Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer speed! ervaren en verstandigen speed gebruikers, ik heb jullie nodig!

Eerste keer speed! ervaren en verstandigen speed gebruikers, ik heb jullie nodig!

52 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GreenrwkLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik zal me even voorstellen.

ik ben een jongen van 18, dit is mijn eerste bericht hier! ben al een tijd lid maar meer als toeschouwer. misschien nog handige informatie om rekening mee te houden bij het beantwoorden: ik ben redelijk mager (niet op een ongezonde manier)

mijn nieuwsgierigheid ligt al een tijdje bij speed aangezien dat een van de weinige “mainstream” middelen is die ik niet geprobeerd heb. alleen vraag mij nu af wat voor jullie een goede begin dosis is geweest en waar ik de eerste keer op moet letten. de prijs van speed verbaas ik me namelijk over, zo haal ik 10g speed voor dezelfde prijs als 1g coke… zijn de 2 middelen met mekaar te vergelijken? en is de dosering ongeveer het zelfde? met coke heb ik wel eerder ervaring gehad, vond er niet heeel veel bijzonders aan meer heel duur en slecht voor me nachtrust… (ben nuchter ook een slechte slaper)

mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar iets waar je lekker een beetje een van de kaart/space effect van krijgt…

ik ben benieuwd! elke reactie wordt gewaardeerd ook eventuele dingen die ik over het hoofd zie in mijn eerste bericht.

groetjes!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Greenrwk zei:
ik zal me even voorstellen.

ik ben een jongen van 18, dit is mijn eerste bericht hier! ben al een tijd lid maar meer als toeschouwer. misschien nog handige informatie om rekening mee te houden bij het beantwoorden: ik ben redelijk mager (niet op een ongezonde manier)

mijn nieuwsgierigheid ligt al een tijdje bij speed aangezien dat een van de weinige “mainstream” middelen is die ik niet geprobeerd heb. alleen vraag mij nu af wat voor jullie een goede begin dosis is geweest en waar ik de eerste keer op moet letten. de prijs van speed verbaas ik me namelijk over, zo haal ik 10g speed voor dezelfde prijs als 1g coke… zijn de 2 middelen met mekaar te vergelijken? en is de dosering ongeveer het zelfde? met coke heb ik wel eerder ervaring gehad, vond er niet heeel veel bijzonders aan meer heel duur en slecht voor me nachtrust… (ben nuchter ook een slechte slaper)

mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar iets waar je lekker een beetje een van de kaart/space effect van krijgt…

ik ben benieuwd! elke reactie wordt gewaardeerd ook eventuele dingen die ik over het hoofd zie in mijn eerste bericht.

groetjes!!!
Klik om te vergroten...
Als je van spacen houdt kun je beter MDMA, 6-APB of Ketamine nemen dan Speed, daar word je juist scherper van.

Speed houdt je langer wakker dan Coke. Het zijn allebei stimulanten maar de werking voelt wel echt anders.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Als je van spacen houdt kun je beter MDMA, 6-APB of Ketamine nemen dan Speed, daar word je juist scherper van.

Speed houdt je langer wakker dan Coke. Het zijn allebei stimulanten maar de werking voelt wel echt anders.
Klik om te vergroten...
Ja en 6-APB is ook nog niet zo spacey. (tot je wat meer neemt denk ik)
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Greenrwk zei:
ik zal me even voorstellen.

ik ben een jongen van 18, dit is mijn eerste bericht hier! ben al een tijd lid maar meer als toeschouwer. misschien nog handige informatie om rekening mee te houden bij het beantwoorden: ik ben redelijk mager (niet op een ongezonde manier)

mijn nieuwsgierigheid ligt al een tijdje bij speed aangezien dat een van de weinige “mainstream” middelen is die ik niet geprobeerd heb. alleen vraag mij nu af wat voor jullie een goede begin dosis is geweest en waar ik de eerste keer op moet letten. de prijs van speed verbaas ik me namelijk over, zo haal ik 10g speed voor dezelfde prijs als 1g coke… zijn de 2 middelen met mekaar te vergelijken? en is de dosering ongeveer het zelfde? met coke heb ik wel eerder ervaring gehad, vond er niet heeel veel bijzonders aan meer heel duur en slecht voor me nachtrust… (ben nuchter ook een slechte slaper)

mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar iets waar je lekker een beetje een van de kaart/space effect van krijgt…

ik ben benieuwd! elke reactie wordt gewaardeerd ook eventuele dingen die ik over het hoofd zie in mijn eerste bericht.

groetjes!!!
Klik om te vergroten...
Speed maakt wakker en soms wat gehaast. Daarnaast kun je er sterk geil van worden. Neem niet teveel, kleine dunne lijntjes en stop uiterlijk 10 uur in de ochtend. Dan heb je de meeste kans niet een tweede nacht wakker te liggen. Pak dan ook niet bij als je jezelf rot gaat voelen na die tijd, dat hoort er bij.
Van de kaart en spacy effect komt pas bij heel hoge, zeer ongezonde dosissen, daar kun je veel beter andere dingen voor nemen. Wel eens triptruffels genomen? Kan nogal overweldigend zijn, echter geen kater.
Coke vind ik een heel slap aftreksel van pep en werkt bij mij een soort zoals roken. Ik merk er weinig van, maar heb wel het gevoel steeds bij te moeten pakken. Met pep is dat een stuk minder in mijn geval.
Hou je met pep eerst bij maximaal 1 nacht en nogmaals: stop op tijd. Een lijntje werkt 12 uur door en als je veel pakt soms nog langer. Als je jezelf rot gaat voelen even vermannen en niks bij pakken. Als je dat makkelijk afgaat, dan kun je later nog eens doen. Heb je erg veel moeite met weg leggen, nooit meer doen, dan ben je er gevoelig voor. Koop trouwens niet meer dan 2 gram. Beter heb je niet teveel liggen als je nog niet weet hoe jij met dat spul om kan gaan.

Edit: was je pep eerst even in watervrije aceton. Op het forum bij de handleiding staat hoe dat moet.
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#5
als u mager bent en aan de speed gaat dan heb u de kans er als een geraamte bij te gaan lopen. Slechte keuze drugs en al helemaal als u 10 gram tot uwe beschikking zult krijgen.

IMG_1232.jpeg
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#6
speed gaat je alleen een prettige ervaring opleveren als je daadwerkelijk goede speed hebt kunnen kopen. probeer een verkoper te vinden die gebruik maakt van A olie die gevacumeerd is als laatste stap in de productie ervan, ipv afgestoomd. En die weet hoe hij moet opkloppen. zodat je puur spul krijgt wat je niet hoeft te wassen. en ff wegbrengen naar testservice ter bevestiging
G
GreenrwkLid
01-01-2024, 00:00
#7
StraffeNeel zei:
Speed maakt wakker en soms wat gehaast. Daarnaast kun je er sterk geil van worden. Neem niet teveel, kleine dunne lijntjes en stop uiterlijk 10 uur in de ochtend. Dan heb je de meeste kans niet een tweede nacht wakker te liggen. Pak dan ook niet bij als je jezelf rot gaat voelen na die tijd, dat hoort er bij.
Van de kaart en spacy effect komt pas bij heel hoge, zeer ongezonde dosissen, daar kun je veel beter andere dingen voor nemen. Wel eens triptruffels genomen? Kan nogal overweldigend zijn, echter geen kater.
Coke vind ik een heel slap aftreksel van pep en werkt bij mij een soort zoals roken. Ik merk er weinig van, maar heb wel het gevoel steeds bij te moeten pakken. Met pep is dat een stuk minder in mijn geval.
Hou je met pep eerst bij maximaal 1 nacht en nogmaals: stop op tijd. Een lijntje werkt 12 uur door en als je veel pakt soms nog langer. Als je jezelf rot gaat voelen even vermannen en niks bij pakken. Als je dat makkelijk afgaat, dan kun je later nog eens doen. Heb je erg veel moeite met weg leggen, nooit meer doen, dan ben je er gevoelig voor. Koop trouwens niet meer dan 2 gram. Beter heb je niet teveel liggen als je nog niet weet hoe jij met dat spul om kan gaan.

Edit: was je pep eerst even in watervrije aceton. Op het forum bij de handleiding staat hoe dat moet.
Klik om te vergroten...
en als ik er savonds ee benzo in gooi? kan dat kwaad? ja psychiedelica heb ik ook een aantal keer gedaan maar nooit echt in een goede setting/ op goed moment, niet de volle ervaring kunnen hebben dus
G
GreenrwkLid
01-01-2024, 00:00
#8
caninus zei:
speed gaat je alleen een prettige ervaring opleveren als je daadwerkelijk goede speed hebt kunnen kopen. probeer een verkoper te vinden die gebruik maakt van A olie die gevacumeerd is als laatste stap in de productie ervan, ipv afgestoomd. En die weet hoe hij moet opkloppen. zodat je puur spul krijgt wat je niet hoeft te wassen. en ff wegbrengen naar testservice ter bevestiging
Klik om te vergroten...

wassen? ik las hier wat over aceton? kan dat zoveel kwaad als je “vuile” speed hebt dan? en wat zijn de risico’s ervan?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Greenrwk zei:
als ik er savonds ee benzo in gooi?
Klik om te vergroten...
Zelf doe ik geen benzo's en er zijn vast veel verschillende, maar ik zie er nogal worstelen met benzo's. Daarnaast een upper combineren met een downer geeft altijd extra risico's. Gewoon even de rottigheid uitzitten en niet aanstellen.
Greenrwk zei:
zoveel kwaad als je “vuile” speed hebt dan? en wat zijn de risico’s ervan?
Klik om te vergroten...
Vaak zit er caffeine in of nog andere resten van de productie. Je kunt het ook eerst laten testen, maar voor mij is dat nogal een gedoe. Beter was je er zoveel mogelijk uit wat je niet in je neus wil. Na het wassen merk ik meestal dat ik een stuk minder hartkloppingen heb en dat het minder scherp is in de neus. Aceton en een koffiefilter zijn de kosten niet.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#10
StraffeNeel zei:
Beter was je er zoveel mogelijk uit wat je niet in je neus wil.
Klik om te vergroten...
Als je naar een ui wil staren, dan leg je er toch ook geen gipsplaat naast?
G
GreenrwkLid
01-01-2024, 00:00
#11
StraffeNeel zei:
Ja, of je moet nog even langs de winkel.
Klik om te vergroten...
ik probeer maar even de bord in oven methode… geen zin om weer nuchter hele fietstocht te gaan maken😅 dankjewel voor de tips iig!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Greenrwk zei:
pfiew net op tijd! oke zal dit dan maar even doen.. wordt gewooon ff experimenteren
Klik om te vergroten...
Sowieso kun je dan ook even een scheermesje pakken (liever geen pinpas) om de speed wat fijner te hakken. Dat is vaak ook nodig om te voorkomen dat er brokken in je neus blijven hangen die niet worden opgenomen.
Greenrwk zei:
vannacht slapen wordt m inderdaad niet denk ik… ik zal gewoon een duidelijk grens trekken wanneer ik stop. desnoods weggooien daarna
Klik om te vergroten...
Ik denk ook niet dat slapen gaat lukken vannacht.

Wat ik vaak doe is dat ik met mezelf afspreek dat ik om 06.00 uur 's ochtends stop met gebruiken. Dan heb ik tot 18.00 uur om de speed uit te laten werken. Dan moet ik nog even volhouden tot 20.00 of 21:00 uur voordat ik van mezelf mag slapen. Maar tegen die tijd gaat het slapen wel, en heb ik niet ook nog eens mijn ritme verneukt.
G
GreenrwkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Sowieso kun je dan ook even een scheermesje pakken (liever geen pinpas) om de speed wat fijner te hakken. Dat is vaak ook nodig om te voorkomen dat er brokken in je neus blijven hangen die niet worden opgenomen.

Ik denk ook niet dat slapen gaat lukken vannacht.

Wat ik vaak doe is dat ik met mezelf afspreek dat ik om 06.00 uur 's ochtends stop met gebruiken. Dan heb ik tot 18.00 uur om de speed uit te laten werken. Dan moet ik nog even volhouden tot 20.00 of 21:00 uur voordat ik van mezelf mag slapen. Maar tegen die tijd gaat het slapen wel, en heb ik niet ook nog eens mijn ritme verneukt.
Klik om te vergroten...
heb het even met een klein scheermesje fijn gemaakt ligt nu op een heet bord. ff roken daarna kijken of t wat beter is. wat betreft een grens trekken en tegen mezelf zeggen daarna niet meer gebruiken is een lastige voor mij maar 6 uur lijkt me een prima grens. heel veel te doen heb ik snachts eigenlijk niet in huis aangezien er andere zijn die wel willen slapen😬 stil op de bank zitten wordt ook zo saai… we gaan het meemaken! ontzettend bedankt in ieder geval!!!
G
GreenrwkLid
01-01-2024, 00:00
#14
eerste lijn(tje) 15 minuten geleden gesnoven.. de tering wat brandt dat spul! meer dan de ket en coke die ik heb gedaan. goed teken? geen idee, voel me in ieder geval iets vlugger en iets wat zweverig in me hoofd. smaak ook verschrikkelijk! probeer het een beetje weg te spoelen met een blikje redbull👍 wil iedereen die me geholpen heeft met mijn vragen enorm bedanken, toch fijn om van de ervaren (speed) gebruikers te horen wat wel en niet verstandig is.

groetjess
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veel plezier! Ik hoop dat je een leuke avond en nacht hebt :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Greenrwk zei:
eerste lijn(tje) 15 minuten geleden gesnoven.. de tering wat brandt dat spul! meer dan de ket en coke die ik heb gedaan. goed teken? geen idee, voel me in ieder geval iets vlugger en iets wat zweverig in me hoofd. smaak ook verschrikkelijk! probeer het een beetje weg te spoelen met een blikje redbull👍 wil iedereen die me geholpen heeft met mijn vragen enorm bedanken, toch fijn om van de ervaren (speed) gebruikers te horen wat wel en niet verstandig is.

groetjess
Klik om te vergroten...
Speed is meestal wel wat agressiever voor de neus dan cocaïne ja. Maar als je goed zuivere speed hebt dan is dat vaak niet zo'n issue. Ik weet ook niet hoe je snuift, maar let op dat je de neusslijmvliezen niet per ongeluk kapot maakt door met een buisje of sleutel de neus in te gaan. Daarom kan je het best voor een paar euro een snuifbuisje kopen. Je kan dan makkelijk de bolle kant tegen je neus zetten zodat je niks beschadigt.
G
GreenrwkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Speed is meestal wel wat agressiever voor de neus dan cocaïne ja. Maar als je goed zuivere speed hebt dan is dat vaak niet zo'n issue. Ik weet ook niet hoe je snuift, maar let op dat je de neusslijmvliezen niet per ongeluk kapot maakt door met een buisje of sleutel de neus in te gaan. Daarom kan je het best voor een paar euro een snuifbuisje kopen. Je kan dan makkelijk de bolle kant tegen je neus zetten zodat je niks beschadigt.
Klik om te vergroten...
oh daar moet ik ook nog opletten hoe ik snuif haha.. gewoon met een leeg pen huls niet te diep in me neus. is dit heelveel anders of slechter dan een speciaal “snuifbuisje”?image.jpg
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Greenrwk zei:
oh daar moet ik ook nog opletten hoe ik snuif haha.. gewoon met een leeg pen huls niet te diep in me neus. is dit heelveel anders of slechter dan een speciaal “snuifbuisje”?Bekijk bijlage 57263
Klik om te vergroten...
Het zou indd wat slechter voor de neus zijn dan een echte snuifbuis, maar ik zie ook wel dat je m al vaker hebt gebruikt:tearsofjoy:.
Zelf probeer ik altijd elke keer een schoon snuifbuisje te maken van papier ofzo, gebruikt hem dan ook een avond en dan kan je m lekker weggooien.
Hoe voel je je ondertussen?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Het duurt een half uur voordat je de eerste effecten voelt, en ongeveer een uur tot anderhalf uur voordat het volledig op snelheid is :wink:
Klik om te vergroten...
Afhankelijk van wat je gegeten hebt en of je überhaupt gegeten hebt bij een redose.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het enige nadeel aan speed is de (te) lange nastimulatie.

Ik maakte vaak de fout door mij in de 12u nastimulatie te beginnen vervelen en steeds bij te nemen. 🤪
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."