#1
En hoe is dat met drugs op?Ik rij trouwens nooit met (alleen)drank op. Ik moet me veilig voelen in de auto, en met alcohol heb ik dat gevoel niet
Voel je jezelf dan wel veilig?
En hoe is dat met drugs op?Ik rij trouwens nooit met (alleen)drank op. Ik moet me veilig voelen in de auto, en met alcohol heb ik dat gevoel niet
Misschien vind je meer gelijkgestemden in het rijden onder invloed forumOh neee toch 🤣🤣🤣
Dat was dus het eerste wat ik dacht toen ik de reactie van Mindless las, maar aan de andere kant hoor je dan idd niet meer achter het stuur te zitten.Tenzij de persoon in kwestie verslaafd is en eigenlijk een middel nodig heeft ‘normaal’ te functioneren. Lees: geen afkick te krijgen. Eigenlijk betekent dat in dat betreffende geval dat de persoon überhaupt niet meer zou moeten rijden tot na het clean zijn.
Nee.Maar je bent zelf geen fanatieke speedgebruiker toch,
Dat wel.en jij hebt er zelf dus geen ervaring mee?
Zeker kan ik dat wel.Ik bedoel dat je je niet kunt verplaatsen in iemand die dat zegt.
Natuurlijk verschilt het per persoon hoe iemand erop functioneert, maar dat valt natuurlijk niet te regelen dat de ene wel en de ander niet met speed/weed/etc. mag rijden.Ik zou het zelf niet perse alerter noemen, maar het gaat vaak wel soepeler en wat meer overzicht Maar het ligt er ook aan hoe lang ik al bezig ben. Na de eerste nacht gaat het nog prima. Na de 2e nacht niet meer zo.
Met wiet: vroeger toen ik 20 was ging dat gewoon goed. Nu, 20 jaar later durf ik het niet meer, en wil ook ook totaal niet meer. Het gaat veelste snel.
Maar hoe je dat af gaat, dat hangt dus ook af van je leeftijd.
Aan de ene kant zou ik dat interessant vinden. Aan de andere kant is het sowieso onverantwoord en illegaal.Maar als jij rijinstructeur bent, dan wil ik het je wel een keer laten zien hoe mij dat af gaat op de speed.
Dat dus.Maar je hebt gelijk: het is een menselijke eigenschap om jezelf te overschatten. We liegen tegen onszelf omdat het leven anders helemaal niet meer vol te houden is.😂
Geen drugs nemen terwijl je gaat rijden valt ook onder je verantwoordelijkheid nemen.Maar je hoeft niet de uitzondering op de regel te zijn.
Je moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen, en mensen die nuchter hun verantwoordelijkheid niet nemen die doen dat onder invloed al helemaal niet.
Maar als je onder invloed bent, dan gelden dezelfde verkeersregels als dat je nuchter bent.
Ik heb van zoveel stoners gehoord dat ze dachten dat een dag niet blowen je oude normale heldere zelf terugbracht.Toen ik nog aan de bongpijp zat, kon ik de dag erna beslist niet meer goed autorijden.
Ik was er nog steeds suf van.
Hoe zou het zijn met het roken van een joint de dag van tevoren?
Volgens de test ben je de sjaak.
Is dat ook zo?
En met dit soort redenaties praten mensen dit soort gedrag goed voor zichzelf. Dit zijn dé redenen dat mensen het dan tóch doen.En iemand die dronken is en sowieso gaat rijden, die rijd beter als ie eerst een paar dikke lijnen speed neemt.
Zit je met drugs op achter het stuur? En zit je boven de wettelijke limiet? Dan kun je verschillende straffen krijgen. Als je al eerder betrapt bent op rijden onder invloed van drugs, dan worden de straffen hoger.
Daarnaast moet je vaak ook nog laten onderzoeken door een arts. Deze onderzoeken betaal je zelf en kosten meer dan € 1.200.
- Een boete, tot maximaal € 21.750.
- Je kunt je rijbewijs kwijtraken, voor korte of langere tijd. Soms moet je opnieuw rijexamen doen.
- In de zwaarste gevallen kun je een jaar gevangenisstraf krijgen.
En met dit soort redenaties praten mensen dit soort gedrag goed voor zichzelf. Dit zijn dé redenen dat mensen het dan tóch doen.
Dit soort redenaties gebruikte ik ook om dingen te doen waarvan ik eigenlijk wel wist dat ze niet konden. Maar je kunt recht praten wat krom is op deze manier.
Bij mensen die echt dagelijks veel blowen kan het wat langer aantoonbaar zijn. Ben zelf ook chronisch blower. Tussen moment van gebruik en de test zat zo'n 11 uur dus zat wel safe wat dat betreftAls goed is test je na 8 uur niet meer positief op speekseltest
Het punt gaat aan je voorbij.Ik durf te wedden dat als je dit in de praktijk gaat testen op een groepje mensen, dat ik gelijk krijg.
Trouwens, dit moet toch al een keer getest zijn toch, weet iemand dat?
CBR:
Naast het mogelijk onherstelbare leed dat je anderen aandoet, heb je bovenstaande ook nog erbovenop.
Al met al gewoon beter helemaal laten, die drugs tijdens het rijden.
De speekseltest is alleen een voorselectiemiddel en geeft dus slechts een indicatie of iemand misschien onder invloed zou kunnen zijn. Vaak wordt de uitslag verkeerd geïnterpreteerd: dat als de speekseltest positief is, dat je dan onder invloed bent. Maar dat kun je dus niet concluderen op basis van die test. Het is alleen zo dat standaard een bloedtest invoeren voor bestuurders een beetje een heftige maatregel is. Dus daarom maar een voorselectiemiddel om te kijken bij wie dat wel echt nodig is.Vraag me af of ze ook altijd goed werken. Ik ken iemand bij wie de test positief uitsloeg +-12 uur later. Maar ook iemand die 2 uur van te voren nog gerookt had en door mocht rijden.
Ik zelf ben bang dat hij een keer positief aanslaat aangezien ik ook elke middag / avond rook. Gelukkig nog nooit een gehad.
Met speed zou ik niet weten. Ze hebben wel bij DrugsLab een aflevering gemaakt waarin ze gingen rijden onder invloed van MDMA (op gesloten circuit obviously) dat eindigde vrij voorspelbaar met behoorlijk verstoorde rij vaardighedenTrouwens, dit moet toch al een keer getest zijn toch, weet iemand dat?
Met speed zou ik niet weten. Ze hebben wel bij DrugsLab een aflevering gemaakt waarin ze gingen rijden onder invloed van MDMA (op gesloten circuit obviously) dat eindigde vrij voorspelbaar met behoorlijk verstoorde rij vaardigheden
Vraag me af of ze ook altijd goed werken. Ik ken iemand bij wie de test positief uitsloeg +-12 uur later. Maar ook iemand die 2 uur van te voren nog gerookt had en door mocht rijden.Als goed is test je na 8 uur niet meer positief op speekseltest, bloedtest is langer aantoonbaar. Moest vrij recent nog speekseltest afleggen maar werd niks gevonden. Avond ervoor toch zeker een grammetje weg gerookt.
Dat punt van alerter worden door drugs: daar geloof ik zoals elders gezegd dus niks van.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."