Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlafonddienst

Plafonddienst

36 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iedereen is gewoon anders.

Ik slaap de ene keer wel meteen en andere keren heb ik ook gehad dat ik dágen niet kon slapen.

Lekker uitzitten en zou vooral niet naar benzo’s grijpen.
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weet je zeker dat je vrienden geen benzo's gebruiken om te slapen?
S
StukjeBamiLid
01-01-2024, 00:00
#3
ricorieks zei:
na je laatste gebruik?
Klik om te vergroten...
Nee dat gelukkig niet, had ik er niet bij gemeld.
S
StukjeBamiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jooo allemaal,

Ik had even een vraagje over plafonddienst, want iets klopt hier niet. Als ik gebruik heb ik vaak heel veel last van wakker liggen, veel meer dan bijvoorbeeld mijn vrienden. Veel vrienden van mij slikken een aantal XTC pillen of gebruiken goed veel 4mmc. Vervolgens komen ze thuis, ploffen ze op bed en binnen een kwartiertje zijn ze weg!!! Maar hoe?? Even geleden was ik op een feest waar ik voor het laatst om 21:15 een puntje 4mmc had gepakt, maar ik heb de klok nog op 7:40 zien staan. Nee, dit was geen speed en ik praat over een paar puntjes. Ik snap dat ieder mens anders is, de een kan er nou eenmaal beter tegen dan de andere, maar is er nou helemaal niks dat ik kan doen?? Iemand misschien tips?? Ik drink gewoon voldoende water, pak wat frisse lucht, luister naar regengeluiden en wacht vervolgens tot het uit mijn systeem is. Maar nogmaals, als ik het met mijn vrienden vergelijk is dit echt niet goed. Ik ben nu ook al weer 68 uur wakker.... tegenwoordig probeer ik niet eens meer :/

Ik hoor graag of jullie iets weten, of wellicht hebben jullie hier ook last van.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is jouw gebruik ook hetzelfde als je vrienden qua frequentie? Misschien hebben zij een grote tolerantie omdat ze misschien veel vaker doen.
Als je van nature een grotere piekeraar bent kunnen drugs ook je dat zetje geven die je nodig had om wakker te blijven, je net over de grens brengen.
Ik heb het zelf ook bij drugs die op dopamine werken.
Het enige wat je kunt doen is een benzo nemen waar het schijnt schadelijker te zijn dan wachten tot je vanzelf in slaap valt.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#6
StukjeBami zei:
Ik ben nu ook al weer 68 uur wakker...
Klik om te vergroten...
na je laatste gebruik?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Is jouw gebruik ook hetzelfde als je vrienden qua frequentie? Misschien hebben zij een grote tolerantie omdat ze misschien veel vaker doen.
Als je van nature een grotere piekeraar bent kunnen drugs ook je dat zetje geven die je nodig had om wakker te blijven, je net over de grens brengen.
Ik heb het zelf ook bij drugs die op dopamine werken.
Het enige wat je kunt doen is een benzo nemen waar het schijnt schadelijker te zijn dan wachten
Klik om te vergroten...

benzodiazepine bij je hebben ,bij uppers is tog wel een goed plan
StukjeBami zei:
Nee dat gelukkig niet, had ik er niet bij gemeld.
Klik om te vergroten...
ah oke hehe
wat cerberus zegt sluit ik me ook bij aan
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmmmmm bepaalde mensen zijn hier ook gewoon gevoeliger voor dan anderen toch? Ik val (tot dus ver) ook gewoon altijd in slaap als ik dat wil... Wat ik ook gebruik. Mijn vriend had daarentegen al de 2e kutnacht na met oud en nieuw vooral flink wat mdma, maar ook sos en ket te hebben gebruikt. Ik heb hetzelfde gebruikt, zelfs iets meer dan hij. We houden ons allebei gewoon netjes aan hoeveelheden en ook 3 maanden tussen gebruik, etcetera dus dat ken het nie weze🤷🏻‍♀️ I'm just a lucky one, hij vrijwel het tegenovergestelde. Hij pakt na drugsgebruik soms wat natuurlijke slaapmiddelen zoals melatonine of valeriaan. Helpt alleen niet altijd. Je kan ook benzo's pakken, maar dik verslavend en zorgt niet per se voor "goeie" nachtrust vgm. Maar voor dat laatste hoef je niet bij mij te zijn... Geen verstand van. Succes😘
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
StukjeBami zei:
Jooo allemaal,

Ik had even een vraagje over plafonddienst, want iets klopt hier niet. Als ik gebruik heb ik vaak heel veel last van wakker liggen, veel meer dan bijvoorbeeld mijn vrienden. Veel vrienden van mij slikken een aantal XTC pillen of gebruiken goed veel 4mmc. Vervolgens komen ze thuis, ploffen ze op bed en binnen een kwartiertje zijn ze weg!!! Maar hoe?? Even geleden was ik op een feest waar ik voor het laatst om 21:15 een puntje 4mmc had gepakt, maar ik heb de klok nog op 7:40 zien staan. Nee, dit was geen speed en ik praat over een paar puntjes. Ik snap dat ieder mens anders is, de een kan er nou eenmaal beter tegen dan de andere, maar is er nou helemaal niks dat ik kan doen?? Iemand misschien tips?? Ik drink gewoon voldoende water, pak wat frisse lucht, luister naar regengeluiden en wacht vervolgens tot het uit mijn systeem is. Maar nogmaals, als ik het met mijn vrienden vergelijk is dit echt niet goed. Ik ben nu ook al weer 68 uur wakker.... tegenwoordig probeer ik niet eens meer :/

Ik hoor graag of jullie iets weten, of wellicht hebben jullie hier ook last van.
Klik om te vergroten...
Ik doe ook geen oog dicht na 3-mmc en 3-fa bijv
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon accepteren dat het erbij hoort. Stuk beter dan benzo's gaan gebruiken.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Met pep slaap ik niet, maar nu ik 3fa aan het proberen ben, kan ik gwn pitten. Gisteravond rond 11 uur nog 2 nakkies genomen, en rond 2 uur snachts kon ik al pitten. Wel met 100mg seroquel. Gisteren over de heledag wel steeds bijgenomen. Misschien komt dat omdat 3fa veel minder stimulerend is?
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zelf altijd dat als ik denk aan dat ik slaap moet krijgen ik lastiger in slaap val. Soms werkt het bij mij om een korte zin die nergens op slaat steeds opnieuw te zeggen in mijn hoofd tot ik nergens anders meer aan denk en in slaap val maar dat werkt ook niet altijd. Ik gebruik ook vaak etizolam om in slaap te komen na uppers maar benzos zijn gevaarlijk dus gebruik dat als laatste optie en als het echt moet.
R
Redneck-91Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Flower123 zei:
You don't even want to know haha 🤐😈🥲🤪
Klik om te vergroten...
Try me😂
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#14
StukjeBami zei:
Jooo allemaal,

Ik had even een vraagje over plafonddienst, want iets klopt hier niet. Als ik gebruik heb ik vaak heel veel last van wakker liggen, veel meer dan bijvoorbeeld mijn vrienden. Veel vrienden van mij slikken een aantal XTC pillen of gebruiken goed veel 4mmc. Vervolgens komen ze thuis, ploffen ze op bed en binnen een kwartiertje zijn ze weg!!! Maar hoe?? Even geleden was ik op een feest waar ik voor het laatst om 21:15 een puntje 4mmc had gepakt, maar ik heb de klok nog op 7:40 zien staan. Nee, dit was geen speed en ik praat over een paar puntjes. Ik snap dat ieder mens anders is, de een kan er nou eenmaal beter tegen dan de andere, maar is er nou helemaal niks dat ik kan doen?? Iemand misschien tips?? Ik drink gewoon voldoende water, pak wat frisse lucht, luister naar regengeluiden en wacht vervolgens tot het uit mijn systeem is. Maar nogmaals, als ik het met mijn vrienden vergelijk is dit echt niet goed. Ik ben nu ook al weer 68 uur wakker.... tegenwoordig probeer ik niet eens meer :/

Ik hoor graag of jullie iets weten, of wellicht hebben jullie hier ook last van.
Klik om te vergroten...
Neem een 100mg tramadol wil t meestal wel ( bij mij dan)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
klxaasx zei:
Neem een 100mg tramadol wil t meestal wel ( bij mij dan)
Klik om te vergroten...
Ho. Wacht even. Tramadol adviseren na gebruik van uppers om te slapen is een heel slecht advies. Doe dit absoluut niet ivm de wisselwerkingen tussen tramadol en uppers..!
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Ho. Wacht even. Tramadol adviseren na gebruik van uppers om te slapen is een heel slecht advies. Doe dit absoluut niet ivm de wisselwerkingen tussen tramadol en uppers..!
Klik om te vergroten...
Ja aii, heb je gelijk in alles is en blijft slecht. Doe dan ook geen drugs zou k dan in de eerste instantie zeggen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
klxaasx zei:
Ja aii, heb je gelijk in alles is en blijft slecht. Doe dan ook geen drugs zou k dan in de eerste instantie zeggen.
Klik om te vergroten...
Uhm. Nee, want dit is wel wat anders. Tramadol icm met bijvoorbeeld een serotonineslurper kan tot levensgevaarlijke bijwerkingen leiden. Wellicht dat iemand als @Neo-Shulginist me hier even in bij kan staan?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Uhm. Nee, want dit is wel wat anders. Tramadol icm met bijvoorbeeld een serotonineslurper kan tot levensgevaarlijke bijwerkingen leiden. Wellicht dat iemand als @Neo-Shulginist me hier even in bij kan staan?
Klik om te vergroten...
Klopt.

Met bepaalde medicatie is het ook oppassen geblazen (ssri's bijvoorbeeld). Tramadol is een pijnstiller, maar werkt ook op sero. Dit kan voor het serotonine syndroom zorgen. Echt geen pretje en zelfs levensgevaarlijk.
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tramadol van zichzelf kan toch ook al op je serotonine gaan werken? Zonder combinatie van andere middelen?
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#20
klxaasx zei:
Tramadol van zichzelf kan toch ook al op je serotonine gaan werken? Zonder combinatie van andere middelen?
Klik om te vergroten...
Maar dan loop je geen kans op het serotine syndroom omdat het niet overmatig op je serotine drukt. Als je andere serotine middelen erbij gebruikt wordt er veel te veel serotine vrij gegeven en loop je dus wel kans erop. Dus combineren is gewoon NOG gevaarlijker dan los van elkaar innemen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."