#1
Wat ik zo raar vind is dat ze een ingreep kreeg bij die kinderwagen en tijdens de evaluatie doen ze alsof zij verantwoordelijk is.
Maar dat maken ze dan wel weer goed door gewoon eerlijk te zijn over haar concentratie want die verbetert wel wat.
Wat ik zo raar vind is dat ze een ingreep kreeg bij die kinderwagen en tijdens de evaluatie doen ze alsof zij verantwoordelijk is.
Ik zal eerlijk zijn... vroeger reed ik alleen maar onder invloed van cannabis. Ik heb zelfs mijn rijbewijs gehaald terwijl ik stoned was. Ik was gewoon permanent stoned. Dus alles wat ik deed, deed ik onder invloed.Het is een onderwerp waarover heel veel is geschreven, en dit onderwerp "leeft".
Nog steeds is er veel over te zeggen.
- ben je nog steeds onder invloed als je de dag van tevoren een joint hebt gerookt?
Dit is in ieder geval een heel duidelijke 'nee'. Je hebt alleen het idee dat je je beter kunt concentreren. Maar uit cognitieve studies met cocaïne-gebruikers weten we dat ze zich juist minder goed kunnen concentreren van cocaïne. Daarnaast gaan mensen agressiever rijgedrag vertonen en meer risico's nemen. Dat zijn factoren die de kans op een ongeval flink verhogen.- Je hebt coke genomen. Daar word je alerter van zegt men. Kun je dan beter autorijden?
Soms vind ik dat ons juridisch systeem iets te veel is ingericht op het aanwijzen van een schuldige, en die bestraffen. Bij verkeersongevallen is er vaak sprake van een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Er gebeurt iets onverwachts, iemand anders heeft geen tijd om na te denken wat een goede reactie is, dus die persoon doet maar wat. En als je dan per ongeluk het verkeerde doet, dan word je volledig aansprakelijk gehouden voor alle gevolgen die daaruit voortvloeien. Ik vind dat een wat starre manier om te kijken naar de mate waarin iemand zeggenschap heeft gehad over zijn of haar gedrag.- Straf en wetgeving. Wat vinden we ervan?
- Wanneer ben je onder invloed en mag/kan je echt niet meer rijden?
Op zich wel eens. Aan de andere kant vind ik ook dat je dan mag verwachten dat er goede andere opties zijn. Voor mensen in buitengebieden is het nauwelijks mogelijk om met het openbaar vervoer te reizen. Dan zet je wel heel veel druk op mensen. Dat soort pushfactoren moeten we ook serieus nemen in het afwegen van verantwoordelijkheden. Individuen nemen keuzes in een bepaalde context. Dus laten we dan ook aandacht hebben om die context zo in te kleden dat het makkelijker wordt om de juiste keuzes te nemen. 'Eigen verantwoordelijkheid' vind ik wat dat betreft een beetje makkelijk geroepen.Eigenlijk wel ja.
Als je de keuze maakt elke dag te blowen, ben je nooit echt helder.
Imo verlies je dan het recht om in een auto aan het verkeer deel te nemen. Er hangen consequenties aan wat je doet. Wil je (weer) autorijden, geef dan het (dagelijks) blowen op.
Misschien makkelijker gezegd dan gedaan ja, maar tegelijkertijd denk ik als iemand die nu +3 jaar volledig gestopt is met wiet ook dat mensen het stoppen veeeel te groot maken. Stoppen is zo moeilijk omdat je niet helemaal stopt. Stoppen is makkelijk als je compleet stopt.
Maar dat is weer een andere discussie. Hier gaat het erom: wil je het ene (deelnemen aan het verkeer) dan moet je het andere (drugs) opgeven, of dat nou tijdelijk is of permanent.
Ja toch, dan heb ik voor jou ook nog een verwijzingMisschien vind je meer gelijkgestemden in het rijden onder invloed forum
Ja eens, het OV is vaak gewoon echt geen realistisch alternatief voor de auto als je kijkt naar de prijzen, reistijden en inderdaad überhaupt beschikbaarheid ervan.Op zich wel eens. Aan de andere kant vind ik ook dat je dan mag verwachten dat er goede andere opties zijn. Voor mensen in buitengebieden is het nauwelijks mogelijk om met het openbaar vervoer te reizen. Dan zet je wel heel veel druk op mensen. Dat soort pushfactoren moeten we ook serieus nemen in het afwegen van verantwoordelijkheden. Individuen nemen keuzes in een bepaalde context. Dus laten we dan ook aandacht hebben om die context zo in te kleden dat het makkelijker wordt om de juiste keuzes te nemen. 'Eigen verantwoordelijkheid' vind ik wat dat betreft een beetje makkelijk geroepen.
Ja eens, het OV is vaak gewoon echt geen realistisch alternatief voor de auto als je kijkt naar de prijzen, reistijden en inderdaad überhaupt beschikbaarheid ervan.
Na een ongeval met zwaar gewonden en of doden wordt er iig gecontroleerd op alcohol gebruik.Maar wat mij hier in dit topic doet verbazen:
Drugs, benzo's, RC, alcohol etc kun je toch veel langer in bloed of urine achterhalen dan maar een paar dagen?
En daar mag hopelijk toch we op gecontroleerd worden bij een ongeluk?
Ik heb de cijfers niet bij de hand maar ik las dat de meeste mensen die een bekeuring krijgen voor rijden onder invloed, onder invloed zijn van thc.op soms een uitzondering daargelaten mbt het lastige THC verhaal
Wat ik zo raar vind is dat ze een ingreep kreeg bij die kinderwagen en tijdens de evaluatie doen ze alsof zij verantwoordelijk is.
Maar dat maken ze dan wel weer goed door gewoon eerlijk te zijn over haar concentratie want die verbetert wel wat.
Hoe bedoel je? Ik heb net dat filmpje nog eens gekeken. En ze krijgt toch juist een ingreep omdat zij te laat/niet remt? Zou een beetje jammer zijn van de schade als ze daadwerkelijk op de (in dit geval lege) kinderwagen was ingereden.
T+5-6h
Zij stond zelf niet op tijd stil, ze stond stil door de ingreep, dus dan heeft het toch ook geen zin om de afstand te meten want zonder die ingreep had ze hem geraakt.
Door die ingreep is ze gewoon keihard gezakt en daar hoor je ze ook niet over in de nabespreking.
Ik heb vaak gehad dat ik een uur of half uur voor dat ik de auto in stapte nog een lijntje nam. Ik was wel erg scherp op de weg maar ook erg scherp op andere dingen. Als ik eenmaal ergens aan dacht waren me gedachten dus niet meer op de weg.Het is een onderwerp waarover heel veel is geschreven, en dit onderwerp "leeft".
Nog steeds is er veel over te zeggen.
- ben je nog steeds onder invloed als je de dag van tevoren een joint hebt gerookt?
- Je hebt coke genomen. Daar word je alerter van zegt men. Kun je dan beter autorijden?
- Straf en wetgeving. Wat vinden we ervan?
- Wanneer ben je onder invloed en mag/kan je echt niet meer rijden?
Brand maar eens Los!
Ik heb vaak gehad dat ik een uur of half uur voor dat ik de auto in stapte nog een lijntje nam. Ik was wel erg scherp op de weg maar ook erg scherp op andere dingen. Als ik eenmaal ergens aan dacht waren me gedachten dus niet meer op de weg.
Het is tot nu toe gelukkig altijd goed gekomen.
Alleen 1x had ik 3 dagen niet geslapen. Na de 3de dag niet slapen en alle dagen 3mmc gebruikt te hebben plus elke dag van 10 tot 22 gewerkt ging ik van vermoeidheid hallucineren.
Dit is mij erg overkomen achter het stuur. Ik schrok me dood van alles wat er om me heen bewoog en gebeurde. Heb de auto vaak die dag stil gezet in de vluchtstrook omdat ik dacht dat ik hierdoor zware ongelukken zou krijgen.
Doe dit alsjeblieft nooit! Ik had niet alleen mezelf kunnen verwonden maar ook iemand anders heftig door dit gebruik. Sinds dien gebruik ik alleen nog maar in mijn weekend.
Ja kalmeren. Ademen. Gwn veel suikers drinken. Was langs de tankstation gegaan en had daar sapjes en Fanta gehaald. Ook wat snoepjes. Waneer het niet goed ging stopte ik de auto gewoon. Beter betrapt worden door mensen dat je onder invloed zit dan mensen dood rijden! Het is tenslotte mijn eigen schuld geweest en niet die van iemand anders.Wat heftig. En hoe ben je toen van die vluchtstrook af gekomen? Goede leerschool wel. Ook voor de lezers hiero
Helemaal met je eens. Levensgevaarlijk 1x in slaaapgevallen achter het stuur ook. Schrok gelijk wakker van het getril van de auto omdat ik op een rechte witte lijn reed. Het is levensgevaarlijk en doe het echt nooit meer!Doodmoe zijn. Ook zo een punt.
Dat is net zo gevaarlijk als onder invloed rijden m.i...
Ik heb weleens meegemaakt dat ik zo een slaap had, dat ik over de snelweg zwalkte
En mijzelf in mijn gezicht sloeg om wakker te blijven.
Op een gegeven moment ben ik bij een benzinestation stil gaan staan en heb een uur geslapen.
Eigenlijk moet je niet gaan rijden als je zo moe bent....
Schaam je man.. hoe durf je zo anderen in gevaar te brengen.Doodmoe zijn. Ook zo een punt.
Dat is net zo gevaarlijk als onder invloed rijden m.i...
Ik heb weleens meegemaakt dat ik zo een slaap had, dat ik over de snelweg zwalkte
En mijzelf in mijn gezicht sloeg om wakker te blijven.
Op een gegeven moment ben ik bij een benzinestation stil gaan staan en heb een uur geslapen.
Eigenlijk moet je niet gaan rijden als je zo moe bent....
Dat is de kift, bro, lees eens wie dit zegt!Schaam je man.. hoe durf je zo anderen in gevaar te brengen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."