Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik gelukkig zijn zonder drugs?

Kan ik gelukkig zijn zonder drugs?

417 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
Natuurlijk kan dat. Maar dat moet je wel zelf willen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Saaiedrugslozezak zei:
Het komt door het gebruik van mijn vriend. Alles kleurrijker en intenser. Dus dan is mijn leven logischerwijs suf en kleurloos, toch?
Klik om te vergroten...
Hoe vaak gebruikt hij? Want ik kan je vertellen dat dit stadium ook niet lang voort blijft duren.
Saaiedrugslozezak zei:
Nouja, als

Okey ik ben het er mee eens dat het een vreemde vraag is. Maar als je veel verhalen hoort over drugs, of bijvoorbeeld de Spuiten en Slikken serie van NPO3, dan merk je toch wel echt dat ze doelen op dat drugs het hoogtepunt van je leven is
Klik om te vergroten...
Ik heb heel veel dieptepunten gehad door drugs. Mentaal en lichamelijk. Drugs is een tijdelijke pleister voor al je problemen. Je kunt beter aan jezelf gaan werken zonder drugs, zorgen dat je gelukkig bent. Pas dan is drugs (af en toe) een leuke en kleurrijke toevoeging aan je leven.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Saaiedrugslozezak zei:
Ja wel, maar dat geeft mij ook wel extra zorg, want hoe meer pain hoe meer gain misschien. Dus misschien kan je dan nooit echt gelukkig zijn als je het risico niet neemt en de pijn niet voor lief neemt daarna.
Klik om te vergroten...
Dus eigenlijk hoop je dat iemand hier je de bevestiging geeft dat je echt wat mist zonder drugs, zodat je het voor jezelf recht kan praten om het te gaan doen.

Nou bij deze: bij mij heeft het een hoop kapot gemaakt 👍🏻
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Druktemaker? zei:
Je snapt dat ze hierbij je proberen te informeren en het uitgangspunt niet verheerlijken is?
Klik om te vergroten...
Euhm. Ik begrijp dat dit is waarom ze subsidie krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld hun 'Mdma' kerstspecial zie, of dat ze grappend met bners over hun ervaringen praten, dan denk ik zeker dat het doel is om hoge ogen te scoren met drugs en om de populairiteit te verhogen
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Hoe vaak gebruikt hij? Want ik kan je vertellen dat dit stadium ook niet lang voort blijft duren.
Klik om te vergroten...
Maar een keer eigenlijk. Maar blijkbaar was dat genoeg om zijn hele leven waardevoller te maken en ja als het dus echt kleurrijker is en intenser... Dan kan hij vast niet meer genieten van het echte leven ook
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Want kan je door drugs meer kleuren zien? Maakt het kleurenblinden opeens kleuren zien bijvoorbeeld? Want ik merk dat drugs een enorm kleurrijk imago heeft. Telkens als het voorbij komt met kleurrijke visuals en teksten. Dan is het leven zonder eigenlijk minder kleurrijk begrijp ik?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Saaiedrugslozezak zei:
Maar een keer eigenlijk. Maar blijkbaar was dat genoeg om zijn hele leven waardevoller te maken en ja als het dus echt kleurrijker is en intenser... Dan kan hij vast niet meer genieten van het echte leven ook
Klik om te vergroten...
Ik vind dit een beetje kort door de bocht gedacht. Nogmaals, het kan zeker een toevoeging aan je leven zijn. Maar geen must.
Saaiedrugslozezak zei:
Want kan je door drugs meer kleuren zien? Maakt het kleurenblinden opeens kleuren zien bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...
Nee.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Saaiedrugslozezak zei:
Euhm. Ik begrijp dat dit is waarom ze subsidie krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld hun 'Mdma' kerstspecial zie, of dat ze grappend met bners over hun ervaringen praten, dan denk ik zeker dat het doel is om hoge ogen te scoren met drugs en om de populairiteit te verhogen
Klik om te vergroten...
Heb je de memo gemist dat bepaalde BN’ers in en uit klinieken gaan? Of is dat het deel wat je niet wil weten?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Saaiedrugslozezak, Ik denk dat je misschien zelf iets mist en moet onderzoeken/ kunt schrijven wat dit kan zijn.
Het lijkt op een probleem in je relatie, maar zal zeker niet liggen aan het feit dat jij geen drugs gebruikt.
Hoe lang voel je al dipjes? Je vriend heeft pas 1x drugs gedaan en dat is toch niet zo erg? Probeert hij je te vertellen dat je met een andere kijk door het leven moet gaan?
Heb je temaken met depressie? Mensen hoeven niet constant blij te zijn en normaal gesproken voelen we ons wel eens eenzaam, euforisch, positief, saai, gezellig etc..
Wat zegt je familie over je gemoedstoestand?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Saaiedrugslozezak zei:
Dus iedereen die niet aan drugs doet, die gaat nooit angsten aan en die geeft nooit geheimen vrij? Dat is toch juist de uitdaging om zonder middelen te doen. Ik snap dat middelen grenzen kunnen vervagen, maar als je het zonder kan is dat toch des te stoerder. Of zeg je dat dat niet mogelijk is zonder drugs?
Klik om te vergroten...
Waarom ben je er zo op gebrand dat wij, of mensen in het algemeen denken dat je niet echt leeft tenzij je drugs gebruikt, zelfs als hier constant gezegd wordt dat dit niet zo is.

Saaiedrugslozezak zei:
Ja dat zou je kunnen stellen. Misschien verkiest hij drugs niet helemaal boven mij, maar was het wel een must in zijn leven. Dus was de echte wereld, waar ik in leef en nooit vanaf ben gegaan, niet genoeg voor hem? Dat is toch wel een eng idee. Dus dan is niks van de echte wereld echt bevredigend, wat ik ook probeer voor ons samen. Misschien kijkt hij ook wel minachtend naar mijn drugsloze leven.
Klik om te vergroten...
Volgens mij kijk jij zelf minachtend naar je drugsloze leven en rn projecteer je dat op je vriend (en op ons).
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Saaiedrugslozezak zei:
Misschien verkiest hij drugs niet helemaal boven mij, maar was het wel een must in zijn leven.
Klik om te vergroten...
Duidelijk niet, want dan zou hij nu nog aan het gebruiken zijn. Je vriend heeft 1 keer drugs op. En hoewel die ervaring zijn kijk op het leven mogelijk kan hebben verandert, lijkt het daar niet op. Jullie zijn nog samen, en het is bij die ene ervaring gebleven. Maar de enige die dit echt kan beantwoorden is je vriend. Praat met hem. Heb je dat al eens geprobeerd?
Je projecteert je onzekerheden nu op leden die ik zeer waardeer en die jou proberen te helpen en dat vind ik niet zo netjes. Ofwel leer wat van onze goedbedoelde antwoorden, ofwel praat met je vriend, ofwel blijf in je eigen verhaal geloven maar vraag dan niet naar de onze.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Duidelijk niet, want dan zou hij nu nog aan het gebruiken zijn. Je vriend heeft 1 keer drugs op. En hoewel die ervaring zijn kijk op het leven mogelijk kan hebben verandert, lijkt het daar niet op. Jullie zijn nog samen, en het is bij die ene ervaring gebleven. Maar de enige die dit echt kan beantwoorden is je vriend. Praat met hem. Heb je dat al eens geprobeerd?
Je projecteert je onzekerheden nu op leden die ik zeer waardeer en die jou proberen te helpen en dat vind ik niet zo netjes. Ofwel leer wat van onze goedbedoelde antwoorden, ofwel praat met je vriend, ofwel blijf in je eigen verhaal geloven maar vraag dan niet naar de onze.
Klik om te vergroten...
Ik zat net te denken dat @Saaiedrugslozezak de antwoorden verdraait en vanuit zijn of haar eigen negatieve invulling antwoord geeft. Maar toen kaartte jij het al aan 🤗.

Maar ik herken het wel hoor @Saaiedrugslozezak - ik heb ook heel lang "nee" gezegd tegen drugs (en drank) en ik voelde me vaak saai of de spelbreker omdat ik niet mee deed met de rest. En als ik daar nu op terugkijk kan ik daar alleen maar hard en om lachen. Ergens zou ik ook wel willen dat ik "nee" was blijven zeggen, want man man man wat is verslaving een hoop ellende. Maar uiteindelijk heb ik mezelf daar uit kunnen halen, en lijkt het wel of er oogkleppen af zijn gevallen van mijn blik op de wereld. Ik vulde veel dingen (negatief) in net zoals jij, maar toen ik begon met vragen stellen kreeg ik langzaam door dat veel meer mensen mij waarderen dan ik zelf invulde, en dat er maar een enkeling was die zich ergerde aan de zaken waarvan ik dacht dat anderen zich er aan ergerden.

"Nee" zeggen tegen drugs vind ik juist heel sterk, maar misschien zou een avondje MDMA met je vriendje samen je goed doen. Dan ga je misschien wel inzien dat wat je dwars zit vooral jouw eigen hoofd is. Je moet absoluut niets he, maar mocht je het overwegen, lees je dan goed in en laat de MDMA testen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Saaiedrugslozezak zei:
Beste forumleden,
Graag wil ik jullie enkele eerlijke vragen stellen over drugs en jullie gebruik daarvan. De titel lijkt mij duidelijk. Ik vraag me al geruime tijd af of ik wel gelukkig kan zijn zonder drugs. Bestaat geluk zonder drugs wel? Graag zou ik zoals vroeger wel weer gaan geloven dat jezelf zijn genoeg is, maar dat drugs zo groot is tegenwoordig, doet anders vermoeden. Ik kreeg te horen dat meer kleur had en heftiger was. En sindsdien zie ik mijn leven zonder drugs geregelde als grijs en suf. Blijkbaar heb je drugs nodig om iets te bereiken in je leven. Om mee te komen met de rest, populair te zijn en dingen écht te ervaren. Jezelf zijn zonder middelengebruik is niet meer genoeg, iets dat ik zo jammer vind. Alcoholgebruik ben ik ook mee gestopt, omdat die associatie met gedragveranderende middelen mij helemaal gek maakte. Dat maakt mij dus nu echt een saaie drugsloze zak in jullie ogen, vandaar mijn gebruikersnaam.

Drugs zegt toch echt dat alles wat ik ooit beleefde en nog ga beleven zonder drugs. Ik wil het liefst helemaal geen drugs gebruiken omdat ik dat niet bij mezelf vind passen. Ik vind de handel erin duister en kwaadaardig, ik blijf graag mezelf. Al vind ik leven in een drugssamenleving als deze in Nederland wel erg lastig.

Dus veel zorgen dus. Het is daarom een beetje een egoïstisch topic misschien. Maar als jullie met mij mee zouden denken dan wordt dat gewaardeerd. De volgende vragen kunnen misschien een beetje helpen om het concreet te maken;
Klik om te vergroten...

Saaiedrugslozezak zei:
1) Zijn jullie het er mee eens dat een leven zonder drugs suf en kleurloos is ten opzichte van een leven met drugs?
Klik om te vergroten...
Het is een kenmerk van verslavingsproblematiek als je het nuchtere leven niet bevredigend vindt. Drugs worden dan een vluchtmiddel om een dieper liggende onvrede te bedekken. Dit is een enorme valkuil, omdat drugs nooit duurzame bevrediging leveren. De dieper liggende onvrede wordt dan een groter gapend gat, waarvoor steeds meer drugs nodig is om tijdelijke en chemische acceptatie te bereiken.
Saaiedrugslozezak zei:
2) Zouden jullie een voorstander zijn voor een levensbeëindigings traject voor drugsloze mensen zoals ik? Wij leven zonder drugs toch niet echt?
Klik om te vergroten...
Hierop antwoord ik keihard NEE. Ik snap ook niet hoe je tot de conclusie komt dat je niet echt leeft zonder drugs. Kennelijk mis je zingeving in je leven. Toegegeven, het is niet makkelijk om zingeving te vinden. Zeker niet in onze individualistische, materialistische, kapitalistische en neokoloniale maatschappij. Onze samenleving als geheel is gericht op een leeg consumentisme en entertainment als afleiding voor het feit dat alle (economische) waarde die wordt toegekend aan 'welzijn' een totale leegte is.

Begin met dit besef, en ga vervolgens op ontdekkingstocht hoe je voor jezelf en je omgeving meewaarde kunt creëren door afstand te nemen van de lege economische welzijnsfilosofie.
Saaiedrugslozezak zei:
3) Is eens een drugsgebruiker, altijd een drugsgebruiker? Of heeft mijn vriend altijd drugs in zijn hoofd en in gedachten?
Klik om te vergroten...
Het is wel zo dat gebruik van bepaalde drugs (voornamelijk oppeppende drugs zoals cocaïne en speed) veranderingen in het brein aanbrengen die ervoor zorgen dat iemand steeds minder zelfcontrole heeft. Kort gezegd raakt het drugsgebruik letterlijk ingebakken in het brein. Dat controleverlies is ook een kenmerk van verslaving, en het zorgt ervoor dat verslaafde mensen steeds weer terugvallen; voornamelijk in perioden waarin ze veel stress of heftige emoties ervaren.
Saaiedrugslozezak zei:
4) Is drugs de belangrijkste stap die men kan zetten in zijn/haar leven? Is die stap belangrijker dan de studie of beroepskeuze... Dan trouwen of bijvoorbeeld kiezen welke vrienden je hebt?
Klik om te vergroten...
Nee het is precies andersom. De relaties die je aangaat met je sociale en natuurlijke omgeving zijn allesbepalend voor je eigenwaarde. Drugs zijn juist middelen die zulke relaties geweld aandoen. Een belangrijke reden waarom er na gebruik vaak perioden van schuld, schaamte, en zelfverwijten optreden. Als die gevoelens met meer drugsgebruik ontvlucht worden, dan is er sprake van verslaving.
Saaiedrugslozezak zei:
5) voelen jullie je hoger dan mensen die geen drugs gebruiken, omdat jullie een hogere vorm van levensgenot kennen?
Klik om te vergroten...
Nee, want ik denk niet dat drugs leiden tot een hogere vorm van levensgenot.
Wel denk ik soms dat psychedelica me hebben geholpen een veelheid aan perspectieven te leren ervaren. Daardoor heb ik me ook veel meer eigen gemaakt om mijn eigen perspectief in een ander daglicht te zetten. Die zelfreflectie vind ik heel helpend. Dat veel mensen bang zijn voor psychedelica vind ik kenmerkend, want kennelijk vinden ze het doodeng om te twijfelen aan hun perspectief op de wereld. Als ik heel eerlijk ben leidt dat besef soms wel tot een gevoel dat ik de wereld beter snap dan die mensen. MAAR, dan ben ik ook gelijk weer streng voor mezelf. Want zulke gedachten zijn arrogantie, en geen empathie of begrip.
Hoewel psychedelica leiden tot verlies van ego, kunnen ze ironische gezien ook juist leiden tot ego-inflatie. De bekende valkuil is: "ik heb dankzij psychedelica een hogere/diepere waarheid ervaren, DUS nu weet ik wat Waarheid is." Dat is niet zo. Want psychedelica leiden slechts tot andersoortige inzichten. Die nieuwe inzichten kunnen nuttig zijn, maar ze kunnen ook dysfunctioneel worden; voornamelijk als je de nieuwe inzichten als absolute Waarheid gaat zien.

Saaiedrugslozezak zei:
6) Is mijn leven een gemiste kans zonder drugs?
Klik om te vergroten...
Nee totaal niet. Hierboven ben ik best streng over dat drugs juist middelen zijn om een dieper gelegen onvreden te ontsnappen en bedekken. Natuurlijk hebben drugs ook een verrijkende kant. Maar je kan die verrijkende kant alleen bereiken als je al gelukkig bent, en mits je de drugs met mate gebruikt in streng gereguleerde settings. En zelfs dan twijfel of drugs wel een verrijking zijn. Want stel, je voelt je perfect gelukkig. Zou je dan nog een drug willen nemen die dat gevoel verandert?
Saaiedrugslozezak zei:
7) Weten jullie, gebruikende mensen, wel nog steeds hoe het is om geluk zonder drugs te ervaren? Of vergelijken jullie alles met drugsgeluk? Is het iets dat jullie eigenlijk niet meer kennen, sinds jullie eerste gebruik?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk heb ik me tijdens mijn jeugd nooit ergens thuis gevoeld. Ik had altijd een onrustig en onwelkom gevoel, en ik moest van mezelf altijd dingen doen, dingen bereiken, om mijn nut te bewijzen. Sinds een paar jaar heb ik eindelijk een plek gevonden waar ik kan zijn, zonder dat ik daar nog hoef te streven naar een soort bewijs dat ik daar mag zijn. Dat voelt voor mij zeer gelukkig. Dus ja, ook na een adolescentie waarin ik het gemis van zingeving altijd probeerde op te vullen met middelengebruik heb ik nog een tijd en plek kunnen vinden waar ik gelukkig ben zonder drugs. Sterker nog, ik wil dan juíst geen drugs nemen, omdat die dan het gevoel van geluk verdoven.
Saaiedrugslozezak zei:
:sunglasses: Beschouwen jullie drugsgeluk als de ultieme vorm van geluk, dat zo buitenaards en bijzonder is dat het letterlijk álles te boven gaat?
Klik om te vergroten...
Nee.
Mijn definitie van geluk is als je blij kunt zijn dat je verdrietig bent. Je staat dan in contact met je gevoel, ontkent het niet, maar omarmt het, accepteert het, en je kunt het vanuit een derdepersoonsperspectief zien wat zowel het verdriet als de blijdschap relativeert. Zo'n diepe connectie met jezelf is bijna nooit mogelijk met drugs. Misschien behalve dan met sommige psychedelica (zoals LSD). Maar ook met psychedelica leidt het dan tot een vals gevoel van geluk omdat het niet JIJ bent die zo'n staat weet te bereiken, maar een bedwelmde versie van jezelf. Impliciet is dan alsnog de boodschap dat de nuchtere jij niet goed genoeg is om gelukkig te zijn. En dat is een grote bron van onvrede.

Samenvattend denk ik dus precies het tegenovergestelde als wat jij vraagt :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Kee, hier wat recente topics over hoe drugs heel erg ongelukkig maken:

Hoe het nu met me gaat

Hoe het nu met me gaat, (heb hier ook een topic op DF van gemaakt) heb het idee dat oorzaken en vanalles niet helemaal duidelijk is op DF. Ik ben nu drie keer gecrasht (iets richting instorten/psychose). Dit was ongeveer elke week, dus de laatste 3 weken. Klachten van crash: Hallucineren...
drugsforum.nl drugsforum.nl

(Speed)Verslaving de Baas

Heerlijk. Het werkt niet. Ik neem meer. Het werkt niet. Ik neem nog meer. Zo kun je eindeloos doorgaan ja. Er wordt nu ook al gesproken over 30mg 😆
drugsforum.nl drugsforum.nl

Ik ben hervallen...

Ik ben idd hervallen. De vraag is, ben ik er ooit vanaf geweest? Nee. En mijn omgeving denkt dat ik goed bezig ben. De lokroep van Techno en xtc is sterk. De ganse nacht naar een technoclub gegaan met bollen op zak, ik heb er wel veel moeten slikken om effect te krijgen. Nu thuis laten...
drugsforum.nl drugsforum.nl

En hier wat over hoe ze je heel gelukkig kunnen maken:

6APB Hemelse ervaring

Ervaring met eerdere drugs: X, G, 3m, 4m, pep, sos, 2cb, truffels, wiet. Ik gebruik ongeveer 1-2x per maand Bij een feestje met Oud en Nieuw 6APB poeder genomen opgelost in een drankje. Wel eerdere ervaring mee. Om 22.00.een goede.mespunt en om 23.00 nog een keer. Verder de hele nacht tot.7.00...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Info - Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

Je zult er ongetwijfeld al eens van gehoord hebben, microdoseren. Microdoseren begint steeds populairder te raken en je ziet het zowel hier op het forum als in het nieuws steeds vaker voorbij komen. Dit topic is geschreven om elke microdoseerder in spe wat achtergrond te geven en tevens om...
drugsforum.nl drugsforum.nl
En dit gaat door tot in den eerste krochten van de df-geschiedenis: prachtige verhalen en heel nare verhalen. Het is persoons- en situatie afhankelijk.

Misschien geeft het je een wat breder perspectief. Maar bovenal: probeer voor jezelf na te gaan wat jou geluk kan brengen zonder het waardeoordeel van anderen. Good luck💕



Dat klinkt echt heel naar en heel heftig… Hebben jullie het hier samen over? Ervaart je vriend dit zelf ook zo? Helpt het als ik je vertel over mijn eerste xtc ervaring vertel en hoe ik daarna aankeek tegen mezelf zijn, etc?
Imho is het namelijk een enorm overhaaste conclusie…
Klik om te vergroten...
Lees hier mijn dieptepunt want ik volledig bereikte dankzij mijn drugsgebruik :wink:

Hoe ik van 4-MMC een tintelende kont kreeg, misschien wel voor altijd

Toen mijn relatie vorige week uitging kreeg ik een sterke drive om mezelf te verdoven met 4-MMC en porno. Een dag later stond ik op en bleek mijn kont te slapen vanwege afgeknepen bloedsomloop. Een week later is dat tintelende gevoel nog altijd niet weg. Ik had net wat eten naar binnen gestouwd...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Overigens ben ik al een tijd lang af van de tintelingen in mijn kont! =D
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Saaiedrugslozezak zei:
Euhm. Ik begrijp dat dit is waarom ze subsidie krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld hun 'Mdma' kerstspecial zie, of dat ze grappend met bners over hun ervaringen praten, dan denk ik zeker dat het doel is om hoge ogen te scoren met drugs en om de populairiteit te verhogen
Klik om te vergroten...
Je bereikt de doelgroep van drugsgebruikers alleen als je aansluit bij hun perspectief op drugs :wink:
Daarom werkt drugspreventie ('just say no') en vooral van die drug scare stories niet ('this is your brain on drugs; any questions?'). Mensen die drugs gebruiken hebben een totaal andere ervaring van drugs, waardoor er cognitieve dissonantie ontstaat en de binnenkomende informatie verworpen wordt.
Overigens is het doel van die 'drugs are bad m'kay' campagnes ook helemaal niet om effectief mensen van informatie te voorzien (immers, dan zouden de makers ervan gevoelig zijn voor de veelheid aan wetenschappelijk onderzoek over gedragverandering, wat niet zo is). Het doel van die negatieve drugscampagnes is om het repressieve drugsbeleid te legitimeren. Daarmee kan een besturende elite onderscheid maken tussen wat hen de rechtmatige heersers maakt over de rest van het gepeupel. Dat gaat een beetje zo van: 'die mensen zijn slecht bezig en het lukt hen niet om hun leven goed te maken, dus is er geen andere optie dan ons een machtspositie te geven waarin we heersen over de anderen, in hun eigen bestwil.'

Trap er niet in, zou ik zeggen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zit je het zo dwars dat je vriend ooit, door 1 x pilletje te nemen, te blij en gelukkig was en je was niet de reden van dat gevoel?
Ben jij jaloers?

Mag ik je wat vragen? Heb je moeite dat hij ooit op een andere vrouw was verliefd?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Saaiedrugslozezak zei:
Dus als ik kies om als mezelf door het leven te gaan, ben ik plots een type dat niet nieuwsgierig is, een soort kasplantje? Als je die nieuwsgierigheid eenmaal hebt, dan kan je geïnteresseerd zijn in elk middelengebruik. Waar ligt de grens dan bij jou? Of is er geen grens, en hoop je ooit dood te gaan onder invloed van drugs, zodat je gaat op je hoogtepunt?
Klik om te vergroten...
Drugs kunnen je ook in een geïsoleerd kasplantje veranderen hoor. Of denk je dat verslaving megasociaal is?
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Javelin FGM-148F zei:
Zit je het zo dwars dat je vriend ooit, door 1 x pilletje te nemen, te blij en gelukkig was en je was niet de reden van dat gevoel?
Ben jij jaloers?

Mag ik je wat vragen? Heb je moeite dat hij ooit op een andere vrouw was verliefd?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen moeite mee met voorgaande relaties. Misschien ben ik inderdaad wel jaloers wat drugs doet ten opzichte van mij. Ik ben saai, drugs is stoer en leuk schijnt. Persoonlijk vind ik het totaal geen probleem als hij leuke dingen ervaart waar ik geen deel van ben. Maar drugs... als hij dat leuk noemt is dat een soort van een ontsnapping uit de echte wereld. Dus dan vind hij de echte wereld blijkbaar niet goed genoeg? dat vind ik een vervelend idee. Dat ik of niks in de wereld genoeg voor hem zal zijn, behalve een surrealistische ervaring met drugs. Dat is toch pijnlijk. Dan zijn alle uitjes en vakanties samen dus minder waard. Maar toegeven dat in jullie velen reacties wat anders staat dat drugs niet verkozen wordt boven menselijke contact en relaties dus dat vind ik wel fijn. Bedankt daarvoor. Maar om nu even te beantwoorden waarom ik drugs, en zelfs die ene keer reden vindt tot zorgen? Snappen jullie dat een beetje? Alsof drugs iets is dat buitenaards goed is. Dat je dat geluk nergens anders vind.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Weet je zeker dat je vriend maar 1 keer XTC gedaan heeft? Je bent er wel heel obsessief mee bezig voor “die ene” keer.
Klik om te vergroten...
Ja, dat denk ik zeker te weten ja. Het was ongetest, dus extra stoer. Zo dom en kut. En toen kreeg ik te horen dat alles kleurrijker en intenser was, en ik heb best wel moeite om nu door te kunnen dus. Ik heb al wel psychische hulp, maar met een wachtlijst van 8 maanden... helaas.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Weet je zeker dat je vriend maar 1 keer XTC gedaan heeft? Je bent er wel heel obsessief mee bezig voor “die ene” keer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."