Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc verslaving loopt uit de hand );

3mmc verslaving loopt uit de hand );

44 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#1
nee dat klopt. ik heb ook last van vaatvernauwing
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoek hulp want het is 1 ding om te stoppen met gebruiken maar als je oorzaak van het probleem niet aanpakt ga je gegarandeerd terugvallen. En elke terugval wordt het een stukje erger, met alle gevolgen van dien.

Stap 1 heb je in ieder geval gezet: toegeven aan jezelf dat je een probleem hebt. Dat vergt moed maar je moet ook doorzetten nu, let's go!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
geenpuntjemaareenijsberg zei:
hoi allemaal ik gebruik sinds 2 december 3mmc. het begon bij een avondje met 0.5 gr top avond gehad alleen die dip pff niet te verdragen.
uit eindelijk ging ik het wel bijna elke week doen het bleef nog steeds onder de gram met gebruik uit eindelijk met nieuwjaar ben ik los gegaan had 1,5gr op en voelde een verslaving op komen. toen ik thuis kwam ben ik geleik nieuwe 3mmc gaan halen en nu is het dus op een punt gekomen dat ik minimaal 1/2gr per dag gebruik heb vorige week 5 x opnieuw gehaald eerste x 3gr op maandag toen op woensdag 4gr op vrijdag nog een extra 6gram en toen was ik even gestopt mijn lichaam had rust nodig ben sinds gister weer bezig heb 6gr gehaald en zit nu onder tussen al op 3gr iemand tips hoe ik kan gaan minderen
Klik om te vergroten...
De knop zal om moeten voordat je kunt stoppen. Daarvoor ben je zelf aan zet. Je staat er echter niet alleen voor. Zie de betrokken reacties in dit topic al. Heb je je (beginnende) verslaving al in vertrouwen gedeeld met vertrouwelingen in je omgeving? En mag ik vragen hoe oud je bent en/of je al op jezelf woont of nog bij je ouders?

Heel goed dat je nu aan de bel trekt en om hulp vraagt.
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damius zei:
De knop zal om moeten voordat je kunt stoppen. Daarvoor ben je zelf aan zet. Je staat er echter niet alleen voor. Zie de betrokken reacties in dit topic al. Heb je je (beginnende) verslaving al in vertrouwen gedeeld met vertrouwelingen in je omgeving? En mag ik vragen hoe oud je bent en/of je al op jezelf woont of nog bij je ouders?

Heel goed dat je nu aan de bel trekt en om hulp vraagt.
Klik om te vergroten...
ik ben 16 mijn beide ouders weten ervan ik ben aangemeld bij yes we can alleen de wacht tijden duren enorm lang das flink balen ik heb net ook weer 3mmc gebruikt omdat ik het nu nog in huis heb liggen 2,5gr om prc te zijn wat vinden jullie moet ik het weg gooien en echt aan de bak met mijn verslaving of zal ik het eerst op maken en daarna stoppen
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Zoek hulp want het is 1 ding om te stoppen met gebruiken maar als je oorzaak van het probleem niet aanpakt ga je gegarandeerd terugvallen. En elke terugval wordt het een stukje erger, met alle gevolgen van dien.

Stap 1 heb je in ieder geval gezet: toegeven aan jezelf dat je een probleem hebt. Dat vergt moed maar je moet ook doorzetten nu, let's go!
Klik om te vergroten...
dankjewel voor de steun en goede hoop doet me goed om te lezen dat jullie er voor mij zijn
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
geenpuntjemaareenijsberg zei:
ik het nu nog in huis heb liggen 2,5gr om prc te zijn wat vinden jullie moet ik het weg gooien en echt aan de bak met mijn verslaving of zal ik het eerst op maken en daarna stoppen
Klik om te vergroten...
Wat denk je zelf dat het beste zou zijn? :(
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
geenpuntjemaareenijsberg zei:
ik ben 16 mijn beide ouders weten ervan ik ben aangemeld bij yes we can alleen de wacht tijden duren enorm lang das flink balen ik heb net ook weer 3mmc gebruikt omdat ik het nu nog in huis heb liggen 2,5gr om prc te zijn wat vinden jullie moet ik het weg gooien en echt aan de bak met mijn verslaving of zal ik het eerst op maken en daarna stoppen
Klik om te vergroten...
Heel goed dat je al aan de bel hebt getrokken en ook dat je ouders er van af weten. Niet mals om op jouw leeftijd al verslaafd te zijn, maar desalniettemin vind ik het reuze knap dat je nu ook het inzicht hebt en lef toont dat het anders moet en dat je niet langer op deze voet door wilt blijven gaan. Geloof mij: dit zijn lessen voor het leven en je gaat hier sterker uit komen. Respect hoor.

Het best is in ieder geval om nu te stoppen met 3mmc te nemen en je kater te accepteren. Die wordt namelijk alleen maar erger. Je kunt ook met 3mmc stoppen zonder af te bouwen, dus maak je daar niet druk om. Gooi de 3mmc weg. De knop moet sowieso een keer om. Nee zeggen is makkelijker dan continu in onderhandeling blijven.

Wanneer kun je aan de slag bij yes we can?
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#8
Damius zei:
Heel goed dat je al aan de bel hebt getrokken en ook dat je ouders er van af weten. Niet mals om op jouw leeftijd al verslaafd te zijn, maar desalniettemin vind ik het reuze knap dat je nu ook de inzicht hebt en lef toont dat het anders moet en dat je niet langer door wilt gaan. Geloof mij: dit zijn lessen voor het leven en je gaat hier sterker uit komen. Respect hoor.

Het best is in ieder geval om nu te stoppen met 3mmc te nemen en je kater te accepteren. Die wordt namelijk alleen maar erger. Je kunt ook met 3mmc stoppen zonder af te bouwen, dus maak je daar niet druk om. Gooi de 3mmc weg. De knop moet sowieso een keer om. Nee zeggen is makkelijker dan continu in onderhandeling blijven.

Wanneer kun je aan de slag bij yes we can?
Klik om te vergroten...
14 weken voor een intake gesprek en dan nog wacht lijst van 3 maanden :(
vind het heel moeilijk om het weg te gooien dus ik weet niet 100% zeker of me dit gaat lukken heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
geenpuntjemaareenijsberg zei:
14 weken voor een intake gesprek en dan nog wacht lijst van 3 maanden :(
vind het heel moeilijk om het weg te gooien dus ik weet niet 100% zeker of me dit gaat lukken heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je innerlijke strijd goed. Dat is nu ook lastig. Je bent al een tijd aan het gebruiken en je zult steeds meer nodig hebben om die opkomende kater te onderdrukken. Het is aan jou om een besluit te nemen.

Die wachtlijst van 3 maanden duurt eigenlijk echt te lang. Wel helemaal gezien jouw toenemende gebruik gecombineerd met je leeftijd. Dat vind ik vrij schrikbarend. Want op deze voet kun je niet zo lang verder. Heb je hierover gesproken met je ouders en huisarts? En is je huisarts ook op de hoogte van je hoge gebruik de afgelopen week? Eigenlijk wil ik zeggen: het zou goed zijn om een signaal af te geven dat je sneller hulp wilt en nodig hebt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
geenpuntjemaareenijsberg zei:
14 weken voor een intake gesprek en dan nog wacht lijst van 3 maanden :(
vind het heel moeilijk om het weg te gooien dus ik weet niet 100% zeker of me dit gaat lukken heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
Klik om te vergroten...
Gooi het maar weg....
Neem er maar afscheid van en gooi het weg en ben daarna maar heel trots op jezelf.

Zodra je kan slapen en wakker word zal het niet makkelijk zijn maar je bent dan wel al 1 stap dichterbij herstel.

Want straks om 00:00 is er wel een andere reden om het nog niet weg te gooien enof je snuift nu zoveel dat het dadelijk op is om 00:00.
Je kan het geloof in jouzelf en ga desnoods iets leuks doen vanavond als dat nog lukt. In ieder geval zoek afleiding. 🀞 πŸ€

En als het lukt praat met je ouders, neem met hun afscheid van de 3MMC als dat lukt dan heb je misschien extra steun en een stok achter de deur.

Geen idee of je zulke dingen interessant vind maar zeker het weten/kijken waard Neuroplasticity. Je bent nog jong en de verslaving zal nog niet heel diep in je Brein zijn ingesleten (hoe langer je doorgaat hoe dieper het pad word dus steeds moeilijker om dingen anders te gaan doen)

N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#11
geenpuntjemaareenijsberg zei:
heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
Klik om te vergroten...
Het lijkt me verstandiger om het nu weg te gooien, anders start je morgen met een schone lijn...
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#12
N3K0 zei:
Gooi het maar weg....
Neem er maar afscheid van en gooi het weg en ben daarna maar heel trots op jezelf.

Zodra je kan slapen en wakker word zal het niet makkelijk zijn maar je bent dan wel al 1 stap dichterbij herstel.

Want straks om 00:00 is er wel een andere reden om het nog niet weg te gooien enof je snuift nu zoveel dat het dadelijk op is om 00:00.
Je kan het geloof in jouzelf en ga desnoods iets leuks doen vanavond als dat nog lukt. In ieder geval zoek afleiding. 🀞 πŸ€

En als het lukt praat met je ouders, neem met hun afscheid van de 3MMC als dat lukt dan heb je misschien extra steun en een stok achter de deur.

Geen idee of je zulke dingen interessant vind maar zeker het weten/kijken waard Neuroplasticity. Je bent nog jong en de verslaving zal nog niet heel diep in je Brein zijn ingesleten (hoe langer je doorgaat hoe dieper het pad word dus steeds moeilijker om dingen anders te gaan doen)

Klik om te vergroten...
ja... ik ga wel even rustig een jointje roken vanavond neem zo nog een lijntje en dan ga ik het daarna samen met mijn ouders weg gooien
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#13
hoi even een update
ik ben heb een terug val gehad 2 weken geleden heb toen 10gr in 4 dagen gebruikt ben vanaf vorige week maandag clean alleen het is zo moeilijk ik ben naar de huis arts geweest en die geeft aan kliniek alleen daar zijn de wachttijden zo lang minimaal 5 weken ik word gek ik wil echt stoppen maar ben bang omdat ik vnv alleen thuis ben dat ik dan weer nieuwe ga halen de drang is te sterk
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
geenpuntjemaareenijsberg zei:
hoi even een update
ik ben heb een terug val gehad 2 weken geleden heb toen 10gr in 4 dagen gebruikt ben vanaf vorige week maandag clean alleen het is zo moeilijk ik ben naar de huis arts geweest en die geeft aan kliniek alleen daar zijn de wachttijden zo lang minimaal 5 weken ik word gek ik wil echt stoppen maar ben bang omdat ik vnv alleen thuis ben dat ik dan weer nieuwe ga halen de drang is te sterk
Klik om te vergroten...
Ga eens naar een CA of NA meeting. https://ca-holland.nl voor CA. https://nanederland.nl voor NA.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#15
geenpuntjemaareenijsberg zei:
hoi even een update
ik ben heb een terug val gehad 2 weken geleden heb toen 10gr in 4 dagen gebruikt ben vanaf vorige week maandag clean alleen het is zo moeilijk ik ben naar de huis arts geweest en die geeft aan kliniek alleen daar zijn de wachttijden zo lang minimaal 5 weken ik word gek ik wil echt stoppen maar ben bang omdat ik vnv alleen thuis ben dat ik dan weer nieuwe ga halen de drang is te sterk
Klik om te vergroten...
Probeer Γ©cht afleiding te zoeken, rook desnoods gewoon weer lekker een jointje zoals wat je een paar weken geleden deed toen je het weg gooide. Ga naar vrienden die geen (hard)drugs gebruiken? (anders alleen de blowers, je gaat hopelijk niet als enige zitten snuiven tussen chille stonede mensen) omdat je alleen thuis bent betekent het niet dat je ook echt thuis hoeft te zitten lijkt me.

Heel veel succes! Je kunt dit!
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#16
heb een nieuwe topic waar ik mijn verhaal deel alvast bedankt voor het lezen:redheart:
A
Amber.cherryLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Wat denk je zelf dat het beste zou zijn? :(
Klik om te vergroten...
geenpuntjemaareenijsberg zei:
maar betekend dit dan nooit meer hard drugs voor mij?
Klik om te vergroten...
Probeer daar maar niet nu mee bezig te zijn.
Eerst jezelf vinden, clean. Nieuw leven, en zien of je het zo ook fijn vind.
Die trek, bijnemen, kosten, slaap ritme weg,

Kon je wel werken , studeren ?
heel veel power en succes, met familie en professionele hulp. Gaat t je lukken,
J
Joey2000Lid
01-01-2024, 00:00
#18
geenpuntjemaareenijsberg zei:
hoi allemaal ik gebruik sinds 2 december 3mmc. het begon bij een avondje met 0.5 gr top avond gehad alleen die dip pff niet te verdragen.
uit eindelijk ging ik het wel bijna elke week doen het bleef nog steeds onder de gram met gebruik uit eindelijk met nieuwjaar ben ik los gegaan had 1,5gr op en voelde een verslaving op komen. toen ik thuis kwam ben ik geleik nieuwe 3mmc gaan halen en nu is het dus op een punt gekomen dat ik minimaal 1/2gr per dag gebruik heb vorige week 5 x opnieuw gehaald eerste x 3gr op maandag toen op woensdag 4gr op vrijdag nog een extra 6gram en toen was ik even gestopt mijn lichaam had rust nodig ben sinds gister weer bezig heb 6gr gehaald en zit nu onder tussen al op 3gr iemand tips hoe ik kan gaan minderen
Klik om te vergroten...
Dat is snel gegaan! Wow
M
Mr.TreinLid
01-01-2024, 00:00
#19
geenpuntjemaareenijsberg zei:
dat lijkt me echt moeilijk heel knap van je. hoe is het jouw gelukt te stoppen? eigenlijk had het bij mij gewoon een x flink mis moeten gaan
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf 20 en ben ook verslaafd aan 3-mmc. Ik heb zelf een aantal niet-epileptische aanvallen er door gehad, ik moet zeggen dat dat wel eye-openers waren omdat het vrij heftig en eng was. Vooralsnog is het beter dat het niet mis gaat. Inschrijven bij een kliniek is het beste en gedurende de wachttijd proberen zo min mogelijk te gebruiken.
g
geenpuntjemaareenijsbergLid
01-01-2024, 00:00
#20
nog even een update: heb 15min laatste lijn genomen was wel een redelijk flinke 0,3gr heb water over de rest van de 3mmc heen gegooid dat ik het sws niet meer kan begrijpen ga zo rond 8 u heerlijke kush roken en dan hopen op een goed herstel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."