#1
nee dat klopt. ik heb ook last van vaatvernauwing
De knop zal om moeten voordat je kunt stoppen. Daarvoor ben je zelf aan zet. Je staat er echter niet alleen voor. Zie de betrokken reacties in dit topic al. Heb je je (beginnende) verslaving al in vertrouwen gedeeld met vertrouwelingen in je omgeving? En mag ik vragen hoe oud je bent en/of je al op jezelf woont of nog bij je ouders?hoi allemaal ik gebruik sinds 2 december 3mmc. het begon bij een avondje met 0.5 gr top avond gehad alleen die dip pff niet te verdragen.
uit eindelijk ging ik het wel bijna elke week doen het bleef nog steeds onder de gram met gebruik uit eindelijk met nieuwjaar ben ik los gegaan had 1,5gr op en voelde een verslaving op komen. toen ik thuis kwam ben ik geleik nieuwe 3mmc gaan halen en nu is het dus op een punt gekomen dat ik minimaal 1/2gr per dag gebruik heb vorige week 5 x opnieuw gehaald eerste x 3gr op maandag toen op woensdag 4gr op vrijdag nog een extra 6gram en toen was ik even gestopt mijn lichaam had rust nodig ben sinds gister weer bezig heb 6gr gehaald en zit nu onder tussen al op 3gr iemand tips hoe ik kan gaan minderen
ik ben 16 mijn beide ouders weten ervan ik ben aangemeld bij yes we can alleen de wacht tijden duren enorm lang das flink balen ik heb net ook weer 3mmc gebruikt omdat ik het nu nog in huis heb liggen 2,5gr om prc te zijn wat vinden jullie moet ik het weg gooien en echt aan de bak met mijn verslaving of zal ik het eerst op maken en daarna stoppenDe knop zal om moeten voordat je kunt stoppen. Daarvoor ben je zelf aan zet. Je staat er echter niet alleen voor. Zie de betrokken reacties in dit topic al. Heb je je (beginnende) verslaving al in vertrouwen gedeeld met vertrouwelingen in je omgeving? En mag ik vragen hoe oud je bent en/of je al op jezelf woont of nog bij je ouders?
Heel goed dat je nu aan de bel trekt en om hulp vraagt.
dankjewel voor de steun en goede hoop doet me goed om te lezen dat jullie er voor mij zijnZoek hulp want het is 1 ding om te stoppen met gebruiken maar als je oorzaak van het probleem niet aanpakt ga je gegarandeerd terugvallen. En elke terugval wordt het een stukje erger, met alle gevolgen van dien.
Stap 1 heb je in ieder geval gezet: toegeven aan jezelf dat je een probleem hebt. Dat vergt moed maar je moet ook doorzetten nu, let's go!
Wat denk je zelf dat het beste zou zijn?ik het nu nog in huis heb liggen 2,5gr om prc te zijn wat vinden jullie moet ik het weg gooien en echt aan de bak met mijn verslaving of zal ik het eerst op maken en daarna stoppen
Heel goed dat je al aan de bel hebt getrokken en ook dat je ouders er van af weten. Niet mals om op jouw leeftijd al verslaafd te zijn, maar desalniettemin vind ik het reuze knap dat je nu ook het inzicht hebt en lef toont dat het anders moet en dat je niet langer op deze voet door wilt blijven gaan. Geloof mij: dit zijn lessen voor het leven en je gaat hier sterker uit komen. Respect hoor.ik ben 16 mijn beide ouders weten ervan ik ben aangemeld bij yes we can alleen de wacht tijden duren enorm lang das flink balen ik heb net ook weer 3mmc gebruikt omdat ik het nu nog in huis heb liggen 2,5gr om prc te zijn wat vinden jullie moet ik het weg gooien en echt aan de bak met mijn verslaving of zal ik het eerst op maken en daarna stoppen
14 weken voor een intake gesprek en dan nog wacht lijst van 3 maandenHeel goed dat je al aan de bel hebt getrokken en ook dat je ouders er van af weten. Niet mals om op jouw leeftijd al verslaafd te zijn, maar desalniettemin vind ik het reuze knap dat je nu ook de inzicht hebt en lef toont dat het anders moet en dat je niet langer door wilt gaan. Geloof mij: dit zijn lessen voor het leven en je gaat hier sterker uit komen. Respect hoor.
Het best is in ieder geval om nu te stoppen met 3mmc te nemen en je kater te accepteren. Die wordt namelijk alleen maar erger. Je kunt ook met 3mmc stoppen zonder af te bouwen, dus maak je daar niet druk om. Gooi de 3mmc weg. De knop moet sowieso een keer om. Nee zeggen is makkelijker dan continu in onderhandeling blijven.
Wanneer kun je aan de slag bij yes we can?
Ik begrijp je innerlijke strijd goed. Dat is nu ook lastig. Je bent al een tijd aan het gebruiken en je zult steeds meer nodig hebben om die opkomende kater te onderdrukken. Het is aan jou om een besluit te nemen.14 weken voor een intake gesprek en dan nog wacht lijst van 3 maanden
vind het heel moeilijk om het weg te gooien dus ik weet niet 100% zeker of me dit gaat lukken heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
Gooi het maar weg....14 weken voor een intake gesprek en dan nog wacht lijst van 3 maanden
vind het heel moeilijk om het weg te gooien dus ik weet niet 100% zeker of me dit gaat lukken heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
Het lijkt me verstandiger om het nu weg te gooien, anders start je morgen met een schone lijn...heb met mezelf afgesproken dat ik sws na vnv 00:00 niks meer pak en wat er over is weg gooi zo dat ik morge met een schone lei kan beginnen.
ja... ik ga wel even rustig een jointje roken vanavond neem zo nog een lijntje en dan ga ik het daarna samen met mijn ouders weg gooienGooi het maar weg....
Neem er maar afscheid van en gooi het weg en ben daarna maar heel trots op jezelf.
Zodra je kan slapen en wakker word zal het niet makkelijk zijn maar je bent dan wel al 1 stap dichterbij herstel.
Want straks om 00:00 is er wel een andere reden om het nog niet weg te gooien enof je snuift nu zoveel dat het dadelijk op is om 00:00.
Je kan het geloof in jouzelf en ga desnoods iets leuks doen vanavond als dat nog lukt. In ieder geval zoek afleiding. π€ π
En als het lukt praat met je ouders, neem met hun afscheid van de 3MMC als dat lukt dan heb je misschien extra steun en een stok achter de deur.
Geen idee of je zulke dingen interessant vind maar zeker het weten/kijken waard Neuroplasticity. Je bent nog jong en de verslaving zal nog niet heel diep in je Brein zijn ingesleten (hoe langer je doorgaat hoe dieper het pad word dus steeds moeilijker om dingen anders te gaan doen)
Ga eens naar een CA of NA meeting. https://ca-holland.nl voor CA. https://nanederland.nl voor NA.hoi even een update
ik ben heb een terug val gehad 2 weken geleden heb toen 10gr in 4 dagen gebruikt ben vanaf vorige week maandag clean alleen het is zo moeilijk ik ben naar de huis arts geweest en die geeft aan kliniek alleen daar zijn de wachttijden zo lang minimaal 5 weken ik word gek ik wil echt stoppen maar ben bang omdat ik vnv alleen thuis ben dat ik dan weer nieuwe ga halen de drang is te sterk
Probeer Γ©cht afleiding te zoeken, rook desnoods gewoon weer lekker een jointje zoals wat je een paar weken geleden deed toen je het weg gooide. Ga naar vrienden die geen (hard)drugs gebruiken? (anders alleen de blowers, je gaat hopelijk niet als enige zitten snuiven tussen chille stonede mensen) omdat je alleen thuis bent betekent het niet dat je ook echt thuis hoeft te zitten lijkt me.hoi even een update
ik ben heb een terug val gehad 2 weken geleden heb toen 10gr in 4 dagen gebruikt ben vanaf vorige week maandag clean alleen het is zo moeilijk ik ben naar de huis arts geweest en die geeft aan kliniek alleen daar zijn de wachttijden zo lang minimaal 5 weken ik word gek ik wil echt stoppen maar ben bang omdat ik vnv alleen thuis ben dat ik dan weer nieuwe ga halen de drang is te sterk
Wat denk je zelf dat het beste zou zijn?![]()
Probeer daar maar niet nu mee bezig te zijn.maar betekend dit dan nooit meer hard drugs voor mij?
Dat is snel gegaan! Wowhoi allemaal ik gebruik sinds 2 december 3mmc. het begon bij een avondje met 0.5 gr top avond gehad alleen die dip pff niet te verdragen.
uit eindelijk ging ik het wel bijna elke week doen het bleef nog steeds onder de gram met gebruik uit eindelijk met nieuwjaar ben ik los gegaan had 1,5gr op en voelde een verslaving op komen. toen ik thuis kwam ben ik geleik nieuwe 3mmc gaan halen en nu is het dus op een punt gekomen dat ik minimaal 1/2gr per dag gebruik heb vorige week 5 x opnieuw gehaald eerste x 3gr op maandag toen op woensdag 4gr op vrijdag nog een extra 6gram en toen was ik even gestopt mijn lichaam had rust nodig ben sinds gister weer bezig heb 6gr gehaald en zit nu onder tussen al op 3gr iemand tips hoe ik kan gaan minderen
Ik ben zelf 20 en ben ook verslaafd aan 3-mmc. Ik heb zelf een aantal niet-epileptische aanvallen er door gehad, ik moet zeggen dat dat wel eye-openers waren omdat het vrij heftig en eng was. Vooralsnog is het beter dat het niet mis gaat. Inschrijven bij een kliniek is het beste en gedurende de wachttijd proberen zo min mogelijk te gebruiken.dat lijkt me echt moeilijk heel knap van je. hoe is het jouw gelukt te stoppen? eigenlijk had het bij mij gewoon een x flink mis moeten gaan
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."