#1
Helaas niks veranderd, het is zelfs erger geworden. Echt 6 gram per weekend. Alleen gebruiken. Dat is nog het ergste. Ik durf het gewoon niet te zeggen tegen iemand dat ik zo verslaafd ben. Vooral bang voor mn ouders.
Wacht, na je doktersbezoek, heeft die je niet in contact gebracht met een therapeut?Helaas niks veranderd, het is zelfs erger geworden. Echt 6 gram per weekend. Alleen gebruiken. Dat is nog het ergste. Ik durf het gewoon niet te zeggen tegen iemand dat ik zo verslaafd ben. Vooral bang voor mn ouders.
Nee, Alleen een psycholoog maar daar ga ik heel mn leven al heen.Wacht, na je doktersbezoek, heeft die je niet in contact gebracht met een therapeut?
Terug gaan en aangeven dat je specifiek hulp wil bij je verslaving!Nee, Alleen een psycholoog maar daar ga ik heel mn leven al heen.
Idk of ik dat ga doen. Stel ik zou clean worden dan is mn leven alsnog niks aan want heb niemand meer. ook geen familieTerug gaan en aangeven dat je specifiek hulp wil bij je verslaving!
Het is nooit te laat om een sociaal netwerk op te bouwenIdk of ik dat ga doen. Stel ik zou clean worden dan is mn leven alsnog niks aan want heb niemand meer. ook geen familie
Oke ik heb de knoop doorgehakt. Morgen bel ik weer naar de huisarts. En nu ga ik vertellen dat ik nu hulp nodig ben anders ben ik er straks misschien niet eens meer.Voor vrienden heb je pas weer ruimte om ook een échte vriend te zijn, zodra je clean bent en jezelf onder controle hebt - dit is mijn motivatie om te stoppen met mijn problematische gebruik.
Ik was er niet bij maar je verhaal lezend vind ik het wel kwalijk dat de huisarts je alleen een psycholoog heeft geboden. Inderdaad specifiek vragen naar een doorverwijzing naar verslavingszorg, bijvoorbeeld Jellinek.
Goed zo. Schaam je niet, huisartsen zijn erg veel gewend. Veel succes morgen! Je kan dit.Oke ik heb de knoop doorgehakt. Morgen bel ik weer naar de huisarts. En nu ga ik vertellen dat ik nu hulp nodig ben anders ben ik er straks misschien niet eens meer.
Ben bij de huisarts geweest. Goed gepraat enzovoort. Ik wil zo graag van mijn verslaving af. Maar zodra ik weer naar huis fiets en ik thuis kom. Alleen zijn in huis. Dan ga ik toch weer gebruiken zoals dit weekend 11g 3mmc. mijn lichaam is helemaal op. helemaal paars en blauw. Ik moet gwn meer gezelschap krijgen. dan denk ik ook niet zo snel meer aan drugs omdat ik dan dingen te doen heb. Nu is mijn leven niks aan maarja zelfmoord durf ik niet. gr bGoed zo. Schaam je niet, huisartsen zijn erg veel gewend. Veel succes morgen! Je kan dit.
www.na-holland.nl
Ik ben jong en heb mn vader niet meer en me moeder ook niet. woon in een huisje op een vakantiepark. Ik heb iemand nodig maar dan heb ik het over een vriend of familie. een psycholoog ofso heeft toch geen nut als je niemand hebtWat goed dat je bij de huisarts bent geweest voor hulp. Het laatste dat je moet doen is het alleen proberen te doen.
Je zou voor wat gezelschap en (op termijn) cleane vrienden naar een NA of CA meeting bij jou in de buurt kunnen gaan.
![]()
Narcotics Anonymous Nederland
Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.www.na-holland.nl
Het is een beetje weird in het begin maar het kan je echt helpen. Iedereen op een meeting heeft meegemaakt wat jij hebt ervaren in gebruik, misschien nog wel heftiger. Daar heengaan heeft mij veel teruggegeven. Ik kwam er om clean te worden maar ondertussen ben ik van mijn sociale angst af aan het raken en ben ik een stuk rustiger en voor zover ik dat zelf in kan schatten een fijner mens aan het worden.
Het kan ook een goede oefening zijn om het prima te gaan vinden om alleen te zijn. Eenzaamheid kan ook een vorm van zelfafwijzing zijn als je het ziet als het bewijs voor een negatieve opvatting over jezelf. Wat dat betreft kan deze video met Jan Geurtz mogelijk wat helpen waarin hij uitlegt hoe dat negatieve zelfgeloof je in een negatieve spiraal van steeds destructiever gedrag en steeds slechtere gevoelens over jezelf, die dan weer met middelengebruik ontvlucht moeten worden.Ik ben jong en heb mn vader niet meer en me moeder ook niet. woon in een huisje op een vakantiepark. Ik heb iemand nodig maar dan heb ik het over een vriend of familie. een psycholoog ofso heeft toch geen nut als je niemand hebt
ik krijg die motivatie toch niet. ken mezelf. Morgen doe ik het weer en ik ben heel jong en heb geen opleiding niks. Ik kan inprincipe helemaal niks beginnen. ik wil zo graag familie hebben waar ik dan ook maar even mee kan praten. Heb 3 dagen geleden voor het laatst iemand gezien. Het is oook 3 dagen geleden toen ik het laatst buiten was. fijne dag en bedankt voor je berichtje.Het kan ook een goede oefening zijn om het prima te gaan vinden om alleen te zijn. Eenzaamheid kan ook een vorm van zelfafwijzing zijn als je het ziet als het bewijs voor een negatieve opvatting over jezelf. Wat dat betreft kan deze video met Jan Geurtz mogelijk wat helpen waarin hij uitlegt hoe dat negatieve zelfgeloof je in een negatieve spiraal van steeds destructiever gedrag en steeds slechtere gevoelens over jezelf, die dan weer met middelengebruik ontvlucht moeten worden.
Maar verder heb je ook wel gelijk: sociale connecties zijn belangrijk voor het welzijn van mensen. Probeer dus te zoeken naar plekken waar je aansluiting met anderen kunt vinden. Daarbij is het vooral belangrijk dat het gezonde en oprechte sociale connecties zijn (want anders kan je in de valkuil trappen dat je jezelf laat gebruiken door anderen omdat je weinig zelfvertrouwen hebt). Het is echt niet makkelijk om nieuwe vrienden te maken. Lees daarover bijvoorbeeld dit prima artikel in de Correspondent over een journalist die ook sterk dat probleem ervaart als hij voor zijn werk naar het buitenland verhuist.
![]()
Waarom is er geen Tinder om nieuwe vrienden te vinden?
Bijna zes maanden geleden verhuisde ik naar St. Louis, VS. Ik stuitte al snel op een bekend probleem onder migranten: hoe maak je nieuwe vrienden in een nieuwe stad? Ik zocht tevergeefs in kroegen, bij sportclubs, in de kerk, op internet. Maar toen kwam de verlossing. Een essay over vriendschap.decorrespondent.nl
Ik ga zo een stuk wandelen buiten. Kan ik wel gebruiken. Ik ben heel erg ziek. Dat zie ik aan foto’s hoe ik veranderd ben sinds mn moeder er nu ook niet meer is. Mn vader is een klootzak en die heeft het goed voor elkaar en ik zit hier in een vakantie huisje alleen me zelf te verwaarlozen. kut levenEr is in Nederland altijd nog https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/
ik krijg die motivatie toch niet. ken mezelf. Morgen doe ik het weer en ik ben heel jong en heb geen opleiding niks. Ik kan inprincipe helemaal niks beginnen. ik wil zo graag familie hebben waar ik dan ook maar even mee kan praten. Heb 3 dagen geleden voor het laatst iemand gezien. Het is oook 3 dagen geleden toen ik het laatst buiten was. fijne dag en bedankt voor je berichtje.

Een heftige situatie, begrijpelijk dat je wilt ontsnappen.Ik ga zo een stuk wandelen buiten. Kan ik wel gebruiken. Ik ben heel erg ziek. Dat zie ik aan foto’s hoe ik veranderd ben sinds mn moeder er nu ook niet meer is. Mn vader is een klootzak en die heeft het goed voor elkaar en ik zit hier in een vakantie huisje alleen me zelf te verwaarlozen. kut leven
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."