Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpoed ADVIES nodig!

Spoed ADVIES nodig!

252 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey drugsforum,
Ik had een vraag ik ga door een periode met flink veel stress waardoor ik niet kan slapen en continu nadenk. Ik wil via recept een diazepam of lorazepam krijgen om overdag en snachts meer rust te krijgen. Heb de afgelopen dagen veel oxycodon gebruikt. Wat is jullie advies en voor welk medicijn moet ik gaan en hoe heb ik de beste kans op het recept te krijgen?

ZOU IEMAND HIER GRAAG EEN GOED ADVIES WILLEN GEVEN?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Huisarts vragen om hulp en zelf een plan maken om periode van stress achter je te laten. Pilletjes maken de stress alleen maar erger. Dus als je denkt door met aantal nachtjes rust, je leven weer op de rails te zetten, kun je verwachten dat de arts je wel wil helpen met iets verdovends. Maar als je rust zoekt met Oxycodon en Benzodiazepines ben je goed verkeerd bezig en lijken me andere aanpakken beter.
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik vind het altijd heel grappig als mensen zeggen 'ja ik heb eigenlijk alle drugs die er zijn wel gebruikt.'

Meestal bedoelen ze dan dat ze de standaardmiddelen op het vaste lijstje van hun dealer hebben afgevinkt.

Dus dan vraag ik altijd:
'echt waar? Oh hoe was 2C-T-2 dan? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!'

En dan genieten van de verwarring in hun gezicht 😁
Klik om te vergroten...
Ik kan me voorstellen dat dat erg mooi is om te zien hahaha! Elke dag kom ik nieuwe drugs tegen op dit forum, het verbaast mij enorm wat er allemaal al niet bestaat!
Je gaat mij dus nooit horen zeggen dat ik zo wat alle drugs op heb😂
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ik vind het altijd heel grappig als mensen zeggen 'ja ik heb eigenlijk alle drugs die er zijn wel gebruikt.'

Meestal bedoelen ze dan dat ze de standaardmiddelen op het vaste lijstje van hun dealer hebben afgevinkt.

Dus dan vraag ik altijd:
'echt waar? Oh hoe was 2C-T-2 dan? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!'

En dan genieten van de verwarring in hun gezicht 😁
Klik om te vergroten...
Ik ben wat dat betreft gewoon een ouderwetse knoeppert.

Hasj coke en pillen, dat is wat we wil(d)en 😄

al die hippe druksies breek me de bek niet open, het lijkt wel een lastige Sudoku puzzel vandaag de dag. En daar ben ik ook niet goed in btw.

4-fm O -@#$ wtf 😄
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
G.Hash zei:
Ik ben wat dat betreft gewoon een ouderwetse knoeppert.

Hasj coke en pillen, dat is wat we wil(d)en 😄

al die hippe druksies breek me de bek niet open, het lijkt wel een lastige Sudoku puzzel vandaag de dag. En daar ben ik ook niet goed in btw.

4-fm O -@#$ wtf 😄
Klik om te vergroten...

Ook vroegah waren er dingen als PCP, STP (tegenwoordig DOM), mescaline, DMT, αMT en ether.

Maar de research chemical industrie heeft het aantal verkrijgbare psychoactieve stoffen wel flink opgekrikt ja.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Benzo's.
Heel makkelijk teveel, heel moeilijk terug.
Als ex verslaafde aan benzo's zeg ik:
Blijf van de Benzo's af!
Je haalt de duivel 😈 in huis....
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Benzo's.
Heel makkelijk teveel, heel moeilijk terug.
Als ex verslaafde aan benzo's zeg ik:
Blijf van de Benzo's af!
Je haalt de duivel 😈 in huis....
Klik om te vergroten...
Maarja wat is een ander alternatief om van stress af te komen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
Maarja wat is een ander alternatief om van stress af te komen.
Klik om te vergroten...
Ermee om leren gaan of de situatie veranderen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Maarja wat is een ander alternatief om van stress af te komen.
Klik om te vergroten...
Erachter komen wat de stress veroorzaakt en acceptatie of aanpassingen plegen vooral.. en al die andere dingen als sporten, meditatie, praten, slapen ed
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Erachter komen wat de stress veroorzaakt en acceptatie of aanpassingen plegen vooral.. en al die andere dingen als sporten, meditatie, praten, slapen ed
Klik om te vergroten...
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Klik om te vergroten...
Niet dat je hoeft te antwoorden, maar wanneer begon dat en je weet misschien wat de reden was? Dan moet je erover praten met iemand en kijken wat je kunt veranderen.. Misschien begon het doordat je plots te relax was na een drugs, of misschien ben je iemand kwijt geraakt, werk, school problemen.. kan alles zijn, maar als je tot rust komt door gebruik van drugs, is kans erg groot dat je dubbel in de problemen komt, als drugs uitgewerkt zijn. En echt, een drugs als Oxicodon kan alles in je voor heel lang in de war schoppen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
trippymeeuw zei:
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Klik om te vergroten...
Therapie helpt!

Van je af schrijven in een dagboek. Praten met vrienden of tegen je huisdier :). Boswandeling. Sporten. Film pakken. Mogelijkheden zat.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippymeeuw zei:
Hey drugsforum,
Ik had een vraag ik ga door een periode met flink veel stress waardoor ik niet kan slapen en continu nadenk. Ik wil via recept een diazepam of lorazepam krijgen om overdag en snachts meer rust te krijgen. Heb de afgelopen dagen veel oxycodon gebruikt. Wat is jullie advies en voor welk medicijn moet ik gaan en hoe heb ik de beste kans op het recept te krijgen?

ZOU IEMAND HIER GRAAG EEN GOED ADVIES WILLEN GEVEN?
Klik om te vergroten...
ik zou nu stoppen met zelf medicatie met opioids en benzodiazepine´s als het nog kan. ik slik al bijna 3 jaar dagelijks benzos met 2 gesloten detoxen en na behandelingen van dien en still die benzos maken het bijna onmogelijk als je eenmaal te diep bent gegaan. ik zou nog eerder pyrovalones aanraden.


therapie, hulp en psychedelica onder begeleiding.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
trippymeeuw zei:
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Klik om te vergroten...

Noot:. Benzo's nemen of oxcycodon is beslist niet de oplossing!
Je komt op een hellend vlak met alleen maar meer ellende terecht.....niet doen, die benzo's!
Advies genoeg hier.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
FatalDestruction zei:
Precies zeggen wat je nu zegt en probeer er een beetje emotioneel van te worden. Je kunt een joint proberen voor jezelf en bij de huisarts zal je denk ik iets anders krijgen dan pammetjes als je zegt het voor het slapen te willen.. je kunt beter zeggen dat je telkens paniekaanvallen hebt.
Klik om te vergroten...
Niet echt een helpend bericht dit.
F
FatalDestructionLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Niet echt een helpend bericht dit.
Klik om te vergroten...
Dat geld denk ik grotendeels voor deze site.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er zou een nieuwe forum regel moeten komen: pakkende topic titels.

hulp gevraagd
Spoed advies nodig
Help ik heb advies nodig

Dat is toch niks! Zet nou verdomme in je titel wat het topic inhoudt.

“Ervaring veel stress hulp tot kalmeren advies gevraagd”

En daar vat je het gewoon in een keer mee samen. Dat het een totaal bullshit topic is even achterwegen laten
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Er zou een nieuwe forum regel moeten komen: pakkende topic titels.

hulp gevraagd
Spoed advies nodig
Help ik heb advies nodig

Dat is toch niks! Zet nou verdomme in je titel wat het topic inhoudt.

“Ervaring veel stress hulp tot kalmeren advies gevraagd”

En daar vat je het gewoon in een keer mee samen. Dat het een totaal bullshit topic is even achterwegen laten
Klik om te vergroten...
Zit je al in de stress, krijg je ook nog eens commentaar op je titels 😄

Ach ja, was bij mij ook vaak een irritatiepuntje met emails, vooral op ‘t werk. Met pakkende subjects als “vraagje” of erger nog “vraagje; bla bla bla?”. Ja beste collega, ik weet hoe vraagtekens werken :wink:

‘t Is allemaal goed bedoeld. In 99% van de gevallen.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Klik om te vergroten...
Mijn persoonlijke ervaring na 37 jaar sceptisch te zijn geweest over psychologische hulp..

8 maanden overspannen thuis gezeten. Ik viel uit met lichamelijke klachten door overmatige stress die ik al jaren mee sleepte en alleen maar erger werden. Ik ging in mijn hoofd zitten, doom scenario's bedenken was dagelijkse kost.

Een bedrijfspsycholoog heeft mij weer arbeids geschikt gekregen en nu loop ik privé bij een psycholoog via de huisarts, die toch wel wat trauma's aan het licht brengt.

Het had niet zo ver hoeven komen al had ik eerder hulp gezocht..

Succes man!
F
FatalDestructionLid
01-01-2024, 00:00
#20
Precies zeggen wat je nu zegt en probeer er een beetje emotioneel van te worden. Je kunt een joint proberen voor jezelf en bij de huisarts zal je denk ik iets anders krijgen dan pammetjes als je zegt het voor het slapen te willen.. je kunt beter zeggen dat je telkens paniekaanvallen hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."