#1
Natuurlijk kan dat. Maar dat moet je wel zelf willen.
Hoe vaak gebruikt hij? Want ik kan je vertellen dat dit stadium ook niet lang voort blijft duren.Het komt door het gebruik van mijn vriend. Alles kleurrijker en intenser. Dus dan is mijn leven logischerwijs suf en kleurloos, toch?
Ik heb heel veel dieptepunten gehad door drugs. Mentaal en lichamelijk. Drugs is een tijdelijke pleister voor al je problemen. Je kunt beter aan jezelf gaan werken zonder drugs, zorgen dat je gelukkig bent. Pas dan is drugs (af en toe) een leuke en kleurrijke toevoeging aan je leven.Nouja, als
Okey ik ben het er mee eens dat het een vreemde vraag is. Maar als je veel verhalen hoort over drugs, of bijvoorbeeld de Spuiten en Slikken serie van NPO3, dan merk je toch wel echt dat ze doelen op dat drugs het hoogtepunt van je leven is
Dus eigenlijk hoop je dat iemand hier je de bevestiging geeft dat je echt wat mist zonder drugs, zodat je het voor jezelf recht kan praten om het te gaan doen.Ja wel, maar dat geeft mij ook wel extra zorg, want hoe meer pain hoe meer gain misschien. Dus misschien kan je dan nooit echt gelukkig zijn als je het risico niet neemt en de pijn niet voor lief neemt daarna.
Euhm. Ik begrijp dat dit is waarom ze subsidie krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld hun 'Mdma' kerstspecial zie, of dat ze grappend met bners over hun ervaringen praten, dan denk ik zeker dat het doel is om hoge ogen te scoren met drugs en om de populairiteit te verhogenJe snapt dat ze hierbij je proberen te informeren en het uitgangspunt niet verheerlijken is?
Maar een keer eigenlijk. Maar blijkbaar was dat genoeg om zijn hele leven waardevoller te maken en ja als het dus echt kleurrijker is en intenser... Dan kan hij vast niet meer genieten van het echte leven ookHoe vaak gebruikt hij? Want ik kan je vertellen dat dit stadium ook niet lang voort blijft duren.
Ik vind dit een beetje kort door de bocht gedacht. Nogmaals, het kan zeker een toevoeging aan je leven zijn. Maar geen must.Maar een keer eigenlijk. Maar blijkbaar was dat genoeg om zijn hele leven waardevoller te maken en ja als het dus echt kleurrijker is en intenser... Dan kan hij vast niet meer genieten van het echte leven ook
Nee.Want kan je door drugs meer kleuren zien? Maakt het kleurenblinden opeens kleuren zien bijvoorbeeld?
Heb je de memo gemist dat bepaalde BN’ers in en uit klinieken gaan? Of is dat het deel wat je niet wil weten?Euhm. Ik begrijp dat dit is waarom ze subsidie krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld hun 'Mdma' kerstspecial zie, of dat ze grappend met bners over hun ervaringen praten, dan denk ik zeker dat het doel is om hoge ogen te scoren met drugs en om de populairiteit te verhogen
Waarom ben je er zo op gebrand dat wij, of mensen in het algemeen denken dat je niet echt leeft tenzij je drugs gebruikt, zelfs als hier constant gezegd wordt dat dit niet zo is.Dus iedereen die niet aan drugs doet, die gaat nooit angsten aan en die geeft nooit geheimen vrij? Dat is toch juist de uitdaging om zonder middelen te doen. Ik snap dat middelen grenzen kunnen vervagen, maar als je het zonder kan is dat toch des te stoerder. Of zeg je dat dat niet mogelijk is zonder drugs?
Volgens mij kijk jij zelf minachtend naar je drugsloze leven en rn projecteer je dat op je vriend (en op ons).Ja dat zou je kunnen stellen. Misschien verkiest hij drugs niet helemaal boven mij, maar was het wel een must in zijn leven. Dus was de echte wereld, waar ik in leef en nooit vanaf ben gegaan, niet genoeg voor hem? Dat is toch wel een eng idee. Dus dan is niks van de echte wereld echt bevredigend, wat ik ook probeer voor ons samen. Misschien kijkt hij ook wel minachtend naar mijn drugsloze leven.
Duidelijk niet, want dan zou hij nu nog aan het gebruiken zijn. Je vriend heeft 1 keer drugs op. En hoewel die ervaring zijn kijk op het leven mogelijk kan hebben verandert, lijkt het daar niet op. Jullie zijn nog samen, en het is bij die ene ervaring gebleven. Maar de enige die dit echt kan beantwoorden is je vriend. Praat met hem. Heb je dat al eens geprobeerd?Misschien verkiest hij drugs niet helemaal boven mij, maar was het wel een must in zijn leven.
Ik zat net te denken dat @Saaiedrugslozezak de antwoorden verdraait en vanuit zijn of haar eigen negatieve invulling antwoord geeft. Maar toen kaartte jij het al aan 🤗.Duidelijk niet, want dan zou hij nu nog aan het gebruiken zijn. Je vriend heeft 1 keer drugs op. En hoewel die ervaring zijn kijk op het leven mogelijk kan hebben verandert, lijkt het daar niet op. Jullie zijn nog samen, en het is bij die ene ervaring gebleven. Maar de enige die dit echt kan beantwoorden is je vriend. Praat met hem. Heb je dat al eens geprobeerd?
Je projecteert je onzekerheden nu op leden die ik zeer waardeer en die jou proberen te helpen en dat vind ik niet zo netjes. Ofwel leer wat van onze goedbedoelde antwoorden, ofwel praat met je vriend, ofwel blijf in je eigen verhaal geloven maar vraag dan niet naar de onze.
Beste forumleden,
Graag wil ik jullie enkele eerlijke vragen stellen over drugs en jullie gebruik daarvan. De titel lijkt mij duidelijk. Ik vraag me al geruime tijd af of ik wel gelukkig kan zijn zonder drugs. Bestaat geluk zonder drugs wel? Graag zou ik zoals vroeger wel weer gaan geloven dat jezelf zijn genoeg is, maar dat drugs zo groot is tegenwoordig, doet anders vermoeden. Ik kreeg te horen dat meer kleur had en heftiger was. En sindsdien zie ik mijn leven zonder drugs geregelde als grijs en suf. Blijkbaar heb je drugs nodig om iets te bereiken in je leven. Om mee te komen met de rest, populair te zijn en dingen écht te ervaren. Jezelf zijn zonder middelengebruik is niet meer genoeg, iets dat ik zo jammer vind. Alcoholgebruik ben ik ook mee gestopt, omdat die associatie met gedragveranderende middelen mij helemaal gek maakte. Dat maakt mij dus nu echt een saaie drugsloze zak in jullie ogen, vandaar mijn gebruikersnaam.
Drugs zegt toch echt dat alles wat ik ooit beleefde en nog ga beleven zonder drugs. Ik wil het liefst helemaal geen drugs gebruiken omdat ik dat niet bij mezelf vind passen. Ik vind de handel erin duister en kwaadaardig, ik blijf graag mezelf. Al vind ik leven in een drugssamenleving als deze in Nederland wel erg lastig.
Dus veel zorgen dus. Het is daarom een beetje een egoïstisch topic misschien. Maar als jullie met mij mee zouden denken dan wordt dat gewaardeerd. De volgende vragen kunnen misschien een beetje helpen om het concreet te maken;
Het is een kenmerk van verslavingsproblematiek als je het nuchtere leven niet bevredigend vindt. Drugs worden dan een vluchtmiddel om een dieper liggende onvrede te bedekken. Dit is een enorme valkuil, omdat drugs nooit duurzame bevrediging leveren. De dieper liggende onvrede wordt dan een groter gapend gat, waarvoor steeds meer drugs nodig is om tijdelijke en chemische acceptatie te bereiken.1) Zijn jullie het er mee eens dat een leven zonder drugs suf en kleurloos is ten opzichte van een leven met drugs?
Hierop antwoord ik keihard NEE. Ik snap ook niet hoe je tot de conclusie komt dat je niet echt leeft zonder drugs. Kennelijk mis je zingeving in je leven. Toegegeven, het is niet makkelijk om zingeving te vinden. Zeker niet in onze individualistische, materialistische, kapitalistische en neokoloniale maatschappij. Onze samenleving als geheel is gericht op een leeg consumentisme en entertainment als afleiding voor het feit dat alle (economische) waarde die wordt toegekend aan 'welzijn' een totale leegte is.2) Zouden jullie een voorstander zijn voor een levensbeëindigings traject voor drugsloze mensen zoals ik? Wij leven zonder drugs toch niet echt?
Het is wel zo dat gebruik van bepaalde drugs (voornamelijk oppeppende drugs zoals cocaïne en speed) veranderingen in het brein aanbrengen die ervoor zorgen dat iemand steeds minder zelfcontrole heeft. Kort gezegd raakt het drugsgebruik letterlijk ingebakken in het brein. Dat controleverlies is ook een kenmerk van verslaving, en het zorgt ervoor dat verslaafde mensen steeds weer terugvallen; voornamelijk in perioden waarin ze veel stress of heftige emoties ervaren.3) Is eens een drugsgebruiker, altijd een drugsgebruiker? Of heeft mijn vriend altijd drugs in zijn hoofd en in gedachten?
Nee het is precies andersom. De relaties die je aangaat met je sociale en natuurlijke omgeving zijn allesbepalend voor je eigenwaarde. Drugs zijn juist middelen die zulke relaties geweld aandoen. Een belangrijke reden waarom er na gebruik vaak perioden van schuld, schaamte, en zelfverwijten optreden. Als die gevoelens met meer drugsgebruik ontvlucht worden, dan is er sprake van verslaving.4) Is drugs de belangrijkste stap die men kan zetten in zijn/haar leven? Is die stap belangrijker dan de studie of beroepskeuze... Dan trouwen of bijvoorbeeld kiezen welke vrienden je hebt?
Nee, want ik denk niet dat drugs leiden tot een hogere vorm van levensgenot.5) voelen jullie je hoger dan mensen die geen drugs gebruiken, omdat jullie een hogere vorm van levensgenot kennen?
Nee totaal niet. Hierboven ben ik best streng over dat drugs juist middelen zijn om een dieper gelegen onvreden te ontsnappen en bedekken. Natuurlijk hebben drugs ook een verrijkende kant. Maar je kan die verrijkende kant alleen bereiken als je al gelukkig bent, en mits je de drugs met mate gebruikt in streng gereguleerde settings. En zelfs dan twijfel of drugs wel een verrijking zijn. Want stel, je voelt je perfect gelukkig. Zou je dan nog een drug willen nemen die dat gevoel verandert?6) Is mijn leven een gemiste kans zonder drugs?
Persoonlijk heb ik me tijdens mijn jeugd nooit ergens thuis gevoeld. Ik had altijd een onrustig en onwelkom gevoel, en ik moest van mezelf altijd dingen doen, dingen bereiken, om mijn nut te bewijzen. Sinds een paar jaar heb ik eindelijk een plek gevonden waar ik kan zijn, zonder dat ik daar nog hoef te streven naar een soort bewijs dat ik daar mag zijn. Dat voelt voor mij zeer gelukkig. Dus ja, ook na een adolescentie waarin ik het gemis van zingeving altijd probeerde op te vullen met middelengebruik heb ik nog een tijd en plek kunnen vinden waar ik gelukkig ben zonder drugs. Sterker nog, ik wil dan juíst geen drugs nemen, omdat die dan het gevoel van geluk verdoven.7) Weten jullie, gebruikende mensen, wel nog steeds hoe het is om geluk zonder drugs te ervaren? Of vergelijken jullie alles met drugsgeluk? Is het iets dat jullie eigenlijk niet meer kennen, sinds jullie eerste gebruik?
Nee.Beschouwen jullie drugsgeluk als de ultieme vorm van geluk, dat zo buitenaards en bijzonder is dat het letterlijk álles te boven gaat?
Lees hier mijn dieptepunt want ik volledig bereikte dankzij mijn drugsgebruikKee, hier wat recente topics over hoe drugs heel erg ongelukkig maken:
Hoe het nu met me gaat
Hoe het nu met me gaat, (heb hier ook een topic op DF van gemaakt) heb het idee dat oorzaken en vanalles niet helemaal duidelijk is op DF. Ik ben nu drie keer gecrasht (iets richting instorten/psychose). Dit was ongeveer elke week, dus de laatste 3 weken. Klachten van crash: Hallucineren...drugsforum.nl
(Speed)Verslaving de Baas
Heerlijk. Het werkt niet. Ik neem meer. Het werkt niet. Ik neem nog meer. Zo kun je eindeloos doorgaan ja. Er wordt nu ook al gesproken over 30mg 😆drugsforum.nl
Ik ben hervallen...
Ik ben idd hervallen. De vraag is, ben ik er ooit vanaf geweest? Nee. En mijn omgeving denkt dat ik goed bezig ben. De lokroep van Techno en xtc is sterk. De ganse nacht naar een technoclub gegaan met bollen op zak, ik heb er wel veel moeten slikken om effect te krijgen. Nu thuis laten...drugsforum.nl
En hier wat over hoe ze je heel gelukkig kunnen maken:
6APB Hemelse ervaring
Ervaring met eerdere drugs: X, G, 3m, 4m, pep, sos, 2cb, truffels, wiet. Ik gebruik ongeveer 1-2x per maand Bij een feestje met Oud en Nieuw 6APB poeder genomen opgelost in een drankje. Wel eerdere ervaring mee. Om 22.00.een goede.mespunt en om 23.00 nog een keer. Verder de hele nacht tot.7.00...drugsforum.nl
En dit gaat door tot in den eerste krochten van de df-geschiedenis: prachtige verhalen en heel nare verhalen. Het is persoons- en situatie afhankelijk.Info - Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)
Je zult er ongetwijfeld al eens van gehoord hebben, microdoseren. Microdoseren begint steeds populairder te raken en je ziet het zowel hier op het forum als in het nieuws steeds vaker voorbij komen. Dit topic is geschreven om elke microdoseerder in spe wat achtergrond te geven en tevens om...drugsforum.nl
Misschien geeft het je een wat breder perspectief. Maar bovenal: probeer voor jezelf na te gaan wat jou geluk kan brengen zonder het waardeoordeel van anderen. Good luck💕
Dat klinkt echt heel naar en heel heftig… Hebben jullie het hier samen over? Ervaart je vriend dit zelf ook zo? Helpt het als ik je vertel over mijn eerste xtc ervaring vertel en hoe ik daarna aankeek tegen mezelf zijn, etc?
Imho is het namelijk een enorm overhaaste conclusie…
drugsforum.nl
Je bereikt de doelgroep van drugsgebruikers alleen als je aansluit bij hun perspectief op drugsEuhm. Ik begrijp dat dit is waarom ze subsidie krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld hun 'Mdma' kerstspecial zie, of dat ze grappend met bners over hun ervaringen praten, dan denk ik zeker dat het doel is om hoge ogen te scoren met drugs en om de populairiteit te verhogen
Drugs kunnen je ook in een geïsoleerd kasplantje veranderen hoor. Of denk je dat verslaving megasociaal is?Dus als ik kies om als mezelf door het leven te gaan, ben ik plots een type dat niet nieuwsgierig is, een soort kasplantje? Als je die nieuwsgierigheid eenmaal hebt, dan kan je geïnteresseerd zijn in elk middelengebruik. Waar ligt de grens dan bij jou? Of is er geen grens, en hoop je ooit dood te gaan onder invloed van drugs, zodat je gaat op je hoogtepunt?
Ik heb geen moeite mee met voorgaande relaties. Misschien ben ik inderdaad wel jaloers wat drugs doet ten opzichte van mij. Ik ben saai, drugs is stoer en leuk schijnt. Persoonlijk vind ik het totaal geen probleem als hij leuke dingen ervaart waar ik geen deel van ben. Maar drugs... als hij dat leuk noemt is dat een soort van een ontsnapping uit de echte wereld. Dus dan vind hij de echte wereld blijkbaar niet goed genoeg? dat vind ik een vervelend idee. Dat ik of niks in de wereld genoeg voor hem zal zijn, behalve een surrealistische ervaring met drugs. Dat is toch pijnlijk. Dan zijn alle uitjes en vakanties samen dus minder waard. Maar toegeven dat in jullie velen reacties wat anders staat dat drugs niet verkozen wordt boven menselijke contact en relaties dus dat vind ik wel fijn. Bedankt daarvoor. Maar om nu even te beantwoorden waarom ik drugs, en zelfs die ene keer reden vindt tot zorgen? Snappen jullie dat een beetje? Alsof drugs iets is dat buitenaards goed is. Dat je dat geluk nergens anders vind.Zit je het zo dwars dat je vriend ooit, door 1 x pilletje te nemen, te blij en gelukkig was en je was niet de reden van dat gevoel?
Ben jij jaloers?
Mag ik je wat vragen? Heb je moeite dat hij ooit op een andere vrouw was verliefd?
Ja, dat denk ik zeker te weten ja. Het was ongetest, dus extra stoer. Zo dom en kut. En toen kreeg ik te horen dat alles kleurrijker en intenser was, en ik heb best wel moeite om nu door te kunnen dus. Ik heb al wel psychische hulp, maar met een wachtlijst van 8 maanden... helaas.Weet je zeker dat je vriend maar 1 keer XTC gedaan heeft? Je bent er wel heel obsessief mee bezig voor “die ene” keer.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."