Statistieken bijhouden van je drugsgebruik….. neem je dan een lijntje en pak je gelijk je telefoon? Op moment dat ik namelijk iets gebruik is dat het laatste waar ik aan denk hahaha En waarom zou je het überhaupt zo gedetailleerd willen monitoren? Is er dan al niet een probleem….
Loggen is voor mij juist een oplossing.
Er zitten zo'n 70 substanties in mijn collectie, ik kan gewoon niet onthouden wanneer ik welk middel gebruikt heb en op welke minimale prettige hoeveelheid ik uiteindelijk uitgekomen ben, door te loggen voorkom ik problemen. Sinds dit topic gebruik ik die PsychonautWiki journalling app, super handig, die waarschuwt ook duidelijk voor gevaarlijke combinaties / interacties.
Het maakt mij niet uit welke substantie ik neem, als het maar past bij het deel van de dag / mijn stemming / mijn verantwoordelijkheden / eerdere inname van vergelijkbare substanties / wanneer ik weer mijn auto wil gebruiken / of ik sociaal wil kunnen zijn / ...
In mijn log hou ik bij:
- Welke substanties ik gebruik
- Welke dosering prettig werkte
- Wanneer ik het mag gebruiken
Ik kijk eerst in mijn log naar de substanties die ik
niet wil nemen om mijn toleranties laag te houden en een verslaving aan 1 middel uit de weg te gaan, na gebruik van O-DSMT wil ik dit bijvoorbeeld 2 weken lang niet gebruiken zodat ik op 50mg kan blijven, dus schrijf ik de datum van vandaag + 2 weken achter het middel:
O-DSMT Sublinguaal / Oraal 50mg (na 04-01-2024)
In hetzelfde tekstbestand (op mijn telefoon) noteer ik de inname:
21-12-2023 17:00 Sublinguaal O-DSMT 50mg
Zodra ik besloten heb welk middel ik ga nemen en hoeveel, weeg ik het af en maak ik het klaar voor consumptie.
Vervolgens werk ik mijn notities bij, ruim ik mijn spullen weer netjes op en begin ik met de inname van het middel.
Mensen die niets bijhouden beseffen hun gebruik mogelijk niet en verbergen wellicht iets voor zichzelf waar ze zich voor schamen...