Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan dit? (Meth)

Hoe kan dit? (Meth)

100 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had pas een aparte ervaring, ik heb op internet de doseringen van meth opgezocht en hoewel k het niet duidelijk kon vinden vond k wel dat een zware dosis speed 80+ mg is en dat 90mg speed werd vergeleken met 60mg meth, je kan dus deduceren dat een zware dosis meth 53,33 mg zou moeten zijn(slikken). Nou ik had dus een gram ervan en d8 ik probeer tussen de 30 en de 50 te zitten, nou gebeurde er dus niet heel veel dus d8 ik pak nog bij en wat bleek dat ik letterlijk al meer dan de helft op had, weet oprecht nog steeds niet hoe dat fout was gegaan met berekenen ervan maar aangezien t amper werkte paar uurtjes later de rest ook maar genomen, dus letterlijk 1 hele gram ervan genomen en toen ging t ook wel werken maar beetje vergelijkbaar met xtc en daarvan heb ik al genoeg aan een half pilletje (260/2=130mg) dus voor xtc werkt een standaard dosis prima maar ik kwam er dus achter dat ik van die meth een 18,75 voudige overdosis had genomen en niks aan de hand. Mijn vraag is dus hoe is dat mogelijk? Ik zou als k niet beter wist denken dat dat levensgevaarlijk zou moeten zijn maar blijkbaar dus niet, maar alsnog mijn vraag hoe is dat mogelijk? Is het dan slechte puurheid geweest? Of is mijn tolerantie dan zo extreem hoog(1e keer dat ik meth gebruikt heb)? Of is er iets anders wat dit kan verklaren? Ben iig erg benieuwd
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Breng een sample naar ‘t testcentrum.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tolerantie bij de 1e keer? bijzonder.
Klinkt alsof het troep is geweest.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Klinkt alsof het niet puur was maar speculeren over de kwaliteit van je drugs is hier niet toegestaan, omdat dat zinloos is. De enige manier om erachter te komen is een sample laten testen.
Klik om te vergroten...
Achja iedereen speculeert over de kwaliteit van zn drugs.. Mag mij 1 iemand aanwijzen hier die nog NOOIT iets heeft genomen zonder het te laten testen, zou ik erg knap vinden.

Niet dat je geen gelijk hebt, maar niet perse zinloos. Voor zover OP weet is er een andere verklaring voor.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anunnaki zei:
Achja iedereen speculeert over de kwaliteit van zn drugs..
Klik om te vergroten...
Vast maar dat blijft alsnog zinloos. Je kan simpelweg aan de buitenkant of aan het effect geen harde conclusies ontlenen over de puurheid en welke stof het precies is. Kan gemengd/vervuild zijn met van alles.
Anunnaki zei:
Mag mij 1 iemand aanwijzen hier die nog NOOIT iets heeft genomen zonder het te laten testen, zou ik erg knap vinden.
Klik om te vergroten...
Daar gaat het niet om hier. Ik doe dat zelf ook wel eens.
Anunnaki zei:
Niet dat je geen gelijk hebt, maar niet perse zinloos. Voor zover OP weet is er een andere verklaring voor.
Klik om te vergroten...
Misschien zet OP wel een gram speed per dag weg en ligt het aan tolerantie. Ook dit is speculeren, zie je nu hoe zinloos dat is?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anunnaki zei:
Beweren dat er geen simpele verklaring is is anders ook een aanname, bijzonder.
Klik om te vergroten...
Nee dat is een feit in deze context. Als je je poeders niet laat testen dan weet je niet wat het is.
Anunnaki zei:
Das heel mooi voor je, wat je daar mee opschiet is dat je naast testuitslagen ook nog antwoorden krijgt van mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met de drug in kwestie.
Klik om te vergroten...
Als jij iets gebruikt, het effect is niet als gewenst en je laat het niet testen maar je vraagt om ervaringen hoe weet je dan wat het überhaupt is? O.a. daar is de testservice voor. Snap niet wat hier zo moeilijk aan is.
Anunnaki zei:
Haha ja hoor, met de aantallen die hier gebruikt worden en het aantal verslavingen..
Klik om te vergroten...
Mensen gebruiken hier veel zonder te testen, dat klopt. Maar ik zie hen niet speculeren over de kwaliteit.
Anunnaki zei:
Mooie copy paste wel, misschien boa worden ofzo.
Klik om te vergroten...
Beetje kinderachtige reactie maar dese discussie geeft precies goed aan waar desbetreffende regel voor is. Speculeren is zinloos, get it in your brain!
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Misschien zet OP wel een gram speed per dag weg en ligt het aan tolerantie. Ook dit is speculeren, zie je nu hoe zinloos dat is?
Klik om te vergroten...
Hij maakt toch het topic aan? Hij was zich vast wel bewust van het laten testen maar als er een simpele verklaring voor is dan maakt het geen reet uit of je het test of niet.

Hoe vaak komen mensen hier wel niet die beweren hun spul getest te hebben zonder dat ze dat echt hebben gedaan? Snap ik ook wel want anders neemt niemand je serieus, terwijl bijna niemand hier zelf uberhaupt zn shit test.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anunnaki zei:
Hij maakt toch het topic aan? Hij was zich vast wel bewust van het laten testen maar als er een simpele verklaring voor is dan maakt het geen reet uit of je het test of niet.
Klik om te vergroten...
Een simpele verklaring is er niet als je je shit niet getest hebt. Dan doe je een aanname. Net als jij.
Anunnaki zei:
Hoe vaak komen mensen hier wel niet die beweren hun spul getest te hebben zonder dat ze dat echt hebben gedaan?
Klik om te vergroten...
Geen idee. Zou ik compleet achterlijk vinden want wat schiet je daar mee op?
Anunnaki zei:
Snap ik ook wel want anders neemt niemand je serieus, terwijl bijna niemand hier zelf uberhaupt zn shit test.
Klik om te vergroten...
Wederom een aanname.

Voor jou gekopieerd uit de forumregels:
Speculeren over de kwaliteit van jouw pil/poeder of vragen naar de (mogelijke) kwaliteit (inclusief foto's)

N.B. Testuitslagen zeggen alleen iets over de drugs die daadwerkelijk zijn getest. Uitslagen gepost door anderen zeggen niks over de drugs die jij hebt, ook al lijken deze op elkaar. Test je eigen drugs en speculeer niet!
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beide niet echt mee eens:
1: heb t eergister gedaan, had gister wel aardige kater maar kep ooit erger ervaren met alcohol, nu 2e dag en voel ik me prima
2: dat heeft daar niks mee te maken, ken meerdere mensen die niks met drugs hebben en zouden net zo judgmental naar jou zijn als naar mij
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Een simpele verklaring is er niet als je je shit niet getest hebt. Dan doe je een aanname. Net als jij.
Klik om te vergroten...
Beweren dat er geen simpele verklaring is is anders ook een aanname, bijzonder.
FredKroket zei:
Geen idee. Zou ik compleet achterlijk vinden want wat schiet je daar mee op?
Klik om te vergroten...
Das heel mooi voor je, wat je daar mee opschiet is dat je naast testuitslagen ook nog antwoorden krijgt van mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met de drug in kwestie.
FredKroket zei:
Wederom een aanname.
Klik om te vergroten...
Haha ja hoor, met de aantallen die hier gebruikt worden en het aantal verslavingen..

Mooie copy paste wel, misschien boa worden ofzo.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Anunnaki doe maar even dimmen. @FredKroket heeft namelijk gewoon gelijk wat betreft de forumregels. Wat mensen buiten het forum speculeren en ongetest in hun hoofd stoppen moeten ze helemaal zelf weten, maar op het forum gelden forumregels.

Speculeren over de puurheid of evt vervuiling van de drugs is dus niet toegestaan.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
@Anunnaki doe maar even dimmen. @FredKroket heeft namelijk gewoon gelijk wat betreft de forumregels. Wat mensen buiten het forum speculeren en ongetest in hun hoofd stoppen moeten ze helemaal zelf weten, maar op het forum gelden forumregels.

Speculeren over de puurheid of evt vervuiling van de drugs is dus niet toegestaan.
Klik om te vergroten...
Hier doe je meneer vast een lol mee maar goed. Ik ben me heel bewust van de forumregels, maar wat was hier het antwoord geweest als OP beweerd had zijn shit WEL te hebben laten testen? Antwoorden geven naast "laat het testen" is blijkbaar niet toegestaan, terwijl je alsnog prima antwoord kan geven zonder testresultaten (en zonder enige vorm van speculatie).
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vertrouw mijn drugs aan niemand toe: ik test altijd alles zeer zorgvuldig zelf, meermaals indien mogelijk. Want wie weet was het wel 100% toen je het opstuurde, en krijg je meuk terug omdat ze daar zelf zitten te snatzen in dat lab, snap je? Zou ik doen. Heel de dag drugs testen in zo'n saai TL paradijs. Wat een hel. En dan nog forenzen, lekker comfortabel stilstaan 2 euro de liter, radio op Grapjas in de Middag, terug naar je Vinex doorzon om je kotsende kids aan tafel te mogen zien, misschien een pilsje borrelnootje SBSje, 2 x in de week een saaie beurt maar in ieder geval elke doordeweekse dag, na een verkwikkend slaapje op je Deense boxspring, weer precies hetzelfde lopende band werk doen. Heb je voor chemicus gestudeerd, sta je andermans drugs te testen. Ik bedoel, het is zeer waardevol dat de mogelijkheid bestaat, veiligheid is belangrijker dan de zeer twijfelachtige "door te testen keur je het goed" beredenering, maar jezus wat een schijtbaan. Daarnaast zie ik aan de korrel/kristal structuur wat het is, ruik ik als een bloedhond en ken ik altijd iedereen overal, of ze nou drugs produceren of transporteren, dus krijg nooit anders dan 100%. Heus. Zouden ze daar nog mensen zoeken, Jellinek Labs?
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Speculeren is zinloos, get it in your brain!
Klik om te vergroten...
Resistance is futile, you will be assimilated!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Anunnaki zei:
Hier doe je meneer vast een lol mee maar goed. Ik ben me heel bewust van de forumregels, maar wat was hier het antwoord geweest als OP beweerd had zijn shit WEL te hebben laten testen? Antwoorden geven naast "laat het testen" is blijkbaar niet toegestaan, terwijl je alsnog prima antwoord kan geven zonder testresultaten (en zonder enige vorm van speculatie).
Klik om te vergroten...
Ik ben hier net persé moderator om mensen een lol te doen, maar om te zorgen dat de regels nageleefd worden.

Als TS zijn drugs had laten testen was het in ieder geval niet de vraag geweest of het aan de kwaliteit van zijn drugs had gelegen. Dan was enkel de vraag welke in de persoon gelegen factoren invloed kunnen hebben op het effect van meth.

Over die kant kunnen we nog steeds meedenken (daarom is het topic ook nog open). Maar aangezien de kwaliteit van de meth niet bekend is, is het gewoon een beetje zinloos. En speculeren over die kwaliteit is dus niet toegestaan. Je bent een beetje een non-discussie aan het aangaan.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Over die kant kunnen we nog steeds meedenken (daarom is het topic ook nog open)
Klik om te vergroten...
De regels zeggen dan inderdaad dat die open mag blijven.
Het is meer een discussie met andere forumleden ipv de regels, want hij blijft misschien open maar een antwoord komt er toch niet van naast "testen".

Maar goed, dan laat ik het hier bij.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anunnaki zei:
Hier doe je meneer vast een lol mee maar goed. Ik ben me heel bewust van de forumregels, maar wat was hier het antwoord geweest als OP beweerd had zijn shit WEL te hebben laten testen? Antwoorden geven naast "laat het testen" is blijkbaar niet toegestaan, terwijl je alsnog prima antwoord kan geven zonder testresultaten (en zonder enige vorm van speculatie).
Klik om te vergroten...
Als hij het wel had laten testen dan zou hij de percentages hebben en kan je in ieder geval met zekerheid stellen dat het daadwerkelijk meth van xx percentage zou zijn. Meten is weten.
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#18
Responsible drug use - PsychonautWiki

Dit is de theorie, die iedereen met een half resterend brein graag uitdraagt. In de praktijk wordt er echt niet altijd getest, en los van dat ik het een beetje TL;DR vond (van de week geleerd, die afkorting :-P ), was mijn reactie:

Zal wel rommel zijn geweest, pas maar op de volgende keer. Ga nooit uit van batches, zelfde personen, kleur v/d stof of gewicht of geur of weet ik veel wat is dan wel speculatief, maar ook advies. "Je moet je spul volgende keer echt eerst laten testen" kan er zo tussendoor, bijt elkaar niet. Advies, desnoods gebaseerd op speculatie, is volgens de ideologie achter Harm Reduction (kut Harm ook altijd) beter dan geen advies. En volgens mij zijn de grondprincipes van dit forum daar ook op gestoeld

En denken dat je na 1x tolerantie hebt ontwikkeld tegen methamfetamine, is levensgevaarlijk. Een van de sterkste stimulerende middelen, daarmee dus moeilijker te doseren en sneller toxisch. Zeker als de volgende dealer geen laaienlichter is, of de batch wel sterk is uitgevallen omdat de kok na z'n mislukte proefrun privéles kreeg van een geroutineerde biker/kartel medewerker/chemicus/Jellinek laborant.

Maar laten we vooral de schijn hoog houden dat wij (jullie, ik niet, ik vertrouw ze niet. Zie eerdere berichtgeving) altijd alles netjes laten testen en dat als je dat niet doet, of niet hebt gedaan (maar dat vanaf nu wel gaat doen omdat dat een goed plan is (hint hint OP)), dat je dan hier geen vraag mag stellen. Of je verhaal niet kwijt mag. Want waar kan dat dan wel, anoniem, en waar kennis aanwezig is, vergaard door allerlei soorten mensen? Is dit dan niet die plek? Reclame maken of anderzijds gevaarlijk gedrag promoten is hier niet aan de orde, iemand zijn gevaarlijke gedachten werden weerlegd met een duidelijk, eerlijk antwoord wat iedereen snapt:

Was waarschijnlijk rommel. Impliceert: Let op: in het verleden behaalde resultaten bieden geen tolerantie in de toekomst.

Regeltjes regeltjes lees er maar eens wat vaker tussen.

Doe ik ook, heb heel de discussie geskipt. Hou niet van gekibbel, ging lang door. Met citaten enzo, bah bah schrijf je eigen geblaat. Hij zij en en en toen zij hij "huilie huilie neem een nakkie pep".
Vind ik een goed idee trouwens, laat zo weten wat ik van de kwaliteit vind.

En ik wil speculaas bij mn koffie gvd. Laatst al een gastenlijst bij een kraakpand, nu niet expliciet noch impliciet speculeren over de kwaliteit van drugs op het, uh, drugsforum (hoge kwaliteit posts, dat wel), straks nog neusfilters en gezamenlijk douchen. Kut ik heb ook geciteerd, een aanhangsel nog wel of hoe heet dat eigenlijk onderaan je berichten, Appendix Nota Bene Post Scriptus ofzo*. Slippery slope, zo'n forum. Stepping stone medium to hard social media, Meta amfacebook for example.

*Als die volgend jaar in een Asterix & Obelix staat, dan vreet ik m'n pep op.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cerberus zei:
Duimen van wel dan en ben nu ook eens benieuwd. Dat is niet meer dezelfde batch zeker? Maar een nieuwe van dezelfde dealer? Of toch?
Klik om te vergroten...
was wel van dezelfde dealer en zelfde batch, had t gekregen van een vriend die zelf meth maar niks vond en was nog 2,5 gram over (nu dus 1,5) dus wat er uit de uitslag komt is sws dezelfde batch :thumbsup1::grin:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Klinkt alsof het niet puur was maar speculeren over de kwaliteit van je drugs is hier niet toegestaan, omdat dat zinloos is. De enige manier om erachter te komen is een sample laten testen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."