Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutorijden onder invloed van drugs

Autorijden onder invloed van drugs

73 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eduardo zei:
Ik rijd nooit vermoeid, breng geen anderen in gevaar. Mijn vermoeidheidsherkenning heeft nog nooit aangeslagen. En zo te lezen heb je ook wel onder invloed gereden vroeger. En dan mij aanspreken 🥱
Klik om te vergroten...
Jij rijdt nog altijd onder invloed. Iig keur jij dat goed. Gelet op je eerdere reacties.
Dus....ach ik ga verder niet meer met jou in discussie. Paarlen voor de zwijnen....
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo te horen heb jij vaker onschuldige mensen in gevaar gebracht dan ik door in te stappen.

Laat me raden, zeker ook al eens een aanrijding of iets dergelijks ervaren in je rij carrière?
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeebats zei:
Hey daar is @Eduardo, die veroordeeld is voor rijden onder invloed
Klik om te vergroten...
Hey daar is Zeebats, die mij constant hiermee probeert te pakken, terwijl ik zo weer rustig de weg op ga met mijn geldige rijbewijs, terwijl ik gisteren avond een joint hebt gerookt. Ik ben nu inderdaad zo ontzettend onder invloed, net als de vorige keer. Knalrode ogen, pohhhh. Het voelt wel spannend, elke keer de wet overtreden de dag na het blowen. Niet normaal. Ik vind dat iedereen die de dag na het blowen autorijd, een strafblad moet krijgen. (Half Nederland dus).

Nou bek houden, want jij kan nuchter niet eens boven gemiddeld rijden. (En gemiddeld is niet bepaald positief in NL). Ga maar weer snel aan je dagelijkse portie keta jochie 😉
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eduardo zei:
Zo te horen heb jij vaker onschuldige mensen in gevaar gebracht dan ik door in te stappen.

Laat me raden, zeker ook al eens een aanrijding of iets dergelijks ervaren in je rij carrière?
Klik om te vergroten...

Je bent niet goed wijs in je bovenkamer vrees ik. Persoonlijk denk ik dan ook dat het beter zou zijn dat je definitief geband wordt.

Maar ik wil niet de toorn van Plopsken over mij heen krijgen. :sleepy: :grimacing:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sfeertje hoor hier.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb wel eens onder invloed gereden en daar ben ik absoluut niet trots op. Ik zou het ook echt nooit meer doen.

Een tijdje had ik een dealer 60km verderop. Dan haalde ik wat meer om een voorraadje te hebben dat er uiteraard ook een stuk sneller doorheen ging. En het kwam wel eens voor dat ik met een flink zakje coke in de auto zat en me niet meer in kon houden. Dus ik zette de auto wel eens aan de kant op een parkeerplaats langs de snelweg en nam dan een dikke lijn. Het was in Coronatijd en 's avonds dus het was rustig op de weg, maar nog steeds niet OK. Maarja dat is ook verslaving. Ik wil het, en wel NU. Direct.

Van coke word je scherper, ik weet niet of dat echt zo is. Het voelt wel zo. Ik kan me nog een filmpje herinneren van Spuiten en Slikken waarin één van de presentatoren een stuk of 10 biertjes dronk en daarna een lijn coke nam om te ontnuchteren. Hij zei dat hij zich weer nuchter voelde maar praatte nog steeds met een dubbele tong. Ik denk dus dat het echt de drugs zijn die praten en dat je echt niet beter kunt rijden op coke ook al voelt dat wel zo.

Gelukkig ben ik van die troep af en door mijn herstel ben ik erg rustig gaan rijden. Ik doe niet meer mee met 130 waar het kan. Rustig 100 rijden is prima. Geen gejaag meer. Jammergenoeg zijn er nog genoeg mensen op de weg met haast en ongeduldig rijgedrag maar ik kan het steeds makkelijker naast me neer leggen en kiezen voor mijn veiligheid en die van de weggebruikers om me heen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Sfeertje hoor hier.
Klik om te vergroten...

H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eigenlijk valt er vrij weinig hierover te zeggen, want rijden onder invloed is gewoon een no-go.

Helaas vinden velen van niet, aangezien in 2023 in totaal 23.000 keer een proces-verbaal is opgemaakt voor rijden onder invloed van alcohol en 17.000 keer voor rijden onder invloed van drugs (al dan niet icm alcohol). https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2024/06/21/steviger-maatregelen-tegen-geweld-en-rijden-onder-invloed#:~:text=Rijden onder invloed levert een,eventueel in combinatie met alcohol

Helaas ligt het aantal van mensen die niet gepakt zijn vast nog een stuk hoger. Enige wat, naar mijn mening, helpt is dat ze zo snel mogelijk tegen de lamp lopen, hun eigen voertuig aan bonken rijden met alle kosten van dien en daarbij geen (andere dan zichzelf) slachtoffers maken. Voorlichting en preventie is in mijn ogen vrij nutteloos, aangezien iedereen prima weet dat je niet onder invloed moet/mag rijden, maar de personen die het doen hier simpelweg schijt aan hebben en denken dat het wel even kan.

De straffen zijn, volkomen terecht, alles behalve mals en zeker bij combinatie gebruik of hoge uitslagen voor alcohol. Gelukkig komt het CBR ook nog om de hoek kijken. Ik gun het iedereen die onder invloed rijdt dat ze gepakt worden op soms een uitzondering daargelaten mbt het lastige THC verhaal.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Doodmoe zijn. Ook zo een punt.
Dat is net zo gevaarlijk als onder invloed rijden m.i...
Ik heb weleens meegemaakt dat ik zo een slaap had, dat ik over de snelweg zwalkte
En mijzelf in mijn gezicht sloeg om wakker te blijven.
Op een gegeven moment ben ik bij een benzinestation stil gaan staan en heb een uur geslapen.
Eigenlijk moet je niet gaan rijden als je zo moe bent....
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Gekkenwerk om dan door te rijden, maar heb het ook gedaan, met mezelf bitchslappen om maar wakker te blijven.

Dat moment dat je dan ook ineens wakker wordt en recht op de vangrail afrijdt...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Dat moment dat je dan ook ineens wakker wordt en recht op de vangrail afrijdt...
Klik om te vergroten...
of een heel eind verder op je jezelf afvraagt:
Wat vreemd...ben ik hier al?
Een heel stuk onbewust hebt gereden....
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
Ik heb de cijfers niet bij de hand maar ik las dat de meeste mensen die een bekeuring krijgen voor rijden onder invloed, onder invloed zijn van thc.
Dus dan is het thc verhaal juist het grootste probleem ipv soms een uitzondering toch?
Klik om te vergroten...

Eens, al moet ook rekening gehouden worden met het feit dat THC meer gebruikt wordt dan harddrugs.

Bedoel meer het feit dat speekseltesten positief kunnen uitslaan, met al rompslomp van dien, om vervolgens 0 in het bloed te zien.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is een onderwerp waarover heel veel is geschreven, en dit onderwerp "leeft".
Nog steeds is er veel over te zeggen.
- ben je nog steeds onder invloed als je de dag van tevoren een joint hebt gerookt?
- Je hebt coke genomen. Daar word je alerter van zegt men. Kun je dan beter autorijden?
- Straf en wetgeving. Wat vinden we ervan?
- Wanneer ben je onder invloed en mag/kan je echt niet meer rijden?

Brand maar eens Los!
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vaak onder invloed gereden maar dan wel met de quad op eigen terrein.
Op de weg eigenlijk nooit rijbewijs is mij lief en andere mensen ook <3
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#14
En iemand die dronken is en sowieso gaat rijden, die rijd beter als ie eerst een paar dikke lijnen speed neemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."