Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine gebruik. Maar dat echt, hoevaak wanneer hoeveel waar etc

Cocaine gebruik. Maar dat echt, hoevaak wanneer hoeveel waar etc

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
LudosandersLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben heel benieuwd naar het gebruikspatroon van sos. Tijdens Covid werd het nog normaler om te gebruiken dan daarvoor. Ikzelf gebruik het nu ruim 3 jaar. Daarvoor alleen mdma op feesten. Sos is echt gekomen door Covid. Met vrienden afspreken, lijntje biertje heel normaal.

ik merk dat de stap om even een puntje te nemen heel klein is. Heb je een spannende afspraak, wil je even net wat losser zijn in een meeting, puntje.
Wordt je niet lekker wakker, een puntje. Geen dikke lijn, een sleutelpunt.

Op werk en lastig gesprek, een punt. Niet se hele dag door lijnen wegwerken, maar zoals een sigaret wat hijsje nemen om even scherp te zijn.

in de kroeg nakkies, feest heel veel, maar dan liever geen sos ivm de korte happy werkzaamheidsduur.

Zie je op tegen die verjaardag even een snuifje voor de moed. Iemand bellen waar je tegen op ziet? Snuifje.

wat vroeger een peukje espresso of red bull was voor de boost, heb je de cocaine. Je weet inmiddels hoeveel je moet nemen voor een bepaald effect. En na lang gebruik wordt dat effect steeds minder euforisch. Het geeft nu nog wat positieve en energieke gevoelens. Maar nooit meer zoals die eerste keer
Jezus wat was dat goed. Maar ik kan het wel laten liggen als ik het wil. Ik zit niet iedere dag aan de snuif. Maar kan mij voorstellen dat als ik een week alleen thuis zit het wel heel aannemelijk zou zijn dat ik een weer zal gebruiken. Uit verveling. Want zonder is net minder leuk. Ook al werkt het niet meer zoals vroeger.

Ik zelf ben goed opgeleid. Heb eigenlijk alles goed voor elkaar. Mooie vriendin en dochter. Mooie mooie plek in Rotterdam waar ik woon en een goede baan.

Wat ik mij afvraag, hoe normaal is sos bij jullie geworden. Het is maatschappelijk zo geaccepteerd, althans in de Randstad en de betere kringen en buurten. In Amsterdam was er sprake om cocaine zelfs te willen legaliseren.
Zijn hier mensen bij die dit verhaal herkennen? Hoe heb ik het die jaren ervoor gedaan zonder slaappillen? Die heb je wel nodig nml als je een dag heb waarbij je het toch niet bij die ene snif kan laten voor die belangrijke call. Als mijn dealer stopt met de slaappillen aan te bieden dan stop ik ook accuut met recreatief snuif te gebruiken. Zonder de slaappillen zou ik dit nooit doen.

Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn met dit probleem. Jezelf voor de gek houden dat je niet verslaafd bent, maar wel bijna dagelijks gebruikt en een slaappil nodig hebt (just to be sure) en omdat je over de dag kleine beetjes neemt functioneer je ook nog normaal. En niemand die het merkt. Absurd eigenlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ludosanders zei:
Ik ben heel benieuwd naar het gebruikspatroon van sos. Tijdens Covid werd het nog normaler om te gebruiken dan daarvoor. Ikzelf gebruik het nu ruim 3 jaar. Daarvoor alleen mdma op feesten. Sos is echt gekomen door Covid. Met vrienden afspreken, lijntje biertje heel normaal.

ik merk dat de stap om even een puntje te nemen heel klein is. Heb je een spannende afspraak, wil je even net wat losser zijn in een meeting, puntje.
Wordt je niet lekker wakker, een puntje. Geen dikke lijn, een sleutelpunt.

Op werk en lastig gesprek, een punt. Niet se hele dag door lijnen wegwerken, maar zoals een sigaret wat hijsje nemen om even scherp te zijn.

in de kroeg nakkies, feest heel veel, maar dan liever geen sos ivm de korte happy werkzaamheidsduur.

Zie je op tegen die verjaardag even een snuifje voor de moed. Iemand bellen waar je tegen op ziet? Snuifje.

wat vroeger een peukje espresso of red bull was voor de boost, heb je de cocaine. Je weet inmiddels hoeveel je moet nemen voor een bepaald effect. En na lang gebruik wordt dat effect steeds minder euforisch. Het geeft nu nog wat positieve en energieke gevoelens. Maar nooit meer zoals die eerste keer
Jezus wat was dat goed. Maar ik kan het wel laten liggen als ik het wil. Ik zit niet iedere dag aan de snuif. Maar kan mij voorstellen dat als ik een week alleen thuis zit het wel heel aannemelijk zou zijn dat ik een weer zal gebruiken. Uit verveling. Want zonder is net minder leuk. Ook al werkt het niet meer zoals vroeger.

Ik zelf ben goed opgeleid. Heb eigenlijk alles goed voor elkaar. Mooie vriendin en dochter. Mooie mooie plek in Rotterdam waar ik woon en een goede baan.

Wat ik mij afvraag, hoe normaal is sos bij jullie geworden. Het is maatschappelijk zo geaccepteerd, althans in de Randstad en de betere kringen en buurten. In Amsterdam was er sprake om cocaine zelfs te willen legaliseren.
Zijn hier mensen bij die dit verhaal herkennen? Hoe heb ik het die jaren ervoor gedaan zonder slaappillen? Die heb je wel nodig nml als je een dag heb waarbij je het toch niet bij die ene snif kan laten voor die belangrijke call. Als mijn dealer stopt met de slaappillen aan te bieden dan stop ik ook accuut met recreatief snuif te gebruiken. Zonder de slaappillen zou ik dit nooit doen.

Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn met dit probleem. Jezelf voor de gek houden dat je niet verslaafd bent, maar wel bijna dagelijks gebruikt en een slaappil nodig hebt (just to be sure) en omdat je over de dag kleine beetjes neemt functioneer je ook nog normaal. En niemand die het merkt. Absurd eigenlijk.
Klik om te vergroten...
(Bijna) alles is herkenbaar, alleen niet met sos. Ben daar persoonlijk geen fan van. Wel bepaalde gefluoreerde amphetamine die vooral op noradrenaline en dopamine werken zoals 2-FMA, 3-FA op zeer lage dosis. Net extra concentratie en weinig directe problemen als het functioneel is. En met 2-FMA een werkingsduur van 6/8 uur oraal waarvan 5 uurtjes goed functioneel.

Kwa normalisering is het voor mij lastig bepalen, er waren locaties/groepen mensen waar het altijd "standaard" was, iets wat iedereen wel eens deed. Maar ook groepen/locaties waar ze het zich niet voor konden stellen (en je het nooit zag). De groepen waar ik mee omgegaan heb waren nooit echt fan van cocaine, eerder 3MMC. Maar hoe deze 'normale' zijn geëvolueerd zou ik niet kunnen zeggen. Sommige groepen mensen/regio's normaler, sommige juist andersom.

Coke heb ik voor het laatst denk ik een half jaar geleden gebruikt, terwijl andere stims soms dagelijks.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi dat je zo zelfbewust bent van je gebruik. Toch even een paar reflectie punten die niet aanvallend bedoeld zijn.

Mag ik vragen hoe frequent je gebruikt op wekelijkse basis? Je zegt dat je het cocaïne gebuik wel kan laten liggen als je wil. Het probleem echter is ook het gewoonte patroon dat er aan gekoppeld is. Als roker zal je vast wel weten waar ik over praat, en laat dat nou net ook hetgene zijn wat stoppen zo moeilijk kan maken.

Inderdaad, na verloop van tijd is het gevoel echt niet meer hetzelfde maar zit een mogelijke verslaving al onbewust met diepe wortels vast in je levensstijl.

Mag ik ook vragen in welke mate het zit met je benzo gebruik?

Als laatste punt 🙃 wil ik je meegeven dat je omgeving er misschien meer bewust van is dan je zelf denkt; Al betekent het niet dat ze het per se aan drugsgebruik zullen linken.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ludosanders zei:
Als mijn dealer stopt met de slaappillen aan te bieden dan stop ik ook accuut met recreatief snuif te gebruiken. Zonder de slaappillen zou ik dit nooit doen.
Klik om te vergroten...
Geloof je hetzelf? Dan zoek je wel via via iemand die dit kan regelen. Gewoon een excuus om nog te “mogen” gebruiken. 🙃
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ludosanders zei:
Ik ben heel benieuwd naar het gebruikspatroon van sos. Tijdens Covid werd het nog normaler om te gebruiken dan daarvoor. Ikzelf gebruik het nu ruim 3 jaar. Daarvoor alleen mdma op feesten. Sos is echt gekomen door Covid. Met vrienden afspreken, lijntje biertje heel normaal.

ik merk dat de stap om even een puntje te nemen heel klein is. Heb je een spannende afspraak, wil je even net wat losser zijn in een meeting, puntje.
Wordt je niet lekker wakker, een puntje. Geen dikke lijn, een sleutelpunt.

Op werk en lastig gesprek, een punt. Niet se hele dag door lijnen wegwerken, maar zoals een sigaret wat hijsje nemen om even scherp te zijn.

in de kroeg nakkies, feest heel veel, maar dan liever geen sos ivm de korte happy werkzaamheidsduur.

Zie je op tegen die verjaardag even een snuifje voor de moed. Iemand bellen waar je tegen op ziet? Snuifje.

wat vroeger een peukje espresso of red bull was voor de boost, heb je de cocaine. Je weet inmiddels hoeveel je moet nemen voor een bepaald effect. En na lang gebruik wordt dat effect steeds minder euforisch. Het geeft nu nog wat positieve en energieke gevoelens. Maar nooit meer zoals die eerste keer
Jezus wat was dat goed. Maar ik kan het wel laten liggen als ik het wil. Ik zit niet iedere dag aan de snuif. Maar kan mij voorstellen dat als ik een week alleen thuis zit het wel heel aannemelijk zou zijn dat ik een weer zal gebruiken. Uit verveling. Want zonder is net minder leuk. Ook al werkt het niet meer zoals vroeger.

Ik zelf ben goed opgeleid. Heb eigenlijk alles goed voor elkaar. Mooie vriendin en dochter. Mooie mooie plek in Rotterdam waar ik woon en een goede baan.

Wat ik mij afvraag, hoe normaal is sos bij jullie geworden. Het is maatschappelijk zo geaccepteerd, althans in de Randstad en de betere kringen en buurten. In Amsterdam was er sprake om cocaine zelfs te willen legaliseren.
Zijn hier mensen bij die dit verhaal herkennen? Hoe heb ik het die jaren ervoor gedaan zonder slaappillen? Die heb je wel nodig nml als je een dag heb waarbij je het toch niet bij die ene snif kan laten voor die belangrijke call. Als mijn dealer stopt met de slaappillen aan te bieden dan stop ik ook accuut met recreatief snuif te gebruiken. Zonder de slaappillen zou ik dit nooit doen.

Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn met dit probleem. Jezelf voor de gek houden dat je niet verslaafd bent, maar wel bijna dagelijks gebruikt en een slaappil nodig hebt (just to be sure) en omdat je over de dag kleine beetjes neemt functioneer je ook nog normaal. En niemand die het merkt. Absurd eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Je bent al flink aan het uitglijden op die slippery slope. En ergens heb je het zelf al door, anders zou je je gebruik nu op deze manier niet valideren bij anderen. Ter beantwoording op je vraag: mijn gebruikspatroon lag vele malen lager (en zeker niet dagelijks / geen puntjes op werk) om al aan de bel te trekken bij de huisarts waarbij ik ben doorverwezen naar ambulante verslavingszorg.

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws voor je. Het slechte nieuws: aan je bericht te lezen heb je veel te verliezen. Je dochter, vriendin, goede baan en mooie woonplek. Alles dus.

Het goede nieuws: het is nog niet zo ver. Grijp nu in, zoek hulp. Dat kan al beginnen door het bespreekbaar te maken met je partner, voor zo ver nog niet gedaan. Maar eigenlijk zou ik de huisarts contacten.

Edit: na je post nog een keer goed te lezen, bij deze nog een aanvullende reactie aangaande je benzo (slaappillen) gebruik. Je gehele topic lijkt over sos te gaan en tussen neus en lippen door spreek je over het nemen van slaappillen. Dat is dus typisch wat benzo’s doen; de sneaky pilletjes lijken geen probleem maar die zijn zo mogelijk nog verslavender dan de sos. Ze remmen ook paniek en angst, op de korte termijn. Hoe hoog ligt je benzo gebruik, welk type en hoe lang al? Je lijkt namelijk af te stevenen op een verslaving met polygebruik, zowel benzo’s als sos. Afkick van benzo is nog veel lastiger en gevaarlijker. Kan op termijn niet cold turkey. Als je wilt weten wat je mogelijk te wachten staat: lees het topic (speed)verslaving de baas van Perenijsje eens helemaal door. Bezint eer ge begint.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ludosanders zei:
Ik ben heel benieuwd naar het gebruikspatroon van sos. Tijdens Covid werd het nog normaler om te gebruiken dan daarvoor. Ikzelf gebruik het nu ruim 3 jaar. Daarvoor alleen mdma op feesten. Sos is echt gekomen door Covid. Met vrienden afspreken, lijntje biertje heel normaal.

ik merk dat de stap om even een puntje te nemen heel klein is. Heb je een spannende afspraak, wil je even net wat losser zijn in een meeting, puntje.
Wordt je niet lekker wakker, een puntje. Geen dikke lijn, een sleutelpunt.

Op werk en lastig gesprek, een punt. Niet se hele dag door lijnen wegwerken, maar zoals een sigaret wat hijsje nemen om even scherp te zijn.

in de kroeg nakkies, feest heel veel, maar dan liever geen sos ivm de korte happy werkzaamheidsduur.

Zie je op tegen die verjaardag even een snuifje voor de moed. Iemand bellen waar je tegen op ziet? Snuifje.

wat vroeger een peukje espresso of red bull was voor de boost, heb je de cocaine. Je weet inmiddels hoeveel je moet nemen voor een bepaald effect. En na lang gebruik wordt dat effect steeds minder euforisch. Het geeft nu nog wat positieve en energieke gevoelens. Maar nooit meer zoals die eerste keer
Jezus wat was dat goed. Maar ik kan het wel laten liggen als ik het wil. Ik zit niet iedere dag aan de snuif. Maar kan mij voorstellen dat als ik een week alleen thuis zit het wel heel aannemelijk zou zijn dat ik een weer zal gebruiken. Uit verveling. Want zonder is net minder leuk. Ook al werkt het niet meer zoals vroeger.

Ik zelf ben goed opgeleid. Heb eigenlijk alles goed voor elkaar. Mooie vriendin en dochter. Mooie mooie plek in Rotterdam waar ik woon en een goede baan.

Wat ik mij afvraag, hoe normaal is sos bij jullie geworden. Het is maatschappelijk zo geaccepteerd, althans in de Randstad en de betere kringen en buurten. In Amsterdam was er sprake om cocaine zelfs te willen legaliseren.
Zijn hier mensen bij die dit verhaal herkennen? Hoe heb ik het die jaren ervoor gedaan zonder slaappillen? Die heb je wel nodig nml als je een dag heb waarbij je het toch niet bij die ene snif kan laten voor die belangrijke call. Als mijn dealer stopt met de slaappillen aan te bieden dan stop ik ook accuut met recreatief snuif te gebruiken. Zonder de slaappillen zou ik dit nooit doen.

Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn met dit probleem. Jezelf voor de gek houden dat je niet verslaafd bent, maar wel bijna dagelijks gebruikt en een slaappil nodig hebt (just to be sure) en omdat je over de dag kleine beetjes neemt functioneer je ook nog normaal. En niemand die het merkt. Absurd eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Volgens mij weet je wel dat het niet klopt wat je doet. Er zijn echt wel mensen die iets aan je merken hoor. Pas op met slaappillen, als je daarmee Benzo’s bedoelt. Gewenning gaat snel en er weer vanaf komen is voor veel mensen een hel. Bespreek je gebruik eens met de huisarts. Je hebt je leven goed voor elkaar maar als je verslaving je overneemt raak je 't allemaal kwijt. Zoek hulp voordat dat gebeurt. Je bent al een aardig eind op weg namelijk.

Ga aan jezelf werken en je kunt de kracht om een spannende vergadering door te komen uit jezelf leren halen in plaats van uit een middel.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ludosanders zei:
Maar ik kan het wel laten liggen als ik het wil. Ik zit niet iedere dag aan de snuif
Klik om te vergroten...
Jaja geloof je het zelf? :lolol: :lolol:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Jaja geloof je het zelf? :lolol: :lolol:
Klik om te vergroten...
Ja, hij kan het vervangen door 2/3/4 mmc of even niet gebruiken door op vakantie te gaan of even lekker wat extra Bromazolam..
Maar ik vrees dat onze @Ludosanders nog zijn lesje moet leren. Sterkte en probeer maar eens een paar maanden zonder Uppers en Downers.. Zet hem op!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herken de patronen die je noemt zeker. Weliswaar niet per sé met cocaïne. Wat ik eigenlijk nog veel interessanter vind dan 'waar' 'wanneer' 'hoe vaak' en 'hoe veel' is het 'waarom'.

Voor mij was dat in het begin voor de lol. Maar uiteindelijk schoof dat steeds meer naar functioneel. Moest ik veel saaie administratieve dingen doen: speed, dex of 2-f(m)a. Kon ik lastig wakker worden: speed, dex of 2-fma. Saaie verjaardag: same story.

Ik zie dat in jouw verhaal ook wel terug. Is er iets lastigs te doen, iets waar je tegenop ziet: dan is drugs de oplossing. Dat is een slippery slope hoor.

Bij mij is mijn gebruik zo inderdaad steeds meer genormaliseerd. Tot ik soms gewoon echt kneiter strak stond op werk.
Al helemaal in coronatijd: online meeting uit, even de spiegel leegwerken en de volgende online meeting in.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vraag me af of je net zo simpeltjes zou reageren als je dochter hetzelfde zou doen. 🤔
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens mij weet je ook wel dat de weg die je inslaat, niet de juiste is :wink:

Bij mij heeft blootstelling aan middelen, waaronder cocaine, er ook voor gezorgd dat ik het als iets heel normaals ben gaan zien. Helemaal toen ik het vaker ben gaan gebruiken en mezelf in kringen ging bevinden waar gebruik als normaal werd gezien. Maar dat is het niet, dat is enkel om het te rechtvaardigen in je eigen hoofd. Het is schadelijk voor je gezondheid en geest en de productie ervan geeft veel ellende, kost vele mensen levens en zorgt voor een hoop (natuur)vervuiling.

En uberhaupt cocaine nemen om de redenen die jij noemt is gevaarlijk gezien verslaving. Omdat dit middel nu eenmaal sterk de neiging heeft om het vaker te gaan gebruiken en als je het dan nog eens goed praat in je hoofd en het als normaal ziet.. Dan ga je het uiteindelijk ook steeds vaker nemen. Het zijn nu nog puntjes, maar dat zullen op den duur lijnen worden kan ik je garanderen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel herkenbaar.
Zo heb ik ook een paar maanden geleefd.
Niet echt lijnen nemen, muv feesten, maar puntjes. Even refreshen en go.

Ik ben er wel op tijd mee gestopt. Mede dankzij mijn behandelingen tegen ptss.
Er zit denk ik altijd een rede achter waar om je blijft punten.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Niet verslaafd zeggen te zijn want je kan ook af en toe paar dagen zonder maar vervolgens gebruik je wel degelijk vaker dan je soms zelf denkt of door hebt.
Ofwel beetje baggelatiseren.

Ik heb 3 jaar prima gefunctioneerd met dagelijkse kleine dosis speed.

Daarna 2 jaar wat meer vaak in combi met drank en alsnog niemand die het merkte. Na 5 jaar een paar vrienden het verteld en die stonden echt perplex hoe ik dat deed zonder dat iemand het ooit is opgevallen.

Toen mn man me verliet zonder iets te laten weten ging even een broodje halen en kwam gewoon niet meer terug ben ik volledig ingestort met 2 kleine kids in een huis dat nog lang niet klaar was en zonder geld want gezamelijke rekening en ik was gestopt met werken toen hij richting de 4500eu. P.m. ging.

En ja het was al zo gewoon om te gebruiken dus ging heel snel meer gebruiken om het zorgen voor de kids vol te houden en dan als ze sliepen een hoop alcohol tot ik in slaapviel.
(Voor de mensen die zich zorgen maken over de kids toen er was altijd een nuchter iemand aanwezig)

Als je al vaak gebruikt en je hebt tegenslagen word het makkelijker meer te gebruiken. En hoe langer je gebruikt hoe meer je nodig gaat hebben voor hetzelfde gevoel.

Ergens ben ik blij dat drugs steeds minder taboe word maar het maakt het vaak ook nog moeilijker te stoppen als het wel de verkeerde kant op gaat. Het kan een steunpilaar worden of je valkuil.
Bij mij werd het mn valkuil.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sniffle88 zei:
Toen mn man me verliet zonder iets te laten weten ging even een broodje halen en kwam gewoon niet meer terug ben ik volledig ingestort met 2 kleine kids in een huis dat nog lang niet klaar was en zonder geld want gezamelijke rekening en ik was gestopt met werken toen hij richting de 4500eu. P.m. ging.
Klik om te vergroten...

Tsjezus wat een lafbek zeg.
Heb je daarna nog iets van hem gehoord?

En precies wat je zegt. Als je dan al een middel gewend bent en je normaliter een rem had in positieve tijden, kun je heel snel door slaan in minder goeie tijden. Want het is dan toch al normaal. Zogenaamd.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ludosanders zei:
Ik ben heel benieuwd naar het gebruikspatroon van sos. Tijdens Covid werd het nog normaler om te gebruiken dan daarvoor. Ikzelf gebruik het nu ruim 3 jaar. Daarvoor alleen mdma op feesten. Sos is echt gekomen door Covid. Met vrienden afspreken, lijntje biertje heel normaal.

ik merk dat de stap om even een puntje te nemen heel klein is. Heb je een spannende afspraak, wil je even net wat losser zijn in een meeting, puntje.
Wordt je niet lekker wakker, een puntje. Geen dikke lijn, een sleutelpunt.

Op werk en lastig gesprek, een punt. Niet se hele dag door lijnen wegwerken, maar zoals een sigaret wat hijsje nemen om even scherp te zijn.

in de kroeg nakkies, feest heel veel, maar dan liever geen sos ivm de korte happy werkzaamheidsduur.

Zie je op tegen die verjaardag even een snuifje voor de moed. Iemand bellen waar je tegen op ziet? Snuifje.

wat vroeger een peukje espresso of red bull was voor de boost, heb je de cocaine. Je weet inmiddels hoeveel je moet nemen voor een bepaald effect. En na lang gebruik wordt dat effect steeds minder euforisch. Het geeft nu nog wat positieve en energieke gevoelens. Maar nooit meer zoals die eerste keer
Jezus wat was dat goed. Maar ik kan het wel laten liggen als ik het wil. Ik zit niet iedere dag aan de snuif. Maar kan mij voorstellen dat als ik een week alleen thuis zit het wel heel aannemelijk zou zijn dat ik een weer zal gebruiken. Uit verveling. Want zonder is net minder leuk. Ook al werkt het niet meer zoals vroeger.

Ik zelf ben goed opgeleid. Heb eigenlijk alles goed voor elkaar. Mooie vriendin en dochter. Mooie mooie plek in Rotterdam waar ik woon en een goede baan.

Wat ik mij afvraag, hoe normaal is sos bij jullie geworden. Het is maatschappelijk zo geaccepteerd, althans in de Randstad en de betere kringen en buurten. In Amsterdam was er sprake om cocaine zelfs te willen legaliseren.
Zijn hier mensen bij die dit verhaal herkennen? Hoe heb ik het die jaren ervoor gedaan zonder slaappillen? Die heb je wel nodig nml als je een dag heb waarbij je het toch niet bij die ene snif kan laten voor die belangrijke call. Als mijn dealer stopt met de slaappillen aan te bieden dan stop ik ook accuut met recreatief snuif te gebruiken. Zonder de slaappillen zou ik dit nooit doen.

Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn met dit probleem. Jezelf voor de gek houden dat je niet verslaafd bent, maar wel bijna dagelijks gebruikt en een slaappil nodig hebt (just to be sure) en omdat je over de dag kleine beetjes neemt functioneer je ook nog normaal. En niemand die het merkt. Absurd eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Ff een puntje niet, lijnen werden grammen. Snel achtergekomen dat ik niet overdag kon nakken omdat ik erbij moest drinken. Dus uiteindelijk werd het alleen maar savonds, wel tijden van weken achtereen maar ff een puntje dat niet. Als dit zo voor jou werkt en je er geen problemen aan ondervindt en het niet de verkeerde kant op gaat...maarja uit ervaring en de duizenden mensen die ik ken waarvan er velen ook zo zijn begonnen kan ik je denk ik met grote zekerheid stellen dat het ooit, bijvoorbeeld in een periode van veel stress of problemen, om kan slaan in misbruik. Als je het nu al gebruikt als een coping mechanisme, wellicht toch soort van gecontroleerd, lijkt het toch al verkeerd. Ook omsat je je er blijkbaar toch bedenkingen bij hebt. Vandaar je post. Klinkt een koffietje if een redbull toch wat gezonder😉
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ludosanders zei:
Ik ben heel benieuwd naar het gebruikspatroon van sos. Tijdens Covid werd het nog normaler om te gebruiken dan daarvoor. Ikzelf gebruik het nu ruim 3 jaar. Daarvoor alleen mdma op feesten. Sos is echt gekomen door Covid. Met vrienden afspreken, lijntje biertje heel normaal.

ik merk dat de stap om even een puntje te nemen heel klein is. Heb je een spannende afspraak, wil je even net wat losser zijn in een meeting, puntje.
Wordt je niet lekker wakker, een puntje. Geen dikke lijn, een sleutelpunt.

Op werk en lastig gesprek, een punt. Niet se hele dag door lijnen wegwerken, maar zoals een sigaret wat hijsje nemen om even scherp te zijn.

in de kroeg nakkies, feest heel veel, maar dan liever geen sos ivm de korte happy werkzaamheidsduur.

Zie je op tegen die verjaardag even een snuifje voor de moed. Iemand bellen waar je tegen op ziet? Snuifje.

wat vroeger een peukje espresso of red bull was voor de boost, heb je de cocaine. Je weet inmiddels hoeveel je moet nemen voor een bepaald effect. En na lang gebruik wordt dat effect steeds minder euforisch. Het geeft nu nog wat positieve en energieke gevoelens. Maar nooit meer zoals die eerste keer
Jezus wat was dat goed. Maar ik kan het wel laten liggen als ik het wil. Ik zit niet iedere dag aan de snuif. Maar kan mij voorstellen dat als ik een week alleen thuis zit het wel heel aannemelijk zou zijn dat ik een weer zal gebruiken. Uit verveling. Want zonder is net minder leuk. Ook al werkt het niet meer zoals vroeger.

Ik zelf ben goed opgeleid. Heb eigenlijk alles goed voor elkaar. Mooie vriendin en dochter. Mooie mooie plek in Rotterdam waar ik woon en een goede baan.

Wat ik mij afvraag, hoe normaal is sos bij jullie geworden. Het is maatschappelijk zo geaccepteerd, althans in de Randstad en de betere kringen en buurten. In Amsterdam was er sprake om cocaine zelfs te willen legaliseren.
Zijn hier mensen bij die dit verhaal herkennen? Hoe heb ik het die jaren ervoor gedaan zonder slaappillen? Die heb je wel nodig nml als je een dag heb waarbij je het toch niet bij die ene snif kan laten voor die belangrijke call. Als mijn dealer stopt met de slaappillen aan te bieden dan stop ik ook accuut met recreatief snuif te gebruiken. Zonder de slaappillen zou ik dit nooit doen.

Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn met dit probleem. Jezelf voor de gek houden dat je niet verslaafd bent, maar wel bijna dagelijks gebruikt en een slaappil nodig hebt (just to be sure) en omdat je over de dag kleine beetjes neemt functioneer je ook nog normaal. En niemand die het merkt. Absurd eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Denk trouwens ook dat je denkt dat niemand iets aan je merkt. Mensen zullen vast vermoedens van het een of ander hebben vergis je daar vooral niet in. Waarschijnlijk niet wat, of wel, maar ongemerkt drugs gebruiken langere tijd dagelijks merken mensen op. Je gedragingen of bepaalde trekjes etc.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#17
Sommige dingen zijn herkenbaar andere weer totaal niet
ik zelf kom uit een omgeving waarin coke absoluut niet kan, dus mijn familie zal ik het nooit vertellen en als ik dus ook in de buurt ben van familie zal ik nooit coke gebruiken om te voorkomen dat ze iets merken (met drugs op zit je altijd op een andere frequentie)
In mijn vriendenkring daarin tegen zijn veel coke liefhebbers, sommige gebruiken meer dan 20 jaar onafgebroken coke, elk weekend word er door vrienden gebruikt en enkele gebruiken ook door de weeks bijv. als ze gezamenlijk voetbal gaan kijken
ik heb met mij zelf de afspraak gemaakt niet door de weeks coke te gebruiken ( in het verleden heb ik die regel 4x overtreden) maar dan sloeg ik het weekend weer over en af toe houd ik gewoon een pauze van enkele weken waarin ik helemaal niets gebruik om te herstellen omdat coke behoorlijk uitputtend is, in 2023 ben ik vaker coke gaan gebruiken (bijna wekelijks) maar ik ben veel minder alcohol gaan drinken, een beetje gek omdat alcohol en coke vaak goed samen gaan
ik heb mij zelf voor genomen om dit jaar minder frequent coke te gaan gebruiken, dit weekend sla ik bijv. over
Als ik lees dat je voor een gesprek een puntje coke neemt om je beter te voelen of voor die verjaardag wat extra moed insnuift, dan moet je bij jezelf te rade gaan wat je d’r mee wilt?!
Kan je niet zonder?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
[QUOTE="Vincent A, post: 1939574, member: 171750
Als ik lees dat je voor een gesprek een puntje coke neemt om je beter te voelen of voor die verjaardag wat extra moed insnuift, dan moet je bij jezelf te rade gaan wat je d’r mee wilt?!
Kan je niet zonder?
[/QUOTE]

Noot:
Natuurlijk kan je zonder!
Het is alleen maar een issue dat je met deze triggers anders moet leren omgaan.
Wat maakt nou dat je denkt altijd die coke in bepaalde situaties nodig te hebben, en zo ja, wat levert het dan op?
Meer helderheid en meer zelfvertrouwen en scherpte?
Dat kan je toch ook op een andere manier bereiken?
Die andere manieren moet je aanleren.
Dat valt in het begin niet mee, maar het is te doen, anders zou iedereen aan de coke zitten denk ik zo....
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."