Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP: na GHB 3 weken lang - bromazelam afkicken binnen een dag

HELP: na GHB 3 weken lang - bromazelam afkicken binnen een dag

48 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
S.nietzosuper zei:
Ik neem het sowieso niet mee naar het festival.. Kwam hier voor iets van tips om af te bouwen, maar hoor alleen maar zoek hulp.. Erg jammer. Ik loop bij de verslavingszorg en sta op een wachtlijst voor een trauma psychiater en iemand die verstand heeft van ADHD en het gebruik van middelen.
Klik om te vergroten...
Hoe had je dat dan voor je gezien als je lichamelijk afhankelijk bent?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#2
S.nietzosuper zei:
Vind dat je veel aannames neemt in deze situatie! Natuurlijk zoek ik hoopvolle feedback en adviezen. Ben nu aan het afbouwen met G na advies van @Spyro. Ik sta al ingeschreven bij de verslavingszorg.. Je weet niet iemand zijn of haar achterliggende van het drugsgebruik. Mijn werk ligt in de evenementenbranche, waardoor dit soort festivals essentieel zijn voor mijn inkomen.
Dus “ga nou zelf geen dokertje spelen met research chemicals” vat ik niet op als een advies, maar meer negatief op alles wat ik hier deel. Ik deel het traject om te kijken of iemand me kan helpen en het meeste wat ik lees zoek hulp, waar ik al me bezig ben ✨.
Klik om te vergroten...
De festivals zijn misschien wel essentieel voor je inkomen maar alle drugs die je daar gebruikt niet. Tevens als je straks je gezondheid niet hebt heb je al helemaal geen inkomen meer. Denk aan je toekomst.

En met het dokter spelen, komt vanuit het feit dat heel veel mensen zichzelf naar de klote helpen aan al die RC’s en je daar niet al te klakkeloos mee om moet gaan. Goed dat je hulp zoekt, maar begrijp ook dat leden huiverig zullen zijn je hiermee te helpen want het is niet gezond. Gevaarlijk zelfs.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
S.nietzosuper zei:
Ik neem het sowieso niet mee naar het festival.. Kwam hier voor iets van tips om af te bouwen, maar hoor alleen maar zoek hulp.. Erg jammer. Ik loop bij de verslavingszorg en sta op een wachtlijst voor een trauma psychiater en iemand die verstand heeft van ADHD en het gebruik van middelen.
Klik om te vergroten...
We kunnen jou alleen van advies voorzien op basis van wat je ons vertelt. Wat je niet vertelt daar kunnen wij ook geen rekening mee houden. Goed dat je al hulp hebt gezocht, geef de moed vooral niet op. Het gaat met vallen en opstaan. Weten jouw behandelaars van je GHB gebruik?

Je bent afhankelijk van GHB. Als je gaat (beter blijf je thuis) neem het dan juist wel mee. Anders lig je misschien met een epileptische aanval op de EHBO post door de ontwenning.

Maar luister vooral naar @Spyro want dat is onze GHB ervaringsdeskundige.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alles hierboven is eigenlijk al gezegd.

Weet wel dat Broma sederend (slaapverwekkend) werkt, dus dan heb je waarschijnlijk ook weer uppers nodig om dat tegen te gaan. Dan zou ik eerder etizolam adviseren. Hoewel het beste advies natuurlijk is om gewoon thuis te blijven.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
S.nietzosuper zei:
Beste lezers,

Ik moet dit weekend naar festivals en heb zaterdagmiddag met een vriend afgesproken om erheen te gaan. Hier kan ik eventueel / ketamine / coke / alcohol speed gebruiken.

Nu zit ik al bijna 3 weken achter elkaar aan de GHB. Hij weet daar niets vanaf. Weet niet precies hoeveel ik neem, meestal 3 ML per keer. Ik gebruik het nu ook om te slapen, dan neem ik meer dan 5 ML. Soms ben ik zo moe dat het na 4 ML al lukt om te slapen.
Meestal word ik ongeveer na 2, 3 of 4 uur wakker. Hierdoor slaap ik weken lang al in delen.

Vanmorgen is het me wel gelukt om 4,5 uur achter elkaar te slapen zonder weer GHB te nemen of de behoefte te hebben.

Het was gisteravond op en m'n hartslag begon om hoog te gaan. Moet wel zeggen dat ik niet veel gegeten had die dag.
In de loop van de middag werd ik angstig en schrok ik van elk geluid. Hier schrok ik zo van dat ik weer gehaald heb en weer aan GHB zit.

Ik kan niet aan phenibut of baclofen komen (hoe kan dit zonder huisarts?). Vorige keer van huisarts 5 MG Diazepam gekregen om af te kicken. Dit was veel te weinig.

Lukt het met Bromazelam (3MG) om af te kicken voor zaterdag? Ik ga als ik straks wakker word er 1 nemen en kijken hoelang ik slaap. Ik heb ook nog 2 etizolams eventueel.
Ik kan weinig vinden over bromazelam op het internet.

Ik kan nog 2 dagen (morgen overdag en vrijdagnacht) nog slapen om mijn slaap in te halen.

Alvast bedankt!!
Klik om te vergroten...
Iedereen in verslaving komt vroeg of laat dat ene moment tegen: namelijk te ver gegaan en niet meer onder een dekmantel kunnen verbloemen. Dit lijkt voor jou nu te zijn aangebroken. Breng jezelf (en anderen) niet in gevaar door halsoverkop een mogelijke fysieke afhankelijkheid te lijf te gaan met research chemicals. Je hebt je point of no return bereikt. Zoek hulp. Speel open kaart naar die vriend van je en geef aan dat je z’n hulp nodig hebt. Dan kom je verder.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
S.nietzosuper zei:
Ik heb afspraken staan en ja ik weet het, het is niet slim. Maar ik vroeg dus over Bromazolam.
Klik om te vergroten...
Absoluut geen bromazolam gebruiken voor af te kicken! Dat is een heel nieuwe benzo waarover veel te weinig bekend is. Je weet daardoor niet goed hoeveel bromazolam overeenkomt met hoeveel GHB. Bovendien is het met bromazolam heel lastig afbouwen omdat je van een paar milligram al best wel onder invloed bent. En je kan zelf thuis niet even 0,5 milligram afwegen.

De beste manier om af te kicken is de GHB afbouwen en/of overstappen op diazepam. Opbdit forum staan daar allerlei afbouwschema's voor. Maar ik kan aanraden om professionele hulp te zoeken bij het afbouwen. Dan krijg je ook precies de dosis die je nodig hebt gewoon vergoed door de zorgverzekering.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
S.nietzosuper zei:
Vind dat je veel aannames neemt in deze situatie!
Klik om te vergroten...
Ik reageer op de informatie die je geeft. Nogmaals goed dat je het deelt. Ik denk vanuit mijn perspectief dat je situatie vervelender is dan je nu zelf ziet. En dat is niet leuk om te horen als je wellicht een ander antwoord wilde horen.

S.nietzosuper zei:
Je weet niet iemand zijn of haar achterliggende van het drugsgebruik. Mijn werk ligt in de evenementenbranche, waardoor dit soort festivals essentieel zijn voor mijn inkomen.
Klik om te vergroten...
De eerste zin klopt.
Maar je vertelt dat je met een vriend naar een festival gaat en ketamine, coke, alcohol en speed kunt gebruiken.
Met jouw ghb verslaving 🙏
Nu is het voor werk in de evenementenbranche begrijp ik. Sorry dat ik de link niet heb gelegd dat het om drugsgebruik op je werk gaat.
Dat lijkt me sowieso een red flag.
Dat kun en mag jij anders zien.

Jammer dat je het het als negatief ziet, maar dat is iets van jezelf.
Ben blij dat ik m’n mening mag geven met al mijn onwetendheid.

Ik zal je niet verder lastig vallen en hoop dat je de juiste hulp vindt.
Het klopt dat ik soms niet helemaal de juiste toon kan vinden, sorry daarvoor 🙏

Nogmaals succes met alles en dat is oprecht mocht je daar aan twijfelen 🙏
S
S.lovestospaceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Absoluut geen bromazolam gebruiken voor af te kicken! Dat is een heel nieuwe benzo waarover veel te weinig bekend is. Je weet daardoor niet goed hoeveel bromazolam overeenkomt met hoeveel GHB. Bovendien is het met bromazolam heel lastig afbouwen omdat je van een paar milligram al best wel onder invloed bent. En je kan zelf thuis niet even 0,5 milligram afwegen.

De beste manier om af te kicken is de GHB afbouwen en/of overstappen op diazepam. Opbdit forum staan daar allerlei afbouwschema's voor. Maar ik kan aanraden om professionele hulp te zoeken bij het afbouwen. Dan krijg je ook precies de dosis die je nodig hebt gewoon vergoed door de zorgverzekering.
Klik om te vergroten...
Dank je voor de tips. Mijn dokter heeft een keer 5mg diazepam per dag en dan een dag overslaan voorgeschreven. Dit hielp totaal niet helaas.

Voor degenen die geinteresseerd zijn in Bromazolam ervaringen: mijn vriend heeft hier positieve ervaringen mee. Hij moet voor zijn werk vaak slapen van te voren en ‘s nachts opstaan. Hij vond het juist fijn.
Ik wilde echt slapen en had een miligram Bromazolam geprobeerd, niet echt aan te raden. Werd om het uur wakker en was de hele dag heel moe ervan.

Heb metizolam en heb tot nu toe gelukkig geen afkickverschijnselen van de GHB. Ook heb ik voor de zekerheid ketamine en drank. Net uit mezelf zelfs in slaap gevallen, door deze dag veel bezig te zijn. Heb metizolam om eventueel vannacht te kunnen slapen maar ben erg moe vanuit mezelf.
Professionele hulp is ingeschakeld - sta op een wachtlijst :).
S
S.lovestospaceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Damius zei:
Iedereen in verslaving komt vroeg of laat dat ene moment tegen: namelijk te ver gegaan en niet meer onder een dekmantel kunnen verbloemen. Dit lijkt voor jou nu te zijn aangebroken. Breng jezelf (en anderen) niet in gevaar door halsoverkop een mogelijke fysieke afhankelijkheid te lijf te gaan met research chemicals. Je hebt je point of no return bereikt. Zoek hulp. Speel open kaart naar die vriend van je en geef aan dat je z’n hulp nodig hebt. Dan kom je verder.
Klik om te vergroten...
Dat is een mooie lange speech, maar niet echt waar dit forum om draait denk ik? Ik vroeg om hulp en besef me heel goed dat ik hulp nodig heb. Heb dat verder ook nooit ontkent. Professionele hulp is ingeschakeld en sta op een wachtlijst. ✨
S
S.lovestospaceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Hoe had je dat dan voor je gezien als je lichamelijk afhankelijk bent?
Klik om te vergroten...
Heb het al vaker gehad en meestal hielp veel buiten zijn, reizen naar bestemming en pure alcohol hiertegen. Natuurlijk geen langertermijn oplossing!
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
S.nietzosuper zei:
Dat is een mooie lange speech, maar niet echt waar dit forum om draait denk ik?
Klik om te vergroten...

Grotendeels wel aangezien velen van ons in situaties hebben gezeten die wij anderen niet wensen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
S.nietzosuper zei:
Dank je voor de tips. Mijn dokter heeft een keer 5mg diazepam per dag en dan een dag overslaan voorgeschreven. Dit hielp totaal niet helaas.
Klik om te vergroten...
Klopt, diazepam bindt niet aan de GABA-B-receptor en GHB wel. Daardoor kan diazepam alleen maar deels GHB vervangen. Diazepam is daardoor maar deels geschikt om af te kicken van GHB. Daarvoor moet je eerst de dagelijkse dosis verlagen, en daarna worden doorgaans kortdurend hoge doseringen toegepast, die dan in een afkicktraject met de nodige monitoring van bijwerkingen moet worden afgebouwd.
S.nietzosuper zei:
Voor degenen die geinteresseerd zijn in Bromazolam ervaringen: mijn vriend heeft hier positieve ervaringen mee. Hij moet voor zijn werk vaak slapen van te voren en ‘s nachts opstaan. Hij vond het juist fijn.
Ik wilde echt slapen en had een miligram Bromazolam geprobeerd, niet echt aan te raden. Werd om het uur wakker en was de hele dag heel moe ervan.

Heb metizolam en heb tot nu toe gelukkig geen afkickverschijnselen van de GHB. Ook heb ik voor de zekerheid ketamine en drank. Net uit mezelf zelfs in slaap gevallen, door deze dag veel bezig te zijn. Heb metizolam om eventueel vannacht te kunnen slapen maar ben erg moe vanuit mezelf.
Professionele hulp is ingeschakeld - sta op een wachtlijst :).
Klik om te vergroten...
Van rc-benzo's zul je wel slapen inderdaad. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat je niet weet hoe sterk die middelen de GABA-receptoren prikkelen, en ook niet wat de halfwaardetijd is. Daardoor kan je juist verder in de problemen komen met middelen zoals bromazolam en metizolam.

Doorgaans geeft de verslavingszorg de tip om je gebruik te stabiliseren totdat er hulp beschikbaar is. Dit om te voorkomen dat er steeds weer nieuwe bijwerkingen komen die je dan weer met ander middelengebruik gaat ontvluchten.
S
S.lovestospaceLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoningToto zei:
Alles hierboven is eigenlijk al gezegd.

Weet wel dat Broma sederend (slaapverwekkend) werkt, dus dan heb je waarschijnlijk ook weer uppers nodig om dat tegen te gaan. Dan zou ik eerder etizolam adviseren. Hoewel het beste advies natuurlijk is om gewoon thuis te blijven.
Klik om te vergroten...
Ja heb Bromazolam geprobeerd, omdat ik ECHT niet kon slapen, maar inderdaad was er de hele dag moe van. Heb nu metizolam. Ben vandaag thuis gebleven heb veel geslapen, maar ook veel gedaan zodat ik nu heel moe ben.
S
S.lovestospaceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Klopt, diazepam bindt niet aan de GABA-B-receptor en GHB wel. Daardoor kan diazepam alleen maar deels GHB vervangen. Diazepam is daardoor maar deels geschikt om af te kicken van GHB. Daarvoor moet je eerst de dagelijkse dosis verlagen, en daarna worden doorgaans kortdurend hoge doseringen toegepast, die dan in een afkicktraject met de nodige monitoring van bijwerkingen moet worden afgebouwd.

Van rc-benzo's zul je wel slapen inderdaad. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat je niet weet hoe sterk die middelen de GABA-receptoren prikkelen, en ook niet wat de halfwaardetijd is. Daardoor kan je juist verder in de problemen komen met middelen zoals bromazolam en metizolam.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je hier precies mee? Over de rc-benzo’s en dat je daarmee in de problemen komt? Qua verslaving bedoel je?

Bij mijn gaat mijn drang naar GHB weg door genoeg te slapen (wat ik de afgelopen tijd niet gedaan heb). Het is niet dat ik om de 2 uur wakker moet worden om bij te nemen, omdat anders m’n hartslag omhoog gaat bijvoorbeeld. Je voelt je gewoon een paar dagen kut en leeg. Dat probeer ik te vervangen door naar buiten te gaan, gezond te leven en te sporten (veel vitamines, mineralen, eiwitten etc).
Neo-Shulginist zei:
Doorgaans geeft de verslavingszorg de tip om je gebruik te stabiliseren totdat er hulp beschikbaar is. Dit om te voorkomen dat er steeds weer nieuwe bijwerkingen komen die je dan weer met ander middelengebruik gaat ontvluchten.
Klik om te vergroten...
S
S.lovestospaceLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
We kunnen jou alleen van advies voorzien op basis van wat je ons vertelt. Wat je niet vertelt daar kunnen wij ook geen rekening mee houden. Goed dat je al hulp hebt gezocht, geef de moed vooral niet op. Het gaat met vallen en opstaan. Weten jouw behandelaars van je GHB gebruik?

Je bent afhankelijk van GHB. Als je gaat (beter blijf je thuis) neem het dan juist wel mee. Anders lig je misschien met een epileptische aanval op de EHBO post door de ontwenning.

Maar luister vooral naar @Spyro want dat is onze GHB ervaringsdeskundige.
Klik om te vergroten...

Er komt een nieuwe behandelaar (gespecialiseerd in trauma psychologie en ADHD). Deze weet nog niets van de huidige situatie. Er is in privé sfeer veel gebeurd (doden in de familie etc niet door drugs btw), waardoor het gebruik weer is toegenomen de afgelopen weken.

Wat bij mij wel werkte in sommige situaties als ik ineens moest stoppen met GHB is alcohol met kleine mate cocaine of ketamine. Heb nog gelukkig nog nooit naar de EHBO of iets moeten gaan door de afkick. Alleen dat het heel kut is en je er een paar dagen doorheen moet.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#16
S.nietzosuper zei:
Dat is een mooie lange speech, maar niet echt waar dit forum om draait denk ik? Ik vroeg om hulp en besef me heel goed dat ik hulp nodig heb. Heb dat verder ook nooit ontkent. Professionele hulp is ingeschakeld en sta op een wachtlijst. ✨
Klik om te vergroten...
IMG_3444.jpeg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
S.nietzosuper zei:
Ja heb Bromazolam geprobeerd, omdat ik ECHT niet kon slapen, maar inderdaad was er de hele dag moe van. Heb nu metizolam. Ben vandaag thuis gebleven heb veel geslapen, maar ook veel gedaan zodat ik nu heel moe ben.
Klik om te vergroten...
Niet kunnen slapen hoort bij GHB ontwenning. Pas op dat je niet afhankelijk wordt van Benzo’s. Die ontwenning is ook niet mals en duurt vele malen langer dan die van GHB.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
S.nietzosuper zei:
Bij mijn gaat mijn drang naar GHB weg door genoeg te slapen (wat ik de afgelopen tijd niet gedaan heb). Het is niet dat ik om de 2 uur wakker moet worden om bij te nemen, omdat anders m’n hartslag omhoog gaat bijvoorbeeld. Je voelt je gewoon een paar dagen kut en leeg. Dat probeer ik te vervangen door naar buiten te gaan, gezond te leven en te sporten (veel vitamines, mineralen, eiwitten etc).
Klik om te vergroten...
In je originele post zeg je dat je al drie weken GHB gebruikt en dat je zonder niet kan slapen. De tolerantie van GABA-agonisten loopt snel op. Dus als je nu geen ontwenningsverschijnselen krijgt als je stopt met de GHB, dan lijkt het me slim om gelijk even een tolerance break te doen met GABA.

Van de rc-benzo's kun je gemakkelijk van de regen in de drup geraken. Dat is enerzijds omdat alle GABA-agonisten je tolerantie c.q. afhankelijkheid zullen versterken. Rc-benzo's vormen daarbij een extra groot risico omdat je niet weet wat een gangbare dosis is en hoe lang die blijft doorwerken. Daardoor neem je makkelijk te veel van een middel wat mogelijk ook veel langer blijft doorwerken dan je denkt. Het gevolg is dat je tolerantie c.q. afhankelijkheid veel verder oploopt. Vervolgens kun je dan ook moeilijker afbouwen omdat niet bekend is hoe sterk metizolam of bromazolam is in vergelijking met GHB of diazepam. Daardoor kun je extra veel last krijgen van ontwenningsverschijnselen bij het wisselen van middelen. Zo raak je dus van de regen in de drup.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben benieuwd hoe het verdere verloop @S.nietzosuper gaat
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
S.nietzosuper zei:
Heb het al vaker gehad en meestal hielp veel buiten zijn, reizen naar bestemming en pure alcohol hiertegen. Natuurlijk geen langertermijn oplossing!
Klik om te vergroten...
Als je echt lichamelijk verslaafd bent helpt dat niet. En alcohol nemen is uiterst dom.

Ik hoop dat mensen hier geen voorbeeld aan nemen. Sterkte.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."