Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik: jouw jaaroverzicht (2023)

Drugsgebruik: jouw jaaroverzicht (2023)

73 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
Totaly spent, is dat dan x duizend zo op te maken aan alle soorten etc. 😜?

Ik gebruik geen app maar kan gelukkig mijn gebruik dit jaar op handen en voeten tellen 🥳
Klik om te vergroten...
Het bedrag is sowieso veel hoger dan dat er staat, want alle kosten voor alcohol zijn niet meegerekend en ook de kosten van mijn lisdexamfetamine heb ik niet meegerekend, aangezien ik niet weet hoeveel dat precies is en mijn bewind dat namens mij betaalt. Daarentegen heb ik wel heel veel drugs gratis gekregen van mensen.

export202312210252515113.png
Groen = volledig vergoed, blauw = niet vergoed (heb net de kosten daarvan ingevoerd), rood = gratis gekregen van mensen (en/of deels vergoed, zoals alprazolam).

39x ketamine gedaan en precies €0 ervoor betaald, lol.

Picsart_23-12-21_03-36-22-982.jpg

Oeps, was vergeten dat ik geen bedragen mocht noemen. Ga er maar vanuit dat ik hier een berekening had staan om op de volgende bedragen te komen:

= €990 aan drugs (inclusief wegwerpvapes).
= €1820 aan drugs en medicatie tezamen.

Dat is echt ziek veel geld. Kan je nagaan wat het bedrag geweest zou zijn als ik niet onder bewind stond...
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb mijn drugs gebruik niet bijgehouden maar kan wel redelijk nauwkeurig het aantal keren en hoeveelheden aangeven
dit jaar heb ik het meest gebruikt dan ooit tevoren namelijk
pep 12 x totaal 8 gram
Coke 30x totaal gebruikt 25 gram
2 x xtc totaal 1 en kwart pil 340mg mdma
dit jaar heb ik veel minder alcohol gebruikt dan voorheen
voor het volgende jaar ben ik voornemens alles te minderen door langere periodes niet te gebruiken
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Als ik eerlijk ben vind ik het toch vrij frappant dat mensen die onder bewindvoering staan zoveel alcohol/drugs mogen kopen.

Ik neem aan dat het geen vetpot is en je het geld beter kan besteden?
Klik om te vergroten...
Zeker, het is dan ook een verslaving die ik al jarenlang heb. Had het veel liever allemaal gespaard, maar dat is net wat ik dus niet kan en waarom ik o.a. onder bewindvoerder sta.

Wat bedoel je met "mogen kopen"? Het is niet dat ze daar controle over kunnen hebben hè. Vanaf het moment dat het geld gepind is, kunnen zij daar niks meer mee doen. Ik zou zelfs research chemicals kunnen bestellen iedere week en dat kan en mag niemand mij wettelijk verbieden. Eigenlijk heb ik dat letterlijk gedaan met wegwerpvapes. Heb maandenlang iedere week meerdere wegwerpvapes gekocht.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
brightwolf zei:
Jongens en meisjes, het jaar is nog niet om hè :)
Klopt dat op 1 januari allemaal nog wel?
Klik om te vergroten...
Bij mij zeker:)

Ik gebruikte meer dan gepland en minder dan gewild.
En zeker minder dan in 2022. Op naar best gezonde en alleen maar geplande gebruik 2024!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Als ik eerlijk ben vind ik het toch vrij frappant dat mensen die onder bewindvoering staan zoveel alcohol/drugs mogen kopen.

Ik neem aan dat het geen vetpot is en je het geld beter kan besteden?
Klik om te vergroten...
Als je goed kan lullen/manipuleren maakt de bewind gewoon money over.

Zo heeft de vader van een maat al 3x geld gekregen voor een nieuw paspoort 🤣
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweevteev zei:
Zeker, het is dan ook een verslaving die ik al jarenlang heb. Had het veel liever allemaal gespaard, maar dat is net wat ik dus niet kan en waarom ik o.a. onder bewindvoerder sta.
Klik om te vergroten...
Heb zelf ook problemen met sparen gehad maar nu ik wat ouder ben heb ik daar gelukkig geen last meer van.

Zweevteev zei:
Wat bedoel je met "mogen kopen"? Het is niet dat ze daar controle over kunnen hebben hè. Vanaf het moment dat het geld gepind is, kunnen zij daar niks meer mee doen. Ik zou zelfs research chemicals kunnen bestellen iedere week en dat kan en mag niemand mij wettelijk verbieden. Eigenlijk heb ik dat letterlijk gedaan met wegwerpvapes. Heb maandenlang iedere week meerdere wegwerpvapes gekocht.
Klik om te vergroten...
Werk jij voor dit geld of krijg jij dit via een uitkering? Daar vind ik ook al een verschil in zitten. Maar als je onder bewindvoering staat dan heb je dus al een probleem met geld. Ik snap dat het een verslaving is en kut is en jij dit ook liever niet zo gewild had. Maar ik neem aan dat het geen vetpot is wat je krijgt. Dan is het toch zonde om het aan drugs te spenderen waardoor je eventueel verder in de shit kan komen bij dealers en je het voor jezelf steeds lastiger maakt om eruit te komen.

Sigaretten vind ik ook alweer iets anders dan drugs kopen. Tenzij je een pakkie per dag rookt :sweatsmile:
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
N3K0 zei:
Als je goed kan lullen/manipuleren maakt de bewind gewoon money over.

Zo heeft de vader van een maat al 3x geld gekregen voor een nieuw paspoort 🤣
Klik om te vergroten...
Ja die lui moeten hun werk ook houden he. Als ik lees van mr chip voor elkaar krijgt dan heb ik zo mijn bedenkingen erover
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Als je goed kan lullen/manipuleren maakt de bewind gewoon money over.

Zo heeft de vader van een maat al 3x geld gekregen voor een nieuw paspoort 🤣
Klik om te vergroten...
Off-topic:
Spoiler: Tea
Lol, i.p.v. dat liep mijn bewindvoerder gewoon te dreigen met dat ik mijn lisdexamfetamine uit eigen zak mocht gaan betalen en weigerde die om mij te helpen met het betalen van een bril (waar ik een jaar lang naar gevraagd heb en die ik echt nodig had) en nog heel erg veel andere dingen waardoor ik meermaals overwogen heb om een advocaat in te schakelen, want van sommige dingen kan ik me echt niet voorstellen dat het legaal is. Heb ze 1 ster gegeven incl. super lange, boze tekst op Google Reviews, ook al sta ik er nog steeds onder, heb echt schijt aan hen. Ik heb nog nooit in m'n leven zulke boze mails geschreven als naar mijn bewindvoerder en dat krijg je bij mij echt niet zomaar voor elkaar bij mij.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Heb zelf ook problemen met sparen gehad maar nu ik wat ouder ben heb ik daar gelukkig geen last meer van.


Werk jij voor dit geld of krijg jij dit via een uitkering? Daar vind ik ook al een verschil in zitten. Maar als je onder bewindvoering staat dan heb je dus al een probleem met geld. Ik snap dat het een verslaving is en kut is en jij dit ook liever niet zo gewild had. Maar ik neem aan dat het geen vetpot is wat je krijgt. Dan is het toch zonde om het aan drugs te spenderen waardoor je eventueel verder in de shit kan komen bij dealers en je het voor jezelf steeds lastiger maakt om eruit te komen.

Sigaretten vind ik ook alweer iets anders dan drugs kopen. Tenzij je een pakkie per dag rookt :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ik heb een bijstandsuitkering en ik ontvang een vrijwilligersloon. Ben het helemaal eens met dat het zonde is, maar letterlijk al mijn geld gaat naar shit die ik niet per se nodig heb, bijvoorbeeld kleding en make-up. Ik leef echt voor de rush die ik krijg van dingen kopen en hebben. Daarom heb ik oprecht geen idee wanneer ik überhaupt eens uit bewind zou kunnen, want het gaat dan binnen de kortste keren gewoon weer helemaal mis. Heb ook totaal niet de ruimte in mijn hoofd om zoveel aandacht te besteden aan het goed omgaan met geld, naast alle andere mentale problemen die überhaupt normaal functioneren borderline onmogelijk maken. Is geen excuus of om zielig te doen hoor, maar ik ben echt gewoon een beetje financieel gehandicapt of zo. :tearsofjoy: Stress door geld heeft mij letterlijk fysiek ziek gemaakt en heeft ervoor gezorgd dat ik bijv. niet meer naar therapie kon. Iemand die altijd mijn geld in beheer heeft zou misschien als concept beter zijn voor me dan eigen beheer, maar dan word ik zelf echt gek.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zweevteev zei:
Ik heb een bijstandsuitkering en ik ontvang een vrijwilligersloon. Ben het helemaal eens met dat het zonde is, maar letterlijk al mijn geld gaat naar shit die ik niet per se nodig heb, bijvoorbeeld kleding en make-up. Ik leef echt voor de rush die ik krijg van dingen kopen en hebben. Daarom heb ik oprecht geen idee wanneer ik überhaupt eens uit bewind zou kunnen, want het gaat dan binnen de kortste keren gewoon weer helemaal mis. Heb ook totaal niet de ruimte in mijn hoofd om zoveel aandacht te besteden aan het goed omgaan met geld, naast alle andere mentale problemen die überhaupt normaal functioneren borderline onmogelijk maken. Is geen excuus of om zielig te doen hoor, maar ik ben echt gewoon een beetje financieel gehandicapt of zo. :tearsofjoy: Stress door geld heeft mij letterlijk fysiek ziek gemaakt en heeft ervoor gezorgd dat ik bijv. niet meer naar therapie kon. Iemand die altijd mijn geld in beheer heeft zou misschien als concept beter zijn voor me dan eigen beheer, maar dan word ik zelf echt gek.
Klik om te vergroten...
Dan zou je een partner moeten vinden die het geld voor jou wil beheren :P.

Maar dat is nogal wat waar jij mee moet dealen poh. Al moet je je hele leven onder bewind staan dat boeit nog niets zoveel als je dat andere maar onder controle kan krijgen.
Hoe oud ben je als ik vragen mag? En heb je hiervoor wel gewerkt?

Ik moet zeggen dat ik af en toe ook nog wel een gat in mijn hand heb hoor. En dan weer iets koop waarvan ik achteraf denk moest dit nou?:tearsofjoy:
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#11
brightwolf zei:
Jongens en meisjes, het jaar is nog niet om hè :)
Klopt dat op 1 januari allemaal nog wel?
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, ik verwacht zeker een witte kerst, of een sneeuwstorm.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Direct denk ik aan een soort telraam
Brakka Mang zei:
gebruik dit jaar op handen en voeten tellen
Klik om te vergroten...
Dat kan dan wel direct een factor 5 of 10 of 25 uitmaken !

Gelukkig ben ik zonder telraam: het eerste steentje wordt niet door mij verschoven.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#13
annihilation zei:
Hoe oud ben je als ik vragen mag? En heb je hiervoor wel gewerkt?
Klik om te vergroten...
Ik ben 23 en ik heb voorheen gewerkt. Werken in loondienst leek niet voor mij weggelegd, dus ik heb een tijdje als zzp'er gewerkt. Heb dit gedaan tot midden 2020 en sindsdien niet meer, ook geen studie. Lukte gewoon allemaal niet meer door mentale problemen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zweevteev zei:
Ik ben 23 en ik heb voorheen gewerkt. Werken in loondienst leek niet voor mij weggelegd, dus ik heb een tijdje als zzp'er gewerkt. Heb dit gedaan tot midden 2020 en sindsdien niet meer, ook geen studie. Lukte gewoon allemaal niet meer door mentale problemen.
Klik om te vergroten...
Dat van dat geld komt vast wel goed. Toen ik 23 was had ik er ook nog moeite mee. 😌

beterschap 🙂
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zweevteev zei:
Ik ben 23 en ik heb voorheen gewerkt. Werken in loondienst leek niet voor mij weggelegd, dus ik heb een tijdje als zzp'er gewerkt. Heb dit gedaan tot midden 2020 en sindsdien niet meer, ook geen studie. Lukte gewoon allemaal niet meer door mentale problemen.
Klik om te vergroten...

Och. Werken is een overschat iets.

Er zijn teveel factoren die je niet in de hand hebt en dingen worden vaak heel anders voorgesteld dan ze zijn.

Dat werken in loondienst niet voor je lijkt te zijn weggelegd, is dat iets om je zorgen over te maken?
C
ColekkrLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zweevteev zei:
Wat bedoel je met "mogen kopen"? Het is niet dat ze daar controle over kunnen hebben hè. Vanaf het moment dat het geld gepind is, kunnen zij daar niks meer mee doen. Ik zou zelfs research chemicals kunnen bestellen iedere week en dat kan en mag niemand mij wettelijk verbieden. Eigenlijk heb ik dat letterlijk gedaan met wegwerpvapes. Heb maandenlang iedere week meerdere wegwerpvapes gekocht.
Klik om te vergroten...
spijker op z’n kop….. dit bedoeld @annihilation juist. Dat het mogelijk is frappant vinden en vervolgens aangeven hoe je het doet en/of de controle omzeild wordt…

onder bewind omdat je niet met geld kunt om gaan en het uitgeeft aan make-up en kleding etc. Etc. En wel drugs kopen? Sorry gaat er bij mij niet in…. Ook een zeer bijzondere bewindvoerder die jouw

ben het namelijk met @annihilation eens. Bijstand is een nood uitkering met een bedrag om van te leven. En uiteraard ben je dan verplicht te solliciteren, opleiding te starten of vrijwilligerswerk te doen afhankelijk van situatie.

maar even naar het topic…. Statistieken bijhouden van je drugsgebruik….. neem je dan een lijntje en pak je gelijk je telefoon? Op moment dat ik namelijk iets gebruik is dat het laatste waar ik aan denk hahaha En waarom zou je het überhaupt zo gedetailleerd willen monitoren? Is er dan al niet een probleem….

sorry voor m’n beetje “zeur” reactie, maar ik merk steeds vaker dat men naar elkaar toe met smoesjes hun gebruik probeert goed te praten. We zijn allen niet heilig en ik ook niet, maar please geef er aan toe als je een serieus probleem hebt, wat het ook is.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Och. Werken is een overschat iets.

Er zijn teveel factoren die je niet in de hand hebt en dingen worden vaak heel anders voorgesteld dan ze zijn.

Dat werken in loondienst niet voor je lijkt te zijn weggelegd, is dat iets om je zorgen over te maken?
Klik om te vergroten...
Niet mee eens, zonder werkende mensen kan deze maatschappij absoluut niet draaiende gehouden worden. Dat wil overigens niet zeggen dat iedereen moet werken want er zijn genoeg mensen die het niet kunnen om wat voor reden dan ook, en daar heb ik ook alle begrip voor.
OT: kopje koffie voor het werk
C
ColekkrLid
01-01-2024, 00:00
#18
Highonlife zei:
Niet mee eens, zonder werkende mensen kan deze maatschappij absoluut niet draaiende gehouden worden. Dat wil overigens niet zeggen dat iedereen moet werken want er zijn genoeg mensen die het niet kunnen om wat voor reden dan ook, en daar heb ik ook alle begrip voor.
OT: kopje koffie voor het werk
Klik om te vergroten...
Eens met @Highonlife. De maatschappij is vanaf zijn bestaan ingericht om op welke manier dan ook iets te doen en om daarvoor iets terug te krijgen om vervolgens van te leven. Dat gebeurde 2000 jaar terug al. Afhankelijk van je levensstandaard zullen er (in de huidige tijd) toch echt financiële middelen voor handen moeten zijn die nou eenmaal gecreëerd worden door werken. Uitzonderingen daar gelaten.

om maar “gewoon” te zeggen; werken in loondienst is niks voor me vind ik wel heel simpel.
Uiteindelijk hebben we allemaal onze verplichtingen, ook financieel.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zweevteev zei:
Ik ben 23 en ik heb voorheen gewerkt. Werken in loondienst leek niet voor mij weggelegd, dus ik heb een tijdje als zzp'er gewerkt. Heb dit gedaan tot midden 2020 en sindsdien niet meer, ook geen studie. Lukte gewoon allemaal niet meer door mentale problemen.
Klik om te vergroten...

Doe wat je zelf vindt dat goed is.

Colekkr zei:
Eens met @Highonlife. De maatschappij is vanaf zijn bestaan ingericht om op welke manier dan ook iets te doen en om daarvoor iets terug te krijgen om vervolgens van te leven. Dat gebeurde 2000 jaar terug al. Afhankelijk van je levensstandaard zullen er (in de huidige tijd) toch echt financiële middelen voor handen moeten zijn die nou eenmaal gecreëerd worden door werken. Uitzonderingen daar gelaten.
Klik om te vergroten...

Werk van wie en hoe worden die mensen behandeld?

Colekkr zei:
om maar “gewoon” te zeggen; werken in loondienst is niks voor me vind ik wel heel simpel.
Uiteindelijk hebben we allemaal onze verplichtingen, ook financieel.
Klik om te vergroten...

Want alleen mensen in loondienst werken maar en betalen belasting?

Misschien sinds de Rutte een beetje...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoop dat er nog een aantal lijstjes voorbij komen van leden over hun gebruik van het afgelopen jaar...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."