Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc verslaving loopt uit de hand );

3mmc verslaving loopt uit de hand );

44 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Met 3-MMC hoef je niet af te bouwen en kun je in een keer stoppen. Dit zal de eerste weken mentaal en lichamelijk gezien zwaar zijn maar het is niet gevaarlijk. Minderen/afbouwen is vaak een term die een verslaafde gebruikt om toch nog door te kunnen gebruiken en het stoppen uit te stellen.

Je gebruik loopt qua hoeveelheden en frequentie uit de hand maar de duur valt nog mee. Je kunt een afspraak maken bij de huisarts om dit verhaal te delen en een doorverwijzing te vragen voor verslavingszorg. Dit is natuurlijk een hartstikke grote en moeilijke stap maar je verdiend het om hier de juiste hulp voor te krijgen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoek hulp want het is 1 ding om te stoppen met gebruiken maar als je oorzaak van het probleem niet aanpakt ga je gegarandeerd terugvallen. En elke terugval wordt het een stukje erger, met alle gevolgen van dien.

Stap 1 heb je in ieder geval gezet: toegeven aan jezelf dat je een probleem hebt. Dat vergt moed maar je moet ook doorzetten nu, let's go!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
geenpuntjemaareenijsberg zei:
hoi allemaal ik gebruik sinds 2 december 3mmc. het begon bij een avondje met 0.5 gr top avond gehad alleen die dip pff niet te verdragen.
uit eindelijk ging ik het wel bijna elke week doen het bleef nog steeds onder de gram met gebruik uit eindelijk met nieuwjaar ben ik los gegaan had 1,5gr op en voelde een verslaving op komen. toen ik thuis kwam ben ik geleik nieuwe 3mmc gaan halen en nu is het dus op een punt gekomen dat ik minimaal 1/2gr per dag gebruik heb vorige week 5 x opnieuw gehaald eerste x 3gr op maandag toen op woensdag 4gr op vrijdag nog een extra 6gram en toen was ik even gestopt mijn lichaam had rust nodig ben sinds gister weer bezig heb 6gr gehaald en zit nu onder tussen al op 3gr iemand tips hoe ik kan gaan minderen
Klik om te vergroten...
De knop zal om moeten voordat je kunt stoppen. Daarvoor ben je zelf aan zet. Je staat er echter niet alleen voor. Zie de betrokken reacties in dit topic al. Heb je je (beginnende) verslaving al in vertrouwen gedeeld met vertrouwelingen in je omgeving? En mag ik vragen hoe oud je bent en/of je al op jezelf woont of nog bij je ouders?

Heel goed dat je nu aan de bel trekt en om hulp vraagt.
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damius zei:
De knop zal om moeten voordat je kunt stoppen. Daarvoor ben je zelf aan zet. Je staat er echter niet alleen voor. Zie de betrokken reacties in dit topic al. Heb je je (beginnende) verslaving al in vertrouwen gedeeld met vertrouwelingen in je omgeving? En mag ik vragen hoe oud je bent en/of je al op jezelf woont of nog bij je ouders?

Heel goed dat je nu aan de bel trekt en om hulp vraagt.
Klik om te vergroten...
ik ben 16 mijn beide ouders weten ervan ik ben aangemeld bij yes we can alleen de wacht tijden duren enorm lang das flink balen ik heb net ook weer 3mmc gebruikt omdat ik het nu nog in huis heb liggen 2,5gr om prc te zijn wat vinden jullie moet ik het weg gooien en echt aan de bak met mijn verslaving of zal ik het eerst op maken en daarna stoppen
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Zoek hulp want het is 1 ding om te stoppen met gebruiken maar als je oorzaak van het probleem niet aanpakt ga je gegarandeerd terugvallen. En elke terugval wordt het een stukje erger, met alle gevolgen van dien.

Stap 1 heb je in ieder geval gezet: toegeven aan jezelf dat je een probleem hebt. Dat vergt moed maar je moet ook doorzetten nu, let's go!
Klik om te vergroten...
dankjewel voor de steun en goede hoop doet me goed om te lezen dat jullie er voor mij zijn
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
geenpuntjemaareenijsberg zei:
ik het nu nog in huis heb liggen 2,5gr om prc te zijn wat vinden jullie moet ik het weg gooien en echt aan de bak met mijn verslaving of zal ik het eerst op maken en daarna stoppen
Klik om te vergroten...
Wat denk je zelf dat het beste zou zijn? :(
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
geenpuntjemaareenijsberg zei:
ik ben 16 mijn beide ouders weten ervan ik ben aangemeld bij yes we can alleen de wacht tijden duren enorm lang das flink balen ik heb net ook weer 3mmc gebruikt omdat ik het nu nog in huis heb liggen 2,5gr om prc te zijn wat vinden jullie moet ik het weg gooien en echt aan de bak met mijn verslaving of zal ik het eerst op maken en daarna stoppen
Klik om te vergroten...
Heel goed dat je al aan de bel hebt getrokken en ook dat je ouders er van af weten. Niet mals om op jouw leeftijd al verslaafd te zijn, maar desalniettemin vind ik het reuze knap dat je nu ook het inzicht hebt en lef toont dat het anders moet en dat je niet langer op deze voet door wilt blijven gaan. Geloof mij: dit zijn lessen voor het leven en je gaat hier sterker uit komen. Respect hoor.

Het best is in ieder geval om nu te stoppen met 3mmc te nemen en je kater te accepteren. Die wordt namelijk alleen maar erger. Je kunt ook met 3mmc stoppen zonder af te bouwen, dus maak je daar niet druk om. Gooi de 3mmc weg. De knop moet sowieso een keer om. Nee zeggen is makkelijker dan continu in onderhandeling blijven.

Wanneer kun je aan de slag bij yes we can?
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#8
Damius zei:
Heel goed dat je al aan de bel hebt getrokken en ook dat je ouders er van af weten. Niet mals om op jouw leeftijd al verslaafd te zijn, maar desalniettemin vind ik het reuze knap dat je nu ook de inzicht hebt en lef toont dat het anders moet en dat je niet langer door wilt gaan. Geloof mij: dit zijn lessen voor het leven en je gaat hier sterker uit komen. Respect hoor.

Het best is in ieder geval om nu te stoppen met 3mmc te nemen en je kater te accepteren. Die wordt namelijk alleen maar erger. Je kunt ook met 3mmc stoppen zonder af te bouwen, dus maak je daar niet druk om. Gooi de 3mmc weg. De knop moet sowieso een keer om. Nee zeggen is makkelijker dan continu in onderhandeling blijven.

Wanneer kun je aan de slag bij yes we can?
Klik om te vergroten...
14 weken voor een intake gesprek en dan nog wacht lijst van 3 maanden :(
vind het heel moeilijk om het weg te gooien dus ik weet niet 100% zeker of me dit gaat lukken heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
geenpuntjemaareenijsberg zei:
14 weken voor een intake gesprek en dan nog wacht lijst van 3 maanden :(
vind het heel moeilijk om het weg te gooien dus ik weet niet 100% zeker of me dit gaat lukken heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je innerlijke strijd goed. Dat is nu ook lastig. Je bent al een tijd aan het gebruiken en je zult steeds meer nodig hebben om die opkomende kater te onderdrukken. Het is aan jou om een besluit te nemen.

Die wachtlijst van 3 maanden duurt eigenlijk echt te lang. Wel helemaal gezien jouw toenemende gebruik gecombineerd met je leeftijd. Dat vind ik vrij schrikbarend. Want op deze voet kun je niet zo lang verder. Heb je hierover gesproken met je ouders en huisarts? En is je huisarts ook op de hoogte van je hoge gebruik de afgelopen week? Eigenlijk wil ik zeggen: het zou goed zijn om een signaal af te geven dat je sneller hulp wilt en nodig hebt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
geenpuntjemaareenijsberg zei:
14 weken voor een intake gesprek en dan nog wacht lijst van 3 maanden :(
vind het heel moeilijk om het weg te gooien dus ik weet niet 100% zeker of me dit gaat lukken heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
Klik om te vergroten...
Gooi het maar weg....
Neem er maar afscheid van en gooi het weg en ben daarna maar heel trots op jezelf.

Zodra je kan slapen en wakker word zal het niet makkelijk zijn maar je bent dan wel al 1 stap dichterbij herstel.

Want straks om 00:00 is er wel een andere reden om het nog niet weg te gooien enof je snuift nu zoveel dat het dadelijk op is om 00:00.
Je kan het geloof in jouzelf en ga desnoods iets leuks doen vanavond als dat nog lukt. In ieder geval zoek afleiding. 🤞 🍀

En als het lukt praat met je ouders, neem met hun afscheid van de 3MMC als dat lukt dan heb je misschien extra steun en een stok achter de deur.

Geen idee of je zulke dingen interessant vind maar zeker het weten/kijken waard Neuroplasticity. Je bent nog jong en de verslaving zal nog niet heel diep in je Brein zijn ingesleten (hoe langer je doorgaat hoe dieper het pad word dus steeds moeilijker om dingen anders te gaan doen)

N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#11
geenpuntjemaareenijsberg zei:
heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
Klik om te vergroten...
Het lijkt me verstandiger om het nu weg te gooien, anders start je morgen met een schone lijn...
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#12
N3K0 zei:
Gooi het maar weg....
Neem er maar afscheid van en gooi het weg en ben daarna maar heel trots op jezelf.

Zodra je kan slapen en wakker word zal het niet makkelijk zijn maar je bent dan wel al 1 stap dichterbij herstel.

Want straks om 00:00 is er wel een andere reden om het nog niet weg te gooien enof je snuift nu zoveel dat het dadelijk op is om 00:00.
Je kan het geloof in jouzelf en ga desnoods iets leuks doen vanavond als dat nog lukt. In ieder geval zoek afleiding. 🤞 🍀

En als het lukt praat met je ouders, neem met hun afscheid van de 3MMC als dat lukt dan heb je misschien extra steun en een stok achter de deur.

Geen idee of je zulke dingen interessant vind maar zeker het weten/kijken waard Neuroplasticity. Je bent nog jong en de verslaving zal nog niet heel diep in je Brein zijn ingesleten (hoe langer je doorgaat hoe dieper het pad word dus steeds moeilijker om dingen anders te gaan doen)

Klik om te vergroten...
ja... ik ga wel even rustig een jointje roken vanavond neem zo nog een lijntje en dan ga ik het daarna samen met mijn ouders weg gooien
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Torchic zei:
Met 3-MMC hoef je niet af te bouwen en kun je in een keer stoppen. Dit zal de eerste weken mentaal en lichamelijk gezien zwaar zijn maar het is niet gevaarlijk. Minderen/afbouwen is vaak een term die een verslaafde gebruikt om toch nog door te kunnen gebruiken en het stoppen uit te stellen.

Je gebruik loopt qua hoeveelheden en frequentie uit de hand maar de duur valt nog mee. Je kunt een afspraak maken bij de huisarts om dit verhaal te delen en een doorverwijzing te vragen voor verslavingszorg. Dit is natuurlijk een hartstikke grote en moeilijke stap maar je verdiend het om hier de juiste hulp voor te krijgen.
Klik om te vergroten...
Sidenote: ik ben zelf ook verslaafd aan 3-MMC maar ben inmiddels 9 maand clean! Als je vragen hebt of gewoon even behoefte hebt om te praten laat het gerust weten!💕
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#14
Torchic zei:
Sidenote: ik ben zelf ook verslaafd aan 3-MMC maar ben inmiddels 9 maand clean! Als je vragen hebt of gewoon even behoefte hebt om te praten laat het gerust weten!💕
Klik om te vergroten...
dat lijkt me echt moeilijk heel knap van je. hoe is het jouw gelukt te stoppen? eigenlijk had het bij mij gewoon een x flink mis moeten gaan
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
geenpuntjemaareenijsberg zei:
dat lijkt me echt moeilijk heel knap van je. hoe is het jouw gelukt te stoppen? eigenlijk had het bij mij gewoon een x flink mis moeten gaan
Klik om te vergroten...
Ik ben op mentaal vlak door een hel gegaan en ook een aantal ziekenhuisbezoekjes gehad. Toen kwam ik tot het besef dat dit niet langer zo kon doorgaan en ben ik in behandeling gegaan bij verslavingszorg.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
geenpuntjemaareenijsberg zei:
ja... ik ga wel even rustig een jointje roken vanavond neem zo nog een lijntje en dan ga ik het daarna samen met mijn ouders weg gooien
Klik om te vergroten...
Wauw!!!! Echt super knap!! Dat is pas karakter tonen!!

Super trots op jou :twohearts:
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Wauw!!!! Echt super knap!! Dat is pas karakter tonen!!

Super trots op jou :twohearts:
Klik om te vergroten...
hier heb ik oprecht iets aan:sparklingheart:
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed bezig!!!!

Heb je toevallig ook vrienden die geen drugs gebruiken en die met andere dingen bezig zijn dan het drugs wereldje? (die b.v later willen reizen//roadtrippen//muziek maken)

Zo nee vind die dan zodra je tijd/ruimte hebt die brengen waarschijnlijk meer positiviteit in je leven.
Zo wel ja dan choose your friends wisely. 🍀
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
Goed bezig!!!!

Heb je toevallig ook vrienden die geen drugs gebruiken en die met andere dingen bezig zijn dan het drugs wereldje? (die b.v later willen reizen//roadtrippen//muziek maken)

Zo nee vind die dan zodra je tijd/ruimte hebt die brengen waarschijnlijk meer positiviteit in je leven.
Zo wel ja dan choose your friends wisely. 🍀
Klik om te vergroten...
mijn vrienden blowen alleen, een paar die hard drugs gebruiken maar die spreek ik amper
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#20
update later op de avond ik begin erg te dippen heb spijt dat ik het weg gedaan heb ga hopelijk zo proberen te slapen en dan zien we morge wel slaap lekker iedereen
:sneeze:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."