid. Die tevredenheid kan je ook in kleine zaken stoppen ('ah wat fijn, even rust' of 'oh kijk wat een mooie bloem').
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#20
Travis777 zei:
Ik ga zo een stuk wandelen buiten. Kan ik wel gebruiken. Ik ben heel erg ziek. Dat zie ik aan foto’s hoe ik veranderd ben sinds mn moeder er nu ook niet meer is. Mn vader is een klootzak en die heeft het goed voor elkaar en ik zit hier in een vakantie huisje alleen me zelf te verwaarlozen. kut leven
Klik om te vergroten...
Een heftige situatie, begrijpelijk dat je wilt ontsnappen.
Je bent nog heel jong lees ik. Er kan nog van alles veranderen. Je hebt al een start gemaakt, de eerste stap (huisarts) is gezet, dat is een goed begin van een poging je leven dragelijk te maken. Zet dit door, want later spijt hebben is zo zonde. Ik spreek uit ervaring - ik wás heel jong toen verslavingen uit de hand begonnen te lopen. Inmiddels komen de eerste rimpels, is mijn leven een puinhoop en heb ik alleen nog 2 familieleden en mijn huisdieren. Soms krijg ik dan zelfmedelijden, maar daarin verdrinken heeft geen zin. Sterker nog, daarmee stond ik mezelf tot voor kort toe om mezelf verder de vernieling in te helpen want 'het is toch al stuk'. Zelfmedelijden mag best eventjes maar niet te lang.

Ik volg op IG iemand die motiverende filmpjes maakt, hij was/is zelf verslaafd. En één zin van een van de laatste filmpjes die ik zag, heeft me diep geraakt en is blijven hangen: "No one's coming to save you".
Zelf vond ik dat pijnlijk om te horen, maar het helpt me ook. Ik ben in de afgelopen jaren iedereen kwijtgeraakt, en had deze boodschap eerder willen horen in plaats van te rekenen op anderen, of op beloftes van anderen.

Sterkte met alles, zet door.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."