Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik: jouw jaaroverzicht (2023)

Drugsgebruik: jouw jaaroverzicht (2023)

73 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Natozlato zei:
Heb je nog nooit mdma of speed of zoiets dergelijks gebruikt?
Klik om te vergroten...
Nope.

Alcohol
Wiet
Ritalin een enkele keer voor studie
Zopiclon en oxazepam (voorgeschreven)
Ayahuasca
Truffels
LSD

Bovenstaande in volgorde van binnenkomst in mijn leven.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zweevteev zei:
Hebben jullie eventuele voornemens voor 2024 op gebied van drugs?
Klik om te vergroten...
Meer drugs nemen en vaker, dat is er dit jaar bij ingeschoten.

MDMA
Half therapeutisch/half leuk avondje

Speed
Neem ik 2 keer per jaar en bij calamiteiten (crematies)

Alcohol
Neem ik op dezelfde dagen als speed dus twee keer per jaar en idem bij calamiteiten.
Drie keer dus het afgelopen jaar waarvan de laatste keer een flink stuk in de kraag gezopen (is dat niet in het geval van een crematie ook therapeutisch dan hoef ik het niet mee te tellen)

3-MMC
Eén keer om het songfestival door te komen
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga mij niet uitspreken over de hoeveelheden benzooi en stimulanten want dat is niets om trots op te zijn.
Dat het jaar drugsvrij eindigt is dan wel weer iets om trots op te zijn.
En een drugsvrij 2024 word het zeker.
Sport is mijn nieuwe "drug" en uitlaatklep.
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn gebruik in 2023:

3x alcohol (1x in september (2 glazen wijn) , 1x in oktober (anderhalf flesje bier) en 1x in november (aantal wijntjes)

2x truffels (in september en december)

1x spacecake (eind juli)

De truffels heb ik gedaan in een ‘therapeutische setting’. Moet eerlijk bekennen dat na 2x truffels voor mij de lol er wel vanaf is. Zie ook geen meerwaarde er meer van.

Alcohol net zo goed. Ik ben begonnen met alcohol nadat ik meer dan 2,5 jaar clean was. Het is niet uit de hand gelopen, alcohol vind ik alleen ook niet meer zo interessant. Nuchter blijven is best prima. Wil in 2024 nog weleens een uitzondering maken voor hele speciale gelegenheden, maar die zullen er amper zijn. Tolerantie is ook zeer laag, dus alcohol drinken is ook niet zo leuk.

Spacecake vond ik wel geinig, maar ook niet zo interessant. Merk dat na 2,5 jaar cleantijd van speed, wiet, en ketamine dat verdovende middelen helemaal niet meer zo interessant zijn. Heb een fijn en leuk leven opgebouwd de afgelopen 2,5 jaar waardoor ik het niet ‘nodig’ heb.

Al merk ik bij mij nog wel de behoefte om ooit eens LSD te gaan proberen, maar dat is iets voor in de verre toekomst. :)
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Dat werken in loondienst niet voor je lijkt te zijn weggelegd, is d,at iets om je zorgen over te maken?
Klik om te vergroten...
Wel een beetje, maar dat heeft vooral te maken met het het me gewoon echt niet lukt om op tijd te zijn en het is ook nog maar de vraag hoe lang ik het achter elkaar volhoud om volgens mijn rooster te werken. Misschien dat dit allemaal veel minder een probleem zal zijn als ik eenmaal DGT gedaan heb en direct daarna weer kan gaan studeren. Als dat vervolgens ook redelijk soepel gaat, dan zal ik me er tegen dan geen zorgen meer om maken, denk ik.

Spoiler: Off-topic
Colekkr zei:
onder bewind omdat je niet met geld kunt om gaan en het uitgeeft aan make-up en kleding etc. Etc. En wel drugs kopen?
Klik om te vergroten...
Ja, wat is je vraag precies? Ik dit al uitgebreid uitgelegd, zonder dat ik dat had hoeven doen. Leuk voor jou dat jij veel beter omgaat met je geld, maar snap niet waar deze verheven reactie voor nodig was.

Colekkr zei:
ben het namelijk met @annihilation eens. Bijstand is een nood uitkering met een bedrag om van te leven. En uiteraard ben je dan verplicht te solliciteren, opleiding te starten of vrijwilligerswerk te doen afhankelijk van situatie.
Klik om te vergroten...
De enige reden dat ik nu nog in de bijstand zit, is omdat ik nog niet officieel uitbehandeld ben, anders zou ik nu een Wajong-uitkering gehad hebben en vanaf 2027 ga ik daar sowieso beroep op kunnen doen. Er is mij nooit iets verplicht te doen vanuit de gemeente, want ze weten hoe ziek ik ben. Uiteindelijk ben ik uit mezelf 2 vrijwilligersbaantjes gaan doen.

Colekkr zei:
Statistieken bijhouden van je drugsgebruik….. neem je dan een lijntje en pak je gelijk je telefoon? Op moment dat ik namelijk iets gebruik is dat het laatste waar ik aan denk hahaha En waarom zou je het überhaupt zo gedetailleerd willen monitoren? Is er dan al niet een probleem….
Klik om te vergroten...
Ja, er is een probleem, dat zei ik ook al op de eerste pagina. Ik wil zicht hebben op dit probleem. Het is voor meerdere dingen nuttig om het bij te houden.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Welke app is dat die jij en @Zweevteev gebruiken?
Klik om te vergroten...
Dose, maar ik ga die van PsychonautWiki ook eens uitproberen!
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eigenlijk alleen maar research chemicals besteld, dus dat is makkelijk opzoeken. Heb veel dingen niet opgemaakt, dus heb nog een aardige voorraad liggen van alles. Misschien genoeg voor 2024 😄

Besteld dit jaar:
2gr DPT (nog 1,5gr over)
6x 4-HO-MET pellets (op)
1gr 4F-MPH (0,5gr over)
7gr 3-FPM (op)
0,5gr 2-METHYL-AP-237 (0,3gr over)
0,5gr ODSMT (op)
1gr NEP (0,4gr over)
4FMA 5x pellets (net eentje gebruikt)
O-PCE 5x pellets (niet gebruikt)

Verder nog sporadisch:
Phenibut
Kratom
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#8
2023 is redelijk volgens plan gegaan.

Cocaïne 7x (gem. 150 mg)
3-FA 6x (gem. 50 mg)
MDMA 4x (gem. 130 mg)
3-MMC 3x (gem. 250 mg)
4F-MPH 2x (15 mg)
2C-B 4x (10 mg)
1P-LSD 1x (20 mcg)
Phenibut 10x (gem. 1 gram)

Fijne dagen DF!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tot aan begin juni is dit het lijstje geen zin om de hoeveelheden uit te rekenen, maar gebruik zag er zo uit.

Wiet - Elke dag 1gram
Cocaine - Ieder weekend 1 - 2 hele
Miauw - Ieder weekend 1 - 3 gram.
Speed - 1 x 10 gram gehaald en wel poosje mee gedaan.
Ketamine - 4g ofzo?? random keer mee gehaald bij een actie
Bromazolam - ieder weekend 1 x 3mg tablet
Alcohol - Ieder weekend of een kratje of een fles sterk

Blij dat ik ermee gestopt ben, beste beslissing van dit jaar :clapping1:
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieb00n zei:
Tot aan begin juni is dit het lijstje geen zin om de hoeveelheden uit te rekenen, maar gebruik zag er zo uit.

Wiet - Elke dag 1gram
Cocaine - Ieder weekend 1 - 2 hele
Miauw - Ieder weekend 1 - 3 gram.
Speed - 1 x 10 gram gehaald en wel poosje mee gedaan.
Ketamine - 4g ofzo?? random keer mee gehaald bij een actie
Bromazolam - ieder weekend 1 x 3mg tablet
Alcohol - Ieder weekend of een kratje of een fles sterk

Blij dat ik ermee gestopt ben, beste beslissing van dit jaar :clapping1:
Klik om te vergroten...

Lekker bezig! Tof om te horen dat je die keuze hebt gemaakt. Laat alleen maar zien hoe sterk je wilskracht is.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bloemetjesgordijn95 zei:
Lekker bezig! Tof om te horen dat je die keuze hebt gemaakt. Laat alleen maar zien hoe sterk je wilskracht is.
Klik om te vergroten...
Niet zo zeer wilskracht, zonder het 12 stappen programma en de fellows was me dit nooit gelukt.
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieb00n zei:
Niet zo zeer wilskracht, zonder het 12 stappen programma en de fellows was me dit nooit gelukt.
Klik om te vergroten...
Dan nog heb je de keuze gemaakt om te stoppen en naar de meetings te gaan. Dat vereist doorzettingsvermogen en discipline, oftewel wilskracht. Het is makkelijk om in je comfortzone te blijven zitten en door te gaan met je oude leven.

Ik heb er daardoor alleen maar bewondering voor. Je hoeft op dat gebied niet bescheiden te zijn 🤪
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou, dit is de laatste van het jaar:

Screenshot_20231231_235810_Dose.png
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijne is ook nog iets veranderd. Maar dit is het dit jaar.Screenshot_20240101_013731_Dose.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."