Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriendschap tijdens gebruiken

Vriendschap tijdens gebruiken

35 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aangezien onze huidige vriendengroep aardig uit elkaar aan het vallen was, bleef ik uit eindelijk over met mijn beste kameraad.
vrijwel elk weekend gebruikte we vooral speed en drank.

aangezien mijn kameraard veelal in zijn eigen wereldje was tijdens gebruik, was er niet echt een gesprek mee te voeren. Zijn huidige vriendin begon ook het wereldje van speed te ontdekken, met haar kon ik bij vlagen goeie gesprekken voeren, maar vooral op Social media hadden wij met elkaar contact als er geen after of zitting was.

mijn kameraad heeft een gok probleem en heb hem meerdere keren geld geleend, vooral het terug betalen is bij hem een probleem.. hierdoor ontstaan onze ruzies vooral.
Vooral dat hij er om loog en smoesjes verzon zat mij erg dwars.

Hierdoor hebben wij een lange tijd geen contact met elkaar gehad, in deze periode heeft hij zoals zelf gezegd hulp gehad via het ggz.

Afgelopen kerst heb ik weer contact met mijn kameraad en zijn vriendin gekregen.
we hebben zo’n 4 nachten met elkaar door gehaald, ik was diegene met speed op zak, en hier werd behoorlijk van geprofiteerd.

Aangezien ik had gehoopt dat de behandelingen van het ggz mijn kameraad goed hadden gedaan, en door zijn vlotte babbel. Heb ik hem weer geld geleed, rond de 900 euro.

nadat ik dit al aan mijn kameraard had uitgeleend, vraagt zijn vriendin mij om hulp om de rekening voor het gas water en licht te willen voorschieten, omdat ze anders worden afgesloten. Ze geeft hierbij boos aan dat dit door het gok probleem van haar vriend komt.
Met pijn en moeite betaal ik ook deze rekening. We spreken een betaal datum af en hebben vervolgens die week nog veel Contact op Social media.

De dag voordat er betaald moet worden is mevrouw niet meer te bereiken, appjes worden niet beantwoord, tel telefoongesprekken worden niet opgenomen etc. Tot op de dag vandaag geen enkele vorm van contact..

Mijn kameraad is wel bereikbaar, maar is vooral vaag met antwoorden en ook hij is zijn betaling verplichtingen niet nagekomen

Hoe erg ben ik genaaid ?
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ging uit van het beste in de mens denk ik?

Nee heb ook niet door gevraagd helaas, had wel mijn twijfels
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Op een schaal van 1 tot 10?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
PotjeBier zei:
Ging uit van het beste in de mens denk ik?

Nee heb ook niet door gevraagd helaas, had wel mijn twijfels
Klik om te vergroten...
Het kan ook zijn dat hij het verzonnen heeft.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
PotjeBier zei:
Aangezien onze huidige vriendengroep aardig uit elkaar aan het vallen was, bleef ik uit eindelijk over met mijn beste kameraad.
vrijwel elk weekend gebruikte we vooral speed en drank.

aangezien mijn kameraard veelal in zijn eigen wereldje was tijdens gebruik, was er niet echt een gesprek mee te voeren. Zijn huidige vriendin begon ook het wereldje van speed te ontdekken, met haar kon ik bij vlagen goeie gesprekken voeren, maar vooral op Social media hadden wij met elkaar contact als er geen after of zitting was.

mijn kameraad heeft een gok probleem en heb hem meerdere keren geld geleend, vooral het terug betalen is bij hem een probleem.. hierdoor ontstaan onze ruzies vooral.
Vooral dat hij er om loog en smoesjes verzon zat mij erg dwars.

Hierdoor hebben wij een lange tijd geen contact met elkaar gehad, in deze periode heeft hij zoals zelf gezegd hulp gehad via het ggz.

Afgelopen kerst heb ik weer contact met mijn kameraad en zijn vriendin gekregen.
we hebben zo’n 4 nachten met elkaar door gehaald, ik was diegene met speed op zak, en hier werd behoorlijk van geprofiteerd.

Aangezien ik had gehoopt dat de behandelingen van het ggz mijn kameraad goed hadden gedaan, en door zijn vlotte babbel. Heb ik hem weer geld geleed, rond de 900 euro.

nadat ik dit al aan mijn kameraard had uitgeleend, vraagt zijn vriendin mij om hulp om de rekening voor het gas water en licht te willen voorschieten, omdat ze anders worden afgesloten. Ze geeft hierbij boos aan dat dit door het gok probleem van haar vriend komt.
Met pijn en moeite betaal ik ook deze rekening. We spreken een betaal datum af en hebben vervolgens die week nog veel Contact op Social media.

De dag voordat er betaald moet worden is mevrouw niet meer te bereiken, appjes worden niet beantwoord, tel telefoongesprekken worden niet opgenomen etc. Tot op de dag vandaag geen enkele vorm van contact..

Mijn kameraad is wel bereikbaar, maar is vooral vaag met antwoorden en ook hij is zijn betaling verplichtingen niet nagekomen

Hoe erg ben ik genaaid ?
Klik om te vergroten...

Biggie’s goede raad: that credit, dead it. You think a crackhead’s paying you back? Shit, forget it.

Je bent te goed voor je vriend. Leen ze geen geld meer en sta er op dat ze je alles terug betalen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
PotjeBier zei:
Hoe erg ben ik genaaid ?
Klik om te vergroten...

Ik vrees van voor en van achteren.
Vreselijk. Wil je het beste voor hen doen krijg je zoiets.

Gaat het om veel geld in totaal?
Wie weet kan een deurwaarder later iets.
Niet dat ze hun huis leeg trekken maar bv wel betalingsafspraak maken. Iedere maand x bedrag.

Wil je dit doen bij vrienden? Nee
Maar voelt het goed nu ze je geld niet terug geven? Ook nee

Maar ik zou eerst wel proberen te achter halen waarom je niks hoort etc. Of er toch nog andere opties zijn
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heeft hij nog een inkomen, voor zover jij weet?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
PotjeBier zei:
Hoe erg ben ik genaaid ?
Klik om te vergroten...
Best wel erg. Maar je hebt ook een stukje eigen verantwoordelijkheid. Jij hebt ervoor gekozen om het geld uit te lenen en dat had je niet hoeven doen. Je had de problemen met terugbetalen een beetje aan kunnen zien komen, want (1) het was al eerder gebeurd en (2) er waren signalen dat het toch nog niet zo lekker ging met je kameraad en zijn vriendin (vier nachten doorgehaald met speed, ze profiteerden van je, ze zaten verlegen om geld).

Kan het zijn dat je uit eenzaamheid/angst om de vriendschap te verliezen toch een beetje over je heen laat lopen? Samen speed gebruiken terwijl hij onaanspreekbaar is klinkt ook niet echt leuk, dus ik wens je in ieder geval betere vrienden toe.
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ulixes zei:
Op een schaal van 1 tot 10?
Klik om te vergroten...
Ja
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Heeft hij nog een inkomen, voor zover jij weet?
Klik om te vergroten...
Niet dat ik weet, ook hierover is hij vaag haha
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou dan weet ik het wel…

Denk niet dat je het op korte termijn terug gaat krijgen.,
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
ben je er voor je vrienden krijg je dit
heel vaak meegemaakt in de tijd dat ik een paar gasten had waarmee ik gebruikte wie was telkens diegene die alles op voorraad had , ik dus en daar werd rijkelijk van geprofiteerd (doordat ik ook telkens nieuwe bestelde bij dealer, anders gingen ze weg terug naar huis )
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou het erger vinden dat je “vrienden” zo met je omgaan…

Maar ja, flink genaaid dus. Heb hetzelfde meegemaakt en geen contact meer met zulke “vrienden”
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beetje dom. Waarom heb je steeds geld geleend?

Kun je voor jezelf bewijzen dat hij bij ggz loopt? Heb je door gevraagd hoe zijn behandeling eruit zag? Liggen er knutsel in zijn huis, afsprakenkaartjes? Misschien heeft hij het verzonnen. Ik zou er niet vanuit gaan dat je het op korte termijn terug krijgt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik snap dat niet, dat weet je toch van tevoren. Heb 1 x iemand geld geleend die in gebruik was, 35 euro. Ik kon het missen en wist zo ook wel dat dat nooit meer terug kwam. Was meer een gift.
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Ik snap dat niet, dat weet je toch van tevoren. Heb 1 x iemand geld geleend die in gebruik was, 35 euro. Ik kon het missen en wist zo ook wel dat dat nooit meer terug kwam. Was meer een gift.
Klik om te vergroten...
Hoeft niet altijd
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
ben je er voor je vrienden krijg je dit
heel vaak meegemaakt in de tijd dat ik een paar gasten had waarmee ik gebruikte wie was telkens diegene die alles op voorraad had , ik dus en daar werd rijkelijk van geprofiteerd (doordat ik ook telkens nieuwe bestelde bij dealer, anders gingen ze weg terug naar huis )
Klik om te vergroten...
Ja helaas
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
PotjeBier zei:
Hoe erg ben ik genaaid ?
Klik om te vergroten...
Ik zou het vooral zoeken in: wat heb je hier van geleerd voor de toekomst.

Mensen die hier roepen dat je dit had kunnen weten etc. valt me tegen. Kennelijk weten die mensen alles en maken ze nooit fouten, lekker voor ze.

Of je dat geld terug krijgt weet ik niet, probeer er afspraken over te maken. Dat wordt lastig, maar dat voel je al.

Jij hebt het goed gedaan voor een ander.
Hoe die ander daar mee om gaat zegt meer over de ander dan over jou.
Leermoment, wel een dure les.

Focus op jezelf. Reflectie en leren.
Wie goed doet, goed ontmoet.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom dan ook meteen 900++ € :lolol: :lolol:

Waarom laat jij je zo misbruiken/van je profiteren?
Wat schiet jij daarmee op?

Of ben je gewoon aant trollen?

Heb je hem een contract laten tekenen? Naar mijn weten kun je die gewoon zelf opstellen, handtekening erop en als men er dan niks mee doet is het dacht ik ook nog rechtsgeldig.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Moeilijk, maar ik ken toevallig gokverslaafde kerel die alleen gaat gokken na Speed.
Ik denk niet dat je genaaid bent, maar wel dat je kunt fluiten naar de centjes (voorlopig in ieder geval)
Maar 4 nachten doorhalen met vrienden die het erg moeilijk hebben.. Ik weet niet wie dan de profiteurs zijn.
Heel moeilijk, maar misschien een idee om het geld voorlopig te vergeten, even geen drugs te nemen in hun bijzijn en misschien kun je op andere manier iets voor ze betekenen.
Sterkte, want dit gaat niet goed zo met je vriendenkring.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."