Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMiauw snuiven of slikken?

Miauw snuiven of slikken?

85 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
Wat rot om te lezen dat het niet goed met je gaat. Ik hoop echt voor je dat je goede hulp aangeboden krijgt want dat is je gegund!❤️

Ik ben zelf verslaafd aan 3mmc maar nu 2,5e maand clean. Mocht je eens willen kletsen m’n dm staat altijd open voor je!
B
BryexLid
Goeiedag, ik ben een jongen van 19 en gebruik nu al een tijdje miauw in het weekend. In het begin snoof ik het altijd, maar kwam daarna erachter dat ik miauw door het drinken veel lekkerder vond. Vind het gevoel dat het inkikt altijd zo lekker en dat ervaar ik met snuiven niet echt.

Ik begin altijd met een goeie hoeveelheid door me drinken. Dat valt altijd heerlijk.
naarmate ik vaker bijneem word ik extreem duizelig in me hoofd. word benauwd. dan ga ik veelste hard. gebruik zo’n 1-3 gram in het weekend. Dat gaat allemaal door het drinken. snuiven doe ik niet meer.

Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik in vervolg beter doen?

(Ik heb wel een hoge tolerantie)
G
GeneesmiddelLid
Eerlijkgezegd gebruik je ongezond vaak en veel. Daar komen simpelweg negatieve bijwerkingen bij kijken, duizeligheid, zweten, 'hard gaan', hoge bloeddruk/hartslag. Een normale dosering oraal is ongeveer 200mg per 5 uur, reken daar een beetje bij met tolerantie maar voorderest is het herdoseren van oraal ook niet nodig, dan ben je heel lang onder invloed en dat is een aanslag op je lichaam.

Heb je het gevoel dat je verslaafd bent en zou je bereid zijn daar wat aan te doen?
B
BryexLid
Ik neem soms na een klein uurtje al bij als ik niet hard genoeg ga. Ik ben zoals ik het noem weekend-verslaafd. Doordeweeks denk ik er helemaal niet aan. Maar zodra t vrijdag is begint het te kriebelen. Ik wil hier zeker wat aan doen. Ik ben nu ook al sinds vrijdagavond wakker en nog steeds onder gebruik. Heb ongeveer een goeie 3gram oraal genomen. Het klinkt vrij heftig, is het ook maar toch doe ik het steeds weer. Groet
thanks voor je bericht
D
De DunneLid
Travis777 zei:
Klik om te vergroten...

Travis777 zei:
jongen van 19 en gebruik nu al een tijdje miauw in het weekend.
Klik om te vergroten...

Travis777 zei:
gebruik zo’n 1-3 gram in het weekend.
Klik om te vergroten...

Je geeft bijna zelf antwoord op je vraag als je jezelf goed had ingelezen over 3mmc gebruik.
Teveel, te vaak en je brein is nog te “jong” voor zo vaak en zo veel drugs ieder weekend.,
Ik denk dat je het advies wat je niet wil horen al voelt aankomen…:

Veeeeeel minder en veeeeeel minder vaak gebruiken.
B
BryexLid
De Dunne zei:
Je geeft bijna zelf antwoord op je vraag als je jezelf goed had ingelezen over 3mmc gebruik.
Teveel, te vaak en je brein is nog te “jong” voor zo vaak en zo veel drugs ieder weekend.,
Ik denk dat je het advies wat je niet wil horen al voelt aankomen…:

Veeeeeel minder en veeeeeel minder vaak gebruiken.
Klik om te vergroten...
Helemaal met je eens, ik ben ook na t weekend er zo klaar mee. Depressieve gevoelens enzv. Maar dan komt dat stemmetje in mn hoofd terug op vrijdag en die zegt: ‘fock it het kan wel’. Ik ben van plan om de huisarts te gaan bellen. fijn pasen!
L
Lid 103682Lid
Travis777 zei:
Ik neem soms na een klein uurtje al bij als ik niet hard genoeg ga. Ik ben zoals ik het noem weekend-verslaafd. Doordeweeks denk ik er helemaal niet aan. Maar zodra t vrijdag is begint het te kriebelen. Ik wil hier zeker wat aan doen. Ik ben nu ook al sinds vrijdagavond wakker en nog steeds onder gebruik. Heb ongeveer een goeie 3gram oraal genomen. Het klinkt vrij heftig, is het ook maar toch doe ik het steeds weer. Groet
thanks voor je bericht
Klik om te vergroten...
Hey @Travis777
Zoals al genoemd is komt het door je gebruik en het enige wat je eraan kan doen is te minderen en het onder controle krijgen.

Wil je dit ook en zoja, gaat het je lukken?

Je noemt het weekendverslaafd, maar voor dit 'stempeltje' is er geen norm voor dagelijks gebruik. Met andere woorden, misschien maak je het wat milder dan het echt is, maar als de drugs jou de baas is en je hebt dit soort gevolgen, dan maakt het niet uit of je het misbruik of verslaving noemt, maar wel wat je eraan wilt doen.

Edit: tegelijk gepost met je bericht hierboven. Succes bij de huisarts en zou het helpen om in het weekend minder in huis te halen?
B
BryexLid
Paddestoel zei:
Hey @Travis777
Zoals al genoemd is komt het door je gebruik en het enige wat je eraan kan doen is te minderen en het onder controle krijgen.

Wil je dit ook en zoja, gaat het je lukken?

Je noemt het weekendverslaafd, maar voor dit 'stempeltje' is er geen norm voor dagelijks gebruik. Met andere woorden, misschien maak je het wat milder dan het echt is, maar als de drugs jou de baas is en je hebt dit soort gevolgen, dan maakt het niet uit of je het misbruik of verslaving noemt, maar wel wat je eraan wilt doen.

Edit: tegelijk gepost met je bericht hierboven. Succes bij de huisarts en zou het helpen om in het weekend minder in huis te halen?
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je bericht.
Ga ik wat mee doen!

fijn pasen!
e
elizanapLid
Travis777 zei:
Goeiedag, ik ben een jongen van 19 en gebruik nu al een tijdje miauw in het weekend. In het begin snoof ik het altijd, maar kwam daarna erachter dat ik miauw door het drinken veel lekkerder vond. Vind het gevoel dat het inkikt altijd zo lekker en dat ervaar ik met snuiven niet echt.

Ik begin altijd met een goeie hoeveelheid door me drinken. Dat valt altijd heerlijk.
naarmate ik vaker bijneem word ik extreem duizelig in me hoofd. word benauwd. dan ga ik veelste hard. gebruik zo’n 1-3 gram in het weekend. Dat gaat allemaal door het drinken. snuiven doe ik niet meer.

(Ik heb wel een hoge tolerantie)
Klik om te vergroten...
Misschien juist een nakkie nemen
e
elizanapLid
Travis777 zei:
heb opgeteld hoeveel ik heb gehad sinds maandag. 15 gram 3m, 2 gram speed. 1 goeie nacht geslapen. Heb van die 10g wat ik gehaald had nog 4 over. Na dit kap ik ermee. Heb zin om clean te worden. Maandag gaan we ervoor. 🤲🫶🏽
Klik om te vergroten...
Drugs is juist het fijne in het level anders is alles alleen
ondraagbaar
M
Mevrouw PløpLid
elizanap zei:
ondraagbaar
Klik om te vergroten...
Lees je even in over harmreductie alsjeblieft. Je twee posts in dit topic zijn niet echt helpend, denk je wel?
C
CeeCeeLid
Travis777 zei:
heb opgeteld hoeveel ik heb gehad sinds maandag. 15 gram 3m, 2 gram speed. 1 goeie nacht geslapen. Heb van die 10g wat ik gehaald had nog 4 over. Na dit kap ik ermee. Heb zin om clean te worden. Maandag gaan we ervoor. 🤲🫶🏽
Klik om te vergroten...

Zet hem op! Kappen is altijd goed zeker met hoge doseringen. Heel veel succes maandag 💪🏽❣️
L
LucidLucyLid
elizanap zei:
ondraagbaar
Klik om te vergroten...
Spijtig dat je dat zo ziet!

Ik hoop dat het voor TS anders werkt en daar tijdens zijn behandeling achter mag komen.
B
BryexLid
10gram was opgegaan vandaag. Net ff 3g erbij gehaald. Morgen afspraak 💯 tijd om te kappen
M
MR_CHIPLid
altijd slikken vind ik fijner dan snuiven veel meer euforie en minder gejaagd
M
MR_CHIPLid
elizanap zei:
ondraagbaar
Klik om te vergroten...
i feel you
ik snap dat dit niet erg harm reduction is wat je zei

maar probeer te accepteren dat het leven niet 24x7 leuk kan zijn (drugs werken immers ook een keer uit en dan heb je nog het tolerantie stuk )
probeer te genieten van de kleine dingen en te denken van ik heb het nog zo slecht nog niet
L
Lawaai PapegaaiLid
Bryex zei:
Kennen jullie dat, dat je afgelopen dagen zoveel hebt gehad. Dat je handen continu nat zijn van het zweet. Echt ontzettend koude en paarse ledematen. We zitten weer precies op het niveau als toen 💤
Vanavond maar relaxen op de bank. 😄
Vanaf vorige week vrijdag gebruikt. Misschien 3u slaap in totaal
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu??
B
BryexLid
Pepschepje zei:
Hoe gaat het nu??
Klik om te vergroten...
Zit momenteel aan de pep. Worden eenzame dagen met kerst. Maar heb wel 10gr pep bij me. Lig nu al 24u op bed te gebruiken alleen😂 Zo van het padje.😒
L
Lawaai PapegaaiLid
Bryex zei:
Zit momenteel aan de pep. Worden eenzame dagen met kerst. Maar heb wel 10gr pep bij me. Lig nu al 24u op bed te gebruiken alleen😂 Zo van het padje.😒
Klik om te vergroten...
Gelukkig duurt kerst nog heel lang😉 10gr is fanatiek.. moet dat vannacht nog op allemaal?😶 ik heb ook plafond dienst ellende
S
ShitzooiLid
Pepschepje zei:
Gelukkig duurt kerst nog heel lang😉 10gr is fanatiek.. moet dat vannacht nog op allemaal?😶 ik heb ook plafond dienst ellende
Klik om te vergroten...
Plafond dienst hier ook. Geeft me echt anxiety hahah verschrikkelijk 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."