Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc en niet meer kunnen praten

3mmc en niet meer kunnen praten

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugs heeft geen eindeloze werking. Uiteindelijk is het alleen maar de stof die op de grote rode knop drukt in je brein. Dat is niet eindeloos zo. Vooral als je een stof veel gebruikt hebt.

MDMA is bijvoorbeeld voor mij allang niet meer wat het geweest is. Tolerantie, gewenning, vermoeidheid, uitputting van de stofjes in je brein.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb soms dat ik tijdens gebruik en enige tijd daarna iets minder goed hoor
C
ChacChanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo medegebruikers,

Voor de mensen onder ons die wat vaker 3mmc gebruiken zal dit fenomeen wel bekend zijn.

De wil om te praten is compleet weg (meestal) na langere tijd gebruiken. Dr gaat nog wel wat in je om en je volgt de gesprekken, maar aanhaken lukt gewoon echt niet. Dus uiteindelijk zit je uren voor je uit te staren.

Ik ben sinds een jaar ongeveer heel erg geminderd met 3mmc. Dus als ik t dan nog eens doe dan heb ik vaak wel een gezellige avond. Alleen deze nacht was t echt flink raak en zat ik al een hersendode voor mij uit te staren. Ik was wel aan t viben, maar voelde mij wel echt 'die ene debiel' die allang naar huis moet.

Is dit een gevalletje kwaliteit? Zijn er dingen die je kan doen om hier uit te komen? Mindset, handelingen etc.

Thanks voor het lezen
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het lichaam wil waarschijnlijk gewoon rust. En heeft ook geen energie meer. Het is uitgeput//overprikkeld.

Dus ik vind het eigenlijk vrij logisch.

En ja de meest voor de hand liggende oplossing kun je denk ik zelf ookwel bedenken. (Niks gebruiken, minder gebruiken, niet dagen doorgaan, op tijd naar bed, gezond eten enz enz enz)
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ChacChan zei:
Hallo medegebruikers,

Voor de mensen onder ons die wat vaker 3mmc gebruiken zal dit fenomeen wel bekend zijn.

De wil om te praten is compleet weg (meestal) na langere tijd gebruiken. Dr gaat nog wel wat in je om en je volgt de gesprekken, maar aanhaken lukt gewoon echt niet. Dus uiteindelijk zit je uren voor je uit te staren.

Ik ben sinds een jaar ongeveer heel erg geminderd met 3mmc. Dus als ik t dan nog eens doe dan heb ik vaak wel een gezellige avond. Alleen deze nacht was t echt flink raak en zat ik al een hersendode voor mij uit te staren. Ik was wel aan t viben, maar voelde mij wel echt 'die ene debiel' die allang naar huis moet.

Is dit een gevalletje kwaliteit? Zijn er dingen die je kan doen om hier uit te komen? Mindset, handelingen etc.

Thanks voor het lezen
Klik om te vergroten...
Alsof het mezelf is die dit schrijft. Dit had ik gister avond ook heel toevallig. De eerste paar keren dat ik miauw gebruikte was ik niet te stoppen als het om praten ging. De laatste paar x dat ik miauw gebruik ben ik gewoon mezelf met wat meer energie (ik hou altijd wel 1,5-2 maanden pauze voordat ik weer eens wat doe) maar ik heb totaal geen behoefte meer om zo veel te praten als voorheen.

Persoonlijk vind ik het niet zo heel erg, ik vond mezelf juist irritant als ik zoveel contact zocht met mensen omdat ik nuchter totaal niet zo ben. Ik denk dat je er mee leert omgaan na een tijdje, ookal gebruik ik niet elk weekend.
C
ChacChanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gelato43 zei:
Alsof het mezelf is die dit schrijft. Dit had ik gister avond ook heel toevallig. De eerste paar keren dat ik miauw gebruikte was ik niet te stoppen als het om praten ging. De laatste paar x dat ik miauw gebruik ben ik gewoon mezelf met wat meer energie (ik hou altijd wel 1,5-2 maanden pauze voordat ik weer eens wat doe) maar ik heb totaal geen behoefte meer om zo veel te praten als voorheen.

Persoonlijk vind ik het niet zo heel erg, ik vond mezelf juist irritant als ik zoveel contact zocht met mensen omdat ik nuchter totaal niet zo ben. Ik denk dat je er mee leert omgaan na een tijdje, ookal gebruik ik niet elk weekend.
Klik om te vergroten...
Dit dus. Ik gebruik het nu ook alleen op feestjes en heel af en toe een keer nog een weekend met vrienden. Dan kom ik gemiddeld op 1 keer per 2 maanden. Ik ben nuchter alleen wel redelijk druk van mijzelf dus ik kan mij er toch wel redelijk aan storen helaas.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
ChacChan zei:
Maar de ene keer heb ik hier vrijwel geen last van en de andere keer ben ik na 2 uurtjes al in mijzelf gekeerd. Heb dan gewoon goed geslapen en gegeten in beide gevallen.
Klik om te vergroten...

Tolerantie. Het is vrij simpel hoor.
C
ChacChanLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Het lichaam wil waarschijnlijk gewoon rust. En heeft ook geen energie meer. Het is uitgeput//overprikkeld.

Dus ik vind het eigenlijk vrij logisch.

En ja de meest voor de hand liggende oplossing kun je denk ik zelf ookwel bedenken. (Niks gebruiken, minder gebruiken, niet dagen doorgaan, op tijd naar bed, gezond eten enz enz enz)
Klik om te vergroten...
Maar de ene keer heb ik hier vrijwel geen last van en de andere keer ben ik na 2 uurtjes al in mijzelf gekeerd. Heb dan gewoon goed geslapen en gegeten in beide gevallen.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Drugs heeft geen eindeloze werking. Uiteindelijk is het alleen maar de stof die op de grote rode knop drukt in je brein. Dat is niet eindeloos zo. Vooral als je een stof veel gebruikt hebt.

MDMA is bijvoorbeeld voor mij allang niet meer wat het geweest is. Tolerantie, gewenning, vermoeidheid, uitputting van de stofjes in je brein.
Klik om te vergroten...

Met MDMA heb ik t ook, maar kan niet voorstellen dat dat tolerantie is. Gebruik maar 1 a 2 keer per jaar.

3mmc daarentegen gebruik ik eens per 6 a 8 weken en ik merk nog bijna niks van tolerantie. Blijf elke keer enorm geil er van worden en goed gehumeurd met veel energie. Gebruik t nu al niet meer sinds oud en nieuw ivm vriendin die zwanger is, maar dit is t enige middel dat ik nog wel eens mis op bepaalde momenten.

Wellicht een keer alleen doen (vindt mn vriendin geen probleem), maar dat is vast niet half zo leuk als samen. Anyway ik ga offtopic, wat ik bedoelde te zeggen is dus dat ik weinig van tolerantie merk.
s
scheplepelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met 3m ga ik juist veel praten wil dan zoveel dingen vertellen dat ik vaak gwn over m'n woorden struikel. ik heb dat fenomeen van niet meer willen praten alleen als we heel lang doorgaan echt al begin van de ochtend zo laat en moet dan ook wel veel hebben gebruikt
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#11
scheplepel zei:
Met 3m ga ik juist veel praten wil dan zoveel dingen vertellen dat ik vaak gwn over m'n woorden struikel. ik heb dat fenomeen van niet meer willen praten alleen als we heel lang doorgaan echt al begin van de ochtend zo laat en moet dan ook wel veel hebben gebruikt
Klik om te vergroten...
Ik heb dit ook precies, ik kan m’n mond niet houden aan het begin, ben één grote waterval haha

Als het 7u ‘s ochtends is en ik zit nog ergens dan heb ik inderdaad ook wel eens dat ik met m’n woorden hakkel
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
https://drugsforum.nl/threads/afasie-neurologische-spraak-aandoening.73322/
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
https://drugsforum.nl/threads/afasie-neurologische-spraak-aandoening.73322/
Klik om te vergroten...
Dit is wel een worst case scenario. Als we het over dit topic hebben en mijn persoonlijke ervaring is het meer dat ik geen zin heb om te praten en aansluiten op gesprekken ipv niet kunnen praten.

Wel heel erg dat je zo iets moet meemaken..
Y
YakamozLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb het helaas ook minder dan voorheen. Ik ben best introvert dus vond het opzich wel lekker om een avondje lekker los te gaan en lekker babbelen met alles en iedereen. Hoop dat ik volgende keer weer lekker veel kan praten haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."