Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik: jouw jaaroverzicht (2023)

Drugsgebruik: jouw jaaroverzicht (2023)

73 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
N3K0 zei:
Als je goed kan lullen/manipuleren maakt de bewind gewoon money over.

Zo heeft de vader van een maat al 3x geld gekregen voor een nieuw paspoort 🤣
Klik om te vergroten...
Ja die lui moeten hun werk ook houden he. Als ik lees van mr chip voor elkaar krijgt dan heb ik zo mijn bedenkingen erover
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Als je goed kan lullen/manipuleren maakt de bewind gewoon money over.

Zo heeft de vader van een maat al 3x geld gekregen voor een nieuw paspoort 🤣
Klik om te vergroten...
Off-topic:
Spoiler: Tea
Lol, i.p.v. dat liep mijn bewindvoerder gewoon te dreigen met dat ik mijn lisdexamfetamine uit eigen zak mocht gaan betalen en weigerde die om mij te helpen met het betalen van een bril (waar ik een jaar lang naar gevraagd heb en die ik echt nodig had) en nog heel erg veel andere dingen waardoor ik meermaals overwogen heb om een advocaat in te schakelen, want van sommige dingen kan ik me echt niet voorstellen dat het legaal is. Heb ze 1 ster gegeven incl. super lange, boze tekst op Google Reviews, ook al sta ik er nog steeds onder, heb echt schijt aan hen. Ik heb nog nooit in m'n leven zulke boze mails geschreven als naar mijn bewindvoerder en dat krijg je bij mij echt niet zomaar voor elkaar bij mij.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Heb zelf ook problemen met sparen gehad maar nu ik wat ouder ben heb ik daar gelukkig geen last meer van.


Werk jij voor dit geld of krijg jij dit via een uitkering? Daar vind ik ook al een verschil in zitten. Maar als je onder bewindvoering staat dan heb je dus al een probleem met geld. Ik snap dat het een verslaving is en kut is en jij dit ook liever niet zo gewild had. Maar ik neem aan dat het geen vetpot is wat je krijgt. Dan is het toch zonde om het aan drugs te spenderen waardoor je eventueel verder in de shit kan komen bij dealers en je het voor jezelf steeds lastiger maakt om eruit te komen.

Sigaretten vind ik ook alweer iets anders dan drugs kopen. Tenzij je een pakkie per dag rookt :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ik heb een bijstandsuitkering en ik ontvang een vrijwilligersloon. Ben het helemaal eens met dat het zonde is, maar letterlijk al mijn geld gaat naar shit die ik niet per se nodig heb, bijvoorbeeld kleding en make-up. Ik leef echt voor de rush die ik krijg van dingen kopen en hebben. Daarom heb ik oprecht geen idee wanneer ik überhaupt eens uit bewind zou kunnen, want het gaat dan binnen de kortste keren gewoon weer helemaal mis. Heb ook totaal niet de ruimte in mijn hoofd om zoveel aandacht te besteden aan het goed omgaan met geld, naast alle andere mentale problemen die überhaupt normaal functioneren borderline onmogelijk maken. Is geen excuus of om zielig te doen hoor, maar ik ben echt gewoon een beetje financieel gehandicapt of zo. :tearsofjoy: Stress door geld heeft mij letterlijk fysiek ziek gemaakt en heeft ervoor gezorgd dat ik bijv. niet meer naar therapie kon. Iemand die altijd mijn geld in beheer heeft zou misschien als concept beter zijn voor me dan eigen beheer, maar dan word ik zelf echt gek.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweevteev zei:
Ik heb een bijstandsuitkering en ik ontvang een vrijwilligersloon. Ben het helemaal eens met dat het zonde is, maar letterlijk al mijn geld gaat naar shit die ik niet per se nodig heb, bijvoorbeeld kleding en make-up. Ik leef echt voor de rush die ik krijg van dingen kopen en hebben. Daarom heb ik oprecht geen idee wanneer ik überhaupt eens uit bewind zou kunnen, want het gaat dan binnen de kortste keren gewoon weer helemaal mis. Heb ook totaal niet de ruimte in mijn hoofd om zoveel aandacht te besteden aan het goed omgaan met geld, naast alle andere mentale problemen die überhaupt normaal functioneren borderline onmogelijk maken. Is geen excuus of om zielig te doen hoor, maar ik ben echt gewoon een beetje financieel gehandicapt of zo. :tearsofjoy: Stress door geld heeft mij letterlijk fysiek ziek gemaakt en heeft ervoor gezorgd dat ik bijv. niet meer naar therapie kon. Iemand die altijd mijn geld in beheer heeft zou misschien als concept beter zijn voor me dan eigen beheer, maar dan word ik zelf echt gek.
Klik om te vergroten...
Dan zou je een partner moeten vinden die het geld voor jou wil beheren :P.

Maar dat is nogal wat waar jij mee moet dealen poh. Al moet je je hele leven onder bewind staan dat boeit nog niets zoveel als je dat andere maar onder controle kan krijgen.
Hoe oud ben je als ik vragen mag? En heb je hiervoor wel gewerkt?

Ik moet zeggen dat ik af en toe ook nog wel een gat in mijn hand heb hoor. En dan weer iets koop waarvan ik achteraf denk moest dit nou?:tearsofjoy:
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#5
brightwolf zei:
Jongens en meisjes, het jaar is nog niet om hè :)
Klopt dat op 1 januari allemaal nog wel?
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, ik verwacht zeker een witte kerst, of een sneeuwstorm.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Direct denk ik aan een soort telraam
Brakka Mang zei:
gebruik dit jaar op handen en voeten tellen
Klik om te vergroten...
Dat kan dan wel direct een factor 5 of 10 of 25 uitmaken !

Gelukkig ben ik zonder telraam: het eerste steentje wordt niet door mij verschoven.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
annihilation zei:
Hoe oud ben je als ik vragen mag? En heb je hiervoor wel gewerkt?
Klik om te vergroten...
Ik ben 23 en ik heb voorheen gewerkt. Werken in loondienst leek niet voor mij weggelegd, dus ik heb een tijdje als zzp'er gewerkt. Heb dit gedaan tot midden 2020 en sindsdien niet meer, ook geen studie. Lukte gewoon allemaal niet meer door mentale problemen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zweevteev zei:
Ik ben 23 en ik heb voorheen gewerkt. Werken in loondienst leek niet voor mij weggelegd, dus ik heb een tijdje als zzp'er gewerkt. Heb dit gedaan tot midden 2020 en sindsdien niet meer, ook geen studie. Lukte gewoon allemaal niet meer door mentale problemen.
Klik om te vergroten...
Dat van dat geld komt vast wel goed. Toen ik 23 was had ik er ook nog moeite mee. 😌

beterschap 🙂
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zweevteev zei:
Ik ben 23 en ik heb voorheen gewerkt. Werken in loondienst leek niet voor mij weggelegd, dus ik heb een tijdje als zzp'er gewerkt. Heb dit gedaan tot midden 2020 en sindsdien niet meer, ook geen studie. Lukte gewoon allemaal niet meer door mentale problemen.
Klik om te vergroten...

Och. Werken is een overschat iets.

Er zijn teveel factoren die je niet in de hand hebt en dingen worden vaak heel anders voorgesteld dan ze zijn.

Dat werken in loondienst niet voor je lijkt te zijn weggelegd, is dat iets om je zorgen over te maken?
C
ColekkrLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zweevteev zei:
Wat bedoel je met "mogen kopen"? Het is niet dat ze daar controle over kunnen hebben hè. Vanaf het moment dat het geld gepind is, kunnen zij daar niks meer mee doen. Ik zou zelfs research chemicals kunnen bestellen iedere week en dat kan en mag niemand mij wettelijk verbieden. Eigenlijk heb ik dat letterlijk gedaan met wegwerpvapes. Heb maandenlang iedere week meerdere wegwerpvapes gekocht.
Klik om te vergroten...
spijker op z’n kop….. dit bedoeld @annihilation juist. Dat het mogelijk is frappant vinden en vervolgens aangeven hoe je het doet en/of de controle omzeild wordt…

onder bewind omdat je niet met geld kunt om gaan en het uitgeeft aan make-up en kleding etc. Etc. En wel drugs kopen? Sorry gaat er bij mij niet in…. Ook een zeer bijzondere bewindvoerder die jouw

ben het namelijk met @annihilation eens. Bijstand is een nood uitkering met een bedrag om van te leven. En uiteraard ben je dan verplicht te solliciteren, opleiding te starten of vrijwilligerswerk te doen afhankelijk van situatie.

maar even naar het topic…. Statistieken bijhouden van je drugsgebruik….. neem je dan een lijntje en pak je gelijk je telefoon? Op moment dat ik namelijk iets gebruik is dat het laatste waar ik aan denk hahaha En waarom zou je het überhaupt zo gedetailleerd willen monitoren? Is er dan al niet een probleem….

sorry voor m’n beetje “zeur” reactie, maar ik merk steeds vaker dat men naar elkaar toe met smoesjes hun gebruik probeert goed te praten. We zijn allen niet heilig en ik ook niet, maar please geef er aan toe als je een serieus probleem hebt, wat het ook is.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Och. Werken is een overschat iets.

Er zijn teveel factoren die je niet in de hand hebt en dingen worden vaak heel anders voorgesteld dan ze zijn.

Dat werken in loondienst niet voor je lijkt te zijn weggelegd, is dat iets om je zorgen over te maken?
Klik om te vergroten...
Niet mee eens, zonder werkende mensen kan deze maatschappij absoluut niet draaiende gehouden worden. Dat wil overigens niet zeggen dat iedereen moet werken want er zijn genoeg mensen die het niet kunnen om wat voor reden dan ook, en daar heb ik ook alle begrip voor.
OT: kopje koffie voor het werk
C
ColekkrLid
01-01-2024, 00:00
#12
Highonlife zei:
Niet mee eens, zonder werkende mensen kan deze maatschappij absoluut niet draaiende gehouden worden. Dat wil overigens niet zeggen dat iedereen moet werken want er zijn genoeg mensen die het niet kunnen om wat voor reden dan ook, en daar heb ik ook alle begrip voor.
OT: kopje koffie voor het werk
Klik om te vergroten...
Eens met @Highonlife. De maatschappij is vanaf zijn bestaan ingericht om op welke manier dan ook iets te doen en om daarvoor iets terug te krijgen om vervolgens van te leven. Dat gebeurde 2000 jaar terug al. Afhankelijk van je levensstandaard zullen er (in de huidige tijd) toch echt financiële middelen voor handen moeten zijn die nou eenmaal gecreëerd worden door werken. Uitzonderingen daar gelaten.

om maar “gewoon” te zeggen; werken in loondienst is niks voor me vind ik wel heel simpel.
Uiteindelijk hebben we allemaal onze verplichtingen, ook financieel.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zweevteev zei:
Ik ben 23 en ik heb voorheen gewerkt. Werken in loondienst leek niet voor mij weggelegd, dus ik heb een tijdje als zzp'er gewerkt. Heb dit gedaan tot midden 2020 en sindsdien niet meer, ook geen studie. Lukte gewoon allemaal niet meer door mentale problemen.
Klik om te vergroten...

Doe wat je zelf vindt dat goed is.

Colekkr zei:
Eens met @Highonlife. De maatschappij is vanaf zijn bestaan ingericht om op welke manier dan ook iets te doen en om daarvoor iets terug te krijgen om vervolgens van te leven. Dat gebeurde 2000 jaar terug al. Afhankelijk van je levensstandaard zullen er (in de huidige tijd) toch echt financiële middelen voor handen moeten zijn die nou eenmaal gecreëerd worden door werken. Uitzonderingen daar gelaten.
Klik om te vergroten...

Werk van wie en hoe worden die mensen behandeld?

Colekkr zei:
om maar “gewoon” te zeggen; werken in loondienst is niks voor me vind ik wel heel simpel.
Uiteindelijk hebben we allemaal onze verplichtingen, ook financieel.
Klik om te vergroten...

Want alleen mensen in loondienst werken maar en betalen belasting?

Misschien sinds de Rutte een beetje...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoop dat er nog een aantal lijstjes voorbij komen van leden over hun gebruik van het afgelopen jaar...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Graag ontopic.

Deze discussie hoort niet thuis in dit topic en sowieso zou je je moeten afvragen of het aan jou is om vanachter je scherm te beoordelen of iemand wel of niet kan werken of hoe iemand zijn geld zou mogen besteden.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Colekkr zei:
Statistieken bijhouden van je drugsgebruik….. neem je dan een lijntje en pak je gelijk je telefoon? Op moment dat ik namelijk iets gebruik is dat het laatste waar ik aan denk hahaha En waarom zou je het überhaupt zo gedetailleerd willen monitoren? Is er dan al niet een probleem….
Klik om te vergroten...

Loggen is voor mij juist een oplossing.

Er zitten zo'n 70 substanties in mijn collectie, ik kan gewoon niet onthouden wanneer ik welk middel gebruikt heb en op welke minimale prettige hoeveelheid ik uiteindelijk uitgekomen ben, door te loggen voorkom ik problemen. Sinds dit topic gebruik ik die PsychonautWiki journalling app, super handig, die waarschuwt ook duidelijk voor gevaarlijke combinaties / interacties.

Het maakt mij niet uit welke substantie ik neem, als het maar past bij het deel van de dag / mijn stemming / mijn verantwoordelijkheden / eerdere inname van vergelijkbare substanties / wanneer ik weer mijn auto wil gebruiken / of ik sociaal wil kunnen zijn / ...

In mijn log hou ik bij:

- Welke substanties ik gebruik
- Welke dosering prettig werkte
- Wanneer ik het mag gebruiken

Ik kijk eerst in mijn log naar de substanties die ik niet wil nemen om mijn toleranties laag te houden en een verslaving aan 1 middel uit de weg te gaan, na gebruik van O-DSMT wil ik dit bijvoorbeeld 2 weken lang niet gebruiken zodat ik op 50mg kan blijven, dus schrijf ik de datum van vandaag + 2 weken achter het middel:

O-DSMT Sublinguaal / Oraal 50mg (na 04-01-2024)
Klik om te vergroten...

In hetzelfde tekstbestand (op mijn telefoon) noteer ik de inname:

21-12-2023 17:00 Sublinguaal O-DSMT 50mg
Klik om te vergroten...

Zodra ik besloten heb welk middel ik ga nemen en hoeveel, weeg ik het af en maak ik het klaar voor consumptie.
Vervolgens werk ik mijn notities bij, ruim ik mijn spullen weer netjes op en begin ik met de inname van het middel.

Mensen die niets bijhouden beseffen hun gebruik mogelijk niet en verbergen wellicht iets voor zichzelf waar ze zich voor schamen...
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Colekkr zei:
maar even naar het topic…. Statistieken bijhouden van je drugsgebruik….. neem je dan een lijntje en pak je gelijk je telefoon? Op moment dat ik namelijk iets gebruik is dat het laatste waar ik aan denk hahaha En waarom zou je het überhaupt zo gedetailleerd willen monitoren? Is er dan al niet een probleem
Klik om te vergroten...

Nee als ik gebruik noteer ik het 1x per dag, zonder dosis verder.
Dus stel dat ik om 10 uur een lijn pep neem dan vul ik het in en verder niet meer. En dan de volgende dag weer opnieuw. Het gaat bij mij vooral om het aantal dagen dat ik gebruik heb en wat. Zo kan het toch al bijvoorbeeld zien dat ik veel minder pep gebruik dan in de eerste jaren.
Maar echt alles precies afwegen en bijhouden doe ik niet. Alleen Research chermicals zoals O-PCE waar je maar een heel klein beetje voor nodig heb weeg ik wel af. Maar dat ga ik niet allemaal apart in die app zetten.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#18
21 juli: 2cb
22 juli: 2cb + xtc
23 juli: xtc
6 okt: xtc
11 nov: 2cb
29 dec: mdma (plan)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Nope.

Alcohol
Wiet
Ritalin een enkele keer voor studie
Zopiclon en oxazepam (voorgeschreven)
Ayahuasca
Truffels
LSD

Bovenstaande in volgorde van binnenkomst in mijn leven.
Klik om te vergroten...
Nepjunkie ben je :tearsofjoy: ... enuh je vergeet je thee!!

Welke app is dat die jij en @Zweevteev gebruiken?

Snuffelaar zei:
De officiële Psychonaut Wiki app.

apps.apple.com

PsychonautWiki Journal App - App Store

Download PsychonautWiki Journal by Isaak Hanimann on the App Store. See screenshots, ratings and reviews, user tips and more games like PsychonautWiki Journal.
apps.apple.com apps.apple.com

Heel handig.
Klik om te vergroten...
Goeie tip thanks! hij is er gelukkig ook voor android. Ga ik vanaf heden bijhouden...... Wil niet weten wat voor aantallen er hadden gestaan als ik dit al een paar jaar bijgehouden zou hebben laat staan vanaf me 18de dat ik echt ben gaan experimenteren/ gebruiken... eeeh bedoel natuurlijk researchen alleen controleerde ik de resultaten heel erg vaak whahaha.....

Alleen me wiet gebruik al 24 jaar praktisch dagelijks op wat vakanties en bepaalde episodes des levens hier en daar gestopt maandje of paar maandjes alleen weekenden geblowd maar verder elke dag. Nou wist ik gelukkig altijd wel voor een goede prijs me shit te scoren maar wat een geld zal dat zijn zeg allemaal bijelkaar.....

Maar ik moet di ook echt maar gaan doen ja
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn gebruik in 2023:

3x alcohol (1x in september (2 glazen wijn) , 1x in oktober (anderhalf flesje bier) en 1x in november (aantal wijntjes)

2x truffels (in september en december)

1x spacecake (eind juli)

De truffels heb ik gedaan in een ‘therapeutische setting’. Moet eerlijk bekennen dat na 2x truffels voor mij de lol er wel vanaf is. Zie ook geen meerwaarde er meer van.

Alcohol net zo goed. Ik ben begonnen met alcohol nadat ik meer dan 2,5 jaar clean was. Het is niet uit de hand gelopen, alcohol vind ik alleen ook niet meer zo interessant. Nuchter blijven is best prima. Wil in 2024 nog weleens een uitzondering maken voor hele speciale gelegenheden, maar die zullen er amper zijn. Tolerantie is ook zeer laag, dus alcohol drinken is ook niet zo leuk.

Spacecake vond ik wel geinig, maar ook niet zo interessant. Merk dat na 2,5 jaar cleantijd van speed, wiet, en ketamine dat verdovende middelen helemaal niet meer zo interessant zijn. Heb een fijn en leuk leven opgebouwd de afgelopen 2,5 jaar waardoor ik het niet ‘nodig’ heb.

Al merk ik bij mij nog wel de behoefte om ooit eens LSD te gaan proberen, maar dat is iets voor in de verre toekomst. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."